Tuli nyt ensimmäistä kertaa elämässä vietettyä 1,5 viikon putki (joululomalla etelässä jätkä porukalla), jossa käytännössä tuli ryypättyä aamusta iltaan ja suht. vahvassa humalassa kokoajan ja pelkästään väkeviä ja se loppui 2 päivää sitten.
Eilen oli aika voimakkaat krapulan fyysiset oireet (lähinnä pahoinvointia ja hikoilua). Nyt se alkaa olla lähinnä ohi, mutta esimerkiksi tupakkaa ei tee yhtään mieli vieläkään, vaikka yleensä poltan paljon ja kahvin juonnistakin tulee lähinnä ahdistunut olo. Mieliala on myös semmonen että mikään ei kiinnosta.
Kauvanko tuommosesta putkesta kestää aivojen palautua? Eikai tässä nyt 1,5viikkoa tarvi näitä oireita kestää, kun yleensä jos otan niin juon yhtenä päivänä ja se on sen jälkeen yhden päivän krapula?
1,5 viikon putki, krapulan kesto?
22
8556
Vastaukset
- 33333333333333333333
sama aika menee jos oot juonu niinkuin miehet lähes koko kaksviikkosen.
- asdfasdfjkl
Kyllä siinä joku kuukausikin voi mennä ennenkuin olet ihan täydessä terässä. Tommosen parin viikon krapulan saa jo helposti kolmen päivän putkestakin jos vetää viinaa niinkuin miehet.
- Pro.
krapula kestää kaikkinensa tasan saman ajan, kuin on kännättykin.
Ikä tosin vaikuttaa, ja nuorempi toipuu nopeammin, ja ei välttämättä huomaa, että päästä viiraa.- tuohisuu
Ei tommosen pienen tissuttelun jälkeen mene kun muutama päivä. Appi ukko aikoinaan veti niitä kuuden viikon putkia .Niistä selviäminen olikin rankenpi juttu.Ämpäri sängyn vieressä ainakin kolme päivää.Viikko siinä meni parannellessa. Mutta ne juodut määrät oli niin isoja etten tänä päivänä voi ymmärtää miten ihmisen keho voi sellaisia määriä sietää.
- pro-putkettaja
Fyysisten oireiden jälkeen tulee vielä muutama päivä psyykkistä ongelmaa: unettomuutta, vapinaa, vitutusta, ahdistusta ja sen sellaista. Oman kokemuksen mukaan puolentoista viikon putkesta toipuminen on vienyt puolet putken ajasta. Joillakin voi kestää kauemminkin. Mulla pahinta on ollut unettomat yöt. Ota vaan hissun kissun, muutamassa päivässä olet toipunut ennallesi.
Putki pitäisi lopettaa hallittuun alasajoon. Pari päivää mietoja juomia mutta vain sen verran, että tärinä ja paha olo helpottaa. Äkkilopettamisessa oireet tulee voimakkaampina. - -delikka koettu-
...vaikka join kymmenen päivää ihan täällä Suomessa. Tarkkaile oloasi, juoppohulluus iskee tavallisesi parin-kolmen päivän viiveellä juomisen loppumisesta.
http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/236-juoppohulluus-ja-muut-alkoholipsykoosit- Lasolarska
Tavallisimmin iskee 3-5 päivän kuluttua. (Voi se tulla jo toisenakin päivänä joskus jopa ensimmäisenä ja viinakrampit voi saada jopa kesken juomisen). Vaara saada juoppohulluuskohtaus kestää pisimmillään jopa n. kaksi viikkoa. Kohtausta edeltää usein unettomuus. Delikan voi saada myös todellisena yllärinä. Itse sain yhden neljästä delikoistani TOISEN selvän päivän aamupäivällä aikana kun olin ostanut lähikaupasta lavan kepardia. Kotiin olisi ollut vain muutaman minuutin matka, mutta niin vain kävi että ambulanssilla sairaalaan. Pääsin yötä vasten kotiin Diapam-kyllästyksen jälkeen koska sekavuutta ei ollut enkä ollut (kuten muilla kerroilla) purrut kieleeni- tajuttomuus-kouristuskohtaus kylläkin ja sain sen kepardilavan vielä mukaani. Kylläpäs kepardi maistui sen jälkeen hyvälle!
- joulunpunkki
Lasolarska kirjoitti:
Tavallisimmin iskee 3-5 päivän kuluttua. (Voi se tulla jo toisenakin päivänä joskus jopa ensimmäisenä ja viinakrampit voi saada jopa kesken juomisen). Vaara saada juoppohulluuskohtaus kestää pisimmillään jopa n. kaksi viikkoa. Kohtausta edeltää usein unettomuus. Delikan voi saada myös todellisena yllärinä. Itse sain yhden neljästä delikoistani TOISEN selvän päivän aamupäivällä aikana kun olin ostanut lähikaupasta lavan kepardia. Kotiin olisi ollut vain muutaman minuutin matka, mutta niin vain kävi että ambulanssilla sairaalaan. Pääsin yötä vasten kotiin Diapam-kyllästyksen jälkeen koska sekavuutta ei ollut enkä ollut (kuten muilla kerroilla) purrut kieleeni- tajuttomuus-kouristuskohtaus kylläkin ja sain sen kepardilavan vielä mukaani. Kylläpäs kepardi maistui sen jälkeen hyvälle!
Meilläkin kävi joulupukki.
- Anonyymi
Lasolarska kirjoitti:
Parhaiten auttaa, kun pysyy käynnissä
- Kloppi12
Ihmisestä riippuu..paljon juot ? Jos kaljaa kittaa 1.5 viikkoa ni toivun pari päivää mut viinakset erikseen
- Kylmis__
Huoh...kaljasta tulee kaamea kaakeli
- Anonyymi
Joopa joo. On se kumma ku pitää anonyyminäki valehdelle. Jo viikon putkesta tulee ainakin viikon krapula. Ihan sama mitä säki yrität lässyttää. Mä olen oikeessa ja sä väärässä, se on totuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa joo. On se kumma ku pitää anonyyminäki valehdelle. Jo viikon putkesta tulee ainakin viikon krapula. Ihan sama mitä säki yrität lässyttää. Mä olen oikeessa ja sä väärässä, se on totuus.
Jotkut eivät nöyrry krapulalle seuraavana aamuna, tai sitä seuraavana, tai jopa vuosiin. Heikon henkilön päätöksessä noustaan alkoholismissa aivan uudelle tasolle, deliriumi ja fyysinen riippuvuus. Siitä alkaa aito Helvetti, ikään kuin itku pitkästä ilosta ja siinä vaiheessa esim. 4-5 vuorokauden yhtäjaksoinen raittius voi jopa tappaa tai aiheuttaa pysyvän psykoosin.
- Anonyymi
Kirkas terveellisempää krapulaltaan kuin varpusparvi olut päiväkausia.
- Anonyymi
Mulla oli pisin putki 8 kuukautta, olin silloin 26-vuotias. Krapula kesti kaksi viikkoa, hikoilua, tärinää, unettomuutta, pelkotiloja. Oli oikea kärsimys, ja hölmönä sen kärsittyäni jatkoin taas juomista, eli se oli pään seinään lyömistä.
- Anonyymi
Join itse n 1 vuoden 1 iso Tapio viina päivässä. Olin about 24v. Lopetin 10mg diapameilla.
- Anonyymi
En uskalla enää lopettaa juomista krapulan ja kohtauksien pelossa.
Olen juonut nyt 20 vuotta putkeen.- Anonyymi
Oletko kuullut hillitystä alasajosta? Joka päivä juot yhden annoksen vähemmän.
- Anonyymi
Niin, tuossa tilanteessa pitäisi tosi hitaasti alkaa vähentää juomamääriä lopettaessa.
Jos oikeasti kuitenkin haluaa lopettaa juomisen niin kyllä siihen saa apua. Löytyy keinot millä pystytään pienentämään kohtauksien ym. vieroitusoireiden voimakkuutta.
- Anonyymi
10 vrk ryyppäämisestä tulee noin 5 päivän rapula, joista 3 viimeisenä et ole enää ole juovuksissa vaan juurikin rapulassa.
- Anonyymi
1,5 viikon putki on itsellä n viikon kanuuna.
- Anonyymi
Kyllä moisestakin voi jo tulla Delirium Tremes. Siihen voi kuolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt741862Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1131732Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942531310Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2421283Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1851236Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451117- 2121064
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293942Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221920- 56807