Releenliittimet
87 lisävaloille virta
30 akulta ja sulake väliin
86 maa (auton runkoon)
85 heräte auton omilta pitkiltä
Katkaisinta EI tarvitse laittaa!!
http://www.ja-online.fi/tuote/pdf/LISAVALOT.pdf
Lisävalojen kytkentäohje
7
635
Vastaukset
- Ihmettelen ..
"Katkaisinta EI tarvitse laittaa!! " Onko tämä määräys muuttunut ?
- e7vate00
Ei ole muuttunut. Miksi katkaisin pitäisi laittaa?
- mf....
e7vate00 kirjoitti:
Ei ole muuttunut. Miksi katkaisin pitäisi laittaa?
Muistin vain kun kun aikoinaan edellisissä autoissa oli lisävalot - katsastusmiehet muisti aina kysyä ks. valojen katkaisinta .
Nykyinen autoni on 10 vuotta ollut , eikä siihen ole tarvinut laittaa lisävaloja .
Siksi en tiedä mahdollisesta muutoksesta .
On vähän vanhahtava ohje. Ei tule toimimaan tuo kytkentä
varsinkaan Japanilaisissa autoissa, joissa ohjauskytkimet
ovat miinuspuolella. Lisävalosarjoissa näkee myös tuota
vanhaa ohjetta.
Tällä palstalla on aikaisemmin moneen kertaan esitetty
"käännetyn" kytkennän vaikutus ja oikeaoppinen kytkentä
joka toimii kaikissa autoissa.
Mikähän tarve oli julkaista tuo harhaanjohtava kaavio?- e7vate00
Näytä sitten mikä kytkentä toimii kaikissa autoissa?
e7vate00 kirjoitti:
Näytä sitten mikä kytkentä toimii kaikissa autoissa?
Muutaman "novellin" olen aiheesta tänne kirjoittanut
useampana syksynä kun ihmiset ovat lisävaloja raken-
nelleet ja ihmetelleet noita kytkentöjä. Löydät helposti
nuo kirjoitukset itsekin jos akuuttia tarvetta on. Jos
et löydä, niin palataan asiaan.
menet vahingossa laittamaan releen jossa suuntadiodi niin sulakkeet paukkuu heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032165
- 1341188
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540