Pään täriseminen

Sadly

Sairastan Servikaalista Dystoniaa ja oireena ovat pään nykiminen vasempaan suuntaan, joka jännittäessä pahenee ja on todella huomattavaa. Aloitin elokuussa 2009 liiketalouden perustutkinnon nuorisopuolella Kelan kuntoutuksella. Koulussa joudumme paljon esittämään luokan edessä, suuren ryhmän edessä, 32 oppilasta. Olen sanonut opettajille asiasta ja näyttänyt lapun lääkäriltäni että psyykkisessä jännityksessä oireet pahenevat, että minun pitäisi välttää esiintymisiä. Ei kukaan opettaja, terveydenhoitaja näytä ymmärtävän asiaa. Olen kokoaika todella stressaantunut ja minun tekisi mieli lopettaa koulu kokonaan asian takia, en vaan voi esittää. Olen itse 18-vuotias ja muut luokallani ovat ylä-asteelta tulleita, joten siellä on meininki sen mukainen että jokaiseen asiaan kiinnitetään huomiota. Mitä tekisin tässä tilanteessa? Neuvoja, neuvoja. Joutuisinkohan maksamaan Kelalle takaisin heidän maksamansa kuntoutuspäivärahat jos jossakin vaiheessa lopettaisin?

6

653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkki..

Minulla on kanssa sellainen vaiva, että jos jännitän ja vaikka katson keskustelu kumppaniani silmiin, saattaa pääni alkaa tärisemään, vähän sama kuin kahvikuppineuroosi.

Kerroin tästä vaivasta, ja lääkäri määräsi sen nimistä lääkettä kun kerlon 20mg, ja vaiva loppu siihen, eikä mitään mainittavia sivuvaituksia.
      -tuo on veranpainelääke, mutta soveltuu näköjään myös tuohon vaivaan, ja onhan niitä muitakin lääkkeitä uskoisin.

En tiedä tuosta sinun vaivastasi, mikä se on, mutta jos se jännittäessä pahenee, niin kyllä siihen varmasti lääke voisi auttaa.

Kerro lääkärille vaivasi ja tilanne, ja kysy olisiko jotain mistä olisi apua. sitten kun et enää jännitä pääntärisemistä jännityslaskee muutenkin.

• Sadly

Verenpainetta olen seuraillut säännöllisesti ja hieman on ollut korkealla, mutta johtuneepi tästä stressistä.
        Tätä vapinaa on muutenkin kuin jännittäessä, jännittäessä vaan oireet pahenevat. Sain semmoisia lääkkeitä kuin Rivatril, jouduin tosin lopettamaan niitten syömisen koska vaikuttivat mielialaan niin paljon ja en kyllä huomannut niillä mitään vaikutusta vapina oireisiini.

• mmmmmmm88

JOhan on KUMMA ettei lääkärin lausunto opettajille riitä!! Sinun täytyy käydä opettajan luona uudestaan lausunnon kanssa ja selittää varmaan sairautta kertoa että harkitset eroa koulusta asian vuoksi.

• Sadly

Sanoivat vaan että asia selvä ja kummiskin minut laitettaisiin luokan eteen. Todella kiusallista ja mielenterveys tässä stressatessa menee.

• pasi..

Niin tosiaan kannattaa sanoa opettajalle vielä kerran tuosta vaivastasi, jos muutosta ei tule, niin lopeta koulu. Ihmeen tyhmältä porukalta vaikuttavat. Äidilläni on muuten tuo dystonia ja hän saa botuliinia 3kk:n välein. Ei ollenkaan mukava vaiva. Tsemppiä..

• Sadly

Olen sanonut ja tänään vielä laittoin sähköpostia tiettyjen kurssien opettajille, jos eivät ymmärrä niin rupean tässä kahtelemaan muita vaihtoehtoja esimerkiksi, oppisopimuksella mikäli mahdollista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3496
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2737
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16