Mennyttä tulevaa 2

Mennyt vuosi virkkoi
pakkasessa

uudelle vuodelle :

"ota tämä mukaasi
ja suojele lämmöllä
tätä elämän että rakkauden
nuoraasi,josta voimaasi ammennat".

Uusi Vuosi pakkasherrana
kuin muistona kuuli sanottavan

- veteen piirretystä viivasta -

että miten taiten tuon eläisi
jotta suven lämmön kohtaisi
ja pesän kalliolle rakentaisi

- ettei myrskynsilmään joutuisi.

Tässä pakkasessa
tämän hetken
rakkauden retkessäkin

... - puolimatkan krouvissa
Joutsen ylväänä jo ui - ...

Kuin odottaen.

8

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaana K

      Kaunis runo, pidin kovasti.

      • Huomenta - ja hyvältä tuntuu nähdä käyntisi
        täällä runoni myötä tämän alkaneen uudenvuoden
        kynnyksellä kuin myös toivoen Sinulle että vuotesi
        olisi alkanut hyvissä merkeissä.

        Oli minulla tämän runoni kanssa sommittelemista
        että saisin edes tyydyttävän lopputuloksen.

        Kiitos hiilijalan(käden)jäljestäsi,joka nyt tuntuu
        olevan niin muotia medioissakin kuin hyviä tunnelmia
        alkaneeseen vuoteen.


    • kaunis on runosi,
      luonnon ja rakkauden elementeillä ryyditetty.

      Hyvää loppuvuotta Sinulle Dolan ja kiitos menneestä.

      • Nyt on sitten tämä uusivuosikin jo hyvällä
        alullaan ja kuin menneen että nykyisen vuoden
        tunnelmointia yritin tähän rakentaa,vähän kuin
        puntaroiden jotta tämä vuosi toisi jotain hyvää
        menneen vuoden hyvistä aineksista vielä paremmaksi...
        ja hyvää on aina lupa toivoa kuin odottaa kohtuudella.

        Kiitos - ja hyvältä tuntuu että olet täälläkin käynyt
        kuin toivoen ettei tuosta menneestä sanasesta
        tulisi käytännössä mennyt aikamuoto.

        Hyvää toivon alkuvuoteesi.


    • Minanoita

      Me noidat tunnetusti aina ollaan myrskynsilmässä,
      vaikka tahtomattakin.Tie on siis siltäosin tuttu..
      Ja mie olen käynyt piirtämässä viivan jään pintaan, eiks
      se vähän niinkuin ole veteen riimustettu..ja lumeen kirjoitin,
      tuu sieki tälle puolelle...

      Täältä puolimatkan pisteestä Ö mie sinulle lähetän
      tervehdykseni:)))

      • En minä Sinua heittäisi mihinkään myrskynsilmään
        enkä nuotiolle poltettavaksi,vaan persoonallasi
        lämmittämään meitä kanssakulkijoitasi.

        Miehän olen aina ollut Sinun puolellasi,ehkä et
        ole vain huomannut vaatimattomuuttani hiljaiselollani,
        kun olen leirinuotiosi ääreen istahtanut lämmittelemään,
        toivoen ettei toisiamme hukattaisi.

        Puolimatkan krouvissa juodaan iloliemiä...tavataanko ?

        Sinua Kiittäen.


    • *MURUKULTA*

      ..""ota tämä mukaasi
      ja suojele lämmöllä
      tätä elämän että rakkauden
      nuoraasi,josta voimaasi ammennat"."..

      Elä sie Dolani tappele totuutta vastaan
      vaan hymyillen kynä käteen ja katso -

      .."... - puolimatkan krouvissa
      Joutsen ylväänä jo ui - ...

      Kuin odottaen. "

      Niin se tekee - - Joutsen.... Ja kiittää Murukulta ja ui poissss.... *pulpulpul*... :•|

      • Juodaanko - murukahvit - tässä aamussa yhdessä
        ja suunnitellaan tämän vuoden aihesarkaa hyvillä
        mauilla varustettuna kun meillä on ollut tapana.

        Tämä runoni on paljon faktasta kertovaa omasta
        elämästäni,enkä sitä nyt peittele,eikä fiktiolla
        ole paljon tuohon asiaa... minua se on kuin
        muitakin jotka ovat täällä kanssani olleet että
        toivon mukaan jatkavat kiireiltään.

        Ei totuutta vastaan pidä tapella,varsinkaan kun
        tarkoitus että eleet ovat hyvää tarkoittavia ja
        jos tummaa tekstiä välillä tarkoituksella tulee,
        niin ei pidä säikähtää,sillä sekin kuuluu elämään.

        Tuo loppulauseeni runossani oli kuin pakko laittaa
        symboliksi elämään että turvaa kauneudella osoittamaan.

        Älä kylmety vesissäsi - vaan murukahville - käydään
        välillä...Hyvää alkuvuotta Sinulle ...ja Kiitos Sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe