Älkää nyt äidit (äidithän yleensä saavat nimiasiansa läpi) antako lapsille nimeksi mitään Rebeccaa tai Michaelia jos sukunimi tulee olemaan Möttönen, Väänänen tai joku Mäkinen. Vaikka lapsenne olisi nii..in ainutlaatuinen, miettikää haluatteko antaa lapselle syyn kiusatuksi tulla. Lapsi haluaa sulautua joukkoon, olla kuitenkin oma persoonansa, älkää te vanhemmat tee mitään liian mullistavaa. Varsinkin ihan nuoret äidit haluavat lapsistaan latinalaisperäisiä nimiä; Angelica, Bella yms. Ihan ihania nimiä, mutta jos lapsi ei täytäkään ulkonäöltään "kriteereitä" teini-iässä?
Itse valitsin pojalleni nimen ennen synnytystä, ja poika ei ollutkaan " tyhmän hienon" veroinen, joten sai sitten ihan kivan näköisensä nimen. Juttelimme nimistä nyt 16v myöhemmin ja kysyin mitä olisi pitänyt alkuperäisestä nimestään. " Siis oikeesti, voi #?&%¤# olisin mieluummin kuollut"kertoi asianomainen. Voin paljastaa, että toinen nimi olisi ollut Ludvig. Isällään ei tietysti olisi ollut sananvaltaa, vaikka vastaan yrittikin panna. Onneksi järkiinnyin.
nimi sukunimen mukaan
8
1514
Vastaukset
- aakkuvaakku
Itse en ymmärrä tätä nykyajan "c,b,z,x villitystä". Kyllä se varmasti itsestä tuntuu että olisi tosi coolia jos oma nimi olisi vaikka Gddf Tilulilulii, mutta käytäntö on vähän eri. Itsellä oli tyttönimi vaikeasti kirjoitettava ja lausuttava ja etunimi ihan supi suomalainen. Pääsin helpommalla kun tein mm. ravintolaan pöytävarauksenkin poikaystävän nimellä. Enkä todellakaan halunnut samaa lapselleni varsinkin kun etunimestä ei eroon niin vain pääsekkään. Onko se nyt kiva kun nimen joutuu tavaamaan kaikille? Varsinkin suomalaiset nimet minne k:n tilalle tungetaan se pirullinen c-kirjain.
- muukuin?
Näin on. Pojillani on kaverit: Kim ja Kimi.
Kylään Kim´n luokse vai?
- joijoijoijoi
samallaisia tuontinimiä on lähes kaikki suomalaisten käyttämät. jussikin on joshua, heikki hemrik kyllä noi menee kun totutte.
ärsyttäviä tuollaiset hermoheikot pilkunviilaajat jotka vahtivat kaiken aikaa on muiden olkapäillä hilsettä vai ei. - jok-su
välillä huvittuneena lukenut mitä hauskempia nimiä Hesarista. Edelleen ehkä kuitenkin parhaiten nousee mieleen nimi Cia. Muistelen siihen törmätessäni pohtineeni mahtaako kenties seuraava lapsi sitten olla Fbi? Toivottavasti ei kuitenkaan Kgb.
- hohhoijjjaa
Siis Mäkinen sukunimeen ei saisi laittaa vanhaa nimeä joka kalskahtaa ulkomaalaiselta. Miksi ei muka???
Minun nuori sukulaiseni on Benjamin Mäkinen ja vanha mummoni on Ida Rebekka Mäkinen...eikä kumpaakaan ole koskaan tietääkseni kiusattu. Pappani oli Kustu ja hänen siskonsa oli Aina. Arvatkaa kiusattiinko heitä kun kuulivat kuulemma äitinsä huutaneen: Aina...Kustu...Aina...Kustu....Kuitenkin ihan tavalliset suomalaiset nimet. - hohhoijakkaa
hohhoijjjaa kirjoitti:
Siis Mäkinen sukunimeen ei saisi laittaa vanhaa nimeä joka kalskahtaa ulkomaalaiselta. Miksi ei muka???
Minun nuori sukulaiseni on Benjamin Mäkinen ja vanha mummoni on Ida Rebekka Mäkinen...eikä kumpaakaan ole koskaan tietääkseni kiusattu. Pappani oli Kustu ja hänen siskonsa oli Aina. Arvatkaa kiusattiinko heitä kun kuulivat kuulemma äitinsä huutaneen: Aina...Kustu...Aina...Kustu....Kuitenkin ihan tavalliset suomalaiset nimet.olet noin tympääntynyt ja väsynyt.
- käykö?
Cia Kgb ja Fbi ei käy mut miten olis ihan tavallinen Suomalainen Supo?
- Ch..Mikä??
Itselläni etunimi alkaa kirjaimilla Ch ja olen saanut kärsiä paljon. Ihmiset kysyvät ensimmäisenä: "Ai mikä?" ja "Ch.......... Miten tämä nimi lausutaan?" ja sitten joku huutaa ihan väärin nimeni esim. lääkärin vastaanotolla.. Huoh! Niin ja ihan suomalainen sukini on vaikkei ihan tavanomainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107221Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009