Moikka!
Oon ehkäpä hakemassa kyseiseen kouluun. Mitä ootte tykän opiskelusta/töistä? Tarviiko olla hyvä matikka, kemia ja fysiikka puolel? Entä tarviiko töissä niitä? Voisko joku kertoa millasta sen alan käytännön työ on ja onnistuisko teidän mielestä proteesin kans? Siis onko rankkaa jaloille? Kaikki kokemukset ja tiedot on tervetulleita :)
Kiitos
Bioanalytiikan ja radiografia/sädehoidon amk tutkinnot
6
487
Vastaukset
- rh
Opiskelen toista vuotta röntgenhoitajaksi. Matikkaa koulutusohjelmassa on yksi peruskurssi, joka on lähinnä lukion kertausta. Ei vaikeaa. Kemiaa meillä ei ole yhtään, mutta fysiikkaa senkin edestä. Olen käynyt nyt kolme fysiikan kurssia, enkä ole varma onko niitä vielä enemmän. Kyllä niistä kursseista läpi pääsee, mutta jos et ole hyvä fysiikassa niin sitten uusintojen kautta. Töissä en usko, että fysiikkaa niin paljon tarvitaan. Mutta onhan se hyvä tietää, miten se säteily syntyy.
Opiskelu on mielenkiintoista, kun siinä yhdistyy sekä tekniikka että hoitaminen. Eikä niitä "likaisimpia" hommia ole. Työmahdollisuudet ovat monipuoliset; natiiviröntgentutkimukset, ultraääni, isotoopit, magneetti, tietokonetomografia, sädehoito, mammografia. Työelämästä minulla ei ole paljon kokemusta, muuta kuin harjoittelun kautta. Paljon röntgenhoitaja joutuu kävelemään päivän aikana ja nostelemaan tai siirtämään potilaita. Ei nyt mitään älytöntä fyysistä kuntoa tarvita, mutta kaikki on plussaa. En tiedä sinun proteesistasi, kuinka se jaksaa fyysisen työn.
Lue lisää röntgenhoitajan opinnoista eri ammattikorkeakoulujen sivuilta. Lisäksi hyvä sivusto on www.mol.fi/avo ja sieltä ammatin kuvaukset. - lllate
Hieman vanha keskustelu mutta itse olen hakemassa metropoliaan ja turkuun näille aloille. Olisiko jollain vinkkejä pääsykokeisiin? Nimenomaan metropolian. Olen yrittänyt röntgenhoitajaksi jo 2 kertaa.. Toivottavasti pisteet (24) riittää valintakokeisiin.
- turusta tullut
Turkuun pääsee helpommin
- lllate
Hmmm, taidan vielä kerran pitää metropolian ykkössijalla.(: Uskotko/uskotteko että kuitenkin saattaisi olla mahdollisuuksia esim sitten turkuun röntgenhoitajaksi jos metropoliaan en pääse? Olettaen että koe menisi suht hyvin. Alkupisteitä 24. Riittääköhän ne edes näihin muihin kokeisiin kuin ekaan..?
- turku tai kuolema
Jos laitat turun ykkössijaksi niin pääset sinne. Jos et laita, etkä saa metropoliaan tarpeeksi pisteitä niin se on oma murheesi.
- lllate
Lupaatko?:D Keväällä sitten turku ykköseksi, jos nyt ei tärppää! Pakko vielä yrittää vaikka menisikin hukkaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161