Volvo V50 1.6D drive start/stop webasto!

drive

Kertokaapa kokemuksia kuinka teillä webasto toimii otsikossa mainitussa Volvossa? Itsellä sellainen ongelma ettei webasto lähde käyntiin suorakäynnistyksellä jos pakkasta alkaa olemaan n. -20 astetta. Ajotietokone ilmoittaa, että akun jännite ei riitä webaston käynnistämiseen?? Kysyin autoliikkeestä asiasta ja kertoivat, että Volvo "säästää" virtaa muka starttaamiseen niin paljon, että sulkee webaston käytön pois päältä. Voihan se noinkin olla mutta mitä tekee webaston suorakäynnistyksellä jos silloin kun sitä tosiasiassa tarvitsisi, se ei sitten lähde lämmittämään autoa.

20

17892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V50 vm.2010

      Minä en ole törmännyt vastaavaan ongelmaan. Jonkin päivitysohjelmoinnin ne teki siihen webastoon muun huollon yhteydessä. Mitä mieltä olet webaston äänitasosta? Tuntuu olevan aikas äänekäs. Ei oikein rivari-asukkaan unelma,ainakaan katoksessa.. :-)....ainakaan naapureille.

      Muuten kyllä maan mainio vakiovaruste!!!

      • drive

        Juu kyllä siinä tehoja on ja ääntä!!! Vaan kyllä se lämmittääkin auton n. 20 min lämpimäksi jos sen lämmittimen vain saa päälle!! :-)


    • RumaUgly

      Meillä on 2.0d 2008. Tuli pakkaset ja akunjännite liian pieni. Meillä on lyhyttä ajoa ja akku ei kerkeä kunnolla ladata talvisin. Lataaminen ei enää auttanut niin vaihdoin akun. Nyt toimii ja pitää vaan muistaa ladata akku useimmin niin ikääkin akulle tulee varmasti lisää.

    • volovo-50 drive stop

      viimeksi tänä aamuna - 28 astetta pakkasta. Työmatkaan menee tunti päivässä, joka näköjään riittää akun lataukseen. Ei mitään ongelmia ...Lämmittää hyvin sisätilat. Ääni on kyllä kieltämättä kova.

    • powershifter

      Autoni on 2.0d vm. 09 ja mainiosti toimii webasto. Äänikään ei (mua) haittaa, kun parkkis on toisessa päässä rivaria :-) Nyrkkisääntö taitaa olla, että pitäis ajaa yhtä pitkään kuin webasto on ollut päällä, jotta akku ehtii latautua. Itse en tarkkaan tiedä koska härveli menee päälle, mutta reilu puolen tunnin ajomatka töihin tuntuu riittävän hyvin. Pätkäajoa jos on, niin varmaan tulee ongelmia...normaali lohkolämppäri on silloin parempi.

      • Mineraalimies

        Pätkäajossa kannattaa käyttää laturia. Kytketään auto lämpötolppaan ja tämän jälkeen sähköllä ladataan akkua eikä lämmitetä autoa kuten yleensä.

        Automaattiwebasto käynnistyy heti kun olet auton käynnistänyt. Ajastusta ei voi tehdä jos akun jännite on liian alhainen. Huono akku tai vajaa kapasiteetti aiheuttaa tuon ongelman. SIitäkin pääsee eroon tälläisellä jatkuvaan lataukseen soveltuvalla ratkaisulla


      • Hannuruu

        Olet muuten täysin oikeessa ton nyrkkisäännön kanssa.Muistaakseni siitä mainitaan ohjekirjassakin jotain.Toimii muuten hyvin ja lämpöä riittää.Suorakäynnistyksenkään kanssa ei ole ollut ongelmia kuhan ajaa sen verran että akku latautuu.Muutenkin ihan hyvä auto.Terkkuja kaikille volvokuskeille.Hannu.


      • entinen PÄRSSON

        juu ajan keskimäärin 2.0 D noin 1200km / viikko ja akku meni paskaksi alta 100 tkm
        - ei menny takuuseen sillä talvi on kuulemma rankkaa akulle... akku hajos toukokuussa..

        auton huollossa sanottiin että tulisi ladata säännollisesti.(ostin vissiin vahingossa sähköauton) Taitaa volvoilu päättyä tähän ihan vaan näpäytykseksi sillä oon ollut ns vakiasiakas tähän asti vaan en enää.


    • -v50-

      Itse laitoin tuollaisen v50 driven tilaukseen ja otin siihen myöskin kiinteän ylläpitolaturin akkua varten. Lataus helppoa, pistoke vain seinään kuten lohkista käyttäessä. Ja pitäis akussa riittää varaus vaikka ajeliskin vähän lyhyempiä matkoja. Lisäksi akkulaturi oli huomattavasti edullisempi kuin lohkolämmitin ja sisähaaroitus.

      • JAWA 250

        Minulla on sama ongelma. Ilmoitti suorakäynnistyksellä akun alhainen jännite.Tulee ajettua lyhyitä matkoja,oikeinko volvo pajassa asennutit,saisko tietoja minkälaisen laturin,merkki,malli.Tiedosta kiitollinen


      • Driven
        JAWA 250 kirjoitti:

        Minulla on sama ongelma. Ilmoitti suorakäynnistyksellä akun alhainen jännite.Tulee ajettua lyhyitä matkoja,oikeinko volvo pajassa asennutit,saisko tietoja minkälaisen laturin,merkki,malli.Tiedosta kiitollinen

        Minäkin kävin ensin kysymässä merkkiliikkeestä vaan oli kohtuudella arvokas kun tavallinen autosähköliike asensi saman laitteen puolet halvemmalla. Autooni laitettiin Kalixin laturi koska lohkon haaroitus oli myös Kalixin sarjaa. Nyt on ollut jo viikkoja yöpakkaset yli -30 astetta ja webasto pelaa kun akussa riittää virtaa.


      • -v50-
        JAWA 250 kirjoitti:

        Minulla on sama ongelma. Ilmoitti suorakäynnistyksellä akun alhainen jännite.Tulee ajettua lyhyitä matkoja,oikeinko volvo pajassa asennutit,saisko tietoja minkälaisen laturin,merkki,malli.Tiedosta kiitollinen

        Laturin merkki on CTEK ja malli MULTI XS 3600 (tämä ei ole mitään mainontaa, ainoastaan vastaus edellä olevaan...). Volvon huollossa asensivat samalla kun laittoivat koukun ym. Olisi voinut tosiaan saada jostain muualta halvemmalta. Mutta ainakin on hyvin toiminut, kun olen muutaman kerran näillä kovemmilla pakkasilla ladannut.


    • Koipeliini

      Näin kovilla pakkasilla akku ei varaudu kuten "suvikelillä" ja akkua kannattaa ladata. Jos auto ilmoittaa tuota matalaa jännitettä jatkuvasti saattaa akku mennä pilalle liian alhaisesta varauksesta (Kokemusta, ei tarpeeksi pidempää ajoa). Itsellä on akunosto huomenna vuoden 2006 V50 2.0Dhen. Akku kestää tuossa Webasto/Eberi käytössä n. 4-5 vuotta. Tuo Mineraalimiehen ohje lataamisesta on hyvä.

      • driven

        Kiitos kaikille asiallisista vastauksista!! Koska itselläni suurin osa ajosta on lyhyitä kaupunki ajoja, päädyinkin ratkaisuun, että ensi maanantaina autooni asennetaan akkulaturi. Toivottavasti sitten lämmitinkin pelaa moitteettomasti. Muutoin auto on kyllä ollut erittäin positiivinen joka suhteessa ja nautinnollinen ajaa ja ilo omistaa!


    • vepastoinsinööri

      volvossa ei o akkua vaan 10 AAA-paristoa koteloituna vesipumpan alla. vepasto imasee ne tyhjäks. osta poika laturi. osta. nyt.

    • monesko fiasko

      Kyllä on ongelmia Webaston käynnistämisessä. Huollossa ei ole löytynyt syytä. Vaihdettiin akkukin jo kertaalleen, mutta Webasto ei lähde enää muutaman asteen pakkasellakaan käyntiin ilman että laturi on päällä, vaikka akun jännite näyttää yli 12 V. Kerran ei lähtenyt-20 asteessa, vaikka laturi oli päällä. Kylmä käynnistys onneksi onnistui. On se ihan p...stä. Huolto levittelee käsiään ja selittelee, mitä sattuu.
      Kertokaa miten voitaisiin porukalla saada asia hoidetuksi!

      • eberi 2

        Muut valittelee webastosta, itsellä on 2010 mallissa eberspächer tänäänkin taisi olla päällä koko matkan -28 asteen kelissä


      • V50 1.6D DRIVe
        eberi 2 kirjoitti:

        Muut valittelee webastosta, itsellä on 2010 mallissa eberspächer tänäänkin taisi olla päällä koko matkan -28 asteen kelissä

        meikäläisen pirssi on kans -10 mallinen ja eeperi pöhisi vaikka ulkona oli -28 ja -31 välillä... niin ja ajomatkaa tuli noin 250 km !


      • Volvo v50 1,6D 2011
        V50 1.6D DRIVe kirjoitti:

        meikäläisen pirssi on kans -10 mallinen ja eeperi pöhisi vaikka ulkona oli -28 ja -31 välillä... niin ja ajomatkaa tuli noin 250 km !

        Kaikille tiedoksi vielä sellainen juttu, että start/stop malleissa on toinen pienempi akku etupuskurin sisällä, kuljettajan puolen eturenkaan edessä. Jos on akkuongelmia, niin voi vaatia molempien akkujen vaihtoa.


      • uusi volvoilija
        Volvo v50 1,6D 2011 kirjoitti:

        Kaikille tiedoksi vielä sellainen juttu, että start/stop malleissa on toinen pienempi akku etupuskurin sisällä, kuljettajan puolen eturenkaan edessä. Jos on akkuongelmia, niin voi vaatia molempien akkujen vaihtoa.

        onko S40 1.6.drive malliin mahdollista asentaa nappia millä kytkisi vebaston pois päältä,kuin esim V70 ennen oli? turhaa lähtee aina päälle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      865
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe