Olen pitkään harkinnut hankkivani liskon. Ehkä parta-agaman.. onko teillä kokemuksia niistä? Onko se hyvä aloittelijalle? Olen lukenut niistä paljon, mutta onko jotain, mitä kokeneet vois kertoo..?
Kokemuksia parta-agamista..?
3
401
Vastaukset
- Turkulainen.tyttö
Olen kuullut että se on aloittelijalle sopiva, itsellä on sellainen ollut kohta 8 vuotta. Liskoksi se on yllättävän helppo, perusasiat tietty täytyy olla kohdallaan eli tarpeeksi iso terraario ja valaistus jne... itse olen huomannut että tykkää todella paljon katsella terraariostaan mitä huoneessa tapahtuu, kannattaa siis terraario sijoittaa niin että sillä on jotain katseltavaa :) ei liikaa tietty että partis ei stressaannu! Netistä löytyy tosi paljon hyvää tietoa, mutta näin perusasioiksi vois ehkä sanoa että tosiaan se terraario VÄH. 150x50x50cm yhdelle kun se saa niitä spurtteja välillä ja lämpötilaero saadaan sopivaksi tarpeeksi ison terraarion avulla. Terraarion toiseen päähän siis lämpölamppu ja lämpömatto minne partis pääsee lämmittelemään ja terran toinen pää on sitten se viileä pää. Myös piilopaikkoja pitäis olla, meijän partis menee kantojen "koloon" talvehtimaan. Ja kalkkia aina tarjolla ja lisävitamiinia ravintoon. Toivottavasti oli jotain apua! :)
- partis <3
Itselläni on partis joka täyttää kohta 3.v voin kertoa muutaman kommentin mitä mieltä olen niistä jne..
- on ollut tosi helppohoitoinen
- Ei oo pelottava, on tottunut käsien kosketteluun, sylissä olemiseen jne..
- Kun siihen kiintyy, huomaa ku sille tulis oma luonne :)
Mun partis aika aktiivinen ja iha ku se kuunteliski mua..
- on ollut mukavaa viihdettä ku sitä kylvettää, hän ottaa aurinkoa jne..
- Välineistöön meni aluksi rahaa (terraario, hiukan, lämpömatto, lamput) nii joku 500 paikkeilla.
terraario on mulla tosi mukavan kokoinen 150/60/60 cm.. eli aika iso. (mahtuu kaksikin partista)
Suosittelen partista jos on kiinnostunut liskoista.. ja tää on aika helppohoitoinen ja hellyyttävä :)- liskofanii:D:D