Vertaiskokemuksia kalastelen: Olen tyyppi, joka helposti reagoi vatsallaan stressiin - olen myös ollut melkoinen perfektionisti ja kova huolestumaan. Mennyt vuosi on ollut poikkeuksellisen raskas ihmissuhde- ja työsyistä ja monivuotiset vatsaongelmat huipentuivat kesällä niin, etten ole nyt n. puoleen vuoteen pystynyt syömään kunnolla. Vatsa ei kestä oikein mitään ruokaa, menee heti sekaisn, alkaa korventava närästys, eikä ruokahalua ole, vaikka nälkä olisikin. En ole kyennyt enää aikoihin harrastamaan liikuntaa, kun en pysty vastaamaan kroppani energiantarpeeseen. Niinpä elämäni on nyt ollut sitä, että istun kotona ja "säästelen energiaa", jotta sitten jaksan tehdä työni. Työni vaatisi hyvää lihaskestävyyttä kropaltani ja olenkin saanut tilanteen myötä lisähuolekseni myös huolen työkyvystäni.
Olin labratesteissä, eikä mitään vikaa löytynyt. Lääkäri ottikin puheeksi mahdollisen stressin ja potentiaalisen masennuksen. Vuosia sitten olen ollut hyvinkin alakuloinen ja raskasmielinen, mutta nyt en koe vastaavaa. Olenkin alkanut uskoa, että maha meni viime vuoden aikana tyystin sekaisin, eikä ota palautuakseen, vaikken enää olekaan niin stressaantunut. Lääkäri ehdotti hoitokokeiluksi Cipraleksia. Söin kys. lääkettä n. 7 vuotta sitten puolisen vuotta, ja minulla on vain positiivisia kokemuksia siitä. Mutta - onko kellään kokemusta siitä "pelkän" stressin hoidossa? Luulen, että tietynasteinen burn out on jäänyt päälle.. Ei auta nukkuminen, ei lepääminen, ei "iisisti ottaminen", ei mikään oma keino, joita olen kokeillut -väsymiseen asti.
stressi ja vatsavaivat
3
924
Vastaukset
- ex-kofeinisti
Pelkkä stressi on useimmiten päivittäisen kofeiininkäytön aiheuttamaa stressihormonien kohoamista, joka aiheuttaa suurimman osan mielialahäiriöistä Suomessa.
http://qmies.blogit.fi/ - .......
Joo, stressaan myös mahallani.
Ikävä kyllä stressiä on ollut niin kauan kuin olen opiskelun jälkeen töissä käynyt (siis 4 vuotta töissä, josta 3,5 vuotta refluksisairautta. Jos joku asia stressaan niin tunnen sen jo mahan pohjassa kipuna, lisäksi kova stressi aiheuttaa pahoinvointia ja oksentelua.
Onko lääkityksestä ollut apua? tai miten tätä stressivatsaa voi hoitaa muutoin? - MietteitäVaan
Aiheuttaako vatsa huonoa vointia vai huono vointi vatsa ongelmia.
Koska monesti sitten kun vatsan toiminta paranee, niin olokin paranee ihan taikaiskusta ja tolkuton ahdistus katoaa.
Jos se onkin niin että moneen päivään ei mitään ihmeydy vatsasta. Niin voihan sekin aiheuttaa vähän huonompaa henkistä vetoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811756IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597966Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933083Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982258Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562219Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81656- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551103Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60793