Käärmelaji?

Täplämonninen

Haluaisin siis otta jonkinlaisen käärmeen, mutta en tiedä mikä laji olisi hyvä. iällä ei ole väliä, olen valmis sitoutumaan eläimeen, elipä sen vuoden taikka kaksikymmentä. Mutta siis helppohoitoinen laji ensimmäiseksi käärmeeksi. voi olla yksin tai kaksin elävä. Ei välttämättä hiirenpoikasia syövä, jos voisi syöttää vaikka kalaa, sillä minulla ei oikein ole sydäntä syöttää hiiriä. mutta jos ei sille lajille muu kelpaisi, pakkohan se kyllä olisi antaa hiiriä. Joten, neuvoja?

92

4579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • king SNAKE

      Käärmeet elää jopa 40-50 vuotiaiksi, viljikset varsinkin on pitkä ikäsiä .. lukases läpi mitä kerrottavaa tuolla matelijat saitilla on tarjolla ;)

      • Täplämonninen

        Kiitti vinkistä:D Minua ei se heittaa vaikka eläisi useamman kymmenen vuoden, olen valmis huolehtimaan siitä sen elinajan.


      • liero..
        Täplämonninen kirjoitti:

        Kiitti vinkistä:D Minua ei se heittaa vaikka eläisi useamman kymmenen vuoden, olen valmis huolehtimaan siitä sen elinajan.

        HOMMAA KASTEMATO,SYÖ JOPA VALAITA!
        Kyrsäkin käy hyvin lemmikiks :)))


      • kynekolookina
        Täplämonninen kirjoitti:

        Kiitti vinkistä:D Minua ei se heittaa vaikka eläisi useamman kymmenen vuoden, olen valmis huolehtimaan siitä sen elinajan.

        lapamatoa. Tulee halvaksi - ei tarvitse erillistä terraariota - kätevä kuljettaa matkoilla mukana. Ja mikä parasta - se syö pelkkää IHMISPASKAA.


      • TGHJKLÖ
        Täplämonninen kirjoitti:

        Kiitti vinkistä:D Minua ei se heittaa vaikka eläisi useamman kymmenen vuoden, olen valmis huolehtimaan siitä sen elinajan.

        http://www.pointshop.fi/?ref=4094242


      • Krhm.. Mitä mä viimeksi luin, niin lemmikki-viljisten elinikäennuste oli 15-20 vuotta, eikä suinkaan puolta enemmän.. ;)


    • ... python82

      Herppi.net on myös erittäin hyvä saitti jossa paljon tietoa ja varmasti löydät hakemasi..

      • Täplämonninen

        Okei:D pitää käydä katsomassa:D


    • Snakki

      Minulla on housuissa 18cm pitkä käärme. Ei syö mitään mutta antaa paljon. Vähäkarvainen ja 21-vuotias. Käyttäytyy ajoittain haastavasti eikä tottele omistajaa. Voimakastahtoinen.

      • Puncci

        Pitää ihmisen olla outo että ottaa lemmikikseen kärmeen.
        Jos haluat kummallisen lemmikin, ota mikroskooppi ja katsele tyynylläsi olevia punkkeja.
        Niitten ruokkimiseksi ei mene edes yhtään aikaa tai rahaa.


      • Täplämonninen
        Puncci kirjoitti:

        Pitää ihmisen olla outo että ottaa lemmikikseen kärmeen.
        Jos haluat kummallisen lemmikin, ota mikroskooppi ja katsele tyynylläsi olevia punkkeja.
        Niitten ruokkimiseksi ei mene edes yhtään aikaa tai rahaa.

        Olipa hieno vitsi.. Ihmiset haloo, järki raksuttamaan! Oliko tuo sun mielestä hauskaa?! Kuuntele itsees-.- Ja katso itse omia punkkejasi kun satut niistä olemaan kiinnostunut.


      • Täplämonninen

        Mietippäs vähän mitä kirjottelet.. En käsitä tälläsii ihmisii.. Kaikki 11 vuotta mitä oon eläny oon nähny tollasia vähäjärkisiä ihmisolentoja.. Huomionkipeä kummajainen... Mutta etsi itsellesi toinen sivu jossa voi mainostaa "käärmettäsi"..


      • ssssnake
        Puncci kirjoitti:

        Pitää ihmisen olla outo että ottaa lemmikikseen kärmeen.
        Jos haluat kummallisen lemmikin, ota mikroskooppi ja katsele tyynylläsi olevia punkkeja.
        Niitten ruokkimiseksi ei mene edes yhtään aikaa tai rahaa.

        käärmeet on sulosii:)pitää olla hullu jos ottaa koiran.räksyttää kaiket yöt ja vieläpä epäilmastoystävällinen.käärme on eksoottinen ja kaunis lemmikki.


      • mskh
        ssssnake kirjoitti:

        käärmeet on sulosii:)pitää olla hullu jos ottaa koiran.räksyttää kaiket yöt ja vieläpä epäilmastoystävällinen.käärme on eksoottinen ja kaunis lemmikki.

        ottaa kärmeksenkin veljellä kun niitä viljakärmehiä on vaan mulla on nyt niitä koiruleita eihän haukku haavaa tee :D


      • boa059
        ssssnake kirjoitti:

        käärmeet on sulosii:)pitää olla hullu jos ottaa koiran.räksyttää kaiket yöt ja vieläpä epäilmastoystävällinen.käärme on eksoottinen ja kaunis lemmikki.

        käärme on myös loistavaa petiseuraa


      • haavuka-ahon.ajatelijja
        ssssnake kirjoitti:

        käärmeet on sulosii:)pitää olla hullu jos ottaa koiran.räksyttää kaiket yöt ja vieläpä epäilmastoystävällinen.käärme on eksoottinen ja kaunis lemmikki.

        haistsa koiiraaan pazka.
        koirat on kivoja niinkuin käärmeetkin
        mulla on ollu:
        koiria, kääääärme, lisko, kissoja, kilpikonnia, kaneja, hamsteri.
        mut ei sitä voi valita mistä tykkää.


      • e-emeli

        Sama juttu minulla. Joskus kun sitä oikein härnää, sylkee jopa silmille. Sellainen veitikka se tuo housuboa (latinalaiselta nimeltään kyrpilys ejakulatos erectus) on. Katsoo jokus niin kauniisti kiiltelevällä silmällään kun nousee pystyyn huojuen, kuten serkkunsa kuningaskobra. Ja kuten sanoit, on erittäin arvaamaton, ei tarvitse paljon härnätä. Joskus jopa ajatus riittää, kun alkaa heräillä toimintavalmiuteen. Ja vaikka peto onkin, niin joskus sen silmästä putoilee kirkkaita pisaroita. Epäilen myös, että on erittäin älykäs, koska osaa lukea jopa ajatuksia. Jo tätä kirjoittaessa alkoi osoittaa heräämisen merkkejä, hoksasi tietysti, että hänestä puhutaan...


    • QffT

      Maitokäärme olis minun tietääkseni hyvä valinta. Ihan myrkytön pitäis olla ja ei yhtään agressiivinenkaan pitäisi olla. Elokuvissa paljon käytetty.

    • Luonnon puolesta

      Kyykäärme, tai joku muu myrkyllinen, ja toivottavasti se iskee hampaansa Sinuun!
      EI luonnon eläimet ole tarkoitettu ITSEKKÄIDEN IHMISTEN lemmikeiksi!!
      Olisi Sinun aikasi tarkastella paikkaasi tässä luomakunnassa!! HYI HÄPEÄ!!

      • Täplämonninen

        Oon hankkimas sen kärmeksen eläinliikkeestä, en tosiian luonnosta, elä sitä kuvittele.


      • jyhgnhg

        Tällä ajattelutavalla mikään eläin ei kuulu lemmikiksi vaan luontoon. Hevoset ei kuulu ratsuiksi yms, vaan luontoon. Koirat ei kuulu lemmikeiksi, nehän polveutuu susista. Gerbiilit jne kuuluu luontoon myös. Entäpä kanat sitten? Luontoon, sieltähän ne on alunperinkin tullut ._.


      • animaliana

        jos vankeudessa syntynyt,ei luonnossa osaa elää.ja mites lintujen, kalojen,rottien ja muiden suhteen.papukaijat vieraissa maissa saatetaan napata kotkomalla yhdeltä kaijalta jalka.kun tämä raukka huuta tuskaansa,meteli tuo muita lajin edustakia paikalle.sitten nämä julmat ihmiset vangitsevat luonnonlinnut myyntiin.
        ihminen voi olla hyvin lemmikkirakas ja useimmissa perheissä lemmikki on osa perhettä, tai jopa lapsenkorvike vanhemmille.eläinrääkkäystä esiintyy,mutta jos eläintä hyvin kohdellaa,tuskin se edes kaipaa luontoon. onko sinulla itselläsi eläimä vai oletko "itsekäs ihminen"??


      • susi-mies
        Täplämonninen kirjoitti:

        Oon hankkimas sen kärmeksen eläinliikkeestä, en tosiian luonnosta, elä sitä kuvittele.

        lemmikkieläinkaupassa neuvoo Sinua. Mutta mieti tarkkaan mihin olet sitoutumassa. Lemmikki ei ole mikään lelu, jonka voi hyljätä milloin huvittaa.


    • Sirkka Perttunen

      Hanki vaikka suolinkainen,mutta jätä käärmeet rauhaan.Ne kuuluvat luontoon,ei lemmikeiksi!

      • Täplämonninen

        Oon hankkimas eläin liikkeestä vilja käärmettä tai jotain muuta, en suinkaan luonnosta..


      • Suora kyy
        Täplämonninen kirjoitti:

        Oon hankkimas eläin liikkeestä vilja käärmettä tai jotain muuta, en suinkaan luonnosta..

        "Oon hankkimas eläin liikkeestä vilja käärmettä tai jotain muuta, en suinkaan luonnosta.. "

        Einstein hei, eiköhän aiempi kirjoittaja meinannut että käärmeet yleensä kuuluvat luontoon eikä siis pyydettäväksi/kasvatettavaksi lemmikeiksi.

        Ei nyt varmaan siitä kyse mistä liikkeestä sinä sen käärmeesi ostat vaan siitä onko lainkaan okei että niitä siellä yleensä on myynnissä. Sitä se aiempi meinasi.

        Kukaan varmaan oleta että Arvon Yksitoista väijyy luonnossa kyytä korjatakseen sen himaansa terraarioon lemmikiksi... :)


      • gdfgfd

        Tällä ajattelutavalla mikään eläin ei kuulu lemmikiksi vaan luontoon. Hevoset ei kuulu ratsuiksi yms, vaan luontoon. Koirat ei kuulu lemmikeiksi, nehän polveutuu susista. Gerbiilit jne kuuluu luontoon myös. Entäpä kanat sitten? Luontoon, sieltähän ne on alunperinkin tullut ._.


      • 1+6=7
        Täplämonninen kirjoitti:

        Oon hankkimas eläin liikkeestä vilja käärmettä tai jotain muuta, en suinkaan luonnosta..

        "Tällä ajattelutavalla mikään eläin ei kuulu lemmikiksi vaan luontoon. Hevoset ei kuulu ratsuiksi yms, vaan luontoon. Koirat ei kuulu lemmikeiksi, nehän polveutuu susista. Gerbiilit jne kuuluu luontoon myös. Entäpä kanat sitten? Luontoon, sieltähän ne on alunperinkin tullut ._." ei ole suinkaan tarkotettu täplämonniselle, vaan noille jotka ruikuttaa käärmettä lemmikkiä pitämisen olevan väärin


      • Täplämonninen
        Suora kyy kirjoitti:

        "Oon hankkimas eläin liikkeestä vilja käärmettä tai jotain muuta, en suinkaan luonnosta.. "

        Einstein hei, eiköhän aiempi kirjoittaja meinannut että käärmeet yleensä kuuluvat luontoon eikä siis pyydettäväksi/kasvatettavaksi lemmikeiksi.

        Ei nyt varmaan siitä kyse mistä liikkeestä sinä sen käärmeesi ostat vaan siitä onko lainkaan okei että niitä siellä yleensä on myynnissä. Sitä se aiempi meinasi.

        Kukaan varmaan oleta että Arvon Yksitoista väijyy luonnossa kyytä korjatakseen sen himaansa terraarioon lemmikiksi... :)

        Ihan sama kun ei täällä muuta kuin haukkuja saa.. Koulukiusaamisen lisäksi en tarvii tällästä!


      • Täplämonninen
        1+6=7 kirjoitti:

        "Tällä ajattelutavalla mikään eläin ei kuulu lemmikiksi vaan luontoon. Hevoset ei kuulu ratsuiksi yms, vaan luontoon. Koirat ei kuulu lemmikeiksi, nehän polveutuu susista. Gerbiilit jne kuuluu luontoon myös. Entäpä kanat sitten? Luontoon, sieltähän ne on alunperinkin tullut ._." ei ole suinkaan tarkotettu täplämonniselle, vaan noille jotka ruikuttaa käärmettä lemmikkiä pitämisen olevan väärin

        Onneks ees joku ajattelee vähän nenäänsä pitemmälle.


      • SuoraKyyAgain
        Täplämonninen kirjoitti:

        Ihan sama kun ei täällä muuta kuin haukkuja saa.. Koulukiusaamisen lisäksi en tarvii tällästä!

        Eiköhän parhaiten tietoa (siis ihan oikeaa sellaista eikä esim tuota allaolevaa "ruiskäärme" -ehdotelmaa((joka tuskin terraariota tarvitsee lainkaan....)) saa jostain matelijaharrastajien omilta sivuilta, luulisi olevan asialliset foorumit joista voi tietoa kysellä noista erilaisista käärmeistä ja kuulla oikeita kokemuksia niiden kanssa elämisestä.

        Luulisi parhaiten tuollaisilta foorumeilta sitä tietoa saavan. Erinomaisen hyvä että tietää mitä on hommaamassa ja mitä sen matelijan kanssa eläminen tulee noin suurin piirtein olemaan. Helkkarin tärkeää ettei myöskään päädy ottamaan jotain isoksi kasvavaa käärmettä hetken "Ai vitsi kun on makee" -huumassa. EN meinaa että tuolleen mietit mutta pää kylmänä todella kun tekee päätöstä noin vaativasta lemmikistä. Puhuit tuosta sitoutumisesta aiemmin, oikein hyvä että mietit juuri noin.

        Em tekstinpätkä aikanaan parin käärmeitä omistaneen työkaverin puheita kuunneltuna. Lajeja en muista enään mutta se jäi mieleeni että syötti niille kuolleita hiiriä pakastimesta, "sulatus ja lämmitys" terraarion lämpölampun alla ja meni terraarion asukille läpi kuin väärä raha. Varmaan monelle tekee ns pahaa jos elävillä hiirillä tms ruokitaan käärmettä mutta niinhän se luonnossakin menee, toisen kuolema on toiselle elämä eikä verkkopython paljon murojen tai keräkaalin päällä ymmärrä.

        Asian ulkopuolelta mutta ikävää tuo koulukiusaamisen kohteena oleminen, gimme five, koettu aikanaan ihan samaa ja aika rankastikin. Se kiusaaminen ei jatku ikuisesti, näin eletyn kolmekasin vuoden kokemuksella. Hang on kid.


      • juuusu
        Suora kyy kirjoitti:

        "Oon hankkimas eläin liikkeestä vilja käärmettä tai jotain muuta, en suinkaan luonnosta.. "

        Einstein hei, eiköhän aiempi kirjoittaja meinannut että käärmeet yleensä kuuluvat luontoon eikä siis pyydettäväksi/kasvatettavaksi lemmikeiksi.

        Ei nyt varmaan siitä kyse mistä liikkeestä sinä sen käärmeesi ostat vaan siitä onko lainkaan okei että niitä siellä yleensä on myynnissä. Sitä se aiempi meinasi.

        Kukaan varmaan oleta että Arvon Yksitoista väijyy luonnossa kyytä korjatakseen sen himaansa terraarioon lemmikiksi... :)

        kissat ja koiratki on jalostettu luonnon eläimistä!sieltä tulee myös hiiret ja rotat,linnut,kanit ja kalat.kaikki omalla tavallaa luonnon omia!!turha valittaa käärmeen takija,vähäjärkiset ihmiset!


      • mari52
        Täplämonninen kirjoitti:

        Oon hankkimas eläin liikkeestä vilja käärmettä tai jotain muuta, en suinkaan luonnosta..

        joo hommaa kaikki suomen kyy käärmeet kotiisi niin saadaan rauhassa kulkee metsässä ja marjastaa


      • juuso444
        juuusu kirjoitti:

        kissat ja koiratki on jalostettu luonnon eläimistä!sieltä tulee myös hiiret ja rotat,linnut,kanit ja kalat.kaikki omalla tavallaa luonnon omia!!turha valittaa käärmeen takija,vähäjärkiset ihmiset!

        Kyyhyn voi luottaa myös lapsenvahtina , aina valppaana


      • Täplämonnine
        SuoraKyyAgain kirjoitti:

        Eiköhän parhaiten tietoa (siis ihan oikeaa sellaista eikä esim tuota allaolevaa "ruiskäärme" -ehdotelmaa((joka tuskin terraariota tarvitsee lainkaan....)) saa jostain matelijaharrastajien omilta sivuilta, luulisi olevan asialliset foorumit joista voi tietoa kysellä noista erilaisista käärmeistä ja kuulla oikeita kokemuksia niiden kanssa elämisestä.

        Luulisi parhaiten tuollaisilta foorumeilta sitä tietoa saavan. Erinomaisen hyvä että tietää mitä on hommaamassa ja mitä sen matelijan kanssa eläminen tulee noin suurin piirtein olemaan. Helkkarin tärkeää ettei myöskään päädy ottamaan jotain isoksi kasvavaa käärmettä hetken "Ai vitsi kun on makee" -huumassa. EN meinaa että tuolleen mietit mutta pää kylmänä todella kun tekee päätöstä noin vaativasta lemmikistä. Puhuit tuosta sitoutumisesta aiemmin, oikein hyvä että mietit juuri noin.

        Em tekstinpätkä aikanaan parin käärmeitä omistaneen työkaverin puheita kuunneltuna. Lajeja en muista enään mutta se jäi mieleeni että syötti niille kuolleita hiiriä pakastimesta, "sulatus ja lämmitys" terraarion lämpölampun alla ja meni terraarion asukille läpi kuin väärä raha. Varmaan monelle tekee ns pahaa jos elävillä hiirillä tms ruokitaan käärmettä mutta niinhän se luonnossakin menee, toisen kuolema on toiselle elämä eikä verkkopython paljon murojen tai keräkaalin päällä ymmärrä.

        Asian ulkopuolelta mutta ikävää tuo koulukiusaamisen kohteena oleminen, gimme five, koettu aikanaan ihan samaa ja aika rankastikin. Se kiusaaminen ei jatku ikuisesti, näin eletyn kolmekasin vuoden kokemuksella. Hang on kid.

        Olen kuullut joskus jostain, että oli otett joku isoksi kasvava boa, ja pienessä terrassa kun alkoi kasvaa, tulikin omistajille paniikki kun ei ollut tarpeeksi hyvin osattu lukea tietoa eläimestä ja se vaan kasvoi, ja lopulta liian iso. Loput voitte päätellä itse..


      • Anonyymi
        gdfgfd kirjoitti:

        Tällä ajattelutavalla mikään eläin ei kuulu lemmikiksi vaan luontoon. Hevoset ei kuulu ratsuiksi yms, vaan luontoon. Koirat ei kuulu lemmikeiksi, nehän polveutuu susista. Gerbiilit jne kuuluu luontoon myös. Entäpä kanat sitten? Luontoon, sieltähän ne on alunperinkin tullut ._.

        Hyötyeläimet on eri asia. Sikakin kuuluu alunperin luontoon ja lehmä, muttei niillä siellä kauheesti virkaa ollut kun oli ravintoketjun alimmaisia. Ihanaa että ihmiset otti hoiviinsa ja hyötykäytöön. Käärmeistä en koe samoin tai sitten oon tyhmä kun en tajua miksi käärmeiden paikka on lasikopissa.


    • ElmeriE

      Itselläni on ollut kaksikin käärmettä. Viljakäärme ja python. Kaiken kaikkiaan kymmenen vuotta pidin niitä "lemmikkeinä". Ei ne todellisuudessa ole mitään lemmikkejä, mutta mikäli haluat käärmeen laittaa, niin kannattaa ensin ottaa selvää erinäisitä asioista mitä tulee niiden hoidosta, säilyttämisestä, taudeista ja sairauksista joihin kannattaa aina varautua, sekä käärmeiden ruokinnasta. terraario niillä pitää olla ehdottomasti. En suosittele niiden pitämistä irrallaan samoissa tiloissa mitä ihmiset ovat. Jos sinulla on esim.muita kotieläimiä, niin unohda käärmeet. Vaikka ne näennäisesti pärjäävät pitkiäkin aikoja "ilma hoitajaa", niin todellisuudessa on niitä pidettävä silmällä ja huolehdittava erinäisitä asioista. Käärmettä ei kannata ottaa pelkästään sen vuoksi, että se olisi jotenkin erikoista ja eksoottista omistaa. Sellaiset luulot karisevat hyvin äkkiä sen jälkeen kun sen on ottanut kotiinsa. Omasta kokemuksestani sanon, että annetaan niiden käärmeiden olla luonnossa ja eläintarhoissa. Ei ne kuuluu ihmisten kanssa yhdessä olemaan.

      • Täplämonninen

        ...En minä vain sen takia ota käärmettä, että se on eksoottinen ja erikoinen, vaan että olen kiinnostunut sellaisesta eläimestä. Ja luuletko että tosiaan pidän sitä ilman terraariota?! Tietysti sille terraarion hankin, enhän kalojakaan kotilampeen laita. Ja yleensä hyvästä eläintarvike liikkeestä saa hyvii neuvoja, jos uutta lemmikkiä suunnittelee..


      • ElmeriE
        Täplämonninen kirjoitti:

        ...En minä vain sen takia ota käärmettä, että se on eksoottinen ja erikoinen, vaan että olen kiinnostunut sellaisesta eläimestä. Ja luuletko että tosiaan pidän sitä ilman terraariota?! Tietysti sille terraarion hankin, enhän kalojakaan kotilampeen laita. Ja yleensä hyvästä eläintarvike liikkeestä saa hyvii neuvoja, jos uutta lemmikkiä suunnittelee..

        Kun olet kerta noinkin varma asiasta ja päättänyt jo hankkivasi käärmeen, niin sitten hankit sen.
        Älä enään turhaan kysele.


      • hupsista66
        Täplämonninen kirjoitti:

        ...En minä vain sen takia ota käärmettä, että se on eksoottinen ja erikoinen, vaan että olen kiinnostunut sellaisesta eläimestä. Ja luuletko että tosiaan pidän sitä ilman terraariota?! Tietysti sille terraarion hankin, enhän kalojakaan kotilampeen laita. Ja yleensä hyvästä eläintarvike liikkeestä saa hyvii neuvoja, jos uutta lemmikkiä suunnittelee..

        Ei kannata täältä kysyä mitään!

        Osa porukasta ihan höynähtäneitä, niinkuin vastauksista näkee! HUH !

        täällä jotain infoa: http://www.matelijat.info/viljakaarme/lajikuvaus.html


      • snake.
        hupsista66 kirjoitti:

        Ei kannata täältä kysyä mitään!

        Osa porukasta ihan höynähtäneitä, niinkuin vastauksista näkee! HUH !

        täällä jotain infoa: http://www.matelijat.info/viljakaarme/lajikuvaus.html

        hommaa viljakäärme,helppohoitonen ja kokonen.
        eläinkaupast saa pakastettui jyrsijöitä jne.

        Itel oli 13v,kunnes kyllästyin.
        Omituinen otus,elävii ei voinu syöttää koska ei jaksanu kuristaa niit,
        vaan veti sellasenaan kitaansa,kuolleet "pakasteet" kyllä kuristi.
        Kerran oli 3kk karkuteillä,palas sen jälkeen terraarionsa viereiseen kukka ruukkuun jne.

        Ei niist mitään iloa kyllä ole.


      • adam059

        Olen suurinpiirtein samaa mieltä kanssasi


      • yks E

        Kuuluuko käärme siis luontoon vai eläintarhaan ? En saanut oikein selvää.


    • Viljabython

      Minun mielestäni varsinkin joollet ole paljon käämeiden kanssa ollut tekemisissä ehdottaisin ruiskäärmettä ensi käärmeeksi.

      • Täplämonninen

        minkä kokonen terraarrio olis paras sille?


      • adam59

        eikö raamatussa ollutkin jotain käärmeestä


      • zebrah
        Täplämonninen kirjoitti:

        minkä kokonen terraarrio olis paras sille?

        Kyllä ne siellä kaupassa tietävät. Olettaisin kuitenkin, että pituus noin puolitoista kertaa sen käärmeen pituus.


    • Kobran hoito

      siinä riittää mielenkiintoa ja kiemurteluja !

    • Husband

      KALKKAROKÄÄRME! HYI ! Sitä en suosittele! Kamala tapaus ja pistävä kieli!

    • luikero

      Ota tietoa viljakäärmeestä. Sitä suosittelen minäkin :)

    • jameson89

      Jos oikeasti et halua syöttää edes hiiriä, niin osta sukkanauhakäärme. Jos haluat lemmikin, näyttelyesineen sijaan, niin osta kuningasboa. Pieni kuningasboa. rauhallinen ja lempeä eläin, syö tosin kokonaisia rottia.

      • Neelia80

        Sekoitatkohan nyt käärmeet..? Kuningasboahan kasvaa useamman metrin pituiseksi. Ei sellaista hankita ensi käärmeeksi!
        Mahdoitkohan tarkoittaa kuningaspythonia? Se on kätevän kokoinen ja luonteinen myös ensikäärmeeksi. Useimmiten leppoisia kavereita vähän vain voivat temppuilla syömisten kanssa..


    • Neelia80

      Omasta kokemuksesta voin sanoa että tuo monen suosittelema viljakäärme on tosiaan ensikäärmeeksi sopiva. Hiiriä sille tosin joutuu syöttämään.. Niitä ostetaan esim eläinkaupasta, pakasteena. Eläviähän ei Suomessa saa syöttääkään.

      Meillä on kaksi viljistä ja ovat olleet ns. helppoja käärmeitä, kunhan ottaa ennen käärmeen kotiutumista selvää kaikesta mitä sen hoito vaatii. Myös terraarion pitää olla ennalta valmis ja lämmöt kohdillaan lämmittelypaikalla. Terraariostahan pitää löytyä lämmin ja viileä puoli piiloineen.

      Ja käärme ei tosiaan ole ns. lemmikkieläin, vaan lähinnä harraste-eläin.. Käärmeet eivät niinkään pidä käsittelystä vaikka eivät heti ole puremassakaan. Meillä ei ole purtu koskaan ja mahdollisimman vähän muutenkin käsitellään. Lähinnä silloin kun on ollut nahanluonnit, jolloin käärme on aina tarkistettava että kaikki nahka on lähtenyt ja tietysti myös ruokaillessa, jolloin käärme kannattaa nostaa erilliseen ruokinta"terraan", jotta pohjamateriaalia ei pääse käärmeen vatsaan ruoan mukana. Meillä on ruokailu tiloina käytetty smart säilytyslaatikkoa ja faunaboxia, joiden pitää tietysti olla tarpeeksi tilavia käärmeelle.
      Terraario on tarkistettava päällisin puolin päivittäin ja vesi vaihdettava ja mahdolliset ulosteet siivottava.

      Meillä käärmeet ovat samassa terrassa; sukupuolet pitää olla selvillä, eikä tietenkään eri sukupuolta olevia samaan terraan.

      Mutta siis lämpimästi suosittelen viljakäärmettä ensikäärmeeksi, poikkesin jo vähän aiheesta.. =O sori!

      On vain yksi varoituksen aihe.. Tähän jää koukkuun!! (ensin yksi, sitten kaksi, sitten kolme jne..no jos sitä vielä yhden! =D ) Meille on tulossa kolmas käärme ja neljäs on jo suunnitteilla.. HUPS!! =D

      Ja tosiaan käyppäs rekisteröitymässä sinne Herppi. nettiin. Siellä on asiallisempaa porukkaa kuin täällä ja he tietävätkin asioista.

    • Crocodile dundee

      Esim. baareissa on paljon tarjolla sellaisia kolmijalkaisia, haisevia, ruokittavia, toisten siivillä eläviä "helppohoitoisia" makkaraa syöviä ja kaljaa kittaavia valehtelevia käärmeitä, kokeile josko sieltä löytyis etsimäsi käärme. On siinä haastetta kerrakseen jos ei iällä niin väliä ja vielä valmiskin sitoutumaan tähän eläimeen 1-20 v. Tsemppiä käärmeenmetsästykseen...

    • ronmoss

      Löytys oikeasta lahkeesta 20cm mittainen kärme

      • Neelia80

        Ei voi muuta sanoa kuin että te olette säälittäviä tapauksia..
        Crocodile dundee vaikuttaa olevan hylätty/huijattu katkera vanhapiika ja ronmoss ei tolla asenteella ole varmaan koskaan naista saanutkaan.. Sääliksi käy.. Tai ei oikeastaan.. ei noin säälittäviä tapauksia voi enää edes sääliä.

        Täplämonniselle: Onnea uuden harrastuksen parissa jos tähän herppirumbaan mukaan lähdet!!

        Äläkä välitä noista sairaista yksinäisistä ihmisistä!


    • Lohikäärme

      lkjqoeiuirn.,n

    • pöh.....

      On olemassa järkevämpiäkin vaihtoehtoja. Sitä paitsi Jumala sanoo käärmeelle "ikäsi olet tomua syövä ja ihmisten vihat päällesi saava. ihminen tallokoon kantapäällä sinun pääsi !!! Olen jumalan kansssa samaa mieltä ja etenkin maaseudulla kyytä ei pahemmin hyysätä...äkkiä on päätä lyhempi. Tietysti on aina luonosta erkaantuneita netti kaupunkilaisia joille kaikki on niin ah eksoottista Klapeja sanotaan haloiksi ym ym skeidaa.

      • Neelia80

        mikäli olen yhtään raamattua ymmärtänyt niin eikö muka Jumala ole kaiken "luonut".. Ja kaikkia rakastava "Älä tuomitse lähimmäistäsi".. silti tuomitsee kaiken!! Joten voi hyvää päivää!! Tuomitsee homoseksuaalisuuden, tuomitsee vääräuskoset, tuomitsee näköjään jo eläimetkin.. Tämä kaikki tuomitsiminen saa jo ihmiset ehkä uskomaan kaikkeen muuhun.. Ja by the way.. Ja miten tämä edes kuuluu asiaan?? Siis tämä mitä Jumala haluaa ja milloin.. Jumala sanokoon ihan mitä lystää!!

        Ja luulisi juuri maaseudulla arvostavan kyytä!! Sehän pitää hiiret ja myyrät pois asutuksilta.. ja näin olen myös kuullut, joten en paljon usko tuohon että maalla lyötäisiin päät poikki kyyltä..


      • Adam and Eve
        Neelia80 kirjoitti:

        mikäli olen yhtään raamattua ymmärtänyt niin eikö muka Jumala ole kaiken "luonut".. Ja kaikkia rakastava "Älä tuomitse lähimmäistäsi".. silti tuomitsee kaiken!! Joten voi hyvää päivää!! Tuomitsee homoseksuaalisuuden, tuomitsee vääräuskoset, tuomitsee näköjään jo eläimetkin.. Tämä kaikki tuomitsiminen saa jo ihmiset ehkä uskomaan kaikkeen muuhun.. Ja by the way.. Ja miten tämä edes kuuluu asiaan?? Siis tämä mitä Jumala haluaa ja milloin.. Jumala sanokoon ihan mitä lystää!!

        Ja luulisi juuri maaseudulla arvostavan kyytä!! Sehän pitää hiiret ja myyrät pois asutuksilta.. ja näin olen myös kuullut, joten en paljon usko tuohon että maalla lyötäisiin päät poikki kyyltä..

        Jumala on toisaalta lempeä, mutta toisaalta tuomitsee synnin ankarasti. Jumalahan karkotti Aatamin ja Evan parattisista juuri synnin takia (eivät totelleet Jumalaa ) vaan antoivat käärmeeen vietellä.


    • janeve

      Esim. taipaani tai tiikerikäärme!

      • entinen kasvattaja

        Kannattaa ottaa mahdollisimman iso käärme, joku python esimerkiksi. Kun siihen jossain vaiheessa kyllästyy niin ei muuta kuin lihoiksi. Käärmeen liha on syötävää. Ja nahasta saa monenlaista koriste-esinettä, vöitä, laukkuja, kenkiä, puukon tuppia. Vain mielikuvitus on rajana.


    • Satunnainen kävijä

      Jos kukaan perheessäsi ei ole eläimille allerginen, niin ota kissa. Niitä saa ilmaiseksi, mutta helppohoitoisena lemmikkinä on omaa luokkaansa. Siitä olisi myös enemmän seuraa kuin matelijasta.

    • .. .. ..

      lohikäärmettä..

      :)

      • Semmonen kirjava

        Kannattaa hommata sateenkaari boa ,sen voi työntää pilluun tai pyllyyn eikä se välitä.


    • A.K.P

      Osta Kuningasboa,se sopii ensi käärmeeksi hyvin kuten Viljakäärmekin !! tosin Boasta kasvaa noin 2.5-4m ! Kun taas viljakäärmeen pituus jää1-2m !! Riippuu täysin ruokinnasta !! joku mainitsi täällä, ettei Boa sovi ensi käärmeeksi !! Se sopii !! Itselläni 2 Boaa !! toinen 6v ja pituutta komeat 3,8m !! Toinen 1,5 v !! Ja PS: Kenellä on oikeus sanoa, minkälainen eläin on sopimaton luontoon kuuluva ? !! Jotkut vihaa koiria,toiset kissoja, jotkut käärmeitä !! Joka tapauksessa on se käärme vaan sellainen mato, että kun esim mulla se vapaana yleensä sisällä päivisin, harva tulee ovesta joka sen näkee,mutta sellasta rintintiniä ei maailmasta löydy,ettenkö purennan uhallakin koita silittää sitä,jos omistaja luvan antaa !! saman voi tehdä meidän käärmeelle,jopa tolle pienemmälle kastemadolle ;D

    • MR

      METRINEN METSÄKYY PITÄÄ SUKULAISET LOITOLLA.

    • Viljakäärme

      Heti pisti viestissäsi silmään tuo: jos ei söisi hiiriä. Mikään käärme ei syö kalaa, vaan tarvitsee hiiriä ravinnoksi!
      Ennenkuin otat käärmeen, etsi paljon tietoa eläimestä (mitä tarvitsee ym.) ja myös sen kuinka ison terraarion käärme tarvitsee.
      Käärmeet eivät myöskään tarvitse omistajansa seuraa, päinvastoin stressaantuvat liiasta käsittelystä.
      Älä ota käärmettä, jos et edes voi ruokkia sitä. Ne ja tarvikkeet myös maksavat paljon.
      Viljakäärme on helppohoitoinen ja rauhallinen käärme, sopii aloittelijoille.
      Kehotan kuitenkin vakavasti harkitsemaan vaikka kasvissyöjää lemmikiksi

      T: Viljakäärmeen omistaja

      • Matelia

        Eiköhän olisi parempi jos ne kärmeet sai s olla siellä minne ne kuuluu,eikä jossakin laatikossa olohuoneen nurkassa "harrastuksena"


      • Omistaa 7 käärmettä
        Matelia kirjoitti:

        Eiköhän olisi parempi jos ne kärmeet sai s olla siellä minne ne kuuluu,eikä jossakin laatikossa olohuoneen nurkassa "harrastuksena"

        Sukkanauha kääremäät syövät kalaa ;)

        Täällä näkyy olevan hirveästi lapsellista porukkaa ja muutenkin suosittelen täplämonniselle Herppi.net : tiä jos haluaa tutustua käärmeisiin. Tiedon hankintaa ei kyllä kannata minkään suomi 24 kautta tehdä. Tällä nyt mikä tahansa 10 v pikkukersa voi tulla antamaan niitä omia hyviä neuvojaan.
        Jos todella haluat käärmeen niin mene herppi nettiin ja rekkaroidu sisään ! Sieltä löydät kaikista lajeista tietoa ja ihmisiä jotka on päteviä vastaamaan kysymyksiisi ;)


    • ieieieieiei

      Ei minkäänlaista käärmettä kärsimään johonkin terraatioon tänne kylmään. Ethän halua ruveta eläinrääkkääjäksi.

    • :EEEEEEEE

      "MOI ÄITI HALUAN KÄÄRMEEN KOSKA SE ON AIKA SIISTI NIINQ MUT HEI MIST MÄ SAAN SELVILLE MILLASII KÄÄRMEIT TÄÄL ON JA MITÄ NE SYÖ?????????"

      Myyjä: Tiedätkö mitään käärmeistä


      "NE ON VITUN SIISTEI NÄIN KUN SEMMONEN SÖI HIIREN SIT MÄ MASTURBOIN!!!!!!!"

      Osta koira tai lue otuksista kaikki tieto.

    • yiii

      voisit vaikka ostaa anakondan elää 20-30v ja kasvaa jopa 10m.tai vihree mamban?

    • jellu2010

      laitahan sähköpostiosoitettasi tulemaan.
      itselläni toimiva ja kiltti 5 vuotias viljis myynnissä iso terra

      • nahkapamppu

        VÄLLYKÄÄRMEESTÄ. Tarjoaa sille usein ripsipiirakkaa.


    • Vaakamambo.

      Siinä käärmettä kerrakseen...

    • suhisee---

      Se syö ihan mitä vaan, jopa pieniä ihmisiä..
      jos haluut tehdä toni halmeet, niin ei tartte ostaa asetta. Anaconda kyllä huolehtii ettei susta jää jälkeäkään tänne pahaan maailmaan....

    • julle......

      ota oikein helvetin myrkyllinen

    • elegia214

      Hölmö: Eläimet kuuluu luontoon eikä sun vankilaan. Ymmärrätkö?? Jos et niin kuvitte
      että itse joudut loppuiksesi vankilaan jonne saat vai ruokaa etkä koskaan nää lajitovereitas (siis ihmisiä)

      • 27

        Sulla ei taida olla itselläs eläimiä, ja varmaan olet täysin vegaani myös? Mikäli omistat kissan tai koiran, päästä se luontoon vapaaksi, se on eläin, eikä kuulu vankilaan kuten sanoit. Jos et ole vege, ala sellaiseksi, koska suurin osa lihoista yms tulee vangituista eläimistä. Entäpä vaatteesi sitten? villat yms tulee vangituista lampaista... Entä shamppoot yms? Ne on testattu vangituilla eläimillä, ei ehkä lähiaikoina, mutta vuosia sitten ainakin. Toisin sanoen, ajattelutavallasi sinun pitäisi olla ilman nuita koska suurin osa on lähtöisin vangituista eläimistä, ja eläimet ei kuulu vangiksi vaan luontoon


        /sarcasm off


      • mahat olla vihreitä

        haist vittu


    • 357477

      ihan ilmanmuuta, ei haittaa vaikka kyllästyisit siihen. Jos oot nainen, voisit seuraavaksi harkita vällykäärmettä, ehkä?

    • Vanhat tavat

      tarhakäärmeitähän pidettiin lemminkkeinä - tai minä nyt pidettiinkään - aivan yleisesti vielä muutama sukupolvi sitten. Vaaraton tai ainakin myrkytön ja tuo kaiken lisäksi hyvää onnea, niin ainakin uskottiin.

    • murjui

      Mikä siinä on että käärmeet on tulleet lemmikki eläimiksi muutamille, minä en voi käsittää että joku haluaa sellaisen lemmikki eläimen. Eihän sen kanssa voi saada samanlaista symbiota kun esim kissan tai koiran kanssa. Kuinka uskollisia on käärmeet ottajalleen. Voi olla että olen vanhanaikainen mutta itse en voisi edes kuvitella sellaista kotieläintä. Ja jos joku tuttavani ottaisi sellaisen niin tulis täysi toppi kyläilyyn.

    • Repe84

      ite suosittelisin sellasta pienehköä 2-7 metristä pythonia tai anakondaa kotona vapaana pidettäväks. ihanan limaiseks saat lattiat, tuleepa ainakin siivottua useammin eikä naapurin mummot tule vikisemään ;)

      • Anarkisti21

        Vijakäärme taitaa olla se helppo tapa aloittaa :) Niistä kun on värejäkin, mistä valita, ja ovat säyseitä luonteeltaan. Yleensä :) Kasvavat siinä 150-200cm pituuteen.

        Ja ne ihmiset, jotka täällä ihmettelee, miksi joku haluaa käärmeen: Häipykää ja jutelkaa koirista muualla :D! Käärme on periaatteessa harraste-eläin, niin kuin esimerkiksi kalat. Niitä on mielenkiintoista seurata (ei ehkä kaikkien mielestä, mutta ne ketkä sitä mielenkiintoisena pitävät, tietävät mistä puhun, luulisin). Käsite "lemmikki" voidaan sinäänsä siis unohtaa, vaikka ne toki omistajilleen ovat rakkaita ja siten sana "lemmikki" kuulostaa mukavemmalta ja arvokkaammalta :) Ne, jotka ostavat käärmeen, koska se on "siistiä" ja tavoittelevat erilaisuutta sitä kautta ovat väärillä jäljillä. ELÄIN EI OLE LELU, oli sitten mikä tahansa lajinedustaja kyseessä. Siitä syystä terraariossa/akvaariossa pidettävien eläinten olot ja tilat on tehtävä mahdollisimman luonnonmukaisiksi, mieluiten minimivaatimukset ylittäen.

        Mielipiteitä ja mieltymyksiä on niin paljon kuin ihmisiäkin, älkää lemmikkieläimien takia stoppia ystävien vierailuille laittako. En minäkään piittaa koirista tuon taivaallista, haisevia, kuolaavia perseen nuolioita kun mielestäni ovat, mutta en silti koiran omistajia väheksy!

        Mutta parhaimmat neuvot käärmeen oston ja hankinnan suhteen saat harrastajien sivuilta, missä ollaan asiallisia ja ei ammuta juttujen kanssa yli kumpaankin ääripäähän :)


    • käärmefani

      sukkanauhakäärme koska se on söpö ja 70-120cm. ja aion itte hankkiii semmosen.

    • Jaa'a

      Aika rivoa keskustelua täällä :D
      Joillakin on selvästi halvat huvit, kun tulee kirjoittelemaan jotain asiaan kuulumatonta, ja kerjää selvästi huomiota. Hahhaha, on se kumma, kun ihmiset ei keksi parempaa tekemistä, kun tulla tänne kirjottamaan jotain, mikä ei edesauta lainkaan keskustelun aloittajan ongelmaa. :D On ihmisten oma asia, pitääkö mistä lemmikistä, tai ostaako lemmikin kaupasta ja pitää sitä muidenkin ihmisten tavoin terraariossa lemmikkinä. Käärme ei poikkea muista eläimistä vapauden riiston yhteydessä, varsinkaan jos on kasvatettu alunperinkin "vankeudessa". (:
      Mutta joo, itse olen harkinnut kovasti viljakäärmeen ostoa, sillä se on luonteeltaan kuulemma aika rauhallinen, eikä se ole myrkyllinen. Kuristaja käärme se tosin on, mutta se ei tarkoita, ettäkö jokainen kuristajakäärme kävisi omistajansa kimppuun heti kättelyssä. Ehei. x) Käärmeet ovat yksilöllisiä, ja jos niitä hoitaa hyvin, ne ovat oikein muikeita lemmikkejä. Viljakäärmeistä on myös joitakin erilaisia ja kivoja värimuunnoksia, joista voi löytää omanlaisensa. Onnea vain hankintoihin! ((:

    • j-nne12345

      mä ottaisin mustarottakäärmeen.Ne on helppoja.

    • Raaraametsanleijona

      Mäki haluun käärmeen mutta kun ei... (Oon siis 16v). Vanhemmat ei anna hankkii käärmettä mutta oottakaas pari vuotta nii meikä hankkii ainaki 100 käärmettä

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe