no minä haluaisin kääpiö partaagaman mutta en tieda sopiiko se aloittelijalle ja onko helppo vai vaikee hoitoinen mulla on jo akvaario ja siellä kaloja ja 4 akaattikotiloa mutta kiinostuin myös (ja ihastuin) kääpiö partaagamaan että sopiikose aloittelijalle kiitos vastauksista jo etukäteen:)
ööh saiskö APUU?!!!
5
482
Vastaukset
- tsiisems
Kaikki liskot vaativat pitkäaikaista harkintaa, asiaan perehtymistä ja malttia. Kääpiöparta-agamien saanti ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta laji on yeistymässä.
Kyllä itse voin sanoa, että jos vain jaksaa tosiaan perehtyä liskon hoitoon, niin se käy aloittelijalle ihan hyvin.
Liskon terraario kuitenkin vie paljon tilaa, ja elukan hankkiminen saattaa olla tyyristä.
Kehotan lukemaan aiheesta esim. seuraavilla nettisivuilla:
http://herppi.net/
http://www.outoot.us/
Koska kääpiöparta-agamaa hoidetaan suht. samalla tavalla kuin parta-agamaa, kannattaa lukea parta-agamasivustoja. Niistä löytyy helpommin tietoa kuin kääpiöistä. :)
Kannattaa miettiä tarkkaan, koska nämä liskot ovat kumminkin melko pitkäikäisiä, eikä ole toivottavaa, että omistajan into loppuu kesken ja lisko tyrkätään vaihtoon.
Onnea tiedon hankintaan :>- kp
kiitos tiedosta mutta tulin siihen tulokseen että leogekko olisi minulle kuitenkin se oikea ja ne on niin söpöjä ja kuten agamakin mutta leogeggo on kuitenkin minulle sopiva laji
- tsiisems
kp kirjoitti:
kiitos tiedosta mutta tulin siihen tulokseen että leogekko olisi minulle kuitenkin se oikea ja ne on niin söpöjä ja kuten agamakin mutta leogeggo on kuitenkin minulle sopiva laji
Leogekko onkin ihan hyvä valinta, saattavat vain olla suurimman osan ajasta piilossa päivällä. :)
- utytyty
tsiisems kirjoitti:
Leogekko onkin ihan hyvä valinta, saattavat vain olla suurimman osan ajasta piilossa päivällä. :)
"siellä kaloja ja 4 akaattikotiloa" Kai ne akaattikotilot ovat kuitenkin terraariossa, eivätkä akvaariossa vedessä :D Maakotiloita kun ovat.
- kp
utytyty kirjoitti:
"siellä kaloja ja 4 akaattikotiloa" Kai ne akaattikotilot ovat kuitenkin terraariossa, eivätkä akvaariossa vedessä :D Maakotiloita kun ovat.
no totta kai ne on terraariossa mutta en oikein ymmärrä kun yhtä akaattikotiloa nuorempi on suurempi ja se nuorempi oli kasvattajalta ja toinen eläin kaupata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701