olet luminen päivä
liuta kesäisiä öitä
ikuinen routa jäkäläisen
tieni päällysteenä
olet muisto
ja tulevaisuus
yhtäaikaa
kivun kivuttomuus
samoissa kuorissa
olet uni ja todellisuus
samalla matkalla
suunta kohti pohjoista
vaikka runoilija
olisi poissa
runot ovat olemassa
sinä
sinä
kuljet niissä silloinkin
mukana
Amnestia
20
536
Vastaukset
Siihen mihin vanha vuosi päättyi
niin siitä jo Uusivuosi alkoi
ja Noitakin aarrearkkuaan
availee - Tässä yksi niistä.
Minkäs runoilija mahtaa taidoilleen
kun lukijakin osoittaa niiden taidon.
Sie vaa ossaat runottaa
kun toiset täällä punottaa
- että terkkuja vaan siul !- Minanoita
Uuden vuoden kylmyydestä
kirjoittaa noita kohmeisilla sormilla,
en mie oikein ossaa runottaa miulla alkaa
järkikulta punottaa:)
Aarrearkun kätköistä vetelen täällä
paikattuja villahousuja, reikäisiä sukkia
ja tarpeeksi paksua jumpperia
niin ja puhallan pölyjä kamerasta
jospa jospa
pakkanen hiukan lauhtua alkaa
noita ampaisee kuvauspaikoille juoksujalkaa...
Niin ja muutin tämänkin runoni uuteen uskoon
nyt se menee näin:
olet luminen päivä
liuta kesäisiä öitä
ikuisen roudan jälkeläisiä
tieni päällysteenä
olet muisto
ja tulevaisuus
yhtäaikaa
kivun kivuttomuus
samoissa kuorissa
olet uni ja todellisuus
samalla matkalla
suunta kohti pohjoista
vaikka runoilija
olisi poissa
runot ovat olemassa
sinä
sinä
kuljet missä milloinkin
mukana
......
Oliskos tää parempi/huonompi versio?
Ystäväni Mr Dolan sinua kiitän sydämestäni:))))) Minanoita kirjoitti:
Uuden vuoden kylmyydestä
kirjoittaa noita kohmeisilla sormilla,
en mie oikein ossaa runottaa miulla alkaa
järkikulta punottaa:)
Aarrearkun kätköistä vetelen täällä
paikattuja villahousuja, reikäisiä sukkia
ja tarpeeksi paksua jumpperia
niin ja puhallan pölyjä kamerasta
jospa jospa
pakkanen hiukan lauhtua alkaa
noita ampaisee kuvauspaikoille juoksujalkaa...
Niin ja muutin tämänkin runoni uuteen uskoon
nyt se menee näin:
olet luminen päivä
liuta kesäisiä öitä
ikuisen roudan jälkeläisiä
tieni päällysteenä
olet muisto
ja tulevaisuus
yhtäaikaa
kivun kivuttomuus
samoissa kuorissa
olet uni ja todellisuus
samalla matkalla
suunta kohti pohjoista
vaikka runoilija
olisi poissa
runot ovat olemassa
sinä
sinä
kuljet missä milloinkin
mukana
......
Oliskos tää parempi/huonompi versio?
Ystäväni Mr Dolan sinua kiitän sydämestäni:)))))Molemmat runot ovat tämän alkuvuoden
osoitus noidan taidoista kuin tunnelmista
... ja eräitä ajatuksia,
jotka jäivät kuin mietteisiini että mitä lienet
tarkoittavan ... eräällä tavalla jopa "selvisi".
Olet hyvä että lämmintä huokuva "noita"
ja omaa aikaa Toivon Sinulle !- Minanoita
dolan kirjoitti:
Molemmat runot ovat tämän alkuvuoden
osoitus noidan taidoista kuin tunnelmista
... ja eräitä ajatuksia,
jotka jäivät kuin mietteisiini että mitä lienet
tarkoittavan ... eräällä tavalla jopa "selvisi".
Olet hyvä että lämmintä huokuva "noita"
ja omaa aikaa Toivon Sinulle !Sanoistasi hohkaavan lämmön
nappasin itselleni, kylmien päivien iloksi:)
Itse henk.koht pidän tuosta sinulle
laittamastani uudesta versiosta, se jää
jotenkin salaperäisemmäksi kuin alkuperäinen.. Minanoita kirjoitti:
Sanoistasi hohkaavan lämmön
nappasin itselleni, kylmien päivien iloksi:)
Itse henk.koht pidän tuosta sinulle
laittamastani uudesta versiosta, se jää
jotenkin salaperäisemmäksi kuin alkuperäinen..Sehän tässä itseäänkin kiehtoo kun kirjoittaa,
joko napakammin suoraan tai salaperäisesti
vietellen kerrontaa ja tämä viimeinen versiosi
on todella arvoituksellisempi - hyviä - molemmat.
Muuten osaatko "huonoja" edes kirjoittaakaan,
ethän osaakaan...taikasulallasi.- Minanoita
dolan kirjoitti:
Sehän tässä itseäänkin kiehtoo kun kirjoittaa,
joko napakammin suoraan tai salaperäisesti
vietellen kerrontaa ja tämä viimeinen versiosi
on todella arvoituksellisempi - hyviä - molemmat.
Muuten osaatko "huonoja" edes kirjoittaakaan,
ethän osaakaan...taikasulallasi.Osaan minä, kirjoittaa huonoja,
minusta tuntuu että tiedosto on pullollaan
sellaisia..Omille teksteilleen tulee helposti sokeaksi,
yhtäkkiä huomaa että runot muistuttavat toisiansa tai
toistavat samoja kaavoja...taikasulka ei aina toimi:)
Täällä on aivan upea leuto pakkassää ja mie
ajattelijn ampaista ulos(meniskös oikein hiihtämään, heh) Minanoita kirjoitti:
Osaan minä, kirjoittaa huonoja,
minusta tuntuu että tiedosto on pullollaan
sellaisia..Omille teksteilleen tulee helposti sokeaksi,
yhtäkkiä huomaa että runot muistuttavat toisiansa tai
toistavat samoja kaavoja...taikasulka ei aina toimi:)
Täällä on aivan upea leuto pakkassää ja mie
ajattelijn ampaista ulos(meniskös oikein hiihtämään, heh)ET sie osaa ku et ees yritä ku miul nii helpost
se käyp ku viel enklantiiki taiot pilttuustais ku
juur lukasi opustuksestais.
Kaikki täällä tavallaan itseään toistaa,mistä
hitsikeikkaa sitä nyt uusia löytäis kun minullakin
tämä taito on kun ekakertaa luistimilla parketilla
ja vielä ilmam dancea,,,vai mikä pimpula se nyt on.
Kiva ilma mutta - ilman ampiaisia...pakko nyt leukailla,
kun tuntuu nuo perät leviävän...aamusta en sano mitään.
Ennen hiihdettiin ja nyt ... leiritulilla kerron taas lisää.- Minanoita
dolan kirjoitti:
ET sie osaa ku et ees yritä ku miul nii helpost
se käyp ku viel enklantiiki taiot pilttuustais ku
juur lukasi opustuksestais.
Kaikki täällä tavallaan itseään toistaa,mistä
hitsikeikkaa sitä nyt uusia löytäis kun minullakin
tämä taito on kun ekakertaa luistimilla parketilla
ja vielä ilmam dancea,,,vai mikä pimpula se nyt on.
Kiva ilma mutta - ilman ampiaisia...pakko nyt leukailla,
kun tuntuu nuo perät leviävän...aamusta en sano mitään.
Ennen hiihdettiin ja nyt ... leiritulilla kerron taas lisää.Paitsi että minun lontoon aksentti on aikas
hukassa, eli siinäkin runossa olisi pal korjaamisen varaa....
Leiritulille saavun kunhan aikani antaa myöden,
minulla on aika tiukka aikataulu taas kerran mutta lupaan
yrittää kömytä jossakin vaiheessa...:))))
Halloo höpörö:)
Harvoin tekee mieli korjailla siun runojas, mutta kyllä se nyt olisi voinut
alkaa sanoilla; olet jäinen liuta..........mistä hiidestä tempaisit tähänhötäkkään (miinus 28 raatia)
kesäisiä öitä....HÄH!
*jupisee ja tempoo kolmannet sukat jalkaan ja lähtee reippaasti
hakemaan - Meriuutisia postilootasta, kun laivapojilla on
pakkasraja -20 astetta..kele, eivät sen rajan yli tee muuta kuin syövät.
Muu akvititeetti on kielletty säännöissä:)))*
Muuten olit taas saanut runoosi tunnetta, niin että vanhankin sielua riipaisi!
Mutta sinähän kestät tämmöisen rakentavan ritiikin hyvin, eix jeh!- Minanoita
Mie kuulos ajattelin kerrankin olla ylenpalttisesti synkistelemättä ja
laitoin kesää kehiin....no onkos tullut keesää jo talven keskelle..heh!
Vai laiskottelee laivapojat, nakkaa ne jäätikölle käpyttelemään, kyllä Sipiria
opettaa taas tavoille..Juu ja kestän mie ritiikin, dr Kaikkonen määräsi niin hyvän
lääkityksen jotta tursuu ulos korvistakiii... Jummi muuten, päivän vitamiini on ottamatta....
juoksee hädissään kaapille ja kääääääk purkki onkii tyhjää täynnä.....jahka saan kiinni
ne pikkunoidat luudasta tulee niin että kissakin naukuu sen jälkeen....
Sinua kiittää yks ja puol höperö noituus:)))) - Zakuskat
Minanoita kirjoitti:
Mie kuulos ajattelin kerrankin olla ylenpalttisesti synkistelemättä ja
laitoin kesää kehiin....no onkos tullut keesää jo talven keskelle..heh!
Vai laiskottelee laivapojat, nakkaa ne jäätikölle käpyttelemään, kyllä Sipiria
opettaa taas tavoille..Juu ja kestän mie ritiikin, dr Kaikkonen määräsi niin hyvän
lääkityksen jotta tursuu ulos korvistakiii... Jummi muuten, päivän vitamiini on ottamatta....
juoksee hädissään kaapille ja kääääääk purkki onkii tyhjää täynnä.....jahka saan kiinni
ne pikkunoidat luudasta tulee niin että kissakin naukuu sen jälkeen....
Sinua kiittää yks ja puol höperö noituus:))))Dr. Phil-Kaikkonen?
Mä oon vähän jäässä. Kissa on keksinyt tunkea itsensä mun reisien väliin öisin. Herään siihen että äijä möyryää päätään mun.... no jaa. Ehkä siellä on vain lämmin.
Kylmyys saa kaiken aivan sekaisin. - Minanoita
Zakuskat kirjoitti:
Dr. Phil-Kaikkonen?
Mä oon vähän jäässä. Kissa on keksinyt tunkea itsensä mun reisien väliin öisin. Herään siihen että äijä möyryää päätään mun.... no jaa. Ehkä siellä on vain lämmin.
Kylmyys saa kaiken aivan sekaisin.Tää on sitten tosi pitkä juttu, ota mukava asento jotta jaksat lukea....
Dr Kaikkonen on miun henkilääkäri paikallisessa arvauskeskuksessa, törmäsin häneen
sattumalta Taka-Hikiän bussissa nro 531, ruvettiin siinä rupattelemaan ja hän uskoutus miulle
kertoen olevansa jonkinsortin "käyppä kirjekurssi puoskariksi tohtori".No sen jälkeen peli olikin sitten menetetty, mää rupesin tykkäämään hänen etustamistaan hoitolinjauksista, mitään ei operoida kaikki hoituu bepanthenilla sydeemeihin juu nou!
