Kokemuksia parta-agamista..?

liskofanii:D:D

Olen pitkään harkinnut hankkivani liskon. Ehkä parta-agaman.. onko teillä kokemuksia niistä? Onko se hyvä aloittelijalle? Olen lukenut niistä paljon, mutta onko jotain, mitä kokeneet vois kertoo..?

3

423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turkulainen.tyttö

Olen kuullut että se on aloittelijalle sopiva, itsellä on sellainen ollut kohta 8 vuotta. Liskoksi se on yllättävän helppo, perusasiat tietty täytyy olla kohdallaan eli tarpeeksi iso terraario ja valaistus jne... itse olen huomannut että tykkää todella paljon katsella terraariostaan mitä huoneessa tapahtuu, kannattaa siis terraario sijoittaa niin että sillä on jotain katseltavaa :) ei liikaa tietty että partis ei stressaannu! Netistä löytyy tosi paljon hyvää tietoa, mutta näin perusasioiksi vois ehkä sanoa että tosiaan se terraario VÄH. 150x50x50cm yhdelle kun se saa niitä spurtteja välillä ja lämpötilaero saadaan sopivaksi tarpeeksi ison terraarion avulla. Terraarion toiseen päähän siis lämpölamppu ja lämpömatto minne partis pääsee lämmittelemään ja terran toinen pää on sitten se viileä pää. Myös piilopaikkoja pitäis olla, meijän partis menee kantojen "koloon" talvehtimaan. Ja kalkkia aina tarjolla ja lisävitamiinia ravintoon. Toivottavasti oli jotain apua! :)

• partis <3

Itselläni on partis joka täyttää kohta 3.v voin kertoa muutaman kommentin mitä mieltä olen niistä jne..

- on ollut tosi helppohoitoinen
      - Ei oo pelottava, on tottunut käsien kosketteluun, sylissä olemiseen jne..
      - Kun siihen kiintyy, huomaa ku sille tulis oma luonne :)
      Mun partis aika aktiivinen ja iha ku se kuunteliski mua..

- on ollut mukavaa viihdettä ku sitä kylvettää, hän ottaa aurinkoa jne..
      - Välineistöön meni aluksi rahaa (terraario, hiukan, lämpömatto, lamput) nii joku 500 paikkeilla.
      terraario on mulla tosi mukavan kokoinen 150/60/60 cm.. eli aika iso. (mahtuu kaksikin partista)

Suosittelen partista jos on kiinnostunut liskoista.. ja tää on aika helppohoitoinen ja hellyyttävä :)

• liskofanii:D:D

kiitos paljon hyvistä vinkeistä ja omista kokemuksistanne!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      68
      2302
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      235
      2238
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1508
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      24
      1323
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      41
      1289
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      132
      1261
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1210
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      979
    9. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      979
    10. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      77
      932
    Aihe