Mistä kilpikonnan sukupuolen oikeen tietää? Sen saa tietää kuulemma vasta kun kilpikonna on 10v, onko totta? Sehän kestä ikuisuuden.
Sen voin sanoa, että omistan 2 pientä kilpikonnaa jotka aina nukkuvat vierekkäin söpösti, voiko se oli että omistan kahta erisukupuolta edustavaa kilpikonnaa? Ah, toivottavasti
Kokemuksia?
Kilpikonnan sukupuoli.
10
4469
Vastaukset
- ffli
Minkä rotuisia kilpikonnasi ovat?
Minun tietääkseni ei johdu kilpikonnien sukupuolesta että ne nukkuvat vierekkäin. :D
Yleensä sukupuolen voi arvioida aikuiskoosta, hännästä ja ainakin punakorvilla kynsien pituudesta. Joku maakonniin perehtynyt saa täsmentää. :) Oletan että maakonnia ja itselläni suokonna.- Juuced
Suokonna, mielenkiintoinen laji.
Juu itselläni on siis maakilpikonna, kreikan kilpikonna. Juuced kirjoitti:
Suokonna, mielenkiintoinen laji.
Juu itselläni on siis maakilpikonna, kreikan kilpikonna.Sukupuolen voi tosiaan määrittää tarkasti vasta, kun konna on sukukypsä. Aiemminkin voi kuitenkin arvailla esimerkiksi alakilven muodon perusteella. Tosiaan aikuiselta konnalta sukupuolta tunnistettaessa tarkkaillaan kilven muotoa, hännän pituutta ja kynsiä. Se, että konnat nukkuvat vierekkäin ei mitenkään kerro sukupuolesta :) Eihän ihmislapsetkaan osoita kiinnostusta pariutumiseen, jos sattuvat leikkimään vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Vinkkejä sukupuolen tunnistamiseen löytää muun muassa osoitteesta www.herppi.net ja sieltä keskustelujen hakutoiminnolla. En juuri nyt jaksa itse alkaa etsimään valmista linkkiä, mutta sieltä löytyy tietoa.
- Juuced
Fella kirjoitti:
Sukupuolen voi tosiaan määrittää tarkasti vasta, kun konna on sukukypsä. Aiemminkin voi kuitenkin arvailla esimerkiksi alakilven muodon perusteella. Tosiaan aikuiselta konnalta sukupuolta tunnistettaessa tarkkaillaan kilven muotoa, hännän pituutta ja kynsiä. Se, että konnat nukkuvat vierekkäin ei mitenkään kerro sukupuolesta :) Eihän ihmislapsetkaan osoita kiinnostusta pariutumiseen, jos sattuvat leikkimään vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Vinkkejä sukupuolen tunnistamiseen löytää muun muassa osoitteesta www.herppi.net ja sieltä keskustelujen hakutoiminnolla. En juuri nyt jaksa itse alkaa etsimään valmista linkkiä, mutta sieltä löytyy tietoa.
Kiitos paljon linkistä.
- tupunan
Heips, katsoppas konnien häntää. Poikakonnalla on pitkä kapea häntä ja tyttökonnalla leveä lyhyt häntä
- ASES
MEILLÄ ON KAKSI 3VUOTIJASTA KILPPATIA!
- kilpikonna kasvattaj
kilppaRia ei kilppatia eläinkasvattaja lr turtle pet
- Kurl
Katsokaa! http://m.youtube.com/watch?v=NqmTd2jd4X4
- Tulpax
Eli.. meillä on kohta 2 v kreikan kilpikonna JA siitä sen hännästä kyllä huomaa että poika on :3
eli pojilal on AINA pidempi häntä.. knu kilpikonna syntyy niin silloinkin voi jo tietää sen koska me tiedettiin heti että poika on kun se syntyi ;)
Eli pojilla on paljon pidempi häntä.. vertaa EKAKSI niiden molempien häntien pituutta.. jos on paljno eroa niin pikku ja leveä häntäinen on tyttö ja iso ja pitkulais häntäinen on poju :D
ja jos ei ole MITÄÄN eroa niin kannattaa kattoa että onko konnalla LEVEÄ vai PITKULAINEN häntä ja... eli: leveä= tyttö ja pitkulainen= poika ;)
toivottavasti autto :3 multa voi kysellä kyl täs forkas muutakin :3 tiiän aika paljno kilppareista kun on 1 kilppari asustellu jo 37 vuotta JA uusin tulokas= poju joka syntyi 27.7.2011 ja kohta on jo 2 v :3 - Anonyymi
Meillä on kaksi kilpikonnaa. Toinen kasvatti sukupuoli elimen (M) noin kaksi-kolme-vuotiaana. Toinen on vasta puolivuotta, mutta naaman piirteistä päätellen tyttö. Isompi kilpikonna hyvin usein pienen päällä.
Tälläinen tappelu/päälle meneminen saattaa olla merkki siitä, että ovat erisukupuolisia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu882968Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4752279- 891602
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501336Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701198- 78923
- 31856
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa14856Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal75806Tänään Uutisnuotassa !
Ähtärin valtuustoryhmien Kokoomus, Keskusta, SDP ja KD kannanotto 27.3.2025 Ähtärinjärven Uutisnuotassa: *Rakentavaa yh41767