Yhtenä synkkänä talviseisaus päivänä sattumalta taas eksyin hänen tutkimuskoppiinsa hoidokiksi, miulla kun ilmaantus kovin kivuliaan oloinen suonikohjuvaiva joka sittemmin osoittautui iilimadoksi paikallisesta kuralammesta saaduksi, avantouiminen on vaarallista nääks..no enivei..Kaikkonen siinä sitten tuumaili että mites toi meikäläisen pään sisäinen elämä onkos sitä lainkaan (tarkoittaa tässä nyt ihan yläpään sisäistä olotilaa, alapään vaivoihin sain jo vuonna 2009 yhtä tiettyä salvaa) No juu, yritin siinä sitten aloittaa kertomusta valtavista mielikuvitusongelmista ynnä huumorintajun lähes täydellisestä puuttumisesta...arvaas mitä tohtori siinä vaiheessa teki....no rupes suureen ääneen parkumaan...ja meikäläinen katto monttu auki ja silmät jalkapallon kokoisina että mitäs mitäs nyt tapahtuu. Siinä sitten kävi vanhanaikuisesti, mää taputtelen Kaikkosta lohrutuksesks nokisilla kämmenillä ja pyydän rauhottummaan..Siitähän se pato sitten rupes aukeemaan ja setä selitti koko elämän stoorinsa miulle, aikaa hurahti vastaanotolla 10 tuntii viis minuuttii. Seuraavana päivänä postiluukusta kolahti muhkea 3561 euron poliklinikka maksu. Tämä noita paiskas moisen lappuskan epähuomiossa takansytykkeeks, ja lähetti 5000 euron vastalaskun. Joku roti olla täytyy!
Mutta kyllä mie taas Kaikkoselle kömmin jos vaivaa ilmaantuu ja miksei ilmaantuis kun ikää miulla on jo muhkeat 500 vuotta:)
Miun sormet alkaa puutuu jo, pakko lopettaa ja jatkaa sitten ens kerralla lisää, olehan kuulolla!
(arvaamikähymiö:) Minanoita kirjoitti:
Tää on sitten tosi pitkä juttu, ota mukava asento jotta jaksat lukea....
Dr Kaikkonen on miun henkilääkäri paikallisessa arvauskeskuksessa, törmäsin häneen
sattumalta Taka-Hikiän bussissa nro 531, ruvettiin siinä rupattelemaan ja hän uskoutus miulle
kertoen olevansa jonkinsortin "käyppä kirjekurssi puoskariksi tohtori".No sen jälkeen peli olikin sitten menetetty, mää rupesin tykkäämään hänen etustamistaan hoitolinjauksista, mitään ei operoida kaikki hoituu bepanthenilla sydeemeihin juu nou!
Yhtenä synkkänä talviseisaus päivänä sattumalta taas eksyin hänen tutkimuskoppiinsa hoidokiksi, miulla kun ilmaantus kovin kivuliaan oloinen suonikohjuvaiva joka sittemmin osoittautui iilimadoksi paikallisesta kuralammesta saaduksi, avantouiminen on vaarallista nääks..no enivei..Kaikkonen siinä sitten tuumaili että mites toi meikäläisen pään sisäinen elämä onkos sitä lainkaan (tarkoittaa tässä nyt ihan yläpään sisäistä olotilaa, alapään vaivoihin sain jo vuonna 2009 yhtä tiettyä salvaa) No juu, yritin siinä sitten aloittaa kertomusta valtavista mielikuvitusongelmista ynnä huumorintajun lähes täydellisestä puuttumisesta...arvaas mitä tohtori siinä vaiheessa teki....no rupes suureen ääneen parkumaan...ja meikäläinen katto monttu auki ja silmät jalkapallon kokoisina että mitäs mitäs nyt tapahtuu. Siinä sitten kävi vanhanaikuisesti, mää taputtelen Kaikkosta lohrutuksesks nokisilla kämmenillä ja pyydän rauhottummaan..Siitähän se pato sitten rupes aukeemaan ja setä selitti koko elämän stoorinsa miulle, aikaa hurahti vastaanotolla 10 tuntii viis minuuttii. Seuraavana päivänä postiluukusta kolahti muhkea 3561 euron poliklinikka maksu. Tämä noita paiskas moisen lappuskan epähuomiossa takansytykkeeks, ja lähetti 5000 euron vastalaskun. Joku roti olla täytyy!
Mutta kyllä mie taas Kaikkoselle kömmin jos vaivaa ilmaantuu ja miksei ilmaantuis kun ikää miulla on jo muhkeat 500 vuotta:)
Miun sormet alkaa puutuu jo, pakko lopettaa ja jatkaa sitten ens kerralla lisää, olehan kuulolla!
(arvaamikähymiö:)ja hyvä niin. Kauheaa olisi mykkäkoulu pakkasella. Kylmyyden maksimointia. Ihmisten pitää oppia puhumaan. Myös yläpäällään.
Tosiasia on että monet lääkärit on itse kokopäiväisessä puudutuksessa. Mun ensimmäinen vakilääkäri menetti lääkärinoikeudet ja kuoli kohta sen jälkeen, viimeisinä lääkärinvuosinaan hän kirjoitteli reseptejä kenelle tahansa kyytipalkaksi ravintolailtojen jälkeen. Toinen vakilääkärini sanoi "laitetaanpa valot päälle kun on niin hämärää" ja painoi katkaisijasta valot pois kun menin vastaanotolle. Tokaisi sitten vähääkään nolostumatta: "Oho, ne olikin päällä" ja napsautti valot takaisin. Kuukausittain uusittava reseptini oli 100 kpl valiumia, 60 kpl valium cr:ää ja 30 kpl sombutolia. Lääkkeethän ei riittäneet joten näiden lisäksi lekuri kirjoitteli lisää että pysyin kunnossa. Kerran kieltäytyivät apteekissa antamasta lääkkeitä joten lääkärini ohjeiden mukaisesti käskin soittaa hänelle ja lekuri sanoi farmaseuteille että juu, kyllä se poika tarvitsee lääkkeensä.
Näistä on ollut parikin haastattelua paikallislehdissä. Yhdessä puolentoista sivun jutussa otin aika kärkevästi kantaa tiettyjen lääkäreiden toimintaan.
Mmmm... Ja mielenterveyspuolella työskentelevät tietävät että osa psykologeista joutuu tämän tästä itse hermolomalle.
Kiitos sulle kun autoit Kaikkosta purkamaan paineita. Vaikka viestissäsi on vähintään puolet vitsiä minun viestini on 100% faktaa. Tosin olen ollut 20 vuotta ilman lääkkeitä. Jaa, yhden antibioottikuurin oon ottanut ja kerran otin indalginia hammassärkyyn.
Ciao.
PS.
Runosi on aika kiva.- Minanoita
aitiparta kirjoitti:
ja hyvä niin. Kauheaa olisi mykkäkoulu pakkasella. Kylmyyden maksimointia. Ihmisten pitää oppia puhumaan. Myös yläpäällään.
Tosiasia on että monet lääkärit on itse kokopäiväisessä puudutuksessa. Mun ensimmäinen vakilääkäri menetti lääkärinoikeudet ja kuoli kohta sen jälkeen, viimeisinä lääkärinvuosinaan hän kirjoitteli reseptejä kenelle tahansa kyytipalkaksi ravintolailtojen jälkeen. Toinen vakilääkärini sanoi "laitetaanpa valot päälle kun on niin hämärää" ja painoi katkaisijasta valot pois kun menin vastaanotolle. Tokaisi sitten vähääkään nolostumatta: "Oho, ne olikin päällä" ja napsautti valot takaisin. Kuukausittain uusittava reseptini oli 100 kpl valiumia, 60 kpl valium cr:ää ja 30 kpl sombutolia. Lääkkeethän ei riittäneet joten näiden lisäksi lekuri kirjoitteli lisää että pysyin kunnossa. Kerran kieltäytyivät apteekissa antamasta lääkkeitä joten lääkärini ohjeiden mukaisesti käskin soittaa hänelle ja lekuri sanoi farmaseuteille että juu, kyllä se poika tarvitsee lääkkeensä.
Näistä on ollut parikin haastattelua paikallislehdissä. Yhdessä puolentoista sivun jutussa otin aika kärkevästi kantaa tiettyjen lääkäreiden toimintaan.
Mmmm... Ja mielenterveyspuolella työskentelevät tietävät että osa psykologeista joutuu tämän tästä itse hermolomalle.
Kiitos sulle kun autoit Kaikkosta purkamaan paineita. Vaikka viestissäsi on vähintään puolet vitsiä minun viestini on 100% faktaa. Tosin olen ollut 20 vuotta ilman lääkkeitä. Jaa, yhden antibioottikuurin oon ottanut ja kerran otin indalginia hammassärkyyn.
Ciao.
PS.
Runosi on aika kiva.Nimenomaan ihmiset voisivat opetella puhumaan, myös yläpäällään..
Ylläoleva tarinani oli oikeastaan kokonaan palturia mutta toki voisin kertoa tässä paljonkin kokemuksiani erinlaisista tohtoreista ihan oikeasti. Eräässä virmassa esimerkiksi on lekuri joka on kuuluisa nopeudestaan, hänen päivystysjononsa vetävät tiuhaa tahtia, olin jo monta kertaa aiemmin tutustunut hänen tyyliinsä vastaanottaa päivää-näkemiin tässä resepti sydeemillä.Kerran sitten olin loukannut käteni niin pahasti että siitä meni puristusvoima kokonaan, hän tutki nopsaan ja tuumasi juu selvä tapaus tää on tää diagnoosi ja hoidoksi tulee lasta. Minä kun olin jo oppinut hänen tavoilleen olin säntäämässä tuolista jo käytävälle kun hän totaalisesti yllätti minut ja sanoi: Istu rauhassa ei tässä ole mitään kiirettä kun ei ole minkäänlaista flunssaepidemiaakaan liikkeellä..Olin lievästi hölmistynyt!Ja hölmistyneemmäksi tulin kun hän tuli vielä seuraamaan lastan laitto tilannetta...
Lääkäritkin väsyy se on täyttä totta, olen vierestä joutunut seuraamaan erään tohtorin totaalista uupumista ja sortumista lääkekierteeseen, tulee melkolailla neuvoton olo siinä kohtaa kun ei tiedä kuinka paljon työyhteisössä tänään vaikuttavat yhden osasen mielialavaihtelut..toki hänellä oli omat raskaat syynsä mutta hänen olisi siinä kohtaa pitänyt älytä ottaa lomaa ja paljon..Nykyisestä olinpaikastansa en edes tiedä ja tapahtumasta on todella kauan...
Minäkin jouduin syömään kaksi vuotta sitten ab-kuurin koska todella kiusallinen paise päätti ponkaista meikäläiseen nyrkin kokoisena, siitä vastaanotto tilanteesta kaikkine kiemuroineen saisi päivän mittaisen stoorin mutta lyhyesti: tohtori näytti puukkoa ja minä hypin seinille kauhusta, loppujenlopuksi hän sai sen puhkaistua maaniteltuaan minua kaikilla mahdollisilla aiheeseen liittyvillä faktoilla ja antibiootit päälle..(minä olen mahdottoman huono syömään mitään lääkkeitä, joskus otan buranan ja senkin totaalisesta pakosta, C-vitamiinin jos satun muistamaan)
Klups, on sinulla ollut lääkerepertuaari, onneksi olet päässyt niistä irtautumaan:)
Ciao
Punoo kiintyy istuu
painautuu
ruusutarhaks
rakastan valkoisia ruusuja
rakastan jääpuikkoja
niihin syttyy valot
Minänoita
opettelen sopertelen aivan tätä Uutta Vuotta
kuvauksellista kauneutta alkaneelle vuodelles- Minanoita
Ruusutarha
talvipuutarhassa
jääpuikkojen valossa
heijastuvat
hauraat terälehdet
valkoisten ruusujen
vihreät varret
erottuvat vitilumesta:)
Sinulle kaunein kiitokseni Liisa:))))
- jussi hates jazz
"sillä uniis jos minä katsahdankaan,
niin puhe puuttuu,
kieli kangistuu, tulivirta vieno
kautta suonten soutavi kaikkianne,
silmä himmentyy, kohisee ja soipi
korvani silloin..."
ja sanotuksi vihdoin ja viimein saa se suu; tästä amnestiasta mie pidin ;)- Minanoita
anna minun koskettaa
sinua
niin ettei unesi
särkyisi sormieni alla
sinun ihosi
minun hengitykseni
väliin jäävä tila
on kulkureittini
luoksesi
Noituus kiittää Jussia;)
- Peikkopekka
olet taidokas,olet luova
runosi ovat olemassa
ja sinä kuljet aina niissä
mukana- Minanoita
Sanattomana sanoistasi,
osaan vain nöyrästi kiittää:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337183Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654380Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543452Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4983135Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2942092Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361753Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201671- 911573
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436