Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Apua!pef vain 270

Skitzoakka

Elikkä aloitin tässä pitkästä aikaa kuntoilun.. Olen todella lihava nainen BM lähemmäs 50 ja haluan siis laihtua! ;Minulla on paha astma ja ei mun tietääkseni muuta.. No kävelin kävelymatolla 11minsaa (mulla paljon kun kunto on nolla luokkaa) ja heti kävelyn jälkeen ahdisti henkeä ja kun puhalsin sain lukeman 270!! Otin symbicorttia ja nyt puhallan 370.... Myös limaa nousee koko ajan ylös... Onko mahdollista että mun hengitys meni huonoks vaan astman ja huonon kunnon takia? Eihän minun sydämmessä voi olla mitään vikaa? Kävin 1 vuosi sitten rasitusekg-ssä ja se oli normaali ja viikko sitten multa tarkistettiin ekg,saturaatio ja verenpaine mitkä kaikki olivat normaaleja...... Eihän sydänoireet niin äkkiä tule?

5

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin myös

      jos otat avaavaa ennen rasitusta,
      kokeile. Kyseessä saattaapi olla ns. rasitusastma.

    • astmainen...

      Etkö voi verrata tätä 11 minuutin rasitusta tavalliseen kävelyysi? Et kai ole vallan liikkumatonkaan. Kirjoituksestasi ei selviä otitko ahdistukseen hoitavaa lääkettäsi säännölliseen lääkkeenottoaikaasi, joka oli heti rasituksen ja puhalluksen jälkeen. Mikä aika on "nyt puhallan"? Normaalisti lääkkeen jälkeen vai vasta kotona tai jossain muualla kuin liikuntapaikalla kun olet koneen äärellä? Mitkä muuten ovat puhallusarvosi?
      Sehän hyvä, että lima nousee.
      En näe kirjoituksessasi mitään mikä viittaisi sydänoireisiin. Sinulla on astma ja omien sanojesi mukaan olet huonokuntoinen. Toisella kirjoittajalla hyvä vinkki, kokeile sitä. Kysymyksiini ei tarvitse vastata minun takiani, yritin herättää sinut itsesi ajattelemaan

      Hyvää kuntoilupyrkimystä, se kannattaa!

      • skitzoakka

        Elikkä joo kävelen aika paljonkin päivän aikaan mutta se ei ole mitenkään "nopeeta" kun minun lapsetkin ovat kaikki alle 6.... Otin ennen lääkettä peffin ja silloin se oli sen 270 ja jälkeen 370.... Kun kävelin siinä matolla kävelin siis erittäin reipasta vauhtia..... en kehdannut tai viitsinyt löntystellä siinä =) Nyt puhalsin peffiä ja se oli minulle huikeet 420! Pakkanen tietysti vaikuttaa asiaan ja allergia Joo ajattelin koittaa tota vinkkiä =) Kiitos vastauksista!


      • astma myös
        skitzoakka kirjoitti:

        Elikkä joo kävelen aika paljonkin päivän aikaan mutta se ei ole mitenkään "nopeeta" kun minun lapsetkin ovat kaikki alle 6.... Otin ennen lääkettä peffin ja silloin se oli sen 270 ja jälkeen 370.... Kun kävelin siinä matolla kävelin siis erittäin reipasta vauhtia..... en kehdannut tai viitsinyt löntystellä siinä =) Nyt puhalsin peffiä ja se oli minulle huikeet 420! Pakkanen tietysti vaikuttaa asiaan ja allergia Joo ajattelin koittaa tota vinkkiä =) Kiitos vastauksista!

        Liikunta myös laittaa sen liman liikkumaan, mikä on tietysti hyvä asia. Kyllä nuo sinun oireesi ovat varmaan ihan astmasta johtuvia. Kun jatkat kuntoilua, niin oireetkin varmasti helpottuvat kunnon noustessa. Tärkeätä on varmaan se, että et haukkaa kerralla nyt liian suurta palaa, jos kuntosi on aivan alakantissa, vaan maltat aloittaa pikkuhiljaa ja varovasti liikkumisen.


    • onnistunut laihdutus

      Jos kerran haluat laihtua, niin tee seuraavasti. Ota ensin reilu annos avaavaa lääkettä ja odota noin 15 minuuttia. Sitten aloitat kävelyn matolla. Aluksi se tuntuu raskaalta, mutta oireet yleensä helpottavat jos jaksat kävellä noin 15 minuuttia ja jotta laihtuisit sinun pitäisi jaksaa ainakin tunti eli löntystelemään vaan. Kaikki kunniottavat salilla kun jaksat tunnin täpöstellä, mutta nauravat ennemmin kun luovutat kymmenessä minuutissa. Nyt kun lumet sulaa niin uloskin voi ja kannattaa mennä löntystelemään, ei maksa mitään. Kunnon kohottaminen ja laihduttaminen molemmat vaativat pitkää harjoitusta kun aloitetaan nollasta.. eli akuun et tarvitse mitään kovaa kuntoilua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2228
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1926
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      74
      1625
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1492
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe