miten oireilee vauvalla/taaperolla?
Meillä vadelma aiheuttaa pieninäkin määrinä ilta-itkuja ja yölevottomuutta. Lisäksi suun lähelle saattaa tulla hiukan punoitusta (ihottumaa?). Kokeiltu eka kerran joskus 4kk iässä ja sen jälkeen aina välissä (n. 1-2 kk tauon jälkeen).
Vadelma on kuulemma erittäin harvoin allergisoivaa ja tuo ilta ja yölevottomuus ei muka voisi johtua siitä, mutta ei enää voi olla sattumaa, että vadelmaa annettu useamman kerran 2-3 päivää peräkkäin ja aina sama homma.
vadelma-allergia?
7
7527
Vastaukset
- fasfsdf
antako sitä vattua. sillähän siitä selviää :D tuohan voi oireilla jokaisella vähän eri tavalla...
- ??
vadelmaa annettiin? Pakastevadelmana, itsetehtynä hillona, teollisuuden hillona?
- yxkaxkol
kokokeiles antaa KOTIMAISTA (jos saat ja mahdollista niin ihan luomuna eli ei mitään puutarha vaan luonnon omaa.ihan vaan niiden torjunta-aineidenin takia) ja kuumenna/keitä.ulkomaisethan pitää aina keittää tai kuumentaa kunnolla.muuten voi tulla massu pipi :/
- allergisen äiti
Meillä lapsi, tosin muutenkin moniallerginen, on vadelmalle allerginen. (Ja ihan sille suomalaiselle oman mummon luomupensaista omin kätösin poimitulle.) Oireina juuri itkua ja yölevottomuutta, tyypillisiä suolisto-oireisen allergian oireita.
Noin monella kokeilulla allergia on minusta ihan selvä, joten älkää antako. Ei se niin tärkeä ravitsemuksen kannalta ole, joten ei kannata jatkuvasti kokeilla. Kokeilkaa seuraavana kerran 4-6 kk kuluttua.- fffffffsdf
kuuluuko suolisto-oireiseen allergiaan pyllyvaon punoitus/näppylät (finnin näköisiä) ja voiko tuo olla ainoa oire?
- allergisen äiti
fffffffsdf kirjoitti:
kuuluuko suolisto-oireiseen allergiaan pyllyvaon punoitus/näppylät (finnin näköisiä) ja voiko tuo olla ainoa oire?
Meillä ei liity suolisto-oireiseen allergiaan mitään iho-oireita. Tietääkseni tuokin voi olla oire, mutten tiedä onko yleistä, että se olisi ainoa oire. Allergioissa melkein mikä hyvänsä tuntuu olevan mahdollista. Jos mahdollista, kokeile muutaman kerran ruoan ottamista käyttöön ja sitten poistamista. Jos punoitus liittyy ruoka-aineeseen ja on häiritsevän pahaa (esim. iho rikkoutuu, kutisee tms.), jättäisin ruoka-aineen pois.
- Anonyymi
Itsellä ollut vadelma allergia noin 10 -vuotiaasta asti. Ilmenee rajuna vatsakipuna ja röyhtäilynä vähän aikaa tuoreen vadelman syönnin jälkeen, menee muutamassa tunnissa ohi. Vältän siis tuoretta vadelmaa koska vatsakivut on todella tuskaisia, silloin lähinnä vain kierin lattialla tuskissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483