no minä haluaisin kääpiö partaagaman mutta en tieda sopiiko se aloittelijalle ja onko helppo vai vaikee hoitoinen mulla on jo akvaario ja siellä kaloja ja 4 akaattikotiloa mutta kiinostuin myös (ja ihastuin) kääpiö partaagamaan että sopiikose aloittelijalle kiitos vastauksista jo etukäteen:)
ööh saiskö APUU?!!!
5
442
Vastaukset
- tsiisems
Kaikki liskot vaativat pitkäaikaista harkintaa, asiaan perehtymistä ja malttia. Kääpiöparta-agamien saanti ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta laji on yeistymässä.
Kyllä itse voin sanoa, että jos vain jaksaa tosiaan perehtyä liskon hoitoon, niin se käy aloittelijalle ihan hyvin.
Liskon terraario kuitenkin vie paljon tilaa, ja elukan hankkiminen saattaa olla tyyristä.
Kehotan lukemaan aiheesta esim. seuraavilla nettisivuilla:
http://herppi.net/
http://www.outoot.us/
Koska kääpiöparta-agamaa hoidetaan suht. samalla tavalla kuin parta-agamaa, kannattaa lukea parta-agamasivustoja. Niistä löytyy helpommin tietoa kuin kääpiöistä. :)
Kannattaa miettiä tarkkaan, koska nämä liskot ovat kumminkin melko pitkäikäisiä, eikä ole toivottavaa, että omistajan into loppuu kesken ja lisko tyrkätään vaihtoon.
Onnea tiedon hankintaan :>- kp
kiitos tiedosta mutta tulin siihen tulokseen että leogekko olisi minulle kuitenkin se oikea ja ne on niin söpöjä ja kuten agamakin mutta leogeggo on kuitenkin minulle sopiva laji
- tsiisems
kp kirjoitti:
kiitos tiedosta mutta tulin siihen tulokseen että leogekko olisi minulle kuitenkin se oikea ja ne on niin söpöjä ja kuten agamakin mutta leogeggo on kuitenkin minulle sopiva laji
Leogekko onkin ihan hyvä valinta, saattavat vain olla suurimman osan ajasta piilossa päivällä. :)
- utytyty
tsiisems kirjoitti:
Leogekko onkin ihan hyvä valinta, saattavat vain olla suurimman osan ajasta piilossa päivällä. :)
"siellä kaloja ja 4 akaattikotiloa" Kai ne akaattikotilot ovat kuitenkin terraariossa, eivätkä akvaariossa vedessä :D Maakotiloita kun ovat.
- kp
utytyty kirjoitti:
"siellä kaloja ja 4 akaattikotiloa" Kai ne akaattikotilot ovat kuitenkin terraariossa, eivätkä akvaariossa vedessä :D Maakotiloita kun ovat.
no totta kai ne on terraariossa mutta en oikein ymmärrä kun yhtä akaattikotiloa nuorempi on suurempi ja se nuorempi oli kasvattajalta ja toinen eläin kaupata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k19311278Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t438270Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t1107857Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht57419Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa915812Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus555268Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk155099Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset405058Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k64666SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude273398