Kuinka paljon sitä saa laittaa n. 200l tankkiin, jossa kesälaatua kutakuinkin sen verran... 1% sekoitus suhde eli n. 1,5l saa laittaa. Mitä tapahtuu jos laittaa enemmän?
Diesel 100 lisäaineen käyttö?
18
16569
Vastaukset
- miska2
diesel 100 kesälaadusta tee talvilaatua vaikka sitä kaatais tankkiin kymmenen litraa
- Respa
Mutta estää kuitenkin jäätymisen.
- Hynynen
Respa kirjoitti:
Mutta estää kuitenkin jäätymisen.
Ei estä _dieselin_ jäätymistä, vaan polttoaineen seassa olevan veden jäätymisen .. aine muuttaa dieselin koostumutta siten, että se sitoo veden itseensä mutta edelleenkin jos on kesälaatuista dieseliä talvella niin kyllä se sinne puuroutuu.
Ja dieselin kanssa ei tuollaisia vesiongelmia ole, jos pitää tankin suht täynnä sekä auto on muutenkin huollettu (veden erotin pa-suodattimessa tyhjennetty joskus) - testiä
Hynynen kirjoitti:
Ei estä _dieselin_ jäätymistä, vaan polttoaineen seassa olevan veden jäätymisen .. aine muuttaa dieselin koostumutta siten, että se sitoo veden itseensä mutta edelleenkin jos on kesälaatuista dieseliä talvella niin kyllä se sinne puuroutuu.
Ja dieselin kanssa ei tuollaisia vesiongelmia ole, jos pitää tankin suht täynnä sekä auto on muutenkin huollettu (veden erotin pa-suodattimessa tyhjennetty joskus)Tein tässä kokeen laitoin lasipulloon dieseliä ja vähän vettä no vesi meni tietysti pohjaan sitten lisäsin reilun annoksen diesel 100 ja sekotin ja kas kummaa vesi on edelleen pohjalla! eli ei vaikutusta sitten purkki pakkaseen -24c ja vesihän jääty pohjalle eli ei vaikutusta sitten testasin legendaarista 2-t öljyä kaadoin lorauksen purkiin öljy painui veden pinnalle erilliseksi kalvoksi eli 2-t öljy ei sekotu kovin hyvin dieseliin vaikka ravistaa seosta eli en itse usko näihin aineisiin kovin paljon
- ilman pärjännyt
testiä kirjoitti:
Tein tässä kokeen laitoin lasipulloon dieseliä ja vähän vettä no vesi meni tietysti pohjaan sitten lisäsin reilun annoksen diesel 100 ja sekotin ja kas kummaa vesi on edelleen pohjalla! eli ei vaikutusta sitten purkki pakkaseen -24c ja vesihän jääty pohjalle eli ei vaikutusta sitten testasin legendaarista 2-t öljyä kaadoin lorauksen purkiin öljy painui veden pinnalle erilliseksi kalvoksi eli 2-t öljy ei sekotu kovin hyvin dieseliin vaikka ravistaa seosta eli en itse usko näihin aineisiin kovin paljon
Suurta kusetusta koko lisäainetouhu, ihmiset hakkaa rahansa turhuuteen ja samalla kiroaa polttoaineen hintoja. Lisäaineet vasta kalliiksi tulee, jos niitä huoltamoilta ostaa ja kansahan ostaa kun mainostetaan, tyhjiä purkkeja on kasapäin mittareilla.
- Anonyymi
testiä kirjoitti:
Tein tässä kokeen laitoin lasipulloon dieseliä ja vähän vettä no vesi meni tietysti pohjaan sitten lisäsin reilun annoksen diesel 100 ja sekotin ja kas kummaa vesi on edelleen pohjalla! eli ei vaikutusta sitten purkki pakkaseen -24c ja vesihän jääty pohjalle eli ei vaikutusta sitten testasin legendaarista 2-t öljyä kaadoin lorauksen purkiin öljy painui veden pinnalle erilliseksi kalvoksi eli 2-t öljy ei sekotu kovin hyvin dieseliin vaikka ravistaa seosta eli en itse usko näihin aineisiin kovin paljon
Kyllä se vaikuttaa kun sekoittaa suhteessa 1-2l / 100l
Aine ei hävitä vettä mihinkään vaan sitoo sen veden itseensä ja menee helpommin läpi filttereiltä. Pelkkä vesi tukkii suodattimen.
- Huono made
Meille ennenvanhaan kansakoulussa opetettiin sen verran prosenttilaskua että 1% 200 litrasta on 2 litraa. Liekö matikka muuttunut, en tiedä.
- M58A
Diesel100 näyttää olevan etanolia ja isopropanolia. Ei ole syytä käyttää kuin korkeintaan Volgassa. Kuten joku jo totesi, se imee veden itseensä. Jos vettä on tarpeeksi, on vesiseos pohjalla ja pian imuputkessa.
Kesädieselin ongelma kylmässä on sen sisältämän parafiinin kiteytyminen. Kiteet tukkivat suodattimen. Ei auta vaikka etanolia ja IPAa olisi paljonkin.
Jos näin käy, vehje lämpimään kunnes kiderakenne taas purkautuu. Ei tarvi tehdä muuta. Paitsi panna riittävästi talvilaatua päälle. Vähintään 80% Etelä-Suomenkin pakkasilla. Jos ei odottele kevättä. - ölkjhgfdqwertyi
M58A kirjoitti:
Diesel100 näyttää olevan etanolia ja isopropanolia. Ei ole syytä käyttää kuin korkeintaan Volgassa. Kuten joku jo totesi, se imee veden itseensä. Jos vettä on tarpeeksi, on vesiseos pohjalla ja pian imuputkessa.
Kesädieselin ongelma kylmässä on sen sisältämän parafiinin kiteytyminen. Kiteet tukkivat suodattimen. Ei auta vaikka etanolia ja IPAa olisi paljonkin.
Jos näin käy, vehje lämpimään kunnes kiderakenne taas purkautuu. Ei tarvi tehdä muuta. Paitsi panna riittävästi talvilaatua päälle. Vähintään 80% Etelä-Suomenkin pakkasilla. Jos ei odottele kevättä.taksimiehet käyttävät bensaa estämään jähmettymistä, kun se suodatettavuuv on -35c niin kova ajoviima voi jähmettää pienmemmälläkin pakkasella..
Reikoissa käyttävät tuota satasta säännöllisin väliajoin, koska se vesi muuten aiheuttaa ongelmia, vaikka suodattimet vaihdetaankin ajallaan.. - Hynynen
ölkjhgfdqwertyi kirjoitti:
taksimiehet käyttävät bensaa estämään jähmettymistä, kun se suodatettavuuv on -35c niin kova ajoviima voi jähmettää pienmemmälläkin pakkasella..
Reikoissa käyttävät tuota satasta säännöllisin väliajoin, koska se vesi muuten aiheuttaa ongelmia, vaikka suodattimet vaihdetaankin ajallaan..Vai että viima jähmettää helpommin :D Ei todellakaan jähmetä, jos ulkoilma on -20C niin ei se sen kylmempää ole viimassakaan, se vain 'imee' nopeammin lämmön jostain lämpimämmästä esim auton moottori tai ihminen.. mutta jos pa-systeemissä on -20C lämpöistä polttoainetta, niin ei tuo viima sitä pakasta yhtään ulkoilmaa viileämmäksi vaan se pysyy -20C ja sillä sipuli.
Hytin lämpöhäviöön tuo viima taatusti vaikuttaa, onhan se huomattavasti ulkoilmaa lämpimämpi. - Rahtia ja remonttia
ölkjhgfdqwertyi kirjoitti:
taksimiehet käyttävät bensaa estämään jähmettymistä, kun se suodatettavuuv on -35c niin kova ajoviima voi jähmettää pienmemmälläkin pakkasella..
Reikoissa käyttävät tuota satasta säännöllisin väliajoin, koska se vesi muuten aiheuttaa ongelmia, vaikka suodattimet vaihdetaankin ajallaan..25 vuotta olen rekka hommis ollu. 1992 asti omaan piikkiin.
Ei laita ainakaan kukaan tutuistani sitä mömmöä tankkiin. Eikä ole vesi aiheuttanut ongelmia. Kerran vuodessa putsaan tankin, jos muistan. Suodattimet vaihdan 50 000 km välein, eli noin 3 kertaa vuodessa. Talvilaautua alan tankkaamaan ajoissa. Ongelmat joita joskus on ollut, johtuvat joka kerta kesälaatuisesta polttoaineesta liian kylmällä ilmalla. Siitä kun sitten ei selviä suodattimen vaihdollakaan. Sihen auttaa noin 10 % bensaa tankkiin, pääsee sillä siitä kesälaadusta eroon, että saa talvilaatua tilalle. Sitä bensaa laitettiin 70-80 luvulla linja-autoihin jopa 25 %. Se diesel 100 kun ajaa myös sen kaiken veden sieltä bruiskutuslaitteistä läpi, ei voitele vesi eikä diesel-100 ruiskutuslaitteita. Viimeinen kerta jolloin vesi onnaihettanut ongelmia oli vuonna 1986 auto noli 1973 vuotinen jyry Sisu, Leyland koneella. Tankkia ei varmaan koskaan putsattu, suodattimet vaihdettu kun menivät niin tukkoon, että ei voinut enää ajaa. Tankin päällä oli banjo pultti liitos, sinne Sisun pieni reikäiseen banjo pulttiin se vesitippa mielellään se kotinsa teki, banjo pultti pois, pari puhallusta, vesitippa tuli pois, takasin kiinni ja matka jatku. Scanian banjo pultissa ol taas niin suuri reikä että sieltä olis menny vaikka herne läpi ja seinämät ohuet. Se taas katkes niin pitu herkäst.
Paras lääke, puhdas tankki, hyvät suodattimet, katsoo mistä tankkaa ja tärkeintä mitä. Suodatin lämmitin lisänä hyvä apu, jos sattuu olemaan kesälaatua seassa tankissa.
Isompi ongelma on raskaassa kalustossa ilma järjestelmä. Jos sinne jostain kosteutta pääsee, niin ongelma on valmis. Kun ei ole enää tenuttajaa, ei saa pidettyä sitä kosteutta sulana. Matkan teko loppuu siihen aika äkkiä. Perävaunut oma lukunsa, liittemet lunta täynnä, kesä aikaan, jollain ollut rikkinäinen kuivuri. Sitten otat talvella semmosen perään, lycka till. - dittiä
Rahtia ja remonttia kirjoitti:
25 vuotta olen rekka hommis ollu. 1992 asti omaan piikkiin.
Ei laita ainakaan kukaan tutuistani sitä mömmöä tankkiin. Eikä ole vesi aiheuttanut ongelmia. Kerran vuodessa putsaan tankin, jos muistan. Suodattimet vaihdan 50 000 km välein, eli noin 3 kertaa vuodessa. Talvilaautua alan tankkaamaan ajoissa. Ongelmat joita joskus on ollut, johtuvat joka kerta kesälaatuisesta polttoaineesta liian kylmällä ilmalla. Siitä kun sitten ei selviä suodattimen vaihdollakaan. Sihen auttaa noin 10 % bensaa tankkiin, pääsee sillä siitä kesälaadusta eroon, että saa talvilaatua tilalle. Sitä bensaa laitettiin 70-80 luvulla linja-autoihin jopa 25 %. Se diesel 100 kun ajaa myös sen kaiken veden sieltä bruiskutuslaitteistä läpi, ei voitele vesi eikä diesel-100 ruiskutuslaitteita. Viimeinen kerta jolloin vesi onnaihettanut ongelmia oli vuonna 1986 auto noli 1973 vuotinen jyry Sisu, Leyland koneella. Tankkia ei varmaan koskaan putsattu, suodattimet vaihdettu kun menivät niin tukkoon, että ei voinut enää ajaa. Tankin päällä oli banjo pultti liitos, sinne Sisun pieni reikäiseen banjo pulttiin se vesitippa mielellään se kotinsa teki, banjo pultti pois, pari puhallusta, vesitippa tuli pois, takasin kiinni ja matka jatku. Scanian banjo pultissa ol taas niin suuri reikä että sieltä olis menny vaikka herne läpi ja seinämät ohuet. Se taas katkes niin pitu herkäst.
Paras lääke, puhdas tankki, hyvät suodattimet, katsoo mistä tankkaa ja tärkeintä mitä. Suodatin lämmitin lisänä hyvä apu, jos sattuu olemaan kesälaatua seassa tankissa.
Isompi ongelma on raskaassa kalustossa ilma järjestelmä. Jos sinne jostain kosteutta pääsee, niin ongelma on valmis. Kun ei ole enää tenuttajaa, ei saa pidettyä sitä kosteutta sulana. Matkan teko loppuu siihen aika äkkiä. Perävaunut oma lukunsa, liittemet lunta täynnä, kesä aikaan, jollain ollut rikkinäinen kuivuri. Sitten otat talvella semmosen perään, lycka till.Tässä yhteydessä voisi huvikseen laskea paljonko sitä lisäainetta kuluisi todellisessa ammattikäytössä, ei taida olla ihan pieni määrä.
- taukki
Hynynen kirjoitti:
Vai että viima jähmettää helpommin :D Ei todellakaan jähmetä, jos ulkoilma on -20C niin ei se sen kylmempää ole viimassakaan, se vain 'imee' nopeammin lämmön jostain lämpimämmästä esim auton moottori tai ihminen.. mutta jos pa-systeemissä on -20C lämpöistä polttoainetta, niin ei tuo viima sitä pakasta yhtään ulkoilmaa viileämmäksi vaan se pysyy -20C ja sillä sipuli.
Hytin lämpöhäviöön tuo viima taatusti vaikuttaa, onhan se huomattavasti ulkoilmaa lämpimämpi.Että sä olet tyhmä
- Vähentääkustannuksia
dittiä kirjoitti:
Tässä yhteydessä voisi huvikseen laskea paljonko sitä lisäainetta kuluisi todellisessa ammattikäytössä, ei taida olla ihan pieni määrä.
Ei ole pieni määrä, mutta ei kohtuuttoman suurikaan. Jo yhden auton avustamisen kustannuksilla tienpäällä hankkii monen vuoden jäätymisenestoaineet useampaankin autoon. Jäätymisenestoaineen käyttöönoton jälkeen ei ole ollut ainuttakaan tiellejäämistä ja muutama vuosi niitä on käytetty. Myös polttoainelinja ja suodattimet pysyy hyvässä kunnossa näiden aineiden avulla. Aineiden käytön kustannukset tulee takaisin moninkertaisesti lisääntyneenä varmuutena.
- Club Huru-ukot
Varsinaisia satusetiä tällä saitilla.
Tosi pro-porukkaa (omasta mielestään). - Vesi jakautuu
Dieselpolttoaineessa on lievä vettä sitova ominaisuus ja silloin kun ajetaan säännöllisesti ja tankataan vähintään kerran viikossa niin ominaisuus riittää pitämään polttoainejärjestelmän kuivana. Jos diesel seisoo pitempiä aikoja tai dieselillä lähdetään liikkeelle lämpimästä tallista kovaanpakkaseen, niin silloin järjestelmään saattaa kertyä vapaata vettä mikä voi jäädyttää polttoainejärjestelmän.
Kun aloin käyttämään dieselpolttoaineen jäänestoaineita, niin jäätymisongelmia ei ole esiintynyt. Diesel-100 lisäainetta en kuitenkaan käytä, koska se on vain vähän turvallisempaa kuin tavallinen kaasutinsprii. Tehokkaammat erikoisaineet jäätymisen astämisen lisäksi parantaa myös hiukan dieselpolttoaineen voiteluominaisuuksia. Lisäksi ne estää ns. kylmäliman muodostumisen ja pitää suodattimet ja polttoainejärjestelmän puhtaana.
Kun vesi lisäaineiden avulla jakautuu hienojakoisesti polttoaineeseen, niin se kulkee polttoaineen mukana turvallisesti läpi polttoainejärjestelmän ja palamistapahtuan. Jo pienikin erottunut vesipisara voi vahingoittaa ruiskutuslaitteita ja veden jakauttava lisäaine on hyvä vakuus vesipisaravahinkoja estämään. - mooses
Täällä tuntuu olevan kaikennäköistä intiaaniheimon johtajaa ja itämaantietäjää liikkeellä. Kyllä on sen verran huimia vastauksia. . .
- Anonyymi
Kyllä toi Diesel 100 minut ainakin pelasti. Tyhmänä annoin Subarun tankin mennä lähes tyhjäksi. Pari kilometriä nykimistä ja sitten tiltti...
Ystävällinen kanssa-autoilija vei mut kylille; 10 l dieseliä pänikkään ja puteli Diesel 100.
Back on track!
Talvella kannattaa ajatella että puoli tankillista on puoliksi täysi. Diesel-auton tankki kannattaa talvisin pitää melko täytenä, muuten ne kondenssivedet rupeaa kiusaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä191037- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875