Nyt kun kaikki aloitukseni on poistettu, niin teenpä uuden.
En kyllä näe mitään syytä miksi aloitukseni poistettiin. Varmaankin kävi niin, että osuin johonkin suoraan. Olisi ollut kivaa tietää mihin.
Mutta yes...
Niin sitä vain kysyn, että miten sen Aatamin ja Eevan kanssa nyt on?
Että uskotaanko sitä nyt ihan tosissaan Aatamiin ja Eevaan?
Ja heidän tekemään syntiin? Ja että käärme olis puhunu?
Nyt pyydän asiallista syntiskeskustelua.
Niin, että mitä se synti oikein on?
Aatamin ja Eevan tekemä synti
27
853
Vastaukset
,,tottelemattomuus Jumalalle..
Jumalalle? Yksilöi ja anna esimerkkejä.
Miten kuittaat synnit?
HYvää Uutta Vuotta ystäväni Devoit!
Oletko palannut kanavalle?Wariska kirjoitti:
Jumalalle? Yksilöi ja anna esimerkkejä.
Miten kuittaat synnit?
HYvää Uutta Vuotta ystäväni Devoit!
Oletko palannut kanavalle?Hyvää Uutta vuotta sinullekin. Ja mitä "palaamiseni" tulee, niin olenhan harvakseltaan kommentoinut koko ajan palstalla. Varsinaisesti "palstani" nykyään on Hakomaja-chat, joten teretulemast sinne. Hmc on saanut
minun asenteissa aikaan jopa lieventymistä, suhteessani vl-uskovaisiin, heitäkin chatissa on, tosin "toinen jalka ulkona" useimmilla. Kuitenkin m u k a v i a i h m i s i ä . .
Tottelemattomuus Jumalaa vastaan on kapinointia ja onhan kapina laillista yhteiskuntajärjestelmää vastaan rikos yhäkin?
Paratiisissa oli hyvän- ja pahantiedon puu sitä varten, että oli koetus, onko ihminen sydämessään uskollinen Jumalalle vaiko vain silmänpalvoja (vrt. v-lestadiolaisuus)
Ennekuin lähtee arvioimaan Heidän syntejään on tiedettävä se, kenestä puhuu.
Adam on käsitteenä, ei yksittäinen persoona, vaan ihmiskunta.
Adam on (hepreaksi: אָדָם, Adam, "pöly, ihminen, ihmiskunnan ja Eve (hepreaksi: חַוָּה, Ḥawwā, "elävä ihminen"
Ihmisillä, joilla ei ole riittävästi tietoa, vain uskoa, näkevät yleensä vain oman kotimaisen tekstinsä, ja siinä heidät mielletään persooniksi, joita He todella eivät ole.
Adam todella edustaa ilmikuntaa, jonka Jumala Pojassaan loi. Jeesuksen nimikin silloin oli Sana.
Eva taas on kaikkien ihmisten kanta- äiti. Ihmiskunnan naisen ilmentymä. Eli elävä ihminen, useat tukijat sanovat, että Hän on ihmisen henki.
He ovat Raamatun kertomusissa ensimmäisinä ihmisinä, jotka asuivat Jumalan yhteydessä, Paratiisissa vailla syntiä ja syyllisyyttä, alasti.
Ainoana rajana on jättää rauhaan kasi puuta, Hyvän ja Pahan tiedon puu, sekä elämän puu. Kaikki muu oli luvallista.
Mutta ihminen ei pystynyt elämään tässä Harmoniassa, vaan sortui päästämään saatanan ihmisen ja Jumalan välille, jossa ihminen halusi olla yhtä viisas kun Hänen luojansa.
Joten syntiä on se, mikä tulee ihmisen ja kolmioyhteisen Jumalan välille, joista helpoin tapa on himo, joka esiintyy mm niin, että Jumalan palvelus, saarna jää kuulematta, kun pitää mennä täyttämään tupakan himoa ulos. Synti , alkukielelläpä "harhaanosuminen" joka arkikielessä tarkoittaa moraalisesti pahoja ja kielletyiksi luokiteltuja tekoja. Tässä tupakassa tulee esille molemmat.
