Perälaudan vahvistaminen

HuugoBoss

No niin, kertokaas hyviä ideoita lasikuituisen tuulilasiveneen perälaudan vahvistamiseen. Ei tarvitse korottaa, vain vahvistaa. Tilanne on tämä: Minulla on vene jonka max. konesuositus on 35hv. Tallista löytyy myös 60hv moottori. En viitsisi alkaa vaihtelemaan moottoria pienempään, koska toimii luotettavasti, mutta en myöskään oikein uskaltaisi laittaa sitä noin vain kyseisen veneen perään, koska veneellä on jo ikääkin. Eli jos perälautaa saisi jotenkin vahvistettua, niin ei tarttis koko aikaa pelätä, milloin perälauta antaa periksi. Kiitokset asiallisista vinkeistä.

4

6097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuytkjhg

      ja lasikuidulla yhdessä vahvistamalla siitä saa tukevan! Lasikuitutyöohjeet löytyy termolin sivuilta, josta saa myös tilattua tarpeet

    • ämteevee

      Moi! itse laitoin alkuperäisen perälaudan päälle ruuveilla kiinni 3mm paksun latan koko leveydeltä ja sitten 4-kerrosta lasikuitua päälle...omassa 4metrisessä tl-veneessäni on nyt 60hp kone kiinni ja kestää!

    • Maritime1

      itse vahvistin aikoinaan Bella 475:n takalautaa vesivanerilla jonka tein aika isoksi perän alueelle. Viistosin vielä että sain 60:sen Jammun parempaan kulmaan ja trimmattua enemmän. Ei ollut oma keksintö, tuttu kilpaveneilijä neuvoi...;) Hyvin kesti ja kulki!

    • -Mika-

      ..noita ohjeita jo on tullutkin. Muutaman näkökohdan vielä silti lisäisin.
      Et kerro, millainen se perälauta on kiinnitykseltään kanteen/pohjaan. Tilanteen niin vaatiessa saattaisi olla järkevää vahvistaa perälaudan ylänurkkien kiinnitystä kanteen tai jopa tehdä sellaiset kolmion muotoiset lisäpalat vanerista ja laminoida ne kiinni. Siis siten, että vaikkapa noin 20 senttiä pitkältä matkalta laminoidaan perälautaan ja samansuuruiselta matkalta kylkeen. Ja vastaavat kolmiopalat myös moottorikaukalon molemmin puolin veneen perälautaa ja pohjaa vasten ja kuidulla kiinni. Sopiva vanerivahvuus voisi olla vaikkapa 20 - 30 milliä. Tähän tyyliin, kun tässä on tehty yksi pohjaan ja yhdet molempiin kulmiin: http://koti.kapsi.fi/hvartial/wpunt/DSC03667.JPG

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe