Volvo V50 1.6D drive start/stop webasto!

drive

Kertokaapa kokemuksia kuinka teillä webasto toimii otsikossa mainitussa Volvossa? Itsellä sellainen ongelma ettei webasto lähde käyntiin suorakäynnistyksellä jos pakkasta alkaa olemaan n. -20 astetta. Ajotietokone ilmoittaa, että akun jännite ei riitä webaston käynnistämiseen?? Kysyin autoliikkeestä asiasta ja kertoivat, että Volvo "säästää" virtaa muka starttaamiseen niin paljon, että sulkee webaston käytön pois päältä. Voihan se noinkin olla mutta mitä tekee webaston suorakäynnistyksellä jos silloin kun sitä tosiasiassa tarvitsisi, se ei sitten lähde lämmittämään autoa.

20

19148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V50 vm.2010

      Minä en ole törmännyt vastaavaan ongelmaan. Jonkin päivitysohjelmoinnin ne teki siihen webastoon muun huollon yhteydessä. Mitä mieltä olet webaston äänitasosta? Tuntuu olevan aikas äänekäs. Ei oikein rivari-asukkaan unelma,ainakaan katoksessa.. :-)....ainakaan naapureille.

      Muuten kyllä maan mainio vakiovaruste!!!

      • drive

        Juu kyllä siinä tehoja on ja ääntä!!! Vaan kyllä se lämmittääkin auton n. 20 min lämpimäksi jos sen lämmittimen vain saa päälle!! :-)


    • RumaUgly

      Meillä on 2.0d 2008. Tuli pakkaset ja akunjännite liian pieni. Meillä on lyhyttä ajoa ja akku ei kerkeä kunnolla ladata talvisin. Lataaminen ei enää auttanut niin vaihdoin akun. Nyt toimii ja pitää vaan muistaa ladata akku useimmin niin ikääkin akulle tulee varmasti lisää.

    • volovo-50 drive stop

      viimeksi tänä aamuna - 28 astetta pakkasta. Työmatkaan menee tunti päivässä, joka näköjään riittää akun lataukseen. Ei mitään ongelmia ...Lämmittää hyvin sisätilat. Ääni on kyllä kieltämättä kova.

    • powershifter

      Autoni on 2.0d vm. 09 ja mainiosti toimii webasto. Äänikään ei (mua) haittaa, kun parkkis on toisessa päässä rivaria :-) Nyrkkisääntö taitaa olla, että pitäis ajaa yhtä pitkään kuin webasto on ollut päällä, jotta akku ehtii latautua. Itse en tarkkaan tiedä koska härveli menee päälle, mutta reilu puolen tunnin ajomatka töihin tuntuu riittävän hyvin. Pätkäajoa jos on, niin varmaan tulee ongelmia...normaali lohkolämppäri on silloin parempi.

      • Mineraalimies

        Pätkäajossa kannattaa käyttää laturia. Kytketään auto lämpötolppaan ja tämän jälkeen sähköllä ladataan akkua eikä lämmitetä autoa kuten yleensä.

        Automaattiwebasto käynnistyy heti kun olet auton käynnistänyt. Ajastusta ei voi tehdä jos akun jännite on liian alhainen. Huono akku tai vajaa kapasiteetti aiheuttaa tuon ongelman. SIitäkin pääsee eroon tälläisellä jatkuvaan lataukseen soveltuvalla ratkaisulla


      • Hannuruu

        Olet muuten täysin oikeessa ton nyrkkisäännön kanssa.Muistaakseni siitä mainitaan ohjekirjassakin jotain.Toimii muuten hyvin ja lämpöä riittää.Suorakäynnistyksenkään kanssa ei ole ollut ongelmia kuhan ajaa sen verran että akku latautuu.Muutenkin ihan hyvä auto.Terkkuja kaikille volvokuskeille.Hannu.


      • entinen PÄRSSON

        juu ajan keskimäärin 2.0 D noin 1200km / viikko ja akku meni paskaksi alta 100 tkm
        - ei menny takuuseen sillä talvi on kuulemma rankkaa akulle... akku hajos toukokuussa..

        auton huollossa sanottiin että tulisi ladata säännollisesti.(ostin vissiin vahingossa sähköauton) Taitaa volvoilu päättyä tähän ihan vaan näpäytykseksi sillä oon ollut ns vakiasiakas tähän asti vaan en enää.


    • -v50-

      Itse laitoin tuollaisen v50 driven tilaukseen ja otin siihen myöskin kiinteän ylläpitolaturin akkua varten. Lataus helppoa, pistoke vain seinään kuten lohkista käyttäessä. Ja pitäis akussa riittää varaus vaikka ajeliskin vähän lyhyempiä matkoja. Lisäksi akkulaturi oli huomattavasti edullisempi kuin lohkolämmitin ja sisähaaroitus.

      • JAWA 250

        Minulla on sama ongelma. Ilmoitti suorakäynnistyksellä akun alhainen jännite.Tulee ajettua lyhyitä matkoja,oikeinko volvo pajassa asennutit,saisko tietoja minkälaisen laturin,merkki,malli.Tiedosta kiitollinen


      • Driven
        JAWA 250 kirjoitti:

        Minulla on sama ongelma. Ilmoitti suorakäynnistyksellä akun alhainen jännite.Tulee ajettua lyhyitä matkoja,oikeinko volvo pajassa asennutit,saisko tietoja minkälaisen laturin,merkki,malli.Tiedosta kiitollinen

        Minäkin kävin ensin kysymässä merkkiliikkeestä vaan oli kohtuudella arvokas kun tavallinen autosähköliike asensi saman laitteen puolet halvemmalla. Autooni laitettiin Kalixin laturi koska lohkon haaroitus oli myös Kalixin sarjaa. Nyt on ollut jo viikkoja yöpakkaset yli -30 astetta ja webasto pelaa kun akussa riittää virtaa.


      • -v50-
        JAWA 250 kirjoitti:

        Minulla on sama ongelma. Ilmoitti suorakäynnistyksellä akun alhainen jännite.Tulee ajettua lyhyitä matkoja,oikeinko volvo pajassa asennutit,saisko tietoja minkälaisen laturin,merkki,malli.Tiedosta kiitollinen

        Laturin merkki on CTEK ja malli MULTI XS 3600 (tämä ei ole mitään mainontaa, ainoastaan vastaus edellä olevaan...). Volvon huollossa asensivat samalla kun laittoivat koukun ym. Olisi voinut tosiaan saada jostain muualta halvemmalta. Mutta ainakin on hyvin toiminut, kun olen muutaman kerran näillä kovemmilla pakkasilla ladannut.


    • Koipeliini

      Näin kovilla pakkasilla akku ei varaudu kuten "suvikelillä" ja akkua kannattaa ladata. Jos auto ilmoittaa tuota matalaa jännitettä jatkuvasti saattaa akku mennä pilalle liian alhaisesta varauksesta (Kokemusta, ei tarpeeksi pidempää ajoa). Itsellä on akunosto huomenna vuoden 2006 V50 2.0Dhen. Akku kestää tuossa Webasto/Eberi käytössä n. 4-5 vuotta. Tuo Mineraalimiehen ohje lataamisesta on hyvä.

      • driven

        Kiitos kaikille asiallisista vastauksista!! Koska itselläni suurin osa ajosta on lyhyitä kaupunki ajoja, päädyinkin ratkaisuun, että ensi maanantaina autooni asennetaan akkulaturi. Toivottavasti sitten lämmitinkin pelaa moitteettomasti. Muutoin auto on kyllä ollut erittäin positiivinen joka suhteessa ja nautinnollinen ajaa ja ilo omistaa!


    • vepastoinsinööri

      volvossa ei o akkua vaan 10 AAA-paristoa koteloituna vesipumpan alla. vepasto imasee ne tyhjäks. osta poika laturi. osta. nyt.

    • monesko fiasko

      Kyllä on ongelmia Webaston käynnistämisessä. Huollossa ei ole löytynyt syytä. Vaihdettiin akkukin jo kertaalleen, mutta Webasto ei lähde enää muutaman asteen pakkasellakaan käyntiin ilman että laturi on päällä, vaikka akun jännite näyttää yli 12 V. Kerran ei lähtenyt-20 asteessa, vaikka laturi oli päällä. Kylmä käynnistys onneksi onnistui. On se ihan p...stä. Huolto levittelee käsiään ja selittelee, mitä sattuu.
      Kertokaa miten voitaisiin porukalla saada asia hoidetuksi!

      • eberi 2

        Muut valittelee webastosta, itsellä on 2010 mallissa eberspächer tänäänkin taisi olla päällä koko matkan -28 asteen kelissä


      • V50 1.6D DRIVe
        eberi 2 kirjoitti:

        Muut valittelee webastosta, itsellä on 2010 mallissa eberspächer tänäänkin taisi olla päällä koko matkan -28 asteen kelissä

        meikäläisen pirssi on kans -10 mallinen ja eeperi pöhisi vaikka ulkona oli -28 ja -31 välillä... niin ja ajomatkaa tuli noin 250 km !


      • Volvo v50 1,6D 2011
        V50 1.6D DRIVe kirjoitti:

        meikäläisen pirssi on kans -10 mallinen ja eeperi pöhisi vaikka ulkona oli -28 ja -31 välillä... niin ja ajomatkaa tuli noin 250 km !

        Kaikille tiedoksi vielä sellainen juttu, että start/stop malleissa on toinen pienempi akku etupuskurin sisällä, kuljettajan puolen eturenkaan edessä. Jos on akkuongelmia, niin voi vaatia molempien akkujen vaihtoa.


      • uusi volvoilija
        Volvo v50 1,6D 2011 kirjoitti:

        Kaikille tiedoksi vielä sellainen juttu, että start/stop malleissa on toinen pienempi akku etupuskurin sisällä, kuljettajan puolen eturenkaan edessä. Jos on akkuongelmia, niin voi vaatia molempien akkujen vaihtoa.

        onko S40 1.6.drive malliin mahdollista asentaa nappia millä kytkisi vebaston pois päältä,kuin esim V70 ennen oli? turhaa lähtee aina päälle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      99
      9530
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      76
      4947
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      52
      4657
    4. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      9
      2411
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      105
      1632
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      45
      1448
    7. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      56
      1377
    8. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      49
      1321
    9. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1296
    10. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      65
      1281
    Aihe