Mutta kysyit, mikä oli A;n ja E;n synti. Syntiä on kaikki se, mikä on Jumalan tahdon vastaista. Ja se oli yksikertaisesti TOTTELEMATTOMUUS.
Samaa tottelemattomuutta esiintyy vieläkin, joka on se aito synti, ei uskota Jumalan antamaa lupausta, Messiasta Herraksi, vaan Herra on joku muu, Jumala tai lahko.tiesinkin, että ns. oikea uskovainen, täytyy olla teologiaa lukenut tai muuten akateemisesti sivistynyt ennen kuin voi olla aito.
Mutta teologithan ovat kautta aikojen kaupanneet Raamattua yksyhteen.
Nytkin puhutaan homoudesta ja naispappeudesta. Toisten mukaan Raamattu kieltää ne ja toisten selitysten mukaan niitä ei kielletäkkään.
Toisten selitysten mukaan viides käsky ei tarkoita Älä tapa, joka tapauksessa ja toisten mielestä tarkoittaa.
Elikkä, Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja sitä tulkitsevat ihmiset ihan niinkuin itse sen kulloinkin näkevät ja jotkut tällaiset tulkitsijat nousevat jostakin kummasta syystä toisten yläpuolelle ja voivat näin ollen hallita heikompiaan kuin kuningas alamaisiaan.
Lopputulos omalta kohdaltani on, että en usko kenenkään ihmisen selityksiin enkä kuulu enkä aiokkaan kuulua mihinkään uskontoon tai niiden lahkoihin, juuri sen takia, että en halua tulla teologin tai itseoppineen lahkosaarnaajan aivopestäväksi.
Olen samaa mieltä kanssasi, että Eevaa ja Aatamia ei oikeasti ole ollut olemassakaan vaan se kaikki on satua ja tarinaa. Mutta kaunista ja karmeaa tarinaa.
Mutta en pysty väittelemään asioista akateemisten kanssa koska me puhumme silloin eri tasolla asioista ja emme näin saavuta yhteistä ymmärrystä muutoin kuin niin, että luovutan ja olen näennäisesti samaa mieltä.Wariska kirjoitti:
tiesinkin, että ns. oikea uskovainen, täytyy olla teologiaa lukenut tai muuten akateemisesti sivistynyt ennen kuin voi olla aito.
Mutta teologithan ovat kautta aikojen kaupanneet Raamattua yksyhteen.
Nytkin puhutaan homoudesta ja naispappeudesta. Toisten mukaan Raamattu kieltää ne ja toisten selitysten mukaan niitä ei kielletäkkään.
Toisten selitysten mukaan viides käsky ei tarkoita Älä tapa, joka tapauksessa ja toisten mielestä tarkoittaa.
Elikkä, Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja sitä tulkitsevat ihmiset ihan niinkuin itse sen kulloinkin näkevät ja jotkut tällaiset tulkitsijat nousevat jostakin kummasta syystä toisten yläpuolelle ja voivat näin ollen hallita heikompiaan kuin kuningas alamaisiaan.
Lopputulos omalta kohdaltani on, että en usko kenenkään ihmisen selityksiin enkä kuulu enkä aiokkaan kuulua mihinkään uskontoon tai niiden lahkoihin, juuri sen takia, että en halua tulla teologin tai itseoppineen lahkosaarnaajan aivopestäväksi.
Olen samaa mieltä kanssasi, että Eevaa ja Aatamia ei oikeasti ole ollut olemassakaan vaan se kaikki on satua ja tarinaa. Mutta kaunista ja karmeaa tarinaa.
Mutta en pysty väittelemään asioista akateemisten kanssa koska me puhumme silloin eri tasolla asioista ja emme näin saavuta yhteistä ymmärrystä muutoin kuin niin, että luovutan ja olen näennäisesti samaa mieltä.tiesinkin, että ns. oikea uskovainen, täytyy olla teologiaa lukenut tai muuten akateemisesti sivistynyt ennen kuin voi olla aito. ** Niin, kommenttisi on huono, sillä Herramme Jeesus Kristus kehotti aina – Ettekö te tunne kirjoituksia?
Tästä on kysymys, ei muusta. Jos sinulla on siihen parempi vastus, ole hyvä.
En puhu teologian harrastuksesta, vaan teologisesta tietämyksestä, - ettekö tunnen kirjoituksia.
Joten kysynkin, saitko vastuksen avaukseesi.
No uutta putkeen,, kysyt ”Nytkin puhutaan homoudesta ja naispappeudesta. Toisten mukaan Raamattu kieltää ne ja toisten selitysten mukaan niitä ei kielletäkkään.” ** Raamattu vastaa selvästi, kieltää. Homot ja lesbot eivät peri Taivasten valtakuntaa.
1 Kor 7:2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
3 Moos 18: Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS. Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys. Älkää SAASTUTTAKO itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä KARKOITAN HEIDÄT tieltänne.
Homous ja lesbous on SAASTAISTA, ei ole Vanhurskautta.
Toisten selitysten mukaan viides käsky ei tarkoita Älä tapa, joka tapauksessa ja toisten mielestä tarkoittaa. ** EI käsky lain alla ole mihinkään muuttunut, mutta jolle Jeesus on Herra, on vain tullut monin verroin kattavammaksi.
Elikkä, Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja sitä tulkitsevat ihmiset ihan niinkuin itse sen kulloinkin näkevät ja jotkut tällaiset tulkitsijat nousevat jostakin kummasta syystä toisten yläpuolelle ja voivat näin ollen hallita heikompiaan kuin kuningas alamaisiaan. ** Näin vaikuttaa sinulle olevan. Valitan
Lopputulos omalta kohdaltani on, että en usko kenenkään ihmisen selityksiin enkä kuulu enkä aiokkaan kuulua mihinkään uskontoon tai niiden lahkoihin, juuri sen takia, että en halua tulla teologin tai itseoppineen lahkosaarnaajan aivopestäväksi. ** Vaikuttaa vaunuhurskaalta.
Mutta en pysty väittelemään asioista akateemisten kanssa koska me puhumme silloin eri tasolla asioista ja emme näin saavuta yhteistä ymmärrystä muutoin kuin niin, että luovutan ja olen näennäisesti samaa mieltä.** Näissä asioissa ei ole akateemisia, on vain Pyhiä ja ei pyhiä.- hankkikaa oma elämä.
Kesitas kirjoitti:
tiesinkin, että ns. oikea uskovainen, täytyy olla teologiaa lukenut tai muuten akateemisesti sivistynyt ennen kuin voi olla aito. ** Niin, kommenttisi on huono, sillä Herramme Jeesus Kristus kehotti aina – Ettekö te tunne kirjoituksia?
Tästä on kysymys, ei muusta. Jos sinulla on siihen parempi vastus, ole hyvä.
En puhu teologian harrastuksesta, vaan teologisesta tietämyksestä, - ettekö tunnen kirjoituksia.
Joten kysynkin, saitko vastuksen avaukseesi.
No uutta putkeen,, kysyt ”Nytkin puhutaan homoudesta ja naispappeudesta. Toisten mukaan Raamattu kieltää ne ja toisten selitysten mukaan niitä ei kielletäkkään.” ** Raamattu vastaa selvästi, kieltää. Homot ja lesbot eivät peri Taivasten valtakuntaa.
1 Kor 7:2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
3 Moos 18: Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS. Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys. Älkää SAASTUTTAKO itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä KARKOITAN HEIDÄT tieltänne.
Homous ja lesbous on SAASTAISTA, ei ole Vanhurskautta.
Toisten selitysten mukaan viides käsky ei tarkoita Älä tapa, joka tapauksessa ja toisten mielestä tarkoittaa. ** EI käsky lain alla ole mihinkään muuttunut, mutta jolle Jeesus on Herra, on vain tullut monin verroin kattavammaksi.
Elikkä, Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja sitä tulkitsevat ihmiset ihan niinkuin itse sen kulloinkin näkevät ja jotkut tällaiset tulkitsijat nousevat jostakin kummasta syystä toisten yläpuolelle ja voivat näin ollen hallita heikompiaan kuin kuningas alamaisiaan. ** Näin vaikuttaa sinulle olevan. Valitan
Lopputulos omalta kohdaltani on, että en usko kenenkään ihmisen selityksiin enkä kuulu enkä aiokkaan kuulua mihinkään uskontoon tai niiden lahkoihin, juuri sen takia, että en halua tulla teologin tai itseoppineen lahkosaarnaajan aivopestäväksi. ** Vaikuttaa vaunuhurskaalta.
Mutta en pysty väittelemään asioista akateemisten kanssa koska me puhumme silloin eri tasolla asioista ja emme näin saavuta yhteistä ymmärrystä muutoin kuin niin, että luovutan ja olen näennäisesti samaa mieltä.** Näissä asioissa ei ole akateemisia, on vain Pyhiä ja ei pyhiä.Kestias on onko raamattu jonkun muun kirjoittama kuin ihmisen?
siihen et ottanut mitään kantaa!.
aatamit ja eevat omput ja käärmeet ovat kaikki kuvitelmaa.
Ihmisen sairaanloinen halu hallita toista on kaiken takana. hankkikaa oma elämä. kirjoitti:
Kestias on onko raamattu jonkun muun kirjoittama kuin ihmisen?
siihen et ottanut mitään kantaa!.
aatamit ja eevat omput ja käärmeet ovat kaikki kuvitelmaa.
Ihmisen sairaanloinen halu hallita toista on kaiken takana.Kestias on onko raamattu jonkun muun kirjoittama kuin ihmisen? ** En ole koskaan sitä kyseenalaistanut. Raamattu on ihmisten kirjoittama Jumalan innoittamana, täyttä Jumalan sanaa.
Eiihen et ottanut mitään kantaa!.** Sorry, en huomannut.
aatamit ja eevat omput ja käärmeet ovat kaikki kuvitelmaa. ** Ne on siinä Raamatussa? Mutta kun minulla on käytössä sukuni ja Heimoni kirjoituksia, enemmän kun monella muilla, joka käsittelee vahvempieni historiaa, Israelin historiaa, näkee asian usein eri lailla, kun pelkällä lukemisella, jae kerrallaan. Minulla on käytössä myös alkukieli, joka monin kohdin poikkeaa nykysiesta tekstistä, Jumaluuden suuntaan.
Ihmisen sairaanloinen halu hallita toista on kaiken takana. ** Sen ruumiillistuma on yleensä lahko.
Shalom.
Molemmat. sekä Devoit että Kesitas puhutte tottelemattomuudesta.
Mitä se tarkoittaa?
Mikä on tottelemattomuutta Jumalaa kohtaan ja mikä on tottelemattomuutta lahkoa/uskontoa kohtaan? Mistä tavallinen peruskoulun käynyt ihminen sen voi tietää?***Mikä on tottelemattomuutta Jumalaa kohtaan ja mikä on tottelemattomuutta lahkoa/uskontoa kohtaan? Mistä tavallinen peruskoulun käynyt ihminen sen voi tietää?****
Tämä juttu paratiisista voi olla ja pahoin pelkään että onkin satu.... seemiläisen paimentolaiskansan seikkailukirjasta nimeltään vanhatestamentti. Huomattavaa asiasssa ettei siihen uskomista ole tehty autuuden ehdoksi.
Oletetaan, että tarinalla on todellisuuspohja ja Aadamille sekä Eevalle puhui Jumala - suoraan.
Silloin Jumalan käskyä vastaan rikkominen oli tottelemattomuutta.
Mistäkö voi tietää? Uskoisin, että jokaisella ihmisellä on omatunto, joa kertoo mikä on oikein ja väärin.
Lahkouskoissa omantunnon korvaa yhteistunto, joka hyvin usein on suuressa ristiriidassa yksittäisen lahkonjäsenen omantunnon kanssa.
Siellä missä aito Jumalan Henki vaikuttaa, on aina täysi omantunnon vapaus. Sellaista ei lahkoissa tapaa.- Heke-Veke
...aatami ja eeva olivat tottelemattomia, luulisin niin, uskoisin niin.
Näkisin asian niin, että elleivät he sinä hetkenä oliskaan olleet tottelemattomia, niin varmaan käärme olisi juoninut niin kauan, että lopussakin jompi-kumpi olisi syönyt siitä puusta.
Se olis voinut tapahtua vaikkapa tuhannen vuoden kuluttua, mutta kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.
Minusta on älytöntä, että saatana pantiin paratiisiin kaveriksi aatamille ja eevalle.
Syntiinlankeemusta ei olisi voitu välttää ja ellei sitä olisi vieläkään tapahtunut, Jumalan suunnitelma odottaisi yhä toteutumistaan.
Nuo kaksi eläisivät vieläkin ja saatana odottaisi yhä kärsimättömänä, että saisi syömään tuosta ihmepuusta.
Sinä wariska olet samanlainen kuin minäkin, pohdiskelemaan näitä syntyjä syviä.
Mukavahan näitä on pohdiskella. Minulle on sanottu, ettei epäileminen ole syntiä Heke-Veke kirjoitti:
Näkisin asian niin, että elleivät he sinä hetkenä oliskaan olleet tottelemattomia, niin varmaan käärme olisi juoninut niin kauan, että lopussakin jompi-kumpi olisi syönyt siitä puusta.
Se olis voinut tapahtua vaikkapa tuhannen vuoden kuluttua, mutta kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.
Minusta on älytöntä, että saatana pantiin paratiisiin kaveriksi aatamille ja eevalle.
Syntiinlankeemusta ei olisi voitu välttää ja ellei sitä olisi vieläkään tapahtunut, Jumalan suunnitelma odottaisi yhä toteutumistaan.
Nuo kaksi eläisivät vieläkin ja saatana odottaisi yhä kärsimättömänä, että saisi syömään tuosta ihmepuusta.
Mukavahan näitä on pohdiskella. Minulle on sanottu, ettei epäileminen ole syntiäMinusta on älytöntä, että saatana pantiin paratiisiin kaveriksi aatamille ja eevalle.
Saatana oli jo aiemmin mitä Adam ja Eva. Hän asui täällä jo ennen ihmisten tuloa.
Mukavahan näitä on pohdiskella. Minulle on sanottu, ettei epäileminen ole syntiä * on se jos epäilet Jeesuksen Herruutta.- vinkkiä.
Heke-Veke kirjoitti:
Mukavahan näitä on pohdiskella. Minulle on sanottu, ettei epäileminen ole syntiäajatella itsenäisesti älä tottele robottimaisesti niitä jotka yrittävät kaikin tavoin pitää sinusta kiinni ja hallita sinua.
"Minulle on sanottu, ettei epäileminen ole syntiä" - Heke-Veke
Kesitas kirjoitti:
Saatana oli jo aiemmin mitä Adam ja Eva. Hän asui täällä jo ennen ihmisten tuloa.
Mukavahan näitä on pohdiskella. Minulle on sanottu, ettei epäileminen ole syntiä * on se jos epäilet Jeesuksen Herruutta...Mutta tuo oli minulle uutta, että Saatana oli paratiisissa jo ennen Aatamia ja Eevaa.
Niinhän se muuten olikin. Syttyi sota taivaassa ja saatana ja hänen enkelinsä, oliko se nyt kolmasosa heitettiin joukolla tänne maan päälle. Sitten luotiin paratiisi ja tietysti tämä vanha kehno tuli sinne haakuilemaan ja seurauksethan tiedämme.
Sitä vaan en käsitä, että ihmispolot liotettiin tähän soppaan mukaan, siis osallisiksi.
Eihän sovitus olisi koskaan tullut selvitettyä ja todistettua lankeamattomille enkeleilleellei ihmisiä olisi pantu koekaniineiksi tuonne paratiisiin.
Kyllä kait se oli tiedossa, miten tulee käymään ja nyt sen mokan seurauksena miljardit ihmissielut joutuu helvettiin heikkouksiensa tähden.
Ei kuulosta reilulta peliltä ollenkaan, hitsi vieköön. Heke-Veke kirjoitti:
..Mutta tuo oli minulle uutta, että Saatana oli paratiisissa jo ennen Aatamia ja Eevaa.
Niinhän se muuten olikin. Syttyi sota taivaassa ja saatana ja hänen enkelinsä, oliko se nyt kolmasosa heitettiin joukolla tänne maan päälle. Sitten luotiin paratiisi ja tietysti tämä vanha kehno tuli sinne haakuilemaan ja seurauksethan tiedämme.
Sitä vaan en käsitä, että ihmispolot liotettiin tähän soppaan mukaan, siis osallisiksi.
Eihän sovitus olisi koskaan tullut selvitettyä ja todistettua lankeamattomille enkeleilleellei ihmisiä olisi pantu koekaniineiksi tuonne paratiisiin.
Kyllä kait se oli tiedossa, miten tulee käymään ja nyt sen mokan seurauksena miljardit ihmissielut joutuu helvettiin heikkouksiensa tähden.
Ei kuulosta reilulta peliltä ollenkaan, hitsi vieköön.Juuri tämä enkeli, Luchiferus oli se enkeli, jolla oli maan tiedottamisvastuu Jumalalle, enne ihmis- kunnan Adamin luomista.
Lushiverus oli tietoinen siitä, että Jumala aikoo luoda ihmisen, omaksi kuvakseen. Tämä ei sopinut Hänelle, sillä Hän, eli enkelit olivat ennen ihmistä ainut luotu olentoja/ henkiä.
Heillä oli yksi rajoite, He eivät pystyneet lisääntymään, kuten Jumala ihmisen suunnitteli. Tämä oli Hänelle isku vasten kasvoja. Samoin, L. luuli, että ihmisestä, myöhemmin luotuna tulee Heidän palvelijoita, jossa erehtyi pahasti. Jumala määräsi enkelit ihmisten palvelijoiksi. Tämä sai kapinan aikaan.
Kapinan jälkeisessä neuvonpidossa saatana lupasi Jumalalle, ettei Hän valloita Jerusalemin Temppeliä, joka tulee olemaan Hänelle Pyhittely. Toisin tulee käymään, tästä puhuu Jeesus, JOKA OLI PALAVERISSA LÄSNÄ. Matt 24 luvussa, jossa Hän puhuu vaivan ajasta, ja sen toinen puoli, viimeinen 3,5 vuotta, on se kun Saatana menee temppeliin ja valtaa sen omaan käyttöön. Tähän Jeesus sanoo ihmiskunnan osalta. Eka puolikin on paha, mutta vasta toinen puoli on kauheaa.
8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.** Ensimmäinen osa oli synnytystuskien alkua, mutta sitten alkaa rätistä.
9 Silloin teidät ANNETAAN VAIVAAN, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. ** Uusi käännös, joka on lähempänä alkukieltä > Silloin teidät pannaan ahtaalle
- 3+1=?
Kaiken käytettävissä olevan tiedon mukaan Aatami ja Eeva eivät olleet vl-piirien hyväksymässä vl-papin vahvistamassa avioliitossa. Harjoittivat siis haureuden syntiä.
Miksipä ei käärme voisi puhua? Kummempaa on, että joku Eeva saa sihinästä irti jotain. - äiti minäkin
olen itsekin pohtinut monasti tuota luomiskertomusta Aatamin ja Eevan osalta.
Herää kysymys, että tapahtuiko siellä synti vai RIKKOMUS?
Kun Eeva ojenti Aatamille omenan he olivat silloin viattomuuden tilassa, mutta syötyään hedelmää he molemmat huomasivat olevansa alasti.
Ja 5. Mooseksen kirjasssa kerrotaan, että tämän jälkeen ihminen voi syntyä, siis herää kysymys oliko teko vain rikkomus? Tämän perusteella ei ainakaan sukupuolisynti!
Jos he eivät olisi syöneet tuota hedelmää, olisivat he olleet ikuisesti paratiisissa viattomuuden tilassa.Vaan hyvän- ja pahantiedonpuun hedelmä, jonka syömällä aadam ja eeva kuvittelivat tulevansa Jumalan vertaiseksi tiedoiltaan ja taidoiltaan. Niin käärme lupasi. Missään nimessä eedenin synti ei ollut sukupuolisynti, vaan avoin kapina Jumalan kaikkivaltiutta kohtaan.
Herää kysymys, että tapahtuiko siellä synti vai RIKKOMUS? * Siellä tapahtui, kuten omassa kirjoituksessani kerroit, lue se kokonaan
” Joten syntiä on se, mikä tulee ihmisen ja kolmioyhteisen Jumalan välille, joista helpoin tapa on himo, joka esiintyy mm niin, että Jumalan palvelus, saarna jää kuulematta, kun pitää mennä täyttämään tupakan himoa ulos. Synti , alkukielelläpä "harhaanosuminen" joka arkikielessä tarkoittaa moraalisesti pahoja ja kielletyiksi luokiteltuja tekoja. Tässä tupakassa tulee esille molemmat.
Mutta kysyit, mikä oli A;n ja E;n synti. Syntiä on kaikki se, mikä on Jumalan tahdon vastaista. Ja se oli yksikertaisesti TOTTELEMATTOMUUS.
Samaa tottelemattomuutta esiintyy vieläkin, joka on se aito synti, ei uskota Jumalan antamaa lupausta, Messiasta Herraksi, vaan Herra on joku muu, Jumala tai lahko.”
Kun Eeva ojenti Aatamille omenan he olivat silloin viattomuuden tilassa, mutta syötyään hedelmää he molemmat huomasivat olevansa alasti. ** Rikkomus tapahtui siinä, kun Evan mieli tuli olla yhtä viisas, kun Jumala 1 Mos 3;5 Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan.".
Ihminen rikko Jumalan säätämää rajaa, - ette saa syödä noista puista.
Joten Evan kunnianhimo olla yhtä viisas, kun Jumala TULI AJATUKSENA JA TEKONAN IHMISEN JA JUMALAN VÄLIIN.
Sama on nyt, välissä on himot ja kunnianhimot, nämä etunenässä.
Monikaan ei tunne kirjoituksia siitä, kuinka rehellinen Jumala on. Hän kertoi, että puu on Hyvän ja Pahan tiedon puu. Ja kun Ihmiset söivät siitä, heitä tuli yhtä viisaita kun Jumalasta, tietämällä Hyvän ja Pahan rajan. 1 Moos 3;22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
Tähän liittyy myös monelle yllätys, ME! Se koostuu Idä, Sana ( Jeesus ) ja Pyhä Henki.
Sanoit, että huomasivat olevansa alasti. Ei silloin, illalla vasta, kun Isä kyseli; 1 moos 3:11 Herra Jumala kysyi: "Kuka sinulle kertoi, että olet alasti? Oletko syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
Ja 5. Mooseksen kirjasssa kerrotaan, että tämän jälkeen ihminen voi syntyä, siis herää kysymys oliko teko vain rikkomus? Tämän perusteella ei ainakaan sukupuolisynti! ** Tarkenna se luvun paikka??
Jos he eivät olisi syöneet tuota hedelmää, olisivat he olleet ikuisesti paratiisissa viattomuuden tilassa. ** Juuri näin, kuten tulee tapahtumaan Jerusalemissa Herran tultua.
- syy
ei ollut syntiinlankeemus, vaan se, että Jumala pelkäsi Aatamin ja Eevan syövän elämän puun hedelmää, jolloin he olisivat eläneet ikuisesti.
1. Moos. 3
22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä. [Ilm. 22:14] - lyyleri
asioita ymmärtää vain uskon kautta...järki eppäilee kaikkea..!
- 15
ymmärrät tästä uskon kautta, ehkä siinä olisi apu muillekin?
- lyyleri
Wariska..! Sinäpä nyt ärtsynä oot...Muistelin sinun olevan sovitteleva ja rakentava..mutta ei kun eppäilyksiä vain nyt heität kehhään..voi hyän tähe..!!!
- Trim Cat
1. Moos. 2:9
"Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän-ja pahantiedon puun."
Jumala oli laittanut paratiisiin kaksi puuta, elämänpuu ja tiedonpuun!
1. Moos. 3:4-5
Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole, vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
Tässä käärme kertoo vain toisesta puusta, eli tiedonpuusta. Käärme sanoo, että "silmänne aukeavat". Käärme tiesi, mitä tulee tapahtumaan, mikäli puusta syö. Käärme samalla myönsi, että Jumala tietää saman asian.
Nyt tästä tiedonpuusta syötyään, "Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa.." Nyt silmät avautuivat, niin kuin käärme oli luvannut! käärme oli oikeassa, että silmät olivat nähneet paratiisin ihanuuden, eli hyvän koko ajan, mutta nyt silmät avautuivat näkemään myös pahan. Paratiisiin pahuutta ei ollut laitettu.
1. Moos. 3:22-23
"Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
"Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu."
Ihminen siten ajettiin "avautuneilla silmillä" ulos paratiisista, joten ihminen ei ehtinyt elämänpuuta edes syödä.
Samalla Jumala laittoi vartijat, jolloin ihminen ei elämänpuuta nyt enää pääse kokeilemaan. Se on kerrottu kohdassa 1. Moos.
3:24
Synti oli tottelemattomuus.Juuri näin. Jumala ei suvaitse ollenkaan oman jumalalisuutensa arvostelua, eikä pane sitä kaupan.
Hän käytännössä ajoi ihmiskunnan pois pelkän tottelemattomuuden vuoksi pois tekemästään Paratiisista.
Ihmisen kunnianhimo tuli niin suureksi, että Jumala näki sen vaarallisuuden ja eikä antanut heikolle ihmiselle mahdollisuutta hankkia itselleen kuolemattomuutta, ennen kuin Paha kokonaan poistuu maan päältä ja se aika tulee silloin kun tuhat vuotta on täynnä. Silloin Jumala tulee itse tänne Jerusalemiin, joka on Paratiisi, samoin ehdoin, kun oli alunperinkin, ja sinne pääsee vain täyttämällä Jumalan Tahto, tunnustaa Jeesus Herrakseen.
Siellä on kuolemattomuus, Israelissa.
Shalom- Pii on 3.0
Kesitas kirjoitti:
Juuri näin. Jumala ei suvaitse ollenkaan oman jumalalisuutensa arvostelua, eikä pane sitä kaupan.
Hän käytännössä ajoi ihmiskunnan pois pelkän tottelemattomuuden vuoksi pois tekemästään Paratiisista.
Ihmisen kunnianhimo tuli niin suureksi, että Jumala näki sen vaarallisuuden ja eikä antanut heikolle ihmiselle mahdollisuutta hankkia itselleen kuolemattomuutta, ennen kuin Paha kokonaan poistuu maan päältä ja se aika tulee silloin kun tuhat vuotta on täynnä. Silloin Jumala tulee itse tänne Jerusalemiin, joka on Paratiisi, samoin ehdoin, kun oli alunperinkin, ja sinne pääsee vain täyttämällä Jumalan Tahto, tunnustaa Jeesus Herrakseen.
Siellä on kuolemattomuus, Israelissa.
Shalom.. Muutu, vaan ,profeettain sanan mukaan , Sakarian kirja, ;
Minä kutsun heidät takaisin, Minä vihellän heille, ja he tulevat olemaan Minun kansani, kuin en olisi heitä hyljännytkään;."
Juudan kansa otetaan takaisin , Isät kulkevat poikiensa mukana, ja he Tulevat lain tietä, Sotien myrskyävän meren halki, itkemään Esikoistaan, jonka he hylkäsivät. ( ..Sakaria ) Silloin lankeaa siunaus Juudan ja Israelin kautta myös muiden kansojen osaksi, ja,
Kirjoituksen mukaaan , Kansat virtaavat Siioniin, ja kehottavat toinen toisiaan ;"
.." - Minäkin lähden : " .
Näin se menee. Ei Korkeimmalla ole mitään ihmisiä vastaan ; ( Miika 6 ; 6-8) , Silloin kun he asettuvat rauhaan ja laupeuteen. Pii on 3.0 kirjoitti:
.. Muutu, vaan ,profeettain sanan mukaan , Sakarian kirja, ;
Minä kutsun heidät takaisin, Minä vihellän heille, ja he tulevat olemaan Minun kansani, kuin en olisi heitä hyljännytkään;."
Juudan kansa otetaan takaisin , Isät kulkevat poikiensa mukana, ja he Tulevat lain tietä, Sotien myrskyävän meren halki, itkemään Esikoistaan, jonka he hylkäsivät. ( ..Sakaria ) Silloin lankeaa siunaus Juudan ja Israelin kautta myös muiden kansojen osaksi, ja,
Kirjoituksen mukaaan , Kansat virtaavat Siioniin, ja kehottavat toinen toisiaan ;"
.." - Minäkin lähden : " .
Näin se menee. Ei Korkeimmalla ole mitään ihmisiä vastaan ; ( Miika 6 ; 6-8) , Silloin kun he asettuvat rauhaan ja laupeuteen.diasporassa.
Rauhaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää2284589Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4453308Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142238Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa211889Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51218- 741043
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat271040Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691035- 77976
- 54926