apua tarviin

jansgu97

haluaisin tietää nopeasti että voiko leopardi gekkoa ja vaippa kilpikonnaa pitää samassa terrassa ku meinasin ostaa nuo molemmat ja ei oo ku yks terra koot on 60x40x34 (leveys syvyys ja korkeus) kiitos jo etukäteen tiedoista en halua missään nimessä sijoittaa eläimiä yhteen jos niitä ei voi tai terra on liian pieni mutta se vaippa kilpikonna on sitten aikuisena 12 cm kiitos jo etukäteen :)

6

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Natina92

      Pidäppä kuule ihemeessä eri lajit erillään ;)
      Molemmilla on omat olosuhde vaatimukset ruoka valiot yms. Ei kannata ottaa ollenkaan jos ei pysty tarjoamaan kullekkin lajille omaaa kotia´. Terraario on kuitenkin liian pieni aikuiselle leopardigekollekkin joten älä edes haaveile ;)

      • jansgu97

        en tietenkään sitten voi ottaa niitä molempia samaan joten ostan vaik kilpparille erin mut se myyjä joka myi noita terroja ja liskoja sano et toi on just sopiva leopardigekolle mut sit ku se kasvaa ni jos huomaan et se on sille liian pieni ni otan sanoistas opiks ja ostan uuden isomman terran ps. olen lukenut leopardigekoista aivan kaiken ja siskollani on sellainen tai siis kaksi sellaista mutta se on jo niin vanha siis siskoni että se on jo muuttanut kotoa ja ne liskot ovat kyllä olleet meillä hoidossa joten on minulla muutenkin 1/9 osa kokemusta niistä :D paitsi nyt olen lukenut kolmeen kertaan kaikki terra sivut mistä vaan löytyy tietoa leopardigekoista :)


      • Natina92
        jansgu97 kirjoitti:

        en tietenkään sitten voi ottaa niitä molempia samaan joten ostan vaik kilpparille erin mut se myyjä joka myi noita terroja ja liskoja sano et toi on just sopiva leopardigekolle mut sit ku se kasvaa ni jos huomaan et se on sille liian pieni ni otan sanoistas opiks ja ostan uuden isomman terran ps. olen lukenut leopardigekoista aivan kaiken ja siskollani on sellainen tai siis kaksi sellaista mutta se on jo niin vanha siis siskoni että se on jo muuttanut kotoa ja ne liskot ovat kyllä olleet meillä hoidossa joten on minulla muutenkin 1/9 osa kokemusta niistä :D paitsi nyt olen lukenut kolmeen kertaan kaikki terra sivut mistä vaan löytyy tietoa leopardigekoista :)

        http://matelijat.info/leopardigekko/hoito-ohjeet/

        Itseltäni löytyy myös noita muutama ja tänä keväänä toivottavasti tulee munia ! :)
        Suosittelen! Ovat oikein kivoja eläimiä, mutta pidäthän aina lajit erillään maalaisjärjellä :)


      • jansgu97
        Natina92 kirjoitti:

        http://matelijat.info/leopardigekko/hoito-ohjeet/

        Itseltäni löytyy myös noita muutama ja tänä keväänä toivottavasti tulee munia ! :)
        Suosittelen! Ovat oikein kivoja eläimiä, mutta pidäthän aina lajit erillään maalaisjärjellä :)

        joo en kato tienny et voisko niit laittaa yhtee mut hiukka ajattelin kans et ei ne varmaa tuu toimee joten varmistin asian täältä kokeneimmilta ihmisiltä :)



        kiitos kaikille tiedoista


      • Natina92
        jansgu97 kirjoitti:

        joo en kato tienny et voisko niit laittaa yhtee mut hiukka ajattelin kans et ei ne varmaa tuu toimee joten varmistin asian täältä kokeneimmilta ihmisiltä :)



        kiitos kaikille tiedoista

        Herppi.net Matelijoiden ystäville :) Suosittelen !


      • jansgu97
        Natina92 kirjoitti:

        Herppi.net Matelijoiden ystäville :) Suosittelen !

        oon kyl käyny jo tuollaki :) hyvä paikka kiitos kumminkin ku jaksoit vaivata itseäsi kirjoittamalla vinkin :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe