Onko täällä ketään, joka vois kertoa oireista ennen infarktia ja mistä ne mahdollisesti erottaa muista vaivoista?
Voiko olla epämääräisiä oireita kuinka pitkään, jos infarkti on jo päällä?
Toisethan ilmeisesti sairastaa noita tietämättäänkin ja vain vähäisin epämääräisin oirein ja sitten todetaan myöhemmin sydänfilmissä, että sellainen onkin jo ollut.
Miten on?
Jos on epämääräisiä rintakipuja ja rinnan ahdistusta (myös levossa) monena päivänä peräkkäin, mutta ei ihan sellaista jatkuvaa 24 h kipua, ovat välillä poissakin, niin pitääkö epäillä tukosta?
Ja mikä on sydänperäisen mahdollisuus, jos tuossa tilanteessa ei kuuntelussa sydämestä kuulu kuitenkaan mitään ihmeellistä?
Eikö infarkti tai muu vakavampi pitäis kuulua myös stetoskoopilla?
Jos infarkti tekee tuloaan?
10
3691
Vastaukset
- jurpolukki
mielenkiintoisia kysymyksiä myös minulle. mulle tuli vuosi sitten pikkunen tulppa ja se on nyt laajennettu stenttikö se nyt on. stenttitohtori kertoi notta pumpussa on ollut aikaisemmin myös tukos josta en ole ollut tietoinen ja siihen on tullut omat ohikkaat. eli sydänlihas myös korjaantuu. vuosileimaa näistä korjaantumisista ei ole sydämessä.
niin kysyit oireista ennen tukosta...kiire kiire ja muuta epämukavaa. sitä mulla oli..aterioin virallisterveellisesti...kokonaiskolesteroli oli sairaalassa 4,6...niin mikä tuli ja oireita kysyit. tyttöystävän kanssa häärättiin hiukan kiihkeästi ...ja sitten tuli kamala närästys...tarkemminn ajateltuna ikäänkuin rintalastassa...ei mahalaukussa. sitten tuli oksennus >>>hiki ja kurapaska...ja kaikki pahuksen liukkaasti..sitten tulin se kiirabi auto sinisillä valoilla.
nyt syön omasta mielestäni terveellisesti voita rasvaista siankylkeä...pottuja vähempi ja perunaa..miksi kysyisit varmaan, koska eläinperäisten rasvojen sydänvaarallisuudesta en ole löytänyt internetistä eikä kirjastosta lääketieteellistä näyttöä. uskon notta on täysin perätöntä hullutusta ne tuhannet tutkimukset ja aukoton näyttö..se kaappi on tyhjä. TUOKOON SYDÄLIITTO NE ESILLE; MIKSI PITÄÄ PIILOSSA KASSAKAAPISSA! - Ei syytä huoleen
Ahtautuneet sepelvaltimot voivat aiheuttaa oireita, mutta infarkti tulee kun on tullakseen.
- ap.
Luin nyt jostain sydäntautiyhdistyksen sivuilta ohjeita milloin täytyy soittaa apua/mennä tarkastukseen.
Yhdessä kohdassa tässä sanottiin:
"Toistuva rintakipu: kipu alkaa ja menee ohi, mutta palaa aina takaisin useita kertoja päivän aikana, myös levossa".
Mulla on siis ollut tällaista nyt jo monta päivää. Ei mitään varsinaista kovaa kipua, vaan sellaista ahdistusta ja painon tunnetta keskellä rintaa, ylimpien kylkiluiden ja solisluun välillä. Toisinaan saattaa vihlaista rinnasta sydämen kohdalta. Tuota kalvavaa ja painon tunnetta tulee nykyään usein myös nukkumaan mennessä niin, että täytyy vaihtaa monta kertaa asentoa.
Yhtenä päivänä kipua tuntui myös vasemmassa kädessä ja pikkusormessa saakka (tuo paikka mainittiin myös noilla sivuilla). Vasen käsi on kyllä ollut muutenkin kipeä.
Liikunnan aikana ei välttämättä juuri sillä hetkellä muuta kuin hengästymistä, mutta saattaa alkaa sen jälkeen.
Tänään tuntui myös vasemmassa leukaperässä. Voiko olla toispuoleinen, vai onko yleensä molemmissa leukaperissä?
Miten nämä erottaa lihas yms. peräisistä?
Mulla on kyllä myös joitakin kipupisteitä selässä ja rinnassa.- Usko minua
Tilaa hyvä ihminen NYT se ambulanssi! Nuo ovat vakavia oireita ja pitkään jo jatkuneet, ei kannata jäädä odottamaan sitä suurinta infarktia, vai mitä oikein odotat? Turhaan luulet että tuntemuksiasi vähätellään ja sinut passitetaan nolattuna kotiin. Muut eivät oireitasi ja kipujasi tiedä kuin sinä itse, eikä kukaan muu voi tässä asiassa sydämesi puolia pitää. Kyllä sinut otetaan vakavasti ja tutkitaan ihan varmasti. Ei kannata odottaa aamuunkaan asti. Siis 112 ja kerro soittaessasi miten kauan kivut ovat jo kestäneet.
Ambulanssi kannattaa siksikin tilata, että tutkivat sinut heti. Terveyskeskusajan voit saada kunnasta riippuen vaikka vasta parin viikon päästä.
Toivottavasti kerrot täällä myöhemmin mitä tapahtui. Malliksi muillekin liikaa epäröiville. - ap.
Usko minua kirjoitti:
Tilaa hyvä ihminen NYT se ambulanssi! Nuo ovat vakavia oireita ja pitkään jo jatkuneet, ei kannata jäädä odottamaan sitä suurinta infarktia, vai mitä oikein odotat? Turhaan luulet että tuntemuksiasi vähätellään ja sinut passitetaan nolattuna kotiin. Muut eivät oireitasi ja kipujasi tiedä kuin sinä itse, eikä kukaan muu voi tässä asiassa sydämesi puolia pitää. Kyllä sinut otetaan vakavasti ja tutkitaan ihan varmasti. Ei kannata odottaa aamuunkaan asti. Siis 112 ja kerro soittaessasi miten kauan kivut ovat jo kestäneet.
Ambulanssi kannattaa siksikin tilata, että tutkivat sinut heti. Terveyskeskusajan voit saada kunnasta riippuen vaikka vasta parin viikon päästä.
Toivottavasti kerrot täällä myöhemmin mitä tapahtui. Malliksi muillekin liikaa epäröiville.Olen siis kuitenkin edelleen hengissä.
Yhden kunnon riidankin sain illalla aikaiseksi miehen kanssa (hän ei ymmärrä tätä sairasteluani ollenkaan), mutta kun sen aikana ei tullut kipuja, enkä siihen kuollut, nin ei kai tämä sitten vielä mitään kuolemanvakavaa voi olla...(?)
Viime yö meni jo hieman paremmin, selän puolella/vasemmassa kyljessä jotain kipua, mutta meni ohitse jokseenkin asennon vaihdolla. Kädet kylläkin, taas vaihteeksi, puutuilivat.
Pallea tuntuu jännittyvän helposti ja olo on edelleen hieman sellainen "varpaillaan" oleva... - jurpolukki
ap. kirjoitti:
Olen siis kuitenkin edelleen hengissä.
Yhden kunnon riidankin sain illalla aikaiseksi miehen kanssa (hän ei ymmärrä tätä sairasteluani ollenkaan), mutta kun sen aikana ei tullut kipuja, enkä siihen kuollut, nin ei kai tämä sitten vielä mitään kuolemanvakavaa voi olla...(?)
Viime yö meni jo hieman paremmin, selän puolella/vasemmassa kyljessä jotain kipua, mutta meni ohitse jokseenkin asennon vaihdolla. Kädet kylläkin, taas vaihteeksi, puutuilivat.
Pallea tuntuu jännittyvän helposti ja olo on edelleen hieman sellainen "varpaillaan" oleva...kyllä käsien puutuminen kuuluu oireisiin. me maallikot ollaan kyllä koulutuksen saaneiden armoilla. tuossa linkissä kerrotaan vitamiinin hyödyllisyydestä.
tietysti sitä perhekränää löytyy vähemmästäkin. mikä on nyt valitettavaa.
"Aurinko, D-vitamiini ja sydän
Päivitetty 29.12.2009.
Aurinko, D-vitamiini ja sydäntaudit liittyvät toisiinsa. On väärin syyttää kolesterolia ja ruokavaliota sydän- ja verisuonitaudeista, sanoo englantilainen gastroenterologi David Grimes Machesterin yliopistosta. Hän on tutkinut yli 20 vuotta sydän- ja valtimotautien esiintymistä eri väestöissä, ja nyt hän on julkaissut aiheesta 642-sivuisen perusteellisen kirjan ´Vitamin D and Cholesterol´. Sen mukaan sepelvaltimotaudin pääasiallinen syy on auringonvalon ja D-vitamiinin puute, eikä suinkaan kolesteroli ja rasvainen ruoka. "
http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=1555
"Magnesium - monipuolinen kivennäisaine
Päivitetty 7.3.2008
Tässä katsauksessa ei mainita kauppanimeltä mitään ravintolisä. Niistä kiinnostuneita kehotetaan kääntymään asiantuntijan puoleen.
Sydänprofessori Juhani Heikkilä:
"Magnesium alentaa (kohonnutta) verenpainetta. Onkohan yksi vanha luonnonkonsti parempi kuin pussillinen uusia? Rytmihäiriötkin saattavat kaupan päälle vähentyä!"
Orionin Sydänuutiset syyskuu (4/2002) (lue raportti)
Magnesiumin vaikutukset pähkinänkuoressa
Antaa lihas- ja sydänsoluille energiaa
Lisää fyysistä suorituskykyä ja kestävyyttä
Ehkäisee valtimonkovetustautia ja sydän- ja aivoinfarkteja
Nopeuttaa toipumista sydän- ja aivoinfarkteista
Ehkäisee ja hoitaa sydämen rytmihäiriöitä
Ehkäisee ja hoitaa sydämen toiminnanvajavuutta
Ehkäisee verenpaineen kohoamista
Toimii statiinina (alentaa kolesterolia)
Ehkäisee tulehdusta (Am J Clin Nutr 2007)
Tehostaa insuliinin toimintaa (Am J Epidemiol 2006)
Lujittaa luustoa
Ehkäisee kuulon heikkenemistä (etenkin meluvammaa)
Ehkäisee munuaiskiviä
Ehkäisee sappikiviä
Ehkäisee migreeniä
Hoitaa kivuliaita kuukautisia (PMS)
Ehkäisee suonenvetoa
Ehkäisee levottomat jalat -oireyhtymää
Lisää vastustuskykyä tulehdusta, syöpätauteja ja vanhenemismuutoksia vastaan
Lisää urheilijoiden ja kuntoilijoiden suoristuskykyä
Toimii synergisesti B-vitamiinien kanssa (refs 30-40)
rauhoittaa hermoja ja voi auttaa lukivaikeudessa ja ADHD-oireyhtymässä ja vähentää aggressiivisuutta ja väkivaltaista käytöstä.
Ehkäisee stressiä ja masennusta sekä parantaa yöunen laatua
Auttaa astmassa ja muissa allergioissa
Vähentää paksusuolisyövän riskiä
Suojaa maksaa alkoholin haitoilta (suomalainen tutkimus)"
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/magnesium.html
tohtori tolosella on linkit mistä tietoa on tullut. onhan hän kylläkin pillerikauppias. toisin unilever myy margariinia, mutta heillä ei ole mitään lääketieteellistä näyttöä kasvisrasvan terveellisyydestä.
- Kesander
Onko sun rintalasta /-ranka missä kunnossa ? Siellä voi myös olla jumitusta ja tulehdusta. Auttaako kipuun vaikkapa Burana (600 mg) ? Närästääkö ? Ruokatorven tulehdus jatkuvista happohyökkäyksistä voi myös aiheuttaa rintaan suurinpiirtein sydämen kohdalle kiputiloja.
Mahdollisuuksia on niin monia. Käytä omaa maalaisjärkeä, mieti tilanteita, joissa kipu tulee, mitä sitä on edeltänyt ja millä tavalla kipu lakkaa. Jos vähänkään tuntuu, että syy voisi olla ruokatorvi- tai rintalastaperäistä, niin kokeilemalla selviää. Rintarankaa pitäisi kovasti venytellä ja saada lukkoja aukeamaan ja sitten jos epäilee syyn olevan ruokapuolella, niin kannattaa kokeilla happosalpaajia vaikkapa 2 viikon ajan, Somac Controlia tai vastaavaa. Jos sitten homma on oikeasti sydämen pulella, niin ... lekutiin vaan.- ap.
Mulla on jo monta viikkoa ollutkin närästyslääkkeet käytössä. Sitäkin vaivaa tosiaan on ollut, lisääntyi taannoisen flunssan yhteydessä. Pari kertaa tässä muutaman viikon sisällä on tullut oikein kunnon hapot suuhun ja sitä tuntui tuossa joulun aikoihin nousevan (tosin hapottomana), vaikka söin noita lääkkeitä. Jouluruoat ja runsas suklaan syöntikin varmaan saanut röörin ärtymään.
Mulla alkoi nyt siis tuon taannoisen flunssan aikana ja sen jälkeen tulemaan noita epämääräisiä kipuja ja hengenahdistusta enenevässä määrin. Oli näitä epämääräisiä kipuja enemmän jo viime talvenakin, mutta arveltiin lihas tms. peräisiksi, kun olivat jokseenkin yhteydessä siihen hommaan mitä silloin tein ja kesäksi helpottivat. Viime talvena tuossa solisluun kuopan seutuvilla oli myös pitkään puristusta ja kuristavaa tunnetta ja hengästytti liikkuessa herkästi.
Kaularangassa ja niskassa on tosiaan kyllä ollut myös ongelmia. Myös tietyt rustokohdat hieman aristaa nyt rinnassa ja selässä on myös erinäisiä kipupisteitä. Lihaksissa on ollut kipuja jo monta viikkoa. Oliskohan tuo flunssa tehnyt jotain...
Hengästymistä, epämääräisiä rintatuntemuksia ja jonkinlaista huonovointisuutta rasituksen yhteydessä on kyllä ollut ajoittain tuo viime talven jälkeenkin, tosin kuntokin pääsi varmaan huonoksi, kun en uskaltanut enää liikkua.
Kesällä jouduin kävelemään paljon ja silloin tuntui kunto paremmalta, ei enää pahemmin pistellyt eikä puristellut, mutta välillä tuli jaksoittaisia rytmihäiriöitä ja huimaustakin esiintyi ja lievää hengästymistä.
Mulla menee välillä kyllä myös autonominen hermosto ylikierroksille. Nytkin on tullut helposti sellainen hermostunut ja tärisevä olo, joka vaan pahenee, kun pelkään näitä sydänjuttuja. Tuntuu liittyvän jotenkin hormoneihinkin. Nyt on taas ollut vaikea jakso päällä.
Syksyllä liikuin sitten taas vähemmän ja silloin otettiin jossain vaiheessa Holter, jonka aikana rasitinkin itseäni sitten oikein kunnolla (kiipesin jyrkkiä mäkiä, rehkin kauppakassien kanssa, pyöräilin jne.) ja noita epämääräisiä tuntemuksiakin oli juuri silloin. Nauhalla ei kuitenkaan näkynyt mitään ihmeellistä. Syke kuulemma nousee tosi herkästi, mutta vaihtelee hyvin. Muutama kammiolisälyönti saatiin nauhalle ja eteisperäisiä olikin sitten enemmän, mutta kuulemma harmittomia.
Rasitustesti tehtiin 2 v sitten (kärsin silloin hengenahdistuksesta) ja oli ihan ok., 91 %:nen.
Tässä parin kuukauden aikana, tuon flunssan aikana ja sen jälkeen, on siis otettu kerran EKG ja keuhkoröntgen, FIDD-arvo lukuisia muita verikokeita. Olen käynyt lääkärissä varmaan 10 kertaa, kerran tutkittu myös ambulanssissa (jonka vuoksi en enää kehtaa sitä kovin herkästi soittaa, ambulanssimies oli sitä mieltä, että on varmaan vaan paniikkikohtaus. Mulla oli kyllä silloin oikeasti paha kurkkutulehdus ja kurkku tuntui menevän umpeen, en saanut kuitenkaan ambulanssista mitään apua tuohon). Sydäntä on kuunneltu lähes yhtä monta kertaa keuhkoja.
Pari uutta virusta tässä on ilmeisesti yrittänyt tehdä tuloaan, viime viikolla oli monta päivää pientä lämpöilyä ja kurkku tuntui eräänä iltana hieman karhealta vatsa parina päivänä hieman oireileva, viime viikosta lähtien on myös yskittänyt, mutta ei ole mennyt pahemmaksi, nuo rinnan ja selän alueen kivut sen sijaan vasen käsi on oireillut (käsi on ollut kipeä kylläkin jo monta kuukautta, siinä on aristusta tietyssä asennossa ja paikoin tuntuu painettaessa kipua).
Hb on ollut alhainen, anemian puolella, eikä ole noussut rautalääkkeistä huolimatta paljoakaan.
Verenpaine on vähän liiankin alhainen, tosin yläpaine saattaa lääkärissä mitattaessa pompata liki 150:een, jos olen hermona. Alapaine on aina ollut alle 95-100:n, usein tuollaista 60-75 luokkaa.
Lääkäriin en tosiaan enää jaksais/edes kehtaa lähteä.
Kävin nimittäin reilu viikko sitten jo (taas) terveyskeskuksessa, josta mut miltei naurettiin ulos. Lääkäri sanoi, että sydämessä EI VOI olla mitään vikaa, koska rasitustesti ja Holter on olleet ok.
Alkuviikosta kävin lisäksi yksityiselläkin ja hänkään ei katsonut tarpeelliseksi ottaa sydänfilmiä. Kuuntelutulos oli ihan ok. Totesi vaan rintarustossa pientä aristusta.
Sanoi angina pectoriksen olevan kyllä kuitenkin ihan mahdollinen, kun sukurasitusta on ja kolesterolit on olleet pitkiä aikoja 6:n paikkeilla -joskus raskausaikana hetkellisesti jopa 8, lapsena jo 7:n arvoja- (viime vuonna vasta laski 5,6:een, HDL 1,5, LDL 3,4). Antoi lähetteen yksityiselle puolelle kokeeseen, josta pitäis tuo asia selvitä perusteellisemmin, mutta koe on myös aika hintava, että saa nyt nähdä milloin budjetti sen sallii.
HDL on mulla kyllä aina ollut tuota luokkaa ja lääkärit on sanoneet, että se on suojaava tekijä, samoin se, että vaihdevuodet ei ole vielä alkaneet.
Nirtoja lääkäri ei kuitenkaan kokeeksi suositellut, alhaisen verenpaineen takia. - Itsekin oireita koke
ap. kirjoitti:
Mulla on jo monta viikkoa ollutkin närästyslääkkeet käytössä. Sitäkin vaivaa tosiaan on ollut, lisääntyi taannoisen flunssan yhteydessä. Pari kertaa tässä muutaman viikon sisällä on tullut oikein kunnon hapot suuhun ja sitä tuntui tuossa joulun aikoihin nousevan (tosin hapottomana), vaikka söin noita lääkkeitä. Jouluruoat ja runsas suklaan syöntikin varmaan saanut röörin ärtymään.
Mulla alkoi nyt siis tuon taannoisen flunssan aikana ja sen jälkeen tulemaan noita epämääräisiä kipuja ja hengenahdistusta enenevässä määrin. Oli näitä epämääräisiä kipuja enemmän jo viime talvenakin, mutta arveltiin lihas tms. peräisiksi, kun olivat jokseenkin yhteydessä siihen hommaan mitä silloin tein ja kesäksi helpottivat. Viime talvena tuossa solisluun kuopan seutuvilla oli myös pitkään puristusta ja kuristavaa tunnetta ja hengästytti liikkuessa herkästi.
Kaularangassa ja niskassa on tosiaan kyllä ollut myös ongelmia. Myös tietyt rustokohdat hieman aristaa nyt rinnassa ja selässä on myös erinäisiä kipupisteitä. Lihaksissa on ollut kipuja jo monta viikkoa. Oliskohan tuo flunssa tehnyt jotain...
Hengästymistä, epämääräisiä rintatuntemuksia ja jonkinlaista huonovointisuutta rasituksen yhteydessä on kyllä ollut ajoittain tuo viime talven jälkeenkin, tosin kuntokin pääsi varmaan huonoksi, kun en uskaltanut enää liikkua.
Kesällä jouduin kävelemään paljon ja silloin tuntui kunto paremmalta, ei enää pahemmin pistellyt eikä puristellut, mutta välillä tuli jaksoittaisia rytmihäiriöitä ja huimaustakin esiintyi ja lievää hengästymistä.
Mulla menee välillä kyllä myös autonominen hermosto ylikierroksille. Nytkin on tullut helposti sellainen hermostunut ja tärisevä olo, joka vaan pahenee, kun pelkään näitä sydänjuttuja. Tuntuu liittyvän jotenkin hormoneihinkin. Nyt on taas ollut vaikea jakso päällä.
Syksyllä liikuin sitten taas vähemmän ja silloin otettiin jossain vaiheessa Holter, jonka aikana rasitinkin itseäni sitten oikein kunnolla (kiipesin jyrkkiä mäkiä, rehkin kauppakassien kanssa, pyöräilin jne.) ja noita epämääräisiä tuntemuksiakin oli juuri silloin. Nauhalla ei kuitenkaan näkynyt mitään ihmeellistä. Syke kuulemma nousee tosi herkästi, mutta vaihtelee hyvin. Muutama kammiolisälyönti saatiin nauhalle ja eteisperäisiä olikin sitten enemmän, mutta kuulemma harmittomia.
Rasitustesti tehtiin 2 v sitten (kärsin silloin hengenahdistuksesta) ja oli ihan ok., 91 %:nen.
Tässä parin kuukauden aikana, tuon flunssan aikana ja sen jälkeen, on siis otettu kerran EKG ja keuhkoröntgen, FIDD-arvo lukuisia muita verikokeita. Olen käynyt lääkärissä varmaan 10 kertaa, kerran tutkittu myös ambulanssissa (jonka vuoksi en enää kehtaa sitä kovin herkästi soittaa, ambulanssimies oli sitä mieltä, että on varmaan vaan paniikkikohtaus. Mulla oli kyllä silloin oikeasti paha kurkkutulehdus ja kurkku tuntui menevän umpeen, en saanut kuitenkaan ambulanssista mitään apua tuohon). Sydäntä on kuunneltu lähes yhtä monta kertaa keuhkoja.
Pari uutta virusta tässä on ilmeisesti yrittänyt tehdä tuloaan, viime viikolla oli monta päivää pientä lämpöilyä ja kurkku tuntui eräänä iltana hieman karhealta vatsa parina päivänä hieman oireileva, viime viikosta lähtien on myös yskittänyt, mutta ei ole mennyt pahemmaksi, nuo rinnan ja selän alueen kivut sen sijaan vasen käsi on oireillut (käsi on ollut kipeä kylläkin jo monta kuukautta, siinä on aristusta tietyssä asennossa ja paikoin tuntuu painettaessa kipua).
Hb on ollut alhainen, anemian puolella, eikä ole noussut rautalääkkeistä huolimatta paljoakaan.
Verenpaine on vähän liiankin alhainen, tosin yläpaine saattaa lääkärissä mitattaessa pompata liki 150:een, jos olen hermona. Alapaine on aina ollut alle 95-100:n, usein tuollaista 60-75 luokkaa.
Kävin nimittäin reilu viikko sitten jo (taas) terveyskeskuksessa, josta mut miltei naurettiin ulos. Lääkäri sanoi, että sydämessä EI VOI olla mitään vikaa, koska rasitustesti ja Holter on olleet ok.
Alkuviikosta kävin lisäksi yksityiselläkin ja hänkään ei katsonut tarpeelliseksi ottaa sydänfilmiä. Kuuntelutulos oli ihan ok. Totesi vaan rintarustossa pientä aristusta.
Sanoi angina pectoriksen olevan kyllä kuitenkin ihan mahdollinen, kun sukurasitusta on ja kolesterolit on olleet pitkiä aikoja 6:n paikkeilla -joskus raskausaikana hetkellisesti jopa 8, lapsena jo 7:n arvoja- (viime vuonna vasta laski 5,6:een, HDL 1,5, LDL 3,4). Antoi lähetteen yksityiselle puolelle kokeeseen, josta pitäis tuo asia selvitä perusteellisemmin, mutta koe on myös aika hintava, että saa nyt nähdä milloin budjetti sen sallii.
HDL on mulla kyllä aina ollut tuota luokkaa ja lääkärit on sanoneet, että se on suojaava tekijä, samoin se, että vaihdevuodet ei ole vielä alkaneet.
Nirtoja lääkäri ei kuitenkaan kokeeksi suositellut, alhaisen verenpaineen takia.Kipuja ja pieniä tuntemuksia on monellakin, mutta jos ei missään tutkimuksissa löydy aihetta huoleen, on vain uskallettava elää normaalia elämää. Kunnon kohentaminen parantaa oloa ja antaa uskoa. Monenlaista pientä vaivaa voi olla ilman mitään vakavaa syytä.
- Kesander
ap. kirjoitti:
Nirtoja lääkäri ei kuitenkaan kokeeksi suositellut, alhaisen verenpaineen takia.Moi taas ! Kuule, sinä olet kuin minä, melkein naurattaa kuinka samanlaisia juttuja sulla on kuin minulla.
Nyt pitäis tämä juttu hoitaa silleen, että lopetetaan tämä itsemme vahtaaminen. Voisit jo vähitellen uskoa, että sun sydämessä ei ole vikaa. Siis olitko 50 kieppeissä iältäsi ? Jos, niin tiedätkö, että pelkät vaihdevuodetkin saa näitä kaikkia juttuja aikaiseksi. Seuraavat ohjeet koskee sitten myös minua !!!
- hermoilut loppui nyt, osta magnesiumia (500 mg/vrk), vaikuttaa sydämeen auttaa paniikkihäiriöihin.
- D-vitamiinia 50 mcg/vrk, auttaa sydämeen erittäin moneen juttuun ja varsinkin talvella ja jos vielä olet vähänulkona - se on ehdoton juttu.
- Cardiomega 2 kapselia/vrk. Loistava apu sydämelle ja muutenkin
- ubikinon Q10, jopa sydänlääkärien määräämä aine, joka auttaa rytmihäiriöihin.
- mahdollisimman vähän nopeita hiilihydraatteja, ne altistaa sydänjutuille, eli vaaleat leivät, vaaleat jauhot, pastat ja perunat pois - ainakin vähäksi aikaa, että olo tasoittuu.
- vettä pitää juoda 1,5 - 2 L päivässä. Jos juo liian vähän, kroppa toimii silloin ylikierroksilla.
- KAHVI, SUKLAA, VAHVAT MAUSTEET, VÄÄRÄLLÄ TAVALLA RASVAISET POIS !
- ULOS liikkumaan, että sydän ja rustot saa puhdasta happea ja voivat paremmin.
- venyttelyä ja mahdollisesti osteopaatilla tai fysioterapeutilla käynti, niin katsoo rintalastan ja -rangan tilan ja niksuttaa tarvittaessa hommat paikoilleen.
- Somac Controlia ainakin 2 viikkoa säännöllisesti joka päivä ja suurin piirtein samaan kelloaikaan ennen ruokailua.
- Onko ylipainoa ? Mulla varsinkin nyt Joulun vuoksi pallea niin tönkkönä, että aiheuttaa jytkyjä, koska siellä on liian vähän tilaa. Palleahermo aiheuttaa ongelmia ja varsinkin, jos se on vielä jännittynyt, niin homma on selvä. Vois tehdä hyvää mennä hermoratahierojalle tai / ja tavalliselle hierojalle, koska kaikki pitkään jatkuneet jännitystilat niskoissa, hartioissa, palleassa aiheuttaa heijasteita (vaarattomia sellaisia) sydämeen. Onko sulla kyynerpään kieppeillä kipeitä kohtia ? Aiheuttaako työ esimerkiksi rasituskipua ?
Mulla on nimittäin niinkutsuttu tenniskyynerpää, joka välillä säteilee koko käsivarteen.
Jatkuva hermoilu ja itsensä vahtiminen aiheuttaa stressihormonin liikaeritystä ja sitä kautta paniikkituntemuksia ja rintakipuja ja hengen ahdistusta ja ... Magnesiumin puute on yksi todellinen syy paniikkihäiriöiden syntyyn. Ruokavaliosi ? Mieti, saatko kyseistä ainetta ruuastasi, tarvittaessa voit katsoa FINELIN sivuilta ravintoarvoja. Yhdessä vaiheessa ajattelin, josko hakisin lääkäriltä jonkun reseptin jotain rauhoittavaa tai vastaavaa, mutta sitten päätin, että ei helkutissa, en ala sellaisten kanssa pelleilemään. Ja tässä olen sitten ottanut paljon asiooista selvää ja ainoa mitä voin tehdä, on se että muutan elintapojani ja laihdutan ja liikun ja hoidan vatsani kuntoon. Niin se vaan on.
Käyppä katsomassa netistä "dojolaiset.com" ja liity sinne, ihanaa porukkaa ja sieltä saa todella paljon hyvää tietoa koskien vaikka mitä asioita ja sanotaanko, että porukka on fiksua. Tunnettu lääkäri Antti Heikkilä on siellä yhtenä apulinkkinä. Käy edes tutustumassa sivuihin.
Nyt vaan otetaan niskasta kiinni itseämme ja lopetetaan nämä pelkäämiset !!! Onko sovittu ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315346- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 122027
- 1631876
- 1051352
- 141318
- 1371154