heipparallaa

tipilintunen86

meilä on nyt 250l akvaari ollut kypsytyksessä joku viikon. siis en ole kyllä lisännyt sinne mitään aineita mutta,hiekat ja kasvit sielä on,pumppua sielä ei vielä ole. kokeilin meijä tetroija sinne jo uittaa muutaman päivän,hyvin selvis mut otin pois ja siirsin takas vanhaan akvaa;D oonpa ilkee. sielä on myös sellanen ilma pumppu,siis se kupla laite. pitäskö vielä vaihtaa vedet vai muuttaako se nyt sit jotenkin sitä bakteeri kantaa vai mites nyt toimin,joko kohta uskaltaa niit kaloja laittaa? tottakai käyn sen pumpun ostaa eka:) ph on nyt se 7,5. meil on sinirapuja,monneja,sateenkaari ahvenia,piikkiksiä ja levä barbeja 80l ja tarkotus siirtää siis tonne 250l:)

9

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING
    • tulipyrstö

      Ja tietää kaiken akvaarion kypsytyksestä voi toimia kutei heipparallaa. Kirjoituksesi perusteella en usko, että olet lukenut mitään akvaarioharrastuksesta. Kun olet googlettanut tietoa ja myös lukenut ja jopa aiot noudattaa ohjeita voidaan jatkaa kirjoittelua yllättävistä ongelmista.

      • heipparallaaaaa

        sori että kysyin;D olen kyllä lukenut mutta ajattelin vielä kysyä toistenkin mielipidettä asiasta ja miten muut sen ovat tehneet... ja mitenkä niin tunteeton?;D


      • fish KING
        heipparallaaaaa kirjoitti:

        sori että kysyin;D olen kyllä lukenut mutta ajattelin vielä kysyä toistenkin mielipidettä asiasta ja miten muut sen ovat tehneet... ja mitenkä niin tunteeton?;D

        Ovat kirjallisuus ja/tai netistä löytämäsi tieto pahasti päivittämätöntä... oletko silloin tunteeton, en tiedä, 90% akvaario harratusta aloitteleva kompastuu samoihin virheisiin vaikka tietoa on helposti saatavilla.

        Täällä koen itse antavani hyviä ohjeita akvaarion hoitamiseen ja kalojen hengissä pitämiseen :)
        Aquaweb tarjoaa maamme laajinta tietämystä asian tiimoilta .. http://www.aquahoito.info/suomi/index.html .. taas parhaat ohjeet suomeksi kirjoitettuna.

        Ompas tulkkarilla nyt tuli pyrstön alla ;D

        Nyt vaan sitä uutta akvaa kypsyttelemään ettei täällä kypsytä :)


      • tipsunen85
        fish KING kirjoitti:

        Ovat kirjallisuus ja/tai netistä löytämäsi tieto pahasti päivittämätöntä... oletko silloin tunteeton, en tiedä, 90% akvaario harratusta aloitteleva kompastuu samoihin virheisiin vaikka tietoa on helposti saatavilla.

        Täällä koen itse antavani hyviä ohjeita akvaarion hoitamiseen ja kalojen hengissä pitämiseen :)
        Aquaweb tarjoaa maamme laajinta tietämystä asian tiimoilta .. http://www.aquahoito.info/suomi/index.html .. taas parhaat ohjeet suomeksi kirjoitettuna.

        Ompas tulkkarilla nyt tuli pyrstön alla ;D

        Nyt vaan sitä uutta akvaa kypsyttelemään ettei täällä kypsytä :)

        ostin sellasta bakteeri ainetta jonka jälkeen voi laittaa kalat heti akvaan,sitä laitoin ja annoin vielä levitä joka puolelle sit heivasin kalat sinne niin sielä ne ilosesti jo polskuttaa,netissä on niin paljon puutteellista ja väärää tietoa että ajattelin kysyä ihan kunnon kala kauppiaalta,niillä sitä kokemusta on eniten. sain hyviä vinkkkejä ja neuvoa minua kummastuttaviin kysymyksiin mitä täältä ei sitten löytynyt kovinkaan ystävällisellä taholla ainakaan. mutta kiitos niistä vähäisistäkin,nekin on aina tervetulleita. :) tästä lähdin käännyn sen luotettavamman ja kokeneemman kala ihmisen puoleen:) mut nyt on akva kunnossa ja kalat ilosia:)


      • fish KING
        tipsunen85 kirjoitti:

        ostin sellasta bakteeri ainetta jonka jälkeen voi laittaa kalat heti akvaan,sitä laitoin ja annoin vielä levitä joka puolelle sit heivasin kalat sinne niin sielä ne ilosesti jo polskuttaa,netissä on niin paljon puutteellista ja väärää tietoa että ajattelin kysyä ihan kunnon kala kauppiaalta,niillä sitä kokemusta on eniten. sain hyviä vinkkkejä ja neuvoa minua kummastuttaviin kysymyksiin mitä täältä ei sitten löytynyt kovinkaan ystävällisellä taholla ainakaan. mutta kiitos niistä vähäisistäkin,nekin on aina tervetulleita. :) tästä lähdin käännyn sen luotettavamman ja kokeneemman kala ihmisen puoleen:) mut nyt on akva kunnossa ja kalat ilosia:)

        Joka palstalla siitä niin paljon keskustellaan että taitaa 90% maamme lemmikkiliikkeiden pitäjistä olla tietämättömiä akvaariokalojen kodin kypsyttämisestä... ;( myyvät vain sitä mitä purkin kyljessä kirjoitetaan vaikka tuote olisi muualla todettu (aquahoito) täysin toimintakelvottomaksi ympiksi.

        Akvaarion bakteerikanta pitää saada ensin tiettyyn lukumääräänsä ennen kuin se voi olla osana akvaarion biologista typen kiertoa, valitettavasti tämä on tosi asia eikä tätä prosessia voida nopeuttaa mitenkään niin että siinä kestäisi vähemmän aikaa kuin kolmisen viikkoa. Tänä aikana akvaarioon EI saa tuoda kalan kalaa eikä kasvillisuutta.

        nimim. luotettavaa tietoa vuodesta 95 asti, itse koitan jakaa vain sitä oikeata tietoa hoitaa akvaarion vettä ja kaloja, samalla päivittää hoitoon tarvittavaa tietoutta kun tuntuu että puolen vuoden välein joku jossain keksii jotain uutta kalojen hyvin voinnin edistämiseksi.

        Tietyt jutut vain on tehtävä tietyllä tavalla että kalojen olisi hyvä elää koti akvaristin harrastuksen armoilla, jos sulla jäi tästä paha maku suuhun, olen itse pahoillani siitä mutta kun hieman itsekin olisit vastaan ottavaisempi ja ottaisit ohejeistusta vastaan erilaisella asenteella, kunnioittaisit kaloja lemmikkeinä enemmän, oltaisiin ehkä jossain vaiheessa keskustelua samalla aaltopituudella.

        Onnea ja menestystä valitsemallasi uralla.


      • tulipyrstö
        fish KING kirjoitti:

        Joka palstalla siitä niin paljon keskustellaan että taitaa 90% maamme lemmikkiliikkeiden pitäjistä olla tietämättömiä akvaariokalojen kodin kypsyttämisestä... ;( myyvät vain sitä mitä purkin kyljessä kirjoitetaan vaikka tuote olisi muualla todettu (aquahoito) täysin toimintakelvottomaksi ympiksi.

        Akvaarion bakteerikanta pitää saada ensin tiettyyn lukumääräänsä ennen kuin se voi olla osana akvaarion biologista typen kiertoa, valitettavasti tämä on tosi asia eikä tätä prosessia voida nopeuttaa mitenkään niin että siinä kestäisi vähemmän aikaa kuin kolmisen viikkoa. Tänä aikana akvaarioon EI saa tuoda kalan kalaa eikä kasvillisuutta.

        nimim. luotettavaa tietoa vuodesta 95 asti, itse koitan jakaa vain sitä oikeata tietoa hoitaa akvaarion vettä ja kaloja, samalla päivittää hoitoon tarvittavaa tietoutta kun tuntuu että puolen vuoden välein joku jossain keksii jotain uutta kalojen hyvin voinnin edistämiseksi.

