Heippa.
Omistan Mazda6 vuosimallia 2006. Ajettu 62000. Nyt parin viikon ajan kuulunut etupäästä sellasta "rutinaa" kun ajaa risteyksessä käännöstä. Suoralla ei mitään. Sama ääni on kääntää kumpaan suuntaan tahansa. Ensimmäisenä tuli mieleen vetarit poks mutta onko sittenkään?? Voiko ne vaan mennä varoittamatta.. Mielestäni ei varsinkaan niin että ääni kuuluisi molempiin suuntiin kääntäessä. Voiko kyseessä olla lumi/jää jossain? Säilytän autoa ulkona katoksen alla ja taivasalla vaan eli ei ole auto päässyt plussan puolelle reiluun kuukauteen.
Toi vetari remontti ei kauheesti innostais kun tarjos huollosta aika kallista remppa arviota. Jos jollakulla mielipidettä asiaan niin tervetuloa.
Mazda6 vetonivelet menossa?
34
6664
Vastaukset
- mx6
kyytiin joka tietää autoista. Vetoakseli vian kuulee korvalla vaikea selitä millaista vika on. Aja pientä ympyrää ja kuuntele. Tuskin se lumi/jää siellä kovin montaa kertaa pysyy. Kato myös onko kumit ehjät?
- Masakuski
No yks tuttu sano että jos kumi tai kumit rikki ja rasvat tullu pihalle niin vois olla sekin syynä. Auton historiaa alusta en tiedä tarkkaan mutta itselläni ollut se reipas puolivuotta enkä revittele tms niin tuntuisi oudolta tohon km määrään nähden että olis vetarit.
Saan huomenna auton talliin sulamaan joten enköhän huomenna ole viisaampi asiasta. Jos tuo pahin vaihtoehto on niin voi prkl... - ensi kertaa mazda
Masakuski kirjoitti:
No yks tuttu sano että jos kumi tai kumit rikki ja rasvat tullu pihalle niin vois olla sekin syynä. Auton historiaa alusta en tiedä tarkkaan mutta itselläni ollut se reipas puolivuotta enkä revittele tms niin tuntuisi oudolta tohon km määrään nähden että olis vetarit.
Saan huomenna auton talliin sulamaan joten enköhän huomenna ole viisaampi asiasta. Jos tuo pahin vaihtoehto on niin voi prkl...On 2007 mallia oleva Mazda. Ajettu 35000 km, vähän. Jouluna pakkasilla rupesi kuulumaan samanlaista rutinaaa käännyttäessä molempiin suuntiin. Kun ajoin vähän aikaa "lämpimäksi" niin ääni hävisi. Merkkikorjaamolla tutkivat ja tänään 7.1 2010 vaihdettiin vetoakseli. Mutta vika on edelleen . ääni kuuluu kun auto on ollut tarpeeksi kauan pakkasessa.,
- matukka08
ensi kertaa mazda kirjoitti:
On 2007 mallia oleva Mazda. Ajettu 35000 km, vähän. Jouluna pakkasilla rupesi kuulumaan samanlaista rutinaaa käännyttäessä molempiin suuntiin. Kun ajoin vähän aikaa "lämpimäksi" niin ääni hävisi. Merkkikorjaamolla tutkivat ja tänään 7.1 2010 vaihdettiin vetoakseli. Mutta vika on edelleen . ääni kuuluu kun auto on ollut tarpeeksi kauan pakkasessa.,
Mulla sama ongelma ja autona M6 farkku -08 ostettu. Tosiaan kesällä kyseistä ääntä ei kuulu ollenkaan mutta pakkasella aina käännettäessä?
En ole asiaan pahemmin kiinnittäny huomiota kun ääni ei tule kuin kovemmilla pakkasilla MUTTA ilmeisesti olis pitäny! - matukka08
matukka08 kirjoitti:
Mulla sama ongelma ja autona M6 farkku -08 ostettu. Tosiaan kesällä kyseistä ääntä ei kuulu ollenkaan mutta pakkasella aina käännettäessä?
En ole asiaan pahemmin kiinnittäny huomiota kun ääni ei tule kuin kovemmilla pakkasilla MUTTA ilmeisesti olis pitäny!ilmoittakaa sit mikä oli vikana niin osaa kertoa huollossa kun menee seuraavan kerran(kohtapuoliin vuosihuolto)! Saavat korjata takuuseen!!
Itsellä tosiaan ääni tulee enemmän kuskin puolelta(vaimeampi korahdus tulee toiselta) keulasta ja ainoastaan silloin kuin on pakkasta ja kääntää renkaita. Ääni on todella kova ja vaimenee mitä enemmän kääntelee pyöriä...eli kun olet ajanut about 10min ääntä ei enää tule. - JH
matukka08 kirjoitti:
ilmoittakaa sit mikä oli vikana niin osaa kertoa huollossa kun menee seuraavan kerran(kohtapuoliin vuosihuolto)! Saavat korjata takuuseen!!
Itsellä tosiaan ääni tulee enemmän kuskin puolelta(vaimeampi korahdus tulee toiselta) keulasta ja ainoastaan silloin kuin on pakkasta ja kääntää renkaita. Ääni on todella kova ja vaimenee mitä enemmän kääntelee pyöriä...eli kun olet ajanut about 10min ääntä ei enää tule.Itse ihmettelin viime talvena ääntä. Huollossa sanoivat että johtuu pakkasesta kun vaseliini siellä nivelessä menee jäykäksi. Auto M6 vm 2007. Kun lämpenee niin ääni häviää.
- janneplonkkvist
JH kirjoitti:
Itse ihmettelin viime talvena ääntä. Huollossa sanoivat että johtuu pakkasesta kun vaseliini siellä nivelessä menee jäykäksi. Auto M6 vm 2007. Kun lämpenee niin ääni häviää.
miksi muista autoista ei vastaavaa ääntä synny, onko kenties rakenne/suunnitteluvika?
Ei tuollainen voi olla hyväksi rekenteelle sillä kuulostaa aivan kuin jokin särkyisi(metalli metallia vastan). - 79
JH kirjoitti:
Itse ihmettelin viime talvena ääntä. Huollossa sanoivat että johtuu pakkasesta kun vaseliini siellä nivelessä menee jäykäksi. Auto M6 vm 2007. Kun lämpenee niin ääni häviää.
En nyt hirveesti olisi huolissaan.
Samanlaista rutinaa kuului täälläkin, tosin pakkasta oli -32 astetta. Mazda6 vm.2005.
Lämpimämmässä kuin -30 ei kuulu mitään.
Kunhan muistaa vaan ajella varovasti todella kylmillä ilmoilla...
Melkoista rääkkiä nimittäin autolle kuin autolle tuommoiset kelit. - yritetään
79 kirjoitti:
En nyt hirveesti olisi huolissaan.
Samanlaista rutinaa kuului täälläkin, tosin pakkasta oli -32 astetta. Mazda6 vm.2005.
Lämpimämmässä kuin -30 ei kuulu mitään.
Kunhan muistaa vaan ajella varovasti todella kylmillä ilmoilla...
Melkoista rääkkiä nimittäin autolle kuin autolle tuommoiset kelit.Minulla on kanssa M6 v 2007 ja huollossa on vaihdettu vetonivel äänen takia., mutta vika ei hävinnyt. Nyt merkkiliikkeessä kerrottiin että heille on jo 2008 tullut ohje miten vika korjataan. Huomenna vien korjaamolle ja yritetään sitä josko ääni häviäisi. Tänään ei ollut maahantuojalla kuin yksi korjaava osa koko Suomessa?!. Ilmoittelen miten käy.
- Matukka08
yritetään kirjoitti:
Minulla on kanssa M6 v 2007 ja huollossa on vaihdettu vetonivel äänen takia., mutta vika ei hävinnyt. Nyt merkkiliikkeessä kerrottiin että heille on jo 2008 tullut ohje miten vika korjataan. Huomenna vien korjaamolle ja yritetään sitä josko ääni häviäisi. Tänään ei ollut maahantuojalla kuin yksi korjaava osa koko Suomessa?!. Ilmoittelen miten käy.
Vastaa sit "tarkasti" mikä osa ja miten korjattu että paikallisessa laakkosessa tajuaavat mitä tehdä kun vien autoni laitettavaksi....
Tää on muuten eka ns. vika autossani joka on nyt 2wee vanha ja 20t mittarissa :)
Nyt kun on lauhaa ei taas ääntä ilmaannu ollenkaan! - ....
Matukka08 kirjoitti:
Vastaa sit "tarkasti" mikä osa ja miten korjattu että paikallisessa laakkosessa tajuaavat mitä tehdä kun vien autoni laitettavaksi....
Tää on muuten eka ns. vika autossani joka on nyt 2wee vanha ja 20t mittarissa :)
Nyt kun on lauhaa ei taas ääntä ilmaannu ollenkaan!Eka kertaa ihmettelin samaa asiaa nyt kun tulivat nuo oikeat pakkaset.
Kun vedättää eli sudittaa risteyksessä käänäen kylmiltään, niin se ääni (rutina) kuuluu.
Otin luistonestonkin päältä pois, mutta ääni oli sama, eli ei kai liity siihen.
Kolmas talvi menossa -07 malli aj. 56 tkm.
Saavat tarkistaa 60 tkm huollossa sen takuuseen. - larsvonahmatti
.... kirjoitti:
Eka kertaa ihmettelin samaa asiaa nyt kun tulivat nuo oikeat pakkaset.
Kun vedättää eli sudittaa risteyksessä käänäen kylmiltään, niin se ääni (rutina) kuuluu.
Otin luistonestonkin päältä pois, mutta ääni oli sama, eli ei kai liity siihen.
Kolmas talvi menossa -07 malli aj. 56 tkm.
Saavat tarkistaa 60 tkm huollossa sen takuuseen.no miks ei kuulu mitään?
Ilmoittelua odotellaan vai eikö vikaa ole vieläkään löytynyt? - korjattu
larsvonahmatti kirjoitti:
no miks ei kuulu mitään?
Ilmoittelua odotellaan vai eikö vikaa ole vieläkään löytynyt?Olen odotellut pakkasia ennen kuin ilmoittelen. Autoani korjattiin paikallisella merkkikorjaamolla ja nyt kun oli pakkasta, niin ei ainakaan nyt kuulu mitään ääntä. Eli oletettavasti vika hävisi. Kyseessä on vetoakselissa olevan rasvan jäykistyminen pakkasella eli se ei sovellu Suomen oloihin. Korjaamoilla on ohjeet (jo vuonna 2008) että vika korjataan puhdistamalla murrosnivel/vetoakseli entisestä rasvasta ja laittamalla oikea rasva tilalle ja samalla vaihdetaan uusi suojakumi.
Näin yksinkertainen vika. Sanoivat että korjaamaton vika aiheuttaaa murrosnivelen vaurioitumisen. - matukka08
korjattu kirjoitti:
Olen odotellut pakkasia ennen kuin ilmoittelen. Autoani korjattiin paikallisella merkkikorjaamolla ja nyt kun oli pakkasta, niin ei ainakaan nyt kuulu mitään ääntä. Eli oletettavasti vika hävisi. Kyseessä on vetoakselissa olevan rasvan jäykistyminen pakkasella eli se ei sovellu Suomen oloihin. Korjaamoilla on ohjeet (jo vuonna 2008) että vika korjataan puhdistamalla murrosnivel/vetoakseli entisestä rasvasta ja laittamalla oikea rasva tilalle ja samalla vaihdetaan uusi suojakumi.
Näin yksinkertainen vika. Sanoivat että korjaamaton vika aiheuttaaa murrosnivelen vaurioitumisen.Soitin juuri masin liikkeelle ja varasin korjausajan ens viikoksi.
Ei kuulema ole ihan pikkuinen korjaus kyseessä :)
Joutuuvat kuulema tilaamaan jotain osia?
Mitähän muuta kun rasvat ne vaihtaa sinne? - matukka08
matukka08 kirjoitti:
Soitin juuri masin liikkeelle ja varasin korjausajan ens viikoksi.
Ei kuulema ole ihan pikkuinen korjaus kyseessä :)
Joutuuvat kuulema tilaamaan jotain osia?
Mitähän muuta kun rasvat ne vaihtaa sinne?Sinne jäi korjaamolle matukka stana!
Siitä oli kerenny menee veto&murrosnivel paskaksi ja uutta osaa ei ole suomessa!
ottaa kuuppaan......... - fghfhgfghfghfghfgh
matukka08 kirjoitti:
Sinne jäi korjaamolle matukka stana!
Siitä oli kerenny menee veto&murrosnivel paskaksi ja uutta osaa ei ole suomessa!
ottaa kuuppaan.........tulihan se matu kotia viimeinkin? Eihän tuossa mennyt kun vajaa 2vko, stana!
Kuskinpuoleinen vetari meni uusiksi. - roopess
fghfhgfghfghfghfgh kirjoitti:
tulihan se matu kotia viimeinkin? Eihän tuossa mennyt kun vajaa 2vko, stana!
Kuskinpuoleinen vetari meni uusiksi.paljonko kustansi ?
- Zoomwrooom
ensi kertaa mazda kirjoitti:
On 2007 mallia oleva Mazda. Ajettu 35000 km, vähän. Jouluna pakkasilla rupesi kuulumaan samanlaista rutinaaa käännyttäessä molempiin suuntiin. Kun ajoin vähän aikaa "lämpimäksi" niin ääni hävisi. Merkkikorjaamolla tutkivat ja tänään 7.1 2010 vaihdettiin vetoakseli. Mutta vika on edelleen . ääni kuuluu kun auto on ollut tarpeeksi kauan pakkasessa.,
Sportwagon -07, mittarissa 98.000 km. Oikealle käännyttäessä kuuluu kuskin puolelta kauhea rutina kun pakkasta on noin -20 tai enemmän. Arvelin ensin, että vetarin ulompi nivel olisi hajalla, mutta kun parkkipaikalla pyörittelin pientä ympyrää, niin mitään ääntä ei enää kuulunut. Täytyy käyttää pajalla ennen kuin takuu on ummessa.
- matukka08
roopess kirjoitti:
paljonko kustansi ?
ei penniäkään ku meni takuuseen ja juuri jouduin soittaa uudestaan liikkeeseen että ääni kuuluu edelleen mutta vaimeana eli vika ei korjaantunut vaikka uusi vetari vaihdettiin kuskin puolelle jossa oli selviä kulumia.....pyysin tilaamaan uuden myös apparin puolelle.
Sieltä tuli vielä selvää rutinaa eli pelkkä puhdistus&rasvaus ei auttanut.
Mitä tässä nyt voi vielä tehdä jos ääntä tulee sieltäkin puolelta johon on kokonaan uusi vetari vaihdettu? - jo korjattu
Zoomwrooom kirjoitti:
Sportwagon -07, mittarissa 98.000 km. Oikealle käännyttäessä kuuluu kuskin puolelta kauhea rutina kun pakkasta on noin -20 tai enemmän. Arvelin ensin, että vetarin ulompi nivel olisi hajalla, mutta kun parkkipaikalla pyörittelin pientä ympyrää, niin mitään ääntä ei enää kuulunut. Täytyy käyttää pajalla ennen kuin takuu on ummessa.
Ilmoittelin tuossa aikaisemmin (yläpuolella) että minun autossani vika löytyi ja saatiin korjattua, mutta nyt kun oli pakkasta -30 niin rutina vaan kuuluu. En ole ottanut yhteyttä vielä merkkiliikkeesseen kun on viikonloppu, mutta heti aren tulle täytyy taas laittaa korjaamolle. Kaikki nämä viat on korjaamo korjannut takuuseen tähän mennessä, mytta harmittaa kun joutuu jatkuvasti olemaan korjaamolla. Lisäksi nyt on ilmennyt sellainen asia että kun lähden liikkeelle ja kiihdytän, niin ajovalot himmenee, ei käsittääkseni voi olla oikein, vai voiko olla ? Autoni on vm. 2007 ja ajettu 40000 km
- matukka08
jo korjattu kirjoitti:
Ilmoittelin tuossa aikaisemmin (yläpuolella) että minun autossani vika löytyi ja saatiin korjattua, mutta nyt kun oli pakkasta -30 niin rutina vaan kuuluu. En ole ottanut yhteyttä vielä merkkiliikkeesseen kun on viikonloppu, mutta heti aren tulle täytyy taas laittaa korjaamolle. Kaikki nämä viat on korjaamo korjannut takuuseen tähän mennessä, mytta harmittaa kun joutuu jatkuvasti olemaan korjaamolla. Lisäksi nyt on ilmennyt sellainen asia että kun lähden liikkeelle ja kiihdytän, niin ajovalot himmenee, ei käsittääkseni voi olla oikein, vai voiko olla ? Autoni on vm. 2007 ja ajettu 40000 km
Soittelin maahantuojalle(Jouko Haanperä) asiasta ja siellä ei oikein osattu sanoa millä vika korjataan? Mulla kun on kuskinpuolella uusi vetari ja apparilla vanha johon vaihdettu uudet rasvat ja kumpikin rutisee vielä hieman?
Vika nyt kuitenkin on "varmaan" tässä rasvassa mut mistä saadaan sellainen rasva joka toimii?
Ottakaa tekin selvää mitä me tehdään tälle asialle että rutinat loppuu?
Paikallisella laakkosella sanottiin että jäädään odottamaan josko maahantuoja antaisi uudet toimintaohjeet asiaan?
No tätä saa odottaa ja epäilen että ei viisastuta yhtään asiassa ellei me itse painosteta heitä selvittämään vikaa! - vm -07
jo korjattu kirjoitti:
Ilmoittelin tuossa aikaisemmin (yläpuolella) että minun autossani vika löytyi ja saatiin korjattua, mutta nyt kun oli pakkasta -30 niin rutina vaan kuuluu. En ole ottanut yhteyttä vielä merkkiliikkeesseen kun on viikonloppu, mutta heti aren tulle täytyy taas laittaa korjaamolle. Kaikki nämä viat on korjaamo korjannut takuuseen tähän mennessä, mytta harmittaa kun joutuu jatkuvasti olemaan korjaamolla. Lisäksi nyt on ilmennyt sellainen asia että kun lähden liikkeelle ja kiihdytän, niin ajovalot himmenee, ei käsittääkseni voi olla oikein, vai voiko olla ? Autoni on vm. 2007 ja ajettu 40000 km
eli jos kiihdytät ja vetoluistonesto alkaa toimimaan, niin kyllä se virtaa vie sen verran että valoissa hieman huomaa asian.
Tänä aamuna ite kävin tilaamassa kuukauden päähän ajan vetarien kumien ja rasvojen (ainakin) vaihtoon, kun eka kertaa tänä talvena kunnon pakkasilla alkoi rutisemaan käännöksissä vedätettäessä (kirjoitin tänne jo kyllä aikaisemminkin siitä).
Kahtena edellis talvena ei ko juttua ollut kun oli niin lauhat talvet.
- SS
Tämähän taitaakin olla tyyppivika. Aivan samaa ongelmaa olen tässä itsekin pohtinut, kun alkoi pakkasilla kuulua rutinaa tuolta vetarilta. Mazda6 vm 2005, joten taitaa käydä oman lompakon päälle tuota alkaa korjauttamaan. Pitää vissiin ottaa yhteyttä huoltoon vai odottaisiko vain pakkasten lauhtumista...
- SS
Niin ja tuolla autollakin ajettu vain 53tkm.
- SDGFSDAGDASFHGDAFSHD
SS kirjoitti:
Niin ja tuolla autollakin ajettu vain 53tkm.
ONKO KUKAAN TEHNYT ASIAN ETEEN MITÄÄN??
OTTAKAA NYT MUUTKIN SINNE YHTEYTTÄ ETTÄ NE ALKAA TEKEE JOTAIN ASIAN ETEEN, STANA!
*************************************************************
Soittelin maahantuojalle(Jouko Haanperä) asiasta ja siellä ei oikein osattu sanoa millä vika korjataan? Mulla kun on kuskinpuolella uusi vetari ja apparilla vanha johon vaihdettu uudet rasvat ja kumpikin rutisee vielä hieman?
Vika nyt kuitenkin on "varmaan" tässä rasvassa mut mistä saadaan sellainen rasva joka toimii?
Ottakaa tekin selvää mitä me tehdään tälle asialle että rutinat loppuu?
Paikallisella laakkosella sanottiin että jäädään odottamaan josko maahantuoja antaisi uudet toimintaohjeet asiaan?
No tätä saa odottaa ja epäilen että ei viisastuta yhtään asiassa ellei me itse painosteta heitä selvittämään vikaa! - kutonen kans
SDGFSDAGDASFHGDAFSHD kirjoitti:
ONKO KUKAAN TEHNYT ASIAN ETEEN MITÄÄN??
OTTAKAA NYT MUUTKIN SINNE YHTEYTTÄ ETTÄ NE ALKAA TEKEE JOTAIN ASIAN ETEEN, STANA!
*************************************************************
Soittelin maahantuojalle(Jouko Haanperä) asiasta ja siellä ei oikein osattu sanoa millä vika korjataan? Mulla kun on kuskinpuolella uusi vetari ja apparilla vanha johon vaihdettu uudet rasvat ja kumpikin rutisee vielä hieman?
Vika nyt kuitenkin on "varmaan" tässä rasvassa mut mistä saadaan sellainen rasva joka toimii?
Ottakaa tekin selvää mitä me tehdään tälle asialle että rutinat loppuu?
Paikallisella laakkosella sanottiin että jäädään odottamaan josko maahantuoja antaisi uudet toimintaohjeet asiaan?
No tätä saa odottaa ja epäilen että ei viisastuta yhtään asiassa ellei me itse painosteta heitä selvittämään vikaa!Kun pari viikkoa sitten käytin omaa kutostani vuosihuollossa, kerroin tälläisestä rutinasta. Oli kuulemma ihan normaalia ohjaustehostimen möykkää. Kerroin myös että muutkin ovat tälläistä ääntä huomanneet, niin eivät olleet kuulleetkaan moisesta...
- kalleankkaaa
kutonen kans kirjoitti:
Kun pari viikkoa sitten käytin omaa kutostani vuosihuollossa, kerroin tälläisestä rutinasta. Oli kuulemma ihan normaalia ohjaustehostimen möykkää. Kerroin myös että muutkin ovat tälläistä ääntä huomanneet, niin eivät olleet kuulleetkaan moisesta...
paska puhetta ja on vaan sanottu siksi sulle ettei tartteis korjata takuuseen!
- hullu jussi huittisi
kutonen kans kirjoitti:
Kun pari viikkoa sitten käytin omaa kutostani vuosihuollossa, kerroin tälläisestä rutinasta. Oli kuulemma ihan normaalia ohjaustehostimen möykkää. Kerroin myös että muutkin ovat tälläistä ääntä huomanneet, niin eivät olleet kuulleetkaan moisesta...
Mazdan organisaatio ei ole kuullut mistään Mazda 6:n vioista ? Tämä on huolestuttavaa
kun täällä keskustelupalstoilla tiedetään paljon enemmän Mazda 6:n vioista
kuin maahantuojalla. Meinaan sain saman vastauksen kun kerroin aikoinaan Mazda 6:n
ohjauksen puolto-ongelmasta. (Vika kyllä löytyi ja saatiin korjattua myöhemmin)
Säästääkö Mazdan maahantuoja itsensä hengiltä ?
Tai pitäisikö vähän miettiä mitä asiakkaille vastaa ?
Kannattaisi tutkia, paljonko myynti on pudonnut organisaation käytöksen takia.
Moni asiakas on jo äänestänyt jaloillaan (sen kertoo uuden kutosen myyntiluvut) - petri4
SDGFSDAGDASFHGDAFSHD kirjoitti:
ONKO KUKAAN TEHNYT ASIAN ETEEN MITÄÄN??
OTTAKAA NYT MUUTKIN SINNE YHTEYTTÄ ETTÄ NE ALKAA TEKEE JOTAIN ASIAN ETEEN, STANA!
*************************************************************
Soittelin maahantuojalle(Jouko Haanperä) asiasta ja siellä ei oikein osattu sanoa millä vika korjataan? Mulla kun on kuskinpuolella uusi vetari ja apparilla vanha johon vaihdettu uudet rasvat ja kumpikin rutisee vielä hieman?
Vika nyt kuitenkin on "varmaan" tässä rasvassa mut mistä saadaan sellainen rasva joka toimii?
Ottakaa tekin selvää mitä me tehdään tälle asialle että rutinat loppuu?
Paikallisella laakkosella sanottiin että jäädään odottamaan josko maahantuoja antaisi uudet toimintaohjeet asiaan?
No tätä saa odottaa ja epäilen että ei viisastuta yhtään asiassa ellei me itse painosteta heitä selvittämään vikaa!Mulla -07 mallinen mazda 6 ja toi rutina etupyörissä pakkasella,autolla ajettu 45000 .Joo, auto oli viime viikolla huollossa ja siihen vaihdettiin rasvat ja kumit molempiin vetareihin ja tänä aamuna oli pakkasta 18 astetta ja rutina oli hävinnyt! Auton korjasi Laakkonen Lahdesta ja ne sano että tää oli eka masa minkä ne laitto,tää korjaus meni takuuseen joten hinnasta en tiedä...Osia joutu odottamaan nelisen viikkoo. Niin ja sanoivat että tehdas on antanut tollaset ohjeet tohon korjaukseen.Noin muuten auto ihan jees peli!
- SS
SS kirjoitti:
Niin ja tuolla autollakin ajettu vain 53tkm.
Pakkasesta tosiaan näytti johtuvan rutinat. Nyt kelin lauhduttua ei ole kuulunut mitään. Laitoin kyselyä korjauksesta sähköpostilla Mazdan Tampereen edustajan huoltoon, mutta sieltä ei vaivauduttu edes vastaamaan mitään. Pahapa tuota rutinaa on enää esittää huollolle, kun ei enää ääntele.
- matukka08
SS kirjoitti:
Pakkasesta tosiaan näytti johtuvan rutinat. Nyt kelin lauhduttua ei ole kuulunut mitään. Laitoin kyselyä korjauksesta sähköpostilla Mazdan Tampereen edustajan huoltoon, mutta sieltä ei vaivauduttu edes vastaamaan mitään. Pahapa tuota rutinaa on enää esittää huollolle, kun ei enää ääntele.
ei tartte esittää rutinoita ku ne tietää että se on totta!
Ittekin olen jo "korjauttanut" autoni eli kuskin puoli sai uuden vetoakselin(ku se oli täysin paskana ja eivät antanu enää ajaa sillä metriäkään...auto seiso laakkosella 2vko odottaen uutta osaa) ja toinen puoli pestiin ja rasvat&kumit vaihdettiin MUTTA niin vaan rutisee edelleen ku pakkanen about 20C tosin ei niin paljon.
Soitin asiasta uudestaan ja nyt odotan mitä tapahtuu?
2.5vko kulunut ilman yhteydenottoa laakkoselta? - Anonyymi
Joopajoo. Liikkuvat osat on kuluvia. Mulla on 99mallinen 62 ajettu 350000 Takuuta ei ole. Apum. puoleinen vetari rutise, Pelottaa mitä mahtaa olla kustannusarvio. En teetä, ennen kun tiedän loppuhinnan. Jos kallis, vien paaluttamoon.
- Anonyymi
Useita kirjoituksia vetariviasta, mutta kukaan ei maininnut minkälaiset kustannukset rutina tuottaa. Ymmärrän kulumaviat.
Kannattaku 350000km. ajetulla autolla teettää kallista remonttia? - Anonyymi
Fordin vikoja eiks noissa oo mondeon kone,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387775Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812