Amadekselta uusi levy 27.1. !

r.moore

Vaikuttaa lupaavlta tämä biisilista, tuttuja ja ylläreitä. Taitaa olla tämän vuoden ensimmäinen levyhankintani

http://www.edel.fi/album/albumShow.aspx?id=b560b14e-4824-4eef-8966-7b479863924c

Artisti: Amadeus: Levyn nimi: Amadeus: Tracklist :
1. Eksyneen Määränpää
2. Sirkus
3. Anastacia
4. Meren Kuisketta
5. Matador
6. Joka Päivä Ja Joka Ikinen Yö
7. Kellot Kertovat Sen
8. Pyyhi Tuuli Kyyneleet
9. Onnemme Kyyneleet
10 Ei Saisi Aamu Tulla Koskaan
11. Luonnonlapsi

.

40

957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • r.moore

sorry lukivikani joka näköjään aina sillon tällön lähtee mukaan.

• sini-suvi

Minua ei kaamean lammasvibraaton ja kapea-alaisen äänen omaavan "laulajan" määkiminen ja levy kiinnosta.

• Hyvältä:)

Tuolla levyllä on sitten iki-ihanat "Pyyhi Tuuli Kyyneleet" ja "Onnemme Kyyneleet" joita olen kauan odottanut,sitten on myös "ylläreitä" mutta varmasti hyviä! Eli Levy-kauppaan siis silloin....

• Matami mimmi

Tuon tyypin ääni saa minut voimaan pahoin. Oksettaa pelkkä ajatuskin ,että hänen lammasvibraista känättävää ääntään joutuisi levyllisen kuuntelemaan.

• En oo rasisti, mut mä en vaan oikein tykkää tommosesta mustalaistyylisestä ääänestä/laulamisesta. Vähän liikaa vibraattoo ja honotusta mun makuuni. Joten tota levyä ei mun levyhyllystä tule löytymään.

• Justu vauhdissa

Eipä olisi uskonut, että Justiinaxu on taas päässyt vauhtiin! Eikös sun ois parempi pysytellä siellä Tapsuliinisi sivuilla ja jäättää muut sivut käymättä. Puolusta siellä sun tapsuasi niin paljon kuin sielu sietää. Mä en enää tuu sille palstalle katsos!

• Amadeuksen kuullut

Kyllä tuota kaveria voisi kuunnellakin, mutten vielä oo ehtinyt keikoillee, kun on aian sattunut päällekkäisyysiä! Hyvää jatkoa vaan Amalle!

• hyi olkoon!

Yhden kerran olen häneen keikallaan ollut ja se riitti. Hivittävää kollotusta. Jos tyypillä on noin kapea-alaienen ääni ,ettei osaa muuta kuin huutaa kaikki biisinsä ja nekin epävireisesti, niin kannattaisi ehkä lopettaa laulaminen. Omat tärykalvoni vuoti verta viikon tuon keikan jälkeen, niin kovin se huutaminen korvien päälle kävi.

• jaskan kaveri
        hyi olkoon! kirjoitti:

Yhden kerran olen häneen keikallaan ollut ja se riitti. Hivittävää kollotusta. Jos tyypillä on noin kapea-alaienen ääni ,ettei osaa muuta kuin huutaa kaikki biisinsä ja nekin epävireisesti, niin kannattaisi ehkä lopettaa laulaminen. Omat tärykalvoni vuoti verta viikon tuon keikan jälkeen, niin kovin se huutaminen korvien päälle kävi.

koska se on jo vakava tauti kun punaista tulee korvasta :) vai oletko sittenkin lammassyöjä joka syöt pueniä ihania karitsoja ? Miksi yleensäkin me suomalaiset olemme kaikessa niin tosikkoja, jopa kevyessä musiikissa. Musiikkihan on ihan henkilökohtainen kokemus, joku määkii ja joku huutaa, hyvin moni honottaa nenäänsä, mutta yhtä kaikki aivan ihanata suomalaista musiikkia. Kotimaankielellä. Sillä se Amadeuskin laulaa, suomalainen kun on. Ja meitä ei ole suomalaisia ja suomeapuhuvia liikaa tällä maapallolla. Amadeus muuten on hyvä! Ja komea! Ja kotimainen! Ja suomalainen! Ja puolimustalainen! Ja niin jumalainen! Ja omaa mahtavan äänen! Ja upean käytöksen! Ja on mukava!

• Elina75
        hyi olkoon! kirjoitti:

Enpä ole koskaan odottanut kenenkään artistin levyn ilmestymistä yhtä hartaasti kuin nyt Ampun debyyttialbumin!!!!! Ja sanottepa te sivistymättömät panettelijat mitä tahansa, kyllä taitavat entiset levymyyntiennätykset rikkoutua alta aikayksikön...