        Tietyt jutut vain on tehtävä tietyllä tavalla että kalojen olisi hyvä elää koti akvaristin harrastuksen armoilla, jos sulla jäi tästä paha maku suuhun, olen itse pahoillani siitä mutta kun hieman itsekin olisit vastaan ottavaisempi ja ottaisit ohejeistusta vastaan erilaisella asenteella, kunnioittaisit kaloja lemmikkeinä enemmän, oltaisiin ehkä jossain vaiheessa keskustelua samalla aaltopituudella.

        Onnea ja menestystä valitsemallasi uralla.

        Eikä näillä foorumeilla tarvitse kysyä vain viisaita kysymyksiä. Eikä kaikki kirjatietokaan ole aina faktaa ja meidän vastaukset ovat joskus vain omia kokemuksia poiketen kirjatiedoista.
        Kirjatietokin perustuu kokemuksiin ja luonnon olojen jäljittämiseen. Kuten tiedetään ei ole olemassa kahta samanlaista akvaariota. Kuitenkin on olemassa vain muutama perusasia kalojen tyydyttävän elämän järjestämiseksi, muu on kikkailua, kokeilunhalua ja ihmisten turhamaisuutta.
        Ihmiset tekee turhamaisuudessaan ja pätemisen tarpeessaan paljon hallaa kalojen hyvinvoinnille.

        Mutta ne muutamat perusasiat ovat VESIARVOT, VEDENPUHTAUS, LÄMPÖTILA, KAVERIT, TILA JA TURVALLISUUS (piilopaikat, kasvit).


      • tiipilintuunene
        tulipyrstö kirjoitti:

        Eikä näillä foorumeilla tarvitse kysyä vain viisaita kysymyksiä. Eikä kaikki kirjatietokaan ole aina faktaa ja meidän vastaukset ovat joskus vain omia kokemuksia poiketen kirjatiedoista.
        Kirjatietokin perustuu kokemuksiin ja luonnon olojen jäljittämiseen. Kuten tiedetään ei ole olemassa kahta samanlaista akvaariota. Kuitenkin on olemassa vain muutama perusasia kalojen tyydyttävän elämän järjestämiseksi, muu on kikkailua, kokeilunhalua ja ihmisten turhamaisuutta.
        Ihmiset tekee turhamaisuudessaan ja pätemisen tarpeessaan paljon hallaa kalojen hyvinvoinnille.

        Mutta ne muutamat perusasiat ovat VESIARVOT, VEDENPUHTAUS, LÄMPÖTILA, KAVERIT, TILA JA TURVALLISUUS (piilopaikat, kasvit).

        hyvin on kalat elänyt vielä sen jälkeenkin tuola samaisessa akvassa,ja ollut jopa terveitä:) kaikkee litkuu oon sinne heittäny,vesi arvot kohillaan ym. mitä vähemmän tossa säätää niin sitä paremmin kalat viihtyy:)
        ainut kala joka "onneks kuoli oli yksi palettikala joka oli jäänyt jumiin yhteen laiva hylkyyn;D raukka oli yrittäny änkeä pienestä reijästä ulos mut jääny jumiin;D hahahaha. hyvä vaan,niit on ihan liikaa jo.


      • fish KING
        tiipilintuunene kirjoitti:

        hyvin on kalat elänyt vielä sen jälkeenkin tuola samaisessa akvassa,ja ollut jopa terveitä:) kaikkee litkuu oon sinne heittäny,vesi arvot kohillaan ym. mitä vähemmän tossa säätää niin sitä paremmin kalat viihtyy:)
        ainut kala joka "onneks kuoli oli yksi palettikala joka oli jäänyt jumiin yhteen laiva hylkyyn;D raukka oli yrittäny änkeä pienestä reijästä ulos mut jääny jumiin;D hahahaha. hyvä vaan,niit on ihan liikaa jo.

        .. sitä rataa sano rautatieläile .. tiijjäks mitä kynekoloki sano?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe