Riittäisikö veden määrä maapallolla

silmän-avaaja

todistamaan vedenpaisumuksen?

Mainitsin kerran eräälle henkilölle puhuessani (siis olin vuorovaikutuksessa suullisesti, näkyvästi, erään miellyttävän henkilön kanssa o i k e a s s a elämässä, en täällä verkossa), että jotkut tällä palstalla ihmettelevät, mihin vedenpaisumuksen vedet olisivat menneet? Huokailin sitä seikkaa, koska olen nähnyt ja näin, että siinä osoittautuu surullinen tosiasioiden kieltäminen, tai sitten ihan oikea sokeus. tuo ystävä -elävän elämän kontaktissa -kysyi minulta: - ei kai kukaan oikeasti ihmettele sitä? Vastasin totuudenmukaisesti, että kyllä vain, kyllä vain löytyy henkilöitä, jotka eivät jotenkin onnistu näkemään, että Tellus on valtaisan vetinen paikka. Niin. Onhan se - vetinen paikka tämä planeettamme - onhan?
Oikeastaan olisi paljon enemmän mahdotonta, ettei globaali tulva-todellakin- olisi vyörynyt planeetallemme 4 ja 1/2 tuhatta vuotta sitten! Tietenkin Vedenpaisumus on tapahtunut. Vettä on kaikkialla valtavasti. Napajäätiköt sulavat. Ilmakehässä on valtavasti vettä höyrystyneenä. Minusta sokea on se, joka ei halua nähdä. Kaikki on Sanan ilmoittamaa.Luopumuskin.

50

509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asianharrastaja

Muut havainnot vain auttamatta falsifioivat tämän hypoteesin. Siis globaalin tulvan Genesiksen kuvaamalla tavalla nykyihmisen olemassaolon aikana. Noin tieteen kielellä ilmaistuna.

Tai uskovien kielellä sanoen Jumalan ilmoitus luomakunnassa osoittaa kiistattomasti Raaamatun vastaavan ilmoituksen vertauskuvalliseksi.

• Silmänavaaja

ei ole vertauskuva.
        Raamattu ilmoitta (Jeesuksen sanoin) aina vertauskuvan kohdan. Joka kerran. Huolellisesti. Täsmällisesti.
        Mutta silloin, kun ei mainita, että seuraava asia on vertauskuva - niin silloin ei - totisesti - ole kysymys vertauskuvasta. Genesis ei sisällä mitään alkuesitelmää ilmoituksen vertauskuvallisuudesta. Ystävällisesti huomautan sinulle tämän - ja toivon, että yhtä ystävällisesti huomioisit seikan.

• Apo-Calypso
        Silmänavaaja kirjoitti:

ei ole vertauskuva.
        Raamattu ilmoitta (Jeesuksen sanoin) aina vertauskuvan kohdan. Joka kerran. Huolellisesti. Täsmällisesti.
        Mutta silloin, kun ei mainita, että seuraava asia on vertauskuva - niin silloin ei - totisesti - ole kysymys vertauskuvasta. Genesis ei sisällä mitään alkuesitelmää ilmoituksen vertauskuvallisuudesta. Ystävällisesti huomautan sinulle tämän - ja toivon, että yhtä ystävällisesti huomioisit seikan.

Roskaa. Globaalista tulvasta maapallolla ei ole *ainoatakaan* todistetta, päinvastaisia todisteita on sen sijaan vaikka kuinka paljon. Miksi esimerkiksi egyptin historia ei mainitse yhtään mitään moisesta ilmiöstä? Vai olivatko muinaiset egyptiläiset liian kiireisiä pyramidejaan rakentaessaan ja muumioita kääriessään huomatakseen moista pikku bagatellia?

Hassua. kuinka n. 65 miljoonaa vuotta sitten Chixculubiin, Meksikoon iskeytynyt asteroidi jätti jälkensä kaikkialle maailmassa ns K/T-rajakerroksena, mutta kretujen maailmanlaajuinen tulva muutama tuhat vuotta sitten ei jättänyt *mitään* jälkiä.

Mistä näitä lahopäitä oikein sikiää (ja en edes yritä olla ystävällinen)?

• Silämänavaaja
        Apo-Calypso kirjoitti:

Roskaa. Globaalista tulvasta maapallolla ei ole *ainoatakaan* todistetta, päinvastaisia todisteita on sen sijaan vaikka kuinka paljon. Miksi esimerkiksi egyptin historia ei mainitse yhtään mitään moisesta ilmiöstä? Vai olivatko muinaiset egyptiläiset liian kiireisiä pyramidejaan rakentaessaan ja muumioita kääriessään huomatakseen moista pikku bagatellia?

Hassua. kuinka n. 65 miljoonaa vuotta sitten Chixculubiin, Meksikoon iskeytynyt asteroidi jätti jälkensä kaikkialle maailmassa ns K/T-rajakerroksena, mutta kretujen maailmanlaajuinen tulva muutama tuhat vuotta sitten ei jättänyt *mitään* jälkiä.

Mitkä muut eivät mainitse? Luettele ne kulttuurit, jotka ERITYISESTI jättävät tulvakertomuksen kertomatta. (Nyt olen suuntaasi pelkkänä uteliaana silmänä!).

• LauriT
        Silämänavaaja kirjoitti:

Mitkä muut eivät mainitse? Luettele ne kulttuurit, jotka ERITYISESTI jättävät tulvakertomuksen kertomatta. (Nyt olen suuntaasi pelkkänä uteliaana silmänä!).

Miksi tuosta maailmanlaajuisesta tulvasta ei ole ainoatakaan geologista todistetta?

• Silmänavaaja
        LauriT kirjoitti:

Miksi tuosta maailmanlaajuisesta tulvasta ei ole ainoatakaan geologista todistetta?

tarkoitat?

• asianharrastaja
        Silmänavaaja kirjoitti:

ei ole vertauskuva.

..että olen arvioinut sanomasi ja pysyn kannassani. Vedenpaisumus on vertuskuv, koska ilmoitus luomakunnassa niin vakuuttaa.

• LauriT
        Silmänavaaja kirjoitti:

tarkoitat?

Jos Maan olisi peittänyt vesi, joka olisi tappanut melkein kaiken elämän, luulisi siitä jääneen jonkinlaisia jälkiä maaperään.

• Silmänkääntäjä
        asianharrastaja kirjoitti:

..että olen arvioinut sanomasi ja pysyn kannassani. Vedenpaisumus on vertuskuv, koska ilmoitus luomakunnassa niin vakuuttaa.

Siis: jos vedenpaisumus on vertauskuvallinen, kun sen on Jumalan suorittama täydellinen tuho - jumalattomuudesta, niin miten sinä ymmärrät Raamatun sanoman, kun Jeesus tuli Golgatalla kuolemaan meidän syntiemme takia, ettei meidän tarvitsisi kärventyä ikuisuutta helvetin liekissä? Siis: luetko sinä tietokirjoista pelastussuunnitelmatkin? Etkö usko, että Jumala käyttää tuomioita - oikeudenmukaisuudessaan? Jos et usko, niin sitten se on selvä. Vai uskotko sinä toisen kohdan Raamatusta - ja toisen et; sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä, tai ei tunnu hyvältä? Ei tämä ole näin pehmeähköä, kun keskustellaan raamatullisista asioista!

• asianharrastaja
        Silmänkääntäjä kirjoitti:

Siis: jos vedenpaisumus on vertauskuvallinen, kun sen on Jumalan suorittama täydellinen tuho - jumalattomuudesta, niin miten sinä ymmärrät Raamatun sanoman, kun Jeesus tuli Golgatalla kuolemaan meidän syntiemme takia, ettei meidän tarvitsisi kärventyä ikuisuutta helvetin liekissä? Siis: luetko sinä tietokirjoista pelastussuunnitelmatkin? Etkö usko, että Jumala käyttää tuomioita - oikeudenmukaisuudessaan? Jos et usko, niin sitten se on selvä. Vai uskotko sinä toisen kohdan Raamatusta - ja toisen et; sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä, tai ei tunnu hyvältä? Ei tämä ole näin pehmeähköä, kun keskustellaan raamatullisista asioista!

..Raamatun sanomasta mukaanlukien syntiinlankeemuksen ja pelastuksen, vaikka tämä palsta ei olekaan paikka, jossa sitä haluan esitellä.

Raamattu on mielestäni Jumalan ilmoitusta ihmisille, mutta ei jonkinlaisena automaattikirjoituksena, vaan vaikuttamalla viestin kirjanneisiin ihmisiin. Nämä käsittivät joskus vertauskuvallisen sanoman liian konkrettisena, sekoittivat mukaan omaa käsitystään luonnosta ja maailmasta sekä lisäsivät paljon ihan omia mielestään tärkeitä asioita. Tiedän kyllä, että jotkin uskonopit pitävät Raamatun koko tekstiä kirjaimellisesti, ehdottomasti ja täydellisesti oikeana, mutta omani on toisenlainen.

Ei Raamatun kohtia pidä ymmärtää sen mukaan mikä tuntuu hyvältä, vaan omantunnon ohjaamana ja ottaen huomioon myös välittömän ilmoituksen luomakunnassa. Jos todella tarkkaan mietit, näin toimit joiltakin osin itsekin.

• Silmänavaaja

..Raamatun sanomasta mukaanlukien syntiinlankeemuksen ja pelastuksen, vaikka tämä palsta ei olekaan paikka, jossa sitä haluan esitellä.

Raamattu on mielestäni Jumalan ilmoitusta ihmisille, mutta ei jonkinlaisena automaattikirjoituksena, vaan vaikuttamalla viestin kirjanneisiin ihmisiin. Nämä käsittivät joskus vertauskuvallisen sanoman liian konkrettisena, sekoittivat mukaan omaa käsitystään luonnosta ja maailmasta sekä lisäsivät paljon ihan omia mielestään tärkeitä asioita. Tiedän kyllä, että jotkin uskonopit pitävät Raamatun koko tekstiä kirjaimellisesti, ehdottomasti ja täydellisesti oikeana, mutta omani on toisenlainen.

Ei Raamatun kohtia pidä ymmärtää sen mukaan mikä tuntuu hyvältä, vaan omantunnon ohjaamana ja ottaen huomioon myös välittömän ilmoituksen luomakunnassa. Jos todella tarkkaan mietit, näin toimit joiltakin osin itsekin.

sanot, että, ettei Raamattua pidä ymmärtää sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä, vaan omantunnon ohjaamana.
        Jännittävää, että juuri sinun näpeistäsi tulee tuo ohje. itse olen yrittänyt sinne päin samanlaista kehoitusta.
        "Tuntuu hyvältä".
        Eikö se - rakas asianharrastaja - ole hieman niinkuin nurinkurista tuo esiintymisesi näiden lauseiden varassa täällä?
        Eikö sinusta juuri tunnu hyvältä kiertää Raamatussa kohtia, jotka tuntuvat kauheilta?
        Itse olen ihminen, joka en pysty uskomaan hampaattoman suun iskuvoimaan! Siis: jos Raamattu on karsittu sieltä täältä - karsittu tuolla käyttämälläsi vertauskuvaistamis-metodilla - niin jos ajateltaisiin sanoma sen lehdiltä ikäänkuin puhuvaksi suuksi, niin miten onneton olisi tuo näkymä: muutama surkea hampaannysä törröttäisi väpättävien( tai roikkuvien) huulien välissä! Tuollaistako näkymää kaipaat? Jos hyvä hampaisto edustaisi tässä mielleyhtymässä täydellisen totuuden vaikutelmaa, niin - käsitäthän- tuo toinen esitys olisi puolestaan irvokas irvikuva! Eli: haluan sinun pysähtyvän. Vaikka kirjoittimesi ääreen. Miettimään. Ajattelemaan. touutta. Sen olemusta. Sitä harmoniaa, minkä sen olemus saa tuossa käsitteessä itsessään aikaan.

• ......
        Silmänavaaja kirjoitti:

sanot, että, ettei Raamattua pidä ymmärtää sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä, vaan omantunnon ohjaamana.
        Jännittävää, että juuri sinun näpeistäsi tulee tuo ohje. itse olen yrittänyt sinne päin samanlaista kehoitusta.
        "Tuntuu hyvältä".
        Eikö se - rakas asianharrastaja - ole hieman niinkuin nurinkurista tuo esiintymisesi näiden lauseiden varassa täällä?
        Eikö sinusta juuri tunnu hyvältä kiertää Raamatussa kohtia, jotka tuntuvat kauheilta?
        Itse olen ihminen, joka en pysty uskomaan hampaattoman suun iskuvoimaan! Siis: jos Raamattu on karsittu sieltä täältä - karsittu tuolla käyttämälläsi vertauskuvaistamis-metodilla - niin jos ajateltaisiin sanoma sen lehdiltä ikäänkuin puhuvaksi suuksi, niin miten onneton olisi tuo näkymä: muutama surkea hampaannysä törröttäisi väpättävien( tai roikkuvien) huulien välissä! Tuollaistako näkymää kaipaat? Jos hyvä hampaisto edustaisi tässä mielleyhtymässä täydellisen totuuden vaikutelmaa, niin - käsitäthän- tuo toinen esitys olisi puolestaan irvokas irvikuva! Eli: haluan sinun pysähtyvän. Vaikka kirjoittimesi ääreen. Miettimään. Ajattelemaan. touutta. Sen olemusta. Sitä harmoniaa, minkä sen olemus saa tuossa käsitteessä itsessään aikaan.

ajan kanssa onko jänis märehtijä.... ei, ei se ole. Hammas putosi purukalustostasi.

• asianharrastaja
        Silmänavaaja kirjoitti:

"Tuntuu hyvältä".

Ei minua kauheus Raamatun kohdissa häiritse, enkä osaa kuvitella sitä Täydellisen Totuuden Hammasrivinä. Se häiritsee, jos nuo kirjoitukset yrittävät pakottaa minua tai muita valehtelemaan.

Kerroin jo aikaisemmin, miten näen Raamatun syntyneen ja miksi siinä mielestäni on asiaa, josta saman Jumalan ilmoitus luomakunnassaan kertoo toisin. Se ei ole minulle kaiken kattava taikakalu eikä varsinkaan omista Jumalaa, jonka olemassaoloa toivon. Hän omistaa sen.

• Silmänavaaja

Ei minua kauheus Raamatun kohdissa häiritse, enkä osaa kuvitella sitä Täydellisen Totuuden Hammasrivinä. Se häiritsee, jos nuo kirjoitukset yrittävät pakottaa minua tai muita valehtelemaan.

Kerroin jo aikaisemmin, miten näen Raamatun syntyneen ja miksi siinä mielestäni on asiaa, josta saman Jumalan ilmoitus luomakunnassaan kertoo toisin. Se ei ole minulle kaiken kattava taikakalu eikä varsinkaan omista Jumalaa, jonka olemassaoloa toivon. Hän omistaa sen.

eikö sinua häiritse kauheus Raamatun kohdissa, joissa Jumala näyttää vihansa?
        Minä alan epäillä, että sinun kirjoittelussasi on jotain, mitä en ymmärrä.
        Jos kysyt, häiritseekö minua Jumalan tuomioiden kuvaukset, niin kyllä ne minua järkyttävät.Itse olen(olin?) siinä uskossa, että maailmanlaajuinen katastrofi, joka tuhoaa valtavan määrän ihmisiä, järkyttää jokaista?
        onkohan tässä nyt jotain väärinymmärrystä? Ethän sinä vaikuta edes tuntettomalta ihmiseltä. Vai onko tämä kasvoton keskustelu todellakin niin todellisuudesta IRTI, ettei mitään toisen ihmisen kirjoittamaa voi ottaa vakavasti?

• Silmänavaaja
        Silmänavaaja kirjoitti:

Jos kysyt, häiritseekö minua Jumalan tuomioiden kuvaukset, niin kyllä ne minua järkyttävät.Itse olen(olin?) siinä uskossa, että maailmanlaajuinen katastrofi, joka tuhoaa valtavan määrän ihmisiä, järkyttää jokaista?
        onkohan tässä nyt jotain väärinymmärrystä? Ethän sinä vaikuta edes tuntettomalta ihmiseltä. Vai onko tämä kasvoton keskustelu todellakin niin todellisuudesta IRTI, ettei mitään toisen ihmisen kirjoittamaa voi ottaa vakavasti?

oletko - asianharrastaja - ollut täällä palstalla kauankin - ja uuden nimimerkin suojassa luikertelet ikäänkuin "uskovaisena" puhumaan "järkeä"?
        Miten minulla on aavistus(tustustus),että olet jokin multipersoona. Millaista - muuten - olisi keskustelumme, jos olisimme esillä OIKEINA ITSENÄMME? Sanoitko olevasi tohtori? Oletko? Ja jos, niin, minkä alan? Teologianko?

• asianharrastaja
        Silmänavaaja kirjoitti:

..vaikka se tappoi alle 0,05 promillea maailman ihmisistä. En huomannut sen erottelevan pahoja ja hyviä.

Vedenpaisumusta en pidä kauheana, koska minulla on selvä ilmoitus siitä että se on vain vertauskuva. Vertauksen tarkoittamia kauheuksia on varmasti sattunut historiassa, musta surma ehkä pahimpana mistä tiedetään. Onko niistä jossakin näkynyt Jumalan tuomion mukaista pahojen valikoitumista, en osaa sanoa. Vaikea on silti uskoa, että kaikki maailman ihmiset, paitsi yhden perheen kaikki jäsenet olisivat kuoleman ansaitsevasti Jumalan edessä pahoja.

Jumala, jonka toivon olevan olemassa, ei vihaa ihmisiä eikä heidän virheitäänkään. Hänen mielipahakseen virheet voivat estää Häneen liittymisensä kuoleman jälkeen, mutta se jää ihmisen itsensä asiaksi. Tappotuomio ei tätä asiaa parantaisi.

• asianharrastaja
        Silmänavaaja kirjoitti:

oletko - asianharrastaja - ollut täällä palstalla kauankin - ja uuden nimimerkin suojassa luikertelet ikäänkuin "uskovaisena" puhumaan "järkeä"?
        Miten minulla on aavistus(tustustus),että olet jokin multipersoona. Millaista - muuten - olisi keskustelumme, jos olisimme esillä OIKEINA ITSENÄMME? Sanoitko olevasi tohtori? Oletko? Ja jos, niin, minkä alan? Teologianko?

..palstalla toista vuotta, koko ajan samalla nimimerkillä (paitsi mitä joskus painovirhe iskee). Olen sanonut olevani tohtori, mutta en teologian, ja toisessa viestissä ilmoittanut opiskelleeni tekniikkaa Otaniemessä. Olen myös epäsuorasti ilmaissut olevani ikämies. Puheitani en katso matkan varrella muutelleeni.

Pidän itseäni uskovaisena, vaikka uskonoppini ei ole lainkaan fundamentalistinen. Siksi joudun yleensä poikittain kreationistien kanssa.

• huuhaahuuhaa
        Silämänavaaja kirjoitti:

Oletetun vedenpaisumuksen aikana tuolla seudulla vaikutti muutama merkittävä kulttuuri. Jotakuinkin 50% niistä jättää tulvakertomuksen kertomatta. Myöhemmistä ei kannata pitää lukua. Mahtaakohan Kelteillä esim. olla vedenpaisumuskertomuksia tai vaikka Kelttejä edeltäneellä megaliittikulttuurilla?

Ennen ja jälkeen oletetun vedenpaisumuksen on olemassa kirjoitettuja dokumentteja esimerkiksi Egyptistä ja Mesopotamian alueelta. Niissä on selvästi käytetty eri kieliä. Miten se on mahdollista? Baabelin tornihan oli vasta vedenpaisumuksen jälkeen.

Egyptistä ei löydy mitään kirjoitettua dokumenttia vedenpaisumuksesta saati sitten mitään jälkiä siitä. Miksi?

• jb
        Apo-Calypso kirjoitti:

aasinpäitä jotka edes yrittävät väittää ettei Egyptin historia puhu mitään tulvista?

Egypin maa elää tulvista, ja on täysin niistä riippuvainen, ja koko egyptin historia on täynnä viittauksia tulviin, kyllästymiseen asti.

Evomestarit ovat oppineet että mitä paksumpi ja epäuskottavampi väite, niin sitä paremmin se puree ylihölmöön evokkilaumaan. Tämän jutun lisäksi esim. väitteet valaan ja virtahevon sukulaisuudesta, tai väite pulskan rotan, siis tamaanin ja norsun sukuaisuudesta, siinä hirvinauta kalpenee peräti uskottavaksi näiden hullutusten rinnalla.

• jb
        LauriT kirjoitti:

Jos Maan olisi peittänyt vesi, joka olisi tappanut melkein kaiken elämän, luulisi siitä jääneen jonkinlaisia jälkiä maaperään.

Tulvahan riepottelee lähinnä vain hiukan maan pintakerroksia joten todennäköisesti 4500 v. sitten sattuneesta tulvasta on paha hakea kaikkialla näkyviä geologisia merkkejä!

Muutamat eläinten joukkohaudat eri puolilla maailmaa ovatkin sitten selvempi näyttö, evokit koittaat epärehellisin iänmääritysmenetelmin vain saada nämä hautausmaat näyttämään muulta. Mutta turhaan, kyllä me tiedämme että vedenpaisumuksesta ne kertovat. Polledrara mm.

• viksumpi

luomakunnasta ja kysy tietosi apinoilta, tunnutte olevan samalla aaltopituudella.

• pöhkönpöhkö
        Silmänavaaja kirjoitti:

lääkäriä multinikkinsä pulpin kanssa. Siitä hänen suuri viisautensa .

• asianharrastaja
        jb kirjoitti:

Tulvahan riepottelee lähinnä vain hiukan maan pintakerroksia joten todennäköisesti 4500 v. sitten sattuneesta tulvasta on paha hakea kaikkialla näkyviä geologisia merkkejä!

Muutamat eläinten joukkohaudat eri puolilla maailmaa ovatkin sitten selvempi näyttö, evokit koittaat epärehellisin iänmääritysmenetelmin vain saada nämä hautausmaat näyttämään muulta. Mutta turhaan, kyllä me tiedämme että vedenpaisumuksesta ne kertovat. Polledrara mm.

Suomen eräillä savimailla näkyvät jokainen kevättulva ja syksyjäätyminen selvänä maakerroksen muotona, jonka kesäosuudesta löytyy jopa kasvien siitepölyä. Eihän nyt globaali vuoretkin peittänyt tulva mitenkään voi sellaisia jälkiä jättää. Varsinkin, kun nuo vuosilustot jatkuvat katkeamattomana sarjana senkin vuoden yli, jolloin sen piti tapahtua.

• asianharrastaja
        jb kirjoitti:

aasinpäitä jotka edes yrittävät väittää ettei Egyptin historia puhu mitään tulvista?

Egypin maa elää tulvista, ja on täysin niistä riippuvainen, ja koko egyptin historia on täynnä viittauksia tulviin, kyllästymiseen asti.

Evomestarit ovat oppineet että mitä paksumpi ja epäuskottavampi väite, niin sitä paremmin se puree ylihölmöön evokkilaumaan. Tämän jutun lisäksi esim. väitteet valaan ja virtahevon sukulaisuudesta, tai väite pulskan rotan, siis tamaanin ja norsun sukuaisuudesta, siinä hirvinauta kalpenee peräti uskottavaksi näiden hullutusten rinnalla.

..siitä nimenomaisesta tulvasta, jossa koko Egyptin kansa hukkui, kun ei päässyt arkkiin.

• nousemaan
      • Silmänavaaja

magman ja veden yhteentörmäyksessä alkoi mullistava maan muotojen muokkaus? Himalaja, Mount Everest, Mount Blanc ja niin edelleen muotoututuivat niin korkeiksi kuin ne nyt - suunnilleen - ovat. Eli: jos sinua askarruttaa - aina vain - miten vesi on voinut nousta korkeimpien vuorten ylitse - niin tulkoon - jälleen kerran - sinulle sanotuksi, että maan kohoumat olivat matalampia ennen paisumusta - MATALAMPIA.! MAAN KOHOUMAT OLIVAT MATALAMPIA ENNEN PAISUMUSTA! Nyt - ystävä- lähdetään tämän jälkeen uudelta pohjalta: enää - tämän jälkeen - sinulle ei näytä vedenpinnan korkeus globaalin tulvan kohdalla ollenkaan mahdottomalta.

• LauriT
        Silmänavaaja kirjoitti:

magman ja veden yhteentörmäyksessä alkoi mullistava maan muotojen muokkaus? Himalaja, Mount Everest, Mount Blanc ja niin edelleen muotoututuivat niin korkeiksi kuin ne nyt - suunnilleen - ovat. Eli: jos sinua askarruttaa - aina vain - miten vesi on voinut nousta korkeimpien vuorten ylitse - niin tulkoon - jälleen kerran - sinulle sanotuksi, että maan kohoumat olivat matalampia ennen paisumusta - MATALAMPIA.! MAAN KOHOUMAT OLIVAT MATALAMPIA ENNEN PAISUMUSTA! Nyt - ystävä- lähdetään tämän jälkeen uudelta pohjalta: enää - tämän jälkeen - sinulle ei näytä vedenpinnan korkeus globaalin tulvan kohdalla ollenkaan mahdottomalta.

Hyvähän se on keksiä selityksiä, joita ei tue yksikään todiste. Vuorten syntymekanismi tunnetaan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Laattatektoniikka

• pohjalta
        Silmänavaaja kirjoitti:

>magman ja veden yhteentörmäyksessä alkoi mullistava maan muotojen muokkaus? Himalaja, Mount Everest, Mount Blanc ja niin edelleen muotoututuivat niin korkeiksi kuin ne nyt - suunnilleen - ovat. Eli: jos sinua askarruttaa - aina vain - miten vesi on voinut nousta korkeimpien vuorten ylitse - niin tulkoon - jälleen kerran - sinulle sanotuksi, että maan kohoumat olivat matalampia ennen paisumusta - MATALAMPIA.! MAAN KOHOUMAT OLIVAT MATALAMPIA ENNEN PAISUMUSTA! Nyt - ystävä- lähdetään tämän jälkeen uudelta pohjalta: enää - tämän jälkeen - sinulle ei näytä vedenpinnan korkeus globaalin tulvan kohdalla ollenkaan mahdottomalta.<

teeppä pari laskutoimitusta, millaisia fysikaalisia mullistuksia olisi pitänyt tapahtua niin lyhyessä ajassa, ja lähde sitten itse uudelta pohjalta. tietysti, jos voidaan huoletta heittää taikuus kehiin sanomalla, että "herra jumala teki asiat niin että se oli mahdollista", silloin voidaan unohtaa kaikki vähänkään järkiperäinen keskustelu aiheesta.

• jep jep
        Silmänavaaja kirjoitti:

...moiseen vuoren kasvuun tarvittava mannerlaattojen liike, niin lyhyessä ajassa olisi sulattanut maan pinna laavaksi. jos vesi olisi ollut sielä, kaikki eläimet maailmassa olisivat höyrystyneet

• kreationisteja !
        Silmänavaaja kirjoitti:

Eli siis mielestäsi esim. Himalajan vuoristosta löytyvät merieläinten fossiilit eivät olekaan todiste vedenpaisumuksesta, koska Himalajan kiviaines on saattanut olla merenpohjaa (juuri kuten laattatektoniikka sanookin). Tämä vaan on ollut kreationistien yksi kulmakivi. Jännää, miten itse torppaat omiasi.

Nyt vaan pitäisi olla todisteet, että tuolloin muodot olisivat olleet paljon pienemmät !

Eikö ole ihmeellistä, että sitten kuitenkin jotkut vuoristot ovat rapautuneet varsin paljon enemmän kuin toiset (kivilajien pehmeys huomioiden) vaikka ne ovat mielestäsi syntyneet samaan aikaan ?

• Silmänavaaja
        LauriT kirjoitti:

Hyvähän se on keksiä selityksiä, joita ei tue yksikään todiste. Vuorten syntymekanismi tunnetaan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Laattatektoniikka

oikeastaan imartelisit minua, jos olisikin totta, että itse olisin keksinyt se, mitä esitin. En ole itse keksinyt sitä.( Uskoakseni Henry Morris on herra, joka on tuo paljon minua kekseliäämpi kirjoittaja).Oma lähtökohtani on siinä, että näen vedenpaisumuksessa todellisen Jumalan tuhotuomion toteutuksen. Olen huomannut, että vedenpaisumusta vastustavat ne, jotka eivät Raamattuun usko, eivät ainakaan siihen, että ihminen on vastuussa - Juamalalle - teoisstaan.
        Eli:
        Raamattu on KOKONAAN TOTTA. Raamattu on luettava kirjaimellisesti. Uskottava kirjaimellisesti. Mitä enemmän Raamattua selitetään, sitä sekavammaksi ja epäuskottavammaksi se tulee, koska - useimmiten - tällä metodilla siitä on riisuttu konkretia, joka tekoina on tietenkin valheen hengen inspiroimaa ja saava kerran kitkerän palkan.

• LauriT
        Silmänavaaja kirjoitti:

oikeastaan imartelisit minua, jos olisikin totta, että itse olisin keksinyt se, mitä esitin. En ole itse keksinyt sitä.( Uskoakseni Henry Morris on herra, joka on tuo paljon minua kekseliäämpi kirjoittaja).Oma lähtökohtani on siinä, että näen vedenpaisumuksessa todellisen Jumalan tuhotuomion toteutuksen. Olen huomannut, että vedenpaisumusta vastustavat ne, jotka eivät Raamattuun usko, eivät ainakaan siihen, että ihminen on vastuussa - Juamalalle - teoisstaan.
        Eli:
        Raamattu on KOKONAAN TOTTA. Raamattu on luettava kirjaimellisesti. Uskottava kirjaimellisesti. Mitä enemmän Raamattua selitetään, sitä sekavammaksi ja epäuskottavammaksi se tulee, koska - useimmiten - tällä metodilla siitä on riisuttu konkretia, joka tekoina on tietenkin valheen hengen inspiroimaa ja saava kerran kitkerän palkan.

Eli ei siis ainoatakaan todistetta reaalimailmassa?

• harhapolulla !
        Silmänavaaja kirjoitti:

Eli:

>

Ei. Raamattua vastustaa reaalimaailman havainnot.

>

Näin on. Mitä enemmän reaalimaailmaa havainnoidaan sitä epäuskottavampi Raamattu on. Reaalimaailma on Raamattua vastaan - ei mikään muu.

Miksi muuten sanotaan ihmisiä, jotka elävät tämän reaalimaailman faktoista välittämättä.

• Silmänavaaja
        kreationisteja ! kirjoitti:

Eli siis mielestäsi esim. Himalajan vuoristosta löytyvät merieläinten fossiilit eivät olekaan todiste vedenpaisumuksesta, koska Himalajan kiviaines on saattanut olla merenpohjaa (juuri kuten laattatektoniikka sanookin). Tämä vaan on ollut kreationistien yksi kulmakivi. Jännää, miten itse torppaat omiasi.

Nyt vaan pitäisi olla todisteet, että tuolloin muodot olisivat olleet paljon pienemmät !

Eikö ole ihmeellistä, että sitten kuitenkin jotkut vuoristot ovat rapautuneet varsin paljon enemmän kuin toiset (kivilajien pehmeys huomioiden) vaikka ne ovat mielestäsi syntyneet samaan aikaan ?

minua ylensääkään leimautua "kreationistiksi", tai miksikään muuksikaan "nistiksi"!
        En ole muuta kuin yksinkertainen ihminen, joka uskoo Raamattuun, niinkuin se on kirjoitettu - ja joka en kuitenkaan ole niin yksinkertainen, etten kykenisi myös näkemyksistäni aivan selkeästi - ja samalla monisanaisesti ( jota pidän oikeastaan vain lahjana, toiset tyylittömyytenä ) keskustelemaan. Eli: en puhu - varsinaisesti - kenenkään oppi-isän nimissä - paitsi tietenkin Henkien Isän - sen todellisimman Isän - Taivaan, Pyhän Isän armoitettuna taistelijana.

• haluat tai
        Silmänavaaja kirjoitti:

minua ylensääkään leimautua "kreationistiksi", tai miksikään muuksikaan "nistiksi"!
        En ole muuta kuin yksinkertainen ihminen, joka uskoo Raamattuun, niinkuin se on kirjoitettu - ja joka en kuitenkaan ole niin yksinkertainen, etten kykenisi myös näkemyksistäni aivan selkeästi - ja samalla monisanaisesti ( jota pidän oikeastaan vain lahjana, toiset tyylittömyytenä ) keskustelemaan. Eli: en puhu - varsinaisesti - kenenkään oppi-isän nimissä - paitsi tietenkin Henkien Isän - sen todellisimman Isän - Taivaan, Pyhän Isän armoitettuna taistelijana.

et halua leimautua. sillä on merkitystä mikä sinä olet, ja näytät olevan kreationisti. ja teet juuri sitä, mistä edellinen kirjoittaja mainitsi, kampitat muita luomisuskovaisia. teillä on liian paljon seliteltävää, ettekä enää itsekään pysy perässä omien harhojenne, fundamentalistista maailmankuvaa selittämään kehitettyjen valheiden, perässä.

• väitit !
        Silmänavaaja kirjoitti:

Kuitenkin väitit jo puhuvasi jonkun toisen oppi-isän suulla kun näitä kirjoittelit.

Nyt kuitenkin ajauduit totaaliseen umpikujaan. Itse asiassa Sinulla ei ole tästä mitään muuta ulospääsyä kuin tunnustaa reaalimaailman faktat. Yleensä uusi kirjoittaja häipyy jälkiä jättämättä keskustelusta kun huomaa tulleensa torpatuksi. Katsotaan miten käy, pystytkö jatkamaan keskustelua asia-argumentein.

Tosiaan, Sinun on äärimmäisen vaikea yrittää uskotella ihmisille, että vedenpaisumus olisi totta kun reaalimaailman havainnot todistavat, ettei sellaista ole tapahtunut. Itse saat tietysti kuvitella ja elää kuvitelmissasi (eli reaalimaailman ulkopuolella), mutta me täällä reaalimaailmassa pidämme sellaisia ihmisiä ainoastaan harhaisina. Olet vain uskonnollinen denialisti - mitään muuta et ole. Se on harmi se.

• juutas.
        Silmänavaaja kirjoitti:

Miksi siis globaalista vedenpaisumuksesta ei edelleenkään löydy minkäänlaisia merkkejä maankuoresta?

Jos sinun mielestäsi löytyy, ystävällisesti kertonet, mitä ne ovat?

• ......
        Silmänavaaja kirjoitti:

Eli:

Jänis märehtijä, kuten sinun jumalasi itse omin sanoin väittää Raamatussa? Jumalasi väittää säätäneensä myös ihmisen eliniän ylärajaksi 120 vuotta, mutta silti tunnetaan todistetusti vanhemmaksi eläneitä.

Puhuuko jumala tahallaan paskaa huijatakseen, jos raamattu on kirjaimellisesti totta? Vai olisiko niin että raamattu on hyvin pitkälti puppua, joka selittää tuhannet virheet, mitkä siellä reaalimaailman havaintojen vastaisesti väitetään oleviksi?

• jb
        LauriT kirjoitti:

perustuu siihen vaiintuneeseen tilanteeseen mikä on vallinnut tuhansia vuosia, vaan ei aina.

Vedenpaisumuksessa taivaalla olleet vesimassat tulivat maan päälle ja maata suojaavan vesikatoksen poistuttua navoille syntyi valtavat napajäätiköt ja ne puristivat maan kuoreen hvyvin nopeasti, vain muutamassa kuukaudessa . Sa saumakohtiin syntyi mm. Alpit ja Himalaja ja muutamat muut vuoristot.

Ja kun paine tasaantui, niin se tasaantui eikä ollut ennää olemassa keinoa jolla nykyisin voitaisiin jotenkin mitata tuo 4500 v. sitten tapahtunut tosiasia. Onneksi meillä on silminnäkijäketomukset asiasta. Nykyisin mittaillaan vaan nykyisten mannerlaattojen liikeiden nykyisiä nopeksia, ja niiden perusteella tehdyt arviot eivät tietenkään voi pitää yhtä vedenpaisumuskertomuksen kanssa.

Niinpä meillejää yhä vedenpaisumus, eikä nykytietellä ole muta mahdollisuutta kuin tunnustaa se tapahtuneeksi.

• .....
        jb kirjoitti:

perustuu siihen vaiintuneeseen tilanteeseen mikä on vallinnut tuhansia vuosia, vaan ei aina.

Vedenpaisumuksessa taivaalla olleet vesimassat tulivat maan päälle ja maata suojaavan vesikatoksen poistuttua navoille syntyi valtavat napajäätiköt ja ne puristivat maan kuoreen hvyvin nopeasti, vain muutamassa kuukaudessa . Sa saumakohtiin syntyi mm. Alpit ja Himalaja ja muutamat muut vuoristot.

Ja kun paine tasaantui, niin se tasaantui eikä ollut ennää olemassa keinoa jolla nykyisin voitaisiin jotenkin mitata tuo 4500 v. sitten tapahtunut tosiasia. Onneksi meillä on silminnäkijäketomukset asiasta. Nykyisin mittaillaan vaan nykyisten mannerlaattojen liikeiden nykyisiä nopeksia, ja niiden perusteella tehdyt arviot eivät tietenkään voi pitää yhtä vedenpaisumuskertomuksen kanssa.

Niinpä meillejää yhä vedenpaisumus, eikä nykytietellä ole muta mahdollisuutta kuin tunnustaa se tapahtuneeksi.

voidaan selvittää, onko tuo mahdollinen. Jos tuollainen vesimäärä oli taivaalla nykyisen ilmakehän lisänä, olisi maan pinnalla vallinnut murskaava ilmakehän paine. Yksikään ihminen ei olisi pystynyt elämään siellä. Lisäksi jos tuollainen vesimäärä tulee noin nopeasti alas sateena ja vielä vuoret syntyvät hetkessä, olisi siitä vapautunut lämpöenergia nostanut maapallon ilmakehän lämpötilan moneen sataan asteeseen.

Eli, jos juttusi pitää paikkaansa, niin elämä maapallolla olisi ollut jokseenkin mahdotonta ennen ja jälkeen vedenpaisumuksen.

Hihhulilla ei ole muuta mahdollisuutta, kuin hyväksyä tämä tosiasia, tai uppoutua raamattuun jänismärehtijöitä taivastelemaan.

• edes !

Siis jos meret oli jo olemassa (tai ainakin merien tyhjät altaat), niin siinä tapauksessahan tämä nykyinen vesimäärä olisi riittänyt juuri ja juuri täyttämään meret siihen pisteeseen, missä ne nyt ovat. Kenties pari kymmentä metriä korkeammalle (jos jäätiköitä ei ollut). Noh oletetaan, että kaikki kosteus yms. olisi vielä siinä mukana, niin veden pinta olisi kokonaista 100 metriä korkeammalla kuin nykyisin. Siihen vesi olisi siis aivan maksimissaan riittänyt. Harmi vaan, että esim. Himalajan peittämiseen moinen vesimäärä ei vaan yksinkertaisesti olisi riittänyt - ei edes pienen nyppylän peittämiseen Suomessa. Suurin osa maa-alasta on yli 200 metrin korkeudessa.

• asianharrastaja

..mukaan salamannopeat mannerliikunnot ja vuoristojen nousut, niin tasapintaisen maan pinnalle sitä ennen jäisi aika paksu vesikerros.

Kuten sanoin, vesi riittäisi, mutta merkit maassa kertovat toista tarinaa.

• biljardipallo

..mukaan salamannopeat mannerliikunnot ja vuoristojen nousut, niin tasapintaisen maan pinnalle sitä ennen jäisi aika paksu vesikerros.

Kuten sanoin, vesi riittäisi, mutta merkit maassa kertovat toista tarinaa.

niin nopean laskutoimituksen mukaan vettä olisi maan päällä 2,7 km. tietysti maan sileäksi olettaminen ja yhtäkkinen vuorten ja merialtaiden muodostuminen vaatii jo aikamoista takalukkoa pääkopassa.

• tämä !
        biljardipallo kirjoitti:

niin nopean laskutoimituksen mukaan vettä olisi maan päällä 2,7 km. tietysti maan sileäksi olettaminen ja yhtäkkinen vuorten ja merialtaiden muodostuminen vaatii jo aikamoista takalukkoa pääkopassa.

>

Jep. Sitten vielä kun olettaa, että Jumala on luonut myös kaikki merieläimet syvänmeren kaloineen jo ennen kun meriä on ollutkaan, niin tosiaan tuo takalukko alkaa näyttää melkoiselta umpisolmulta.

• jep jep

lainaus tieteenkuvalehden numerosta 7/2003
      "Valtameren rannikolla tulee tunne, että maapallolla vettä on loputtomasti. Todellisuudessa planeetallamme on kuitenkin vähemmän vettä kuin äkkiseltään näyttää. Jos kuvitellaan, että maapallolla oleva vesimäärä muodostaisi suuren pallon, ks. kartta, niin tämän pallon halkaisija olisi pienempi kuin 1400 kilometriä. Vesipalloon on laskettu mukaan kaikki maapallolla esiintyvä vesi, siis sekä valtameret, järvet, joet, pohjavedet että lumeen ja jäähän sekä ilmakehään sitoutununeet vesimäärät"

1400 kilometriä halkaisialtaan oleva pallon tilavuus olisi 1436755040km^3... jos kuvitellaan että kaikki tämä vesimäärä olisi kertynyt peittämään maanpinnan, tämän hetkisen merenpinnan tasolta ylöspäin (tämänhetkisen merenpinnan tason alla ei olisi tässä tapauksessa vettä) vesi määrä nousisi vajaan kilometrin verran. aratat vuorikin oli tulvan oletettuun aikaan 3-4 kilometrin tienoilla, ja tulvan piti peittää korkeimmat vuoretkin...

.. jos taas oletetaan että kaikki vesi mikä ei ole merissä, järvissä tai joissa, tulisi aiheuttamaan tulvan... veden pinta tuskin nousisi edes metriä...

linkki lainaukseen:
      http://tieku.fi/kysy-meilta/juomakelpoista-vetta-vain-vahan (netti lehdessä ei näytetä lainauksessa mainittua piirrosta)

• "Vettä on kaikkialla valtavasti. Napajäätiköt sulavat. Ilmakehässä on valtavasti vettä höyrystyneenä."

Ja taas joku joka ei viitsi ottaa edes perusasioista selvää.

Maapallon vedestä noin 2% on jäätiköissä, joten niiden sulaminen ei mitään maailmanlaajuista vedenpaisumusta aiheuttaisi.

Ilmakehässä taas on peräti 0,0012% maapallon vedestä. Tämäkö nyt on se valtava määrä, joka aiheuttaa maailmanlaajuisen tulvan?

• Jos ne ny sitte sulavat, nostaako se merenpintaa yli vai alle 10 metriä? Tälläinen skaalako on näkemyksesi nooa-tulvasta? Aika heikoilla olet.

Ja minkä ihmeen prosessin avulla saa ilmakeään sitoutuneen kosteuden satamaan yhtäkkisesti alas niin että missään ei kosteutta sitoudu ilmaan.

Kreationistien todellisuudentajun puuttuminen jaksaa ainavain hämmästyttää...

• Tänäpäivänä USAlaiset esim. kutsuvat monia urheilutapahtumiaan maailmanmilloinmiksikin ja pääsääntöisesti ovat melko kyvyttömiä käsittämään, että muutkin valtiot ovat ihan oikeasti olemassa. Samalla tavalla japanilaiset uskoivat ihan vielä taannoin, ettei muualla asu kuin haamuja ja Japani on ainoa oikea maailma.

Jos juutalaisten kalevalassa kirjoitellaan jotain vedenpaisumuksesta, jossa "koko maailma" jäi veden alle. Olisi varmaan järkevää olettaa, että heidän maailmansa oli vähän vähemmän kuin tämä meidän telluksemme. Tuskinpa käsittivät kuinka laaja pallo tämä on...

Jotain täälläkin on ollut viime vuonna.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/5647699#comment-30108001
      Tiedä hänestä sitten...

• asianharrastaja

Aiheeseen kyllä palattiin viime vuonnakin muistaakseni ainakin pari kertaa. Se on krea"tieteen" hankalimpia kohteita, kun falsifiointihavaintoja on runsaasti ja tapahtuman "tieteellinen" selitys vaatii venyttämään sekä havaintoja, Raamattua että luonnonlakeja selvästi yli katkeamispisteen. Sitkeästi siihen vain tarraudutaan ja oljenkorretkin käytetään, kun muuta ei oikeastaan edes löydy.

• asianharrastaja kirjoitti:

Aiheeseen kyllä palattiin viime vuonnakin muistaakseni ainakin pari kertaa. Se on krea"tieteen" hankalimpia kohteita, kun falsifiointihavaintoja on runsaasti ja tapahtuman "tieteellinen" selitys vaatii venyttämään sekä havaintoja, Raamattua että luonnonlakeja selvästi yli katkeamispisteen. Sitkeästi siihen vain tarraudutaan ja oljenkorretkin käytetään, kun muuta ei oikeastaan edes löydy.

Niin tietty. Nythän on jo reilun viikon ollut 2010 ;o)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6588
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      39
      4351
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      54
      2179
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      39
      1818
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1411
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1179
    7. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1104
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1081
    9. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1077
    10. Oletteko kaivattunne kanssa samaa tasoa?

Vai onko out of your league?
      Ikävä
      67
      1018
    Aihe