• Elina75
        jaskan kaveri kirjoitti:

koska se on jo vakava tauti kun punaista tulee korvasta :) vai oletko sittenkin lammassyöjä joka syöt pueniä ihania karitsoja ? Miksi yleensäkin me suomalaiset olemme kaikessa niin tosikkoja, jopa kevyessä musiikissa. Musiikkihan on ihan henkilökohtainen kokemus, joku määkii ja joku huutaa, hyvin moni honottaa nenäänsä, mutta yhtä kaikki aivan ihanata suomalaista musiikkia. Kotimaankielellä. Sillä se Amadeuskin laulaa, suomalainen kun on. Ja meitä ei ole suomalaisia ja suomeapuhuvia liikaa tällä maapallolla. Amadeus muuten on hyvä! Ja komea! Ja kotimainen! Ja suomalainen! Ja puolimustalainen! Ja niin jumalainen! Ja omaa mahtavan äänen! Ja upean käytöksen! Ja on mukava!

Tuhannet kiitokset Sinulle naulan kantaan osuvasta viestistäsi!!!!! Vielä sentään näyttää jollakin olevan sydämen sivistystä ja musiikkikorvaa!!!!!

• laurahäkkisensilmät
        Elina75 kirjoitti:

Enpä ole koskaan odottanut kenenkään artistin levyn ilmestymistä yhtä hartaasti kuin nyt Ampun debyyttialbumin!!!!! Ja sanottepa te sivistymättömät panettelijat mitä tahansa, kyllä taitavat entiset levymyyntiennätykset rikkoutua alta aikayksikön...

pitää ihan hypettää nyy tää Amadeus kun on niin sulonenkin

http://www.auraviihde.fi/index.php?page=news&id=292

• YÄÄÄK!!!

• haloo!

• pönökkä valkolainen
        YÄÄÄK!!! kirjoitti:

Kaikkee muuta, kuin suloinen. Omahyväisen näköienen, tyypillinen isonenäinen mustalainen.
        Ja laulaa ei osaa yhtään, huutaa vaan .

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8675155

juuri näin sanottiin juutalaisistakin, laita sanat kohdalleen jos osaat :"tyypillinen isonenäinen mustalainen." kumma kun suomalaisen äidin lapsesta tulee heti "mustalainen", vaikka sitä verta on siellä sun tuolla täällä suomen maassa erittäin paljon ja runsaasti... kuten lie kirjoittajoissakin. ja Suomen mustalaisetkin ovat suomalaisia, NIH

• Ingaliina

En ikimaailmassa osta noin kaameelta kuulostavan laulajan levyä. Amadeus kuulostaa ihan mun 84-vuotiaalta mummoltani. Muutenkin on niin ällöttävä tyyppi kuin olla voi. Karismaa saa hakemalla hakea . Kivan neitimäiset eleet ja ilmeet sillä kyllä esiintyessään on, kuten huulten mutristelu ja käden naisellinen vispaaminen.

• SINUN!

Mummosi sitten hyvä laulamaan! Miksi ihmeessä ei osallistunut vaikka Talent-Kisaan?

Ps.Älä katso sitä kättä jos yleensä seuraat Amadeusta;) Minä tykkään hänen äänestään!

• Elina75

Kyllä tässä minulla lentää laatta teidän rasististen törkykirjoitustenne johdosta...kovin läpinäkyvää muuten teiltä Amadeuksen antifanit aktivoitua juuri euroviisukarsintojen alla..

• häh???
        Elina75 kirjoitti:

Kyllä tässä minulla lentää laatta teidän rasististen törkykirjoitustenne johdosta...kovin läpinäkyvää muuten teiltä Amadeuksen antifanit aktivoitua juuri euroviisukarsintojen alla..

Nyt oli kylläkin puhe Amadeuksen levystä, ei mistään euroviisukarsinnoista. En ole seurannut europliisuja enää muutamaan vuoteen, joten en edes tiedä kuka siellä Suomen ehdokkaina tänä vuonna on. Amadeus siis on ainakin. Hän voisikin hyvin sopia edustamaan Suomea siihen friikkisirkukseen, jossa laulamisen ja musiikin kanssa ei ole ollut mitään tekemistä enää vuosikausiin. Lammaspuku vaan päälle, niin menee laulavasta lampaasta äänensäkin puolesta kevyesti.

• ei viisufani
        Elina75 kirjoitti:

Minulle on yks ja hailee koko euroviisut ja kuka siellä Suomea edustaa. Pidän hyvästä musiikista ja sitä ei euroviisuissa kuule. Viime vuoden voittajan, kailotusta ja viulun vingutusta olen pari kertaa joutunut radiosta kuulemaan ja on kyllä niin hirvittävän kuuloista ,että ei siellä viisuissa ainakaan laulutaidolla näytä olevan merkitystä, kun tuollainen voittaa... ja älyttömästä hehkutuksesta päätellen joku vuosi sitten voitti suomalainen Lordi sillä kakofonisella örinällään.
        Se on selviö ,että Amadeus sinne viisuihin tänä vuonna menee. Eikä se haittaa minua yhtään, koska en niitä viisuja meinaa edes seurata. Sen olen vaan huomannut ,että aina kun on yleisöäänestys ja mukana romani kilpailemassa ( oli kyse sitten missikisoista tai syksynsävelestä, tangomarkkinoista tms.) niin he pärjäävät hyvin. Suomessa on niin paljon romaneja ja kun he ovat aina aktiivisia äänestämään heimoveljeään/siskoaan, niin pidän ihmeenä jos ei Amadeus suomen viisukarsintoja voita.

• Elina75 kirjoitti:

No enpä kyllä mäkään muistanut, että Amadeus on viisukarsinnoissa mukana. Lähinnä kommentoin vaan sitä , että ei oikein houkuttele toi sen levy mua. Eikä kai sitä ole pakko ostaa jos ei tykkää. Ei siitä pidä kenenkään suuttua.
        Viisukarsintoja en meinaa tällä kertaa seurata, kun siellä ei oo ketään sellasta hyvää ja mielenkiintoista laulajaa ja biisiä ehdolla josta mä tykkäisin. Viime vuonna oli ihan eri juttu, kun Tapsa oli upeella biisillä ehdolla. Viisufanit kehuvatkin , että viime vuonna karsinnat oli 2000-luvun kovatasoisimmat, silloin hyviä ehdokkaita ja biisejä oli paljon, mut nyt tänä vuonna on taas aika kehno taso biisien suhteen.

• Kuues nyt Justu
        Justiinax kirjoitti:

No enpä kyllä mäkään muistanut, että Amadeus on viisukarsinnoissa mukana. Lähinnä kommentoin vaan sitä , että ei oikein houkuttele toi sen levy mua. Eikä kai sitä ole pakko ostaa jos ei tykkää. Ei siitä pidä kenenkään suuttua.
        Viisukarsintoja en meinaa tällä kertaa seurata, kun siellä ei oo ketään sellasta hyvää ja mielenkiintoista laulajaa ja biisiä ehdolla josta mä tykkäisin. Viime vuonna oli ihan eri juttu, kun Tapsa oli upeella biisillä ehdolla. Viisufanit kehuvatkin , että viime vuonna karsinnat oli 2000-luvun kovatasoisimmat, silloin hyviä ehdokkaita ja biisejä oli paljon, mut nyt tänä vuonna on taas aika kehno taso biisien suhteen.

oot sinä tosi pelle justu! Eikös sun olisi aika sukeltaa sinne Tapsuliinisi sivuille ja jättää häirriköinti täällä tykkänään!

• Safira~

Amadeuksella on hyvin persoonallineen ääni. Siitä joko pitää tai sitten ei. Muistuttaa aika paljon Markus Allania nuorempana ja myös Amadeuksen isän ääni ( Taisto Lundgrenin)on hyvin samankaltainen. Minä en tuota ääntä erityisen kauniiksi kutsuisi. Keikalla olen kuullut ja livenä laulaa aika falskin ja epävireisen kuuloisesti . Tangot taittuvat sentään suht mallikkaasti. Muut menevämmät laulut kuulostavat sitävastoin aika hirvittäviltä. Sorry vaan. Ehkä hänen pitäisi muuttaa vähän laulutyyliään, niin ettei kaikissa lauluissa olisi niin kauhea se äänen värinä. Minua tuo levy ei houkuttele ostamaan.

• Tai vaihtakoon

Minun mielestäni pitäköön laulutyylinsä. Onhan joku syy mennä hänen keikoilleen, vaikka ei suosikkilistalle ylläkään.

• Annu.

Voikohan noita biisejä vielä koekuunnella missään? Ainakaan Download netanttilassa ei vielä ollut.
      En ainakaan voi sanoa mitään ennenkuin saan kuunnella.

• katso,

Ainakin se Onnemme kyyneleet! En osaa linkkiä laittaa mutta sinä osaat..

• Annu.
        katso, kirjoitti:

Ainakin se Onnemme kyyneleet! En osaa linkkiä laittaa mutta sinä osaat..

You Tubesta löytyi Amadeuksen esittämä Matador ja kuulosti ihan kivalta. Onnemme kyyneleet on upea biisi ja Amadeus esittää sen hyvin. Kunhan löydän lisää niin tiedän enemmän.

• yes sir!
        Annu. kirjoitti:

You Tubesta löytyi Amadeuksen esittämä Matador ja kuulosti ihan kivalta. Onnemme kyyneleet on upea biisi ja Amadeus esittää sen hyvin. Kunhan löydän lisää niin tiedän enemmän.

Laitoin tuonne vähän alemmas jo You Tube- linkkejä, anteeksi etten huomannut viestiäsi! Siellä ne on.

• E.V.V.K.

Mitä sitten? Kiinnostaa meikäläistä yhtä vähän, kun muidenkin tangokuninkaallisten ensilevyt...eli ei yhtään.

• yes sir!
      • ERITTÄIN:)

Paljon näistä ihanista muistoista,nousi taas kyynel silmäkulmaan...

Ps. Annu ihana kuulla että sinäkin pidät näistä "kiistellyistä" kappaleista,toisella palstalla...

• Annu.
        ERITTÄIN:) kirjoitti:

Paljon näistä ihanista muistoista,nousi taas kyynel silmäkulmaan...

Ps. Annu ihana kuulla että sinäkin pidät näistä "kiistellyistä" kappaleista,toisella palstalla...

En tietääkseni ole millään palstalla moittinut Amadeuksen laulamista. Mutta tuolta You Tubesta kun kuuntelee niin tosi on että itse tangokisassa Amadeus lauloi upeasti ja varsinkin sen Onnemme kyyneleet-biisin, mutta sitten niissä lavalla kuvatuissa taso oli ihan toinen, valitettavasti.

• Annu.
        Annu. kirjoitti:

En tietääkseni ole millään palstalla moittinut Amadeuksen laulamista. Mutta tuolta You Tubesta kun kuuntelee niin tosi on että itse tangokisassa Amadeus lauloi upeasti ja varsinkin sen Onnemme kyyneleet-biisin, mutta sitten niissä lavalla kuvatuissa taso oli ihan toinen, valitettavasti.

Lisäys...levyllä nekin biisit saattaa kuulostaa paremmalta. Kunhan kuulen niin tiedän...

• basai
        Annu. kirjoitti:

Lisäys...levyllä nekin biisit saattaa kuulostaa paremmalta. Kunhan kuulen niin tiedän...

Livenä Amadeus kuulostaa ainakin aika järkyttävältä. Samanlaista mylvintää ja yliyrittämistä ja O.Virran maneerien apinointia, kuin takavuosien tangokuninkaalla Mikko Kilkkiselläkin. Levyllä hän saattaa kuulostaa paremmalta, kuin ääntä pysytään studiossa muokkaamaan

• ON_

suloinen

• on....

Karsee!!!!

• valitan

Suoraan sanottuna en ymmärrä tämän tyypin hehkutusta ( ja vertaaminen Olavi Virtaan oli suorastaan pahemman luokan pyhäin häväistys). Heppu laulaa epävireisesti. Sävelpuhtaudesta ei tietoakaan. Äänestä puuttuu hohto ja hehku. Samaa tasaista puuduttavaa ujellusta. Lähes laulu kuin laulu kuulostaa läpilauletulta.
      Eräällä keikalal YRITTI laulaa Hopeisen kuun, mutta yritykseksi se jäi ...etenkin kun piti laulaa se loppuhuipennus. Ääni ei riittänyt alkuunkaan, vaan petti heti. Toinen yritys oli yhtä onneton.
      Tangomarkkinoiden aikoihin laulu oli vielä suht siedettävää, mutta sittemmin laulaminen on muuttunut enemmän mustalaistyyliseksi. Vibraatto on saanut jo kiusallisen paljon jalansijaa laulussa. Määkivä ääni käy minun hermoilleni pitemmän päälle kuunneltuna, joten levyllistä en ainakaan hänen lauluaan pysty kuuntelemaan.

• Jaajo

Noista Matador ja Anastacia biiseistä en niin tykkää, mutta ainakin tuo Luonnonlapsi ja Meren kuisketta sopii Amadeuksen äänelle varmaan hyvin.

• meä muori

Olisiko jossain jo kuultavissa nuo Luonnonlapsi ja Meren kuisketta , en tunne kappaleita, ovatko klassisia vaiko uusia?

• dadudeda

mukavaa että
      saadaan levy
      aion ostaakin sen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      212
      6048
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1691
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1507
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1058
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      105
      980
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      907
    7. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      867
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      838
    9. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      100
      796
    10. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      779
    Aihe