Matkalauluja

Hiekan pölyä varpaissa

lauluja
tuntemattomille jumalille

ehkä silti jossakin
kivun ja ahdistuksen rajalla

kärsimykselle
löytyy tarkoitus

vaikka vain yhden
ainoan kerran

viimeisenä päivänä.

12

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minanoita

      Viimeisenä päivänä
      kärsimys kuoriutuu
      kääreistä...

      Pidin runosi tunnelmasta, se pisti miettimään...

      • miettinyt itsekin monesti tuota
        kärsimysasiaa ja sielun riisumista.
        Onko siihen täydellistä vastusta vai jääkö
        se tarkoituksella käsityskyvyn ulkopuolelle.


    • Matkalaulua syvällisten kysymysten tunnelmissa. Matkanteko elämän ja ajankulun allegoriana - pohdiskelu rajallisuudesta (mitä on rajojen takana, ja onko elämällä ja sen kivuilla tarkoitus) sekä tarkoituksellisuuden [mahdollisesta] avautumisesta. Kiva ja kokonaisuutena eheä runo.

      • miettinyt jo kauan tuota.
        Ehkä tosiaan löydän jonakin päivänä siihen vastauksen.
        Tai sitten vastaus on se, ettei sitä ole.


    • Edessä sumuun kääriytyvät kukkulat,
      niiden välissä
      näkymättömiin kiemurteleva tie

      Tammen rosopinta, kasteisten ruohonkorsien
      hidas liikahtelu
      ottaessani repusta termospullon,
      katson kuinka käteni taittaa aamulla leivottua leipää

      Lepäävässä ruumiissa matkustamisen tunne
      verisuonten kohiseva tietoisuus

      Äärettömän kaunis tähdenlento on elämä

      Tie alkaa jostain ja päättyy johonkin

      Aivan!
      Ja nyt juuri eikä missään toisaalla,
      tuoreen leivän ja teen maku
      täyttymyksenä väreilevässä maisemassa,
      lahja putoaa syliin

      Kuplii uurteisen sielun onkaloissa
      Kukkuloiden väliin katoava tie
      tanssii ja hymyilee


      - - -


      Hyvää yötä.

      • sumuun käärityistä kukkuloista.

        Kuitenkin on päiviä, jolloin vain tuijottaa sitä kaikkea kaunista
        näkemättömin silmin, ajatukset omissa murheissa.


      • jääneito kirjoitti:

        sumuun käärityistä kukkuloista.

        Kuitenkin on päiviä, jolloin vain tuijottaa sitä kaikkea kaunista
        näkemättömin silmin, ajatukset omissa murheissa.

        Ja ehkä vasta sitten... sielunsa syviä ja synkkiäkin polkuja tallattuaan... kun pääsee taas avarammalle, osaa arvostaa kauneutta minkä näkee, koska tietää ettei se (tai sen näkeminen) ole itsestäänselvyys.

        Tsemppiä. Ja HALAUS.

        -parta


      • aitiparta kirjoitti:

        Ja ehkä vasta sitten... sielunsa syviä ja synkkiäkin polkuja tallattuaan... kun pääsee taas avarammalle, osaa arvostaa kauneutta minkä näkee, koska tietää ettei se (tai sen näkeminen) ole itsestäänselvyys.

        Tsemppiä. Ja HALAUS.

        -parta

        ... neidon kiitos!


    • Matkalauluja -
      kuin matkalaukussa tavaroita monenlaista
      tarvittavaa että uusia muistoja pakattaviksi
      kotiinpaluuta varten että tunnelmien satoja
      muistien varastoissa joita voi purkaa.

      Kärsimyskin - kokemusta kuin työtä sen
      purkamiseksi jotta voisin omaksua tuonkin
      tarkoituksen voimaksi tulevaan että opiksi
      tuleviin hetkiin niistä selviytymään,sillä elämä
      on pitkä tie taivallettavaksi.

      Viimeinen päivä voi olla myös kaunis jos on
      löytänyt sen avaimen koko elämänkirjansa
      aarreaittaan.

      Olet kuitenkin lämmöllä varustettu persoona !

      • löysit positiivista sanottavaa
        sekä melankolisesta runostani,
        että minusta.


    • on Sinun käyntikorttisi,
      taitavasti mustalla reunustettu runo.

      • tavattoman kauniisti sanottu.
        Kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe