Luovutan

En jaksa enää

Vippejä enemmän kuin maksukykyä. Yritin selvittää tilannetta velkaneuvojan kanssa sekä muutaman muun tahon. Eivät pystyneet auttamaan juuri ollenkaan. Luovutan edessä varmaan melkoinen helevetti.
Mitä on odotettavissa seuraavaksi?..kaikki laskut on perintävaiheessa....
Kun kaikki menee ulosottoon niin saako työnantaja siitä tiedon kun hän itse hoitaa palkanlaskennan sekä maksuliikenteen? Pelottaa ja ahdistaa, voi kunpa jostain tulisi apu tähän kamalaan tilanteeseen... =(

25

1289

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+5

Työnantaja saa ulosotosta tiedon.

• kysymys vain

saada potkut?

• mitään..
        kysymys vain kirjoitti:

saada potkut?

potkuja saa, vouti ottaa sun palkasta kolmasosan suoraan lyhennyksiin, eri asia on sitten jos esim. oot pankin kassalla voitko jatkaa, en tiedä.......

• 52

Näköjään on niin junttia sakkia että tulee tänne saarnaamaan ja haukkumaan toisten kohtaloa kun asioita selvittelevät. Jos itsellä on asiat niin mahtavan hyvin niin pysykää pois tältä palstalta! Pakkoko tänne on tulla lueskelemaan ja haukkumaan. Pistää sitten niin vihaksi!

• first one
        52 kirjoitti:

Näköjään on niin junttia sakkia että tulee tänne saarnaamaan ja haukkumaan toisten kohtaloa kun asioita selvittelevät. Jos itsellä on asiat niin mahtavan hyvin niin pysykää pois tältä palstalta! Pakkoko tänne on tulla lueskelemaan ja haukkumaan. Pistää sitten niin vihaksi!

Mikä helve...n pakko tänne on ängetä lukemaan näitä viestejä jos itellä on asiat mallillaan eikä mikään paina mieltä. Tämä on aivan loistava palsta. Saa vertaistukea ja jaksaa arjessa eteenpäin.
        Pistää täälläki vihaksi!

• minä vain

Hei

Olen kohtalotoverisi, 40-vuotias nainen Espoosta. Olin jo velkaneuvojaan yhteydessä ja sain häneltä sähköpostin jossa kehotettiin tutustumaan takuusäätiön sivuihin, siinäpä hänen apu. En tiedä mitä teen? Yksi 3000:n luottokorttivelka meni jo ulosottoon. Yritän nyt saada maksujärjestelyä sovittua ulosottomiehen kanssa ettei vaan työnantaja saisi tietää näin nolosta tilanteestani. Mistä ihmeestä saan enää apuja? Asuntolainan päälle on kaikenmaailman luotot ja pikavipit, ei tästä voi selvitä enää millään. Onneksi minulla on sentään kaksi työtä,, mutta siltikään tulot eivät riitä näihin laskuihini. Minulla ei ole ketään kenelle uskaltaisin asiasta puhua. Onko tässä mitään mieltä enää edes elää..... En jaksa kauaa. Auttakaa ken pystyy, pyytäisin vaikka 5 euron lahjoitusta tililleni teiltä keneltä sitä liikenee.

• ehkä apua?

Soita Takuu-Säätiön ilmaiseen palvelunumeroon:
        VELKALINJA, puh. 0800 9 8009 arkisin 10.00 - 14.00.
        * kartoitetaan maksuvaikeuksia ja kokonaisvelkatilannetta; tuloja ja menoja sekä maksukykyä
        * kerrotaan eri velkojen järjestelykeinoista, sosiaalietuuksista ja taloudenhallintakeinoista
        * selvitetään mahdollisuuksia Takuu-Säätiön takauksen saamiseen sekä
        ohjataan hakemaan apua tarpeen mukaan mm. talous- ja velkaneuvonnasta, sosiaalitoimistosta, mielenterveystoimistosta ja diakoniatyöstä.

Tsemppiä.

• 1111111111

Tää oli mielestäni hauska. Selkeä kerjäys viesti, tuskin muuten paikkakuntaa olisit ilmoittanut. Vähän ehkä vois painottaa enemmän tota että olet nainen. Kyllä joku setä vielä heltiää. Toivottavasti et keneltäkään yksityiseltä ihmiseltä saa. Itse olet itsesi kuseen ajanut niin ehkä olis syytä itse sieltä noustakin. Niin teen itsekin.

• juu123456789

onko sinulla mahdollista ottaa pankkiin yhteyttä,ja saada takaaman jonkun esim sisko tms laina,haet lainan noihin luottoihisi,maksat ne pankissa pois,sovitte ok kk erän jonka voit maksaa,näin saisit velat pois,etkä enään ota sellaisia,elämä opettaa kantapään kautta jos ei muuten pankissa on pienet korot,näillä koroilla joita sinulla menee nyt kk lyhennät jo lainaa kk pankkiin... kysypä tätä vaihtoehtoa myös...

• Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä - mihin olet rahat käyttänyt?

Paljonko asuntolainaa on vs. asunnon arvo? Voitko myydä asunnon ja siitä jäisi käteen jotain jolla maksaa vippejä?

Paljonko olet sopinut maksavasi per kk jos 2 työtä ei riitä - mitä työtä teet?

• i

no, en usko, että kukaan lahjoittaa sinulle 5e tilillesi, en tiedä mistä sellainen päähäsi pälkähtikin.. mielestäni marella kysyi asunnostasi ja siitä , että teet kahta työtä ja silti et tule toimeen. aika erikoista. asunnon voi aina myydä. ostaa halvemman tai muuttaa vuokralle. no, ulosotto- ihminen kuitenkin PAKKOHUUTOKAUPPAA asuntosi, koska sinulla on omaisuutta, heillä on lupa viedä asuntosi,ett sillee... ja jos et saa niitä raha- asioitasi järjestykseen, asuntosi menee, eikö sitä sitten kannattaisi itse yrittää myydä???
        ymmärrän kuitenkin hyvin asian, ihminen kun on vaikeuksissa/ ahdistunut, ei hän pysty ajattelemaan järkevästi. en nyt tiedä tämän hetkistä tilannettasi, toivon tietysti, että saat asiasi järjestettyä ja saat pitää asuntosi.... kuitenkin vielä ihmettelen tuota, että teet kahta työtä, eikä rahasi piisaa.

• -i

en aiemmin huomannut lukea tekstistäsi, että sinulla on talolainaa, tässä tapauksessa pankki myy talosi, jos asiat menevät siihen pisteeseen. pankki myy talosi sen arvosta.
        niinkuin marella kysyi, mihin ihmeeseen saat rahasi menemään, jos sinulla on 2 tyäpaikkaa?
        ei pankki sääli, se ottaa omansa pois. niinkuin ulosottomieskin, sekään ei sääli.
        olisiko sinun syytä vaihtaa vesi- näkkileipä- kuurille? tarkoittaen, vietätkö jotain kulutuskerskajuhlia?

• monta kohtaloa
        i kirjoitti:

no, en usko, että kukaan lahjoittaa sinulle 5e tilillesi, en tiedä mistä sellainen päähäsi pälkähtikin.. mielestäni marella kysyi asunnostasi ja siitä , että teet kahta työtä ja silti et tule toimeen. aika erikoista. asunnon voi aina myydä. ostaa halvemman tai muuttaa vuokralle. no, ulosotto- ihminen kuitenkin PAKKOHUUTOKAUPPAA asuntosi, koska sinulla on omaisuutta, heillä on lupa viedä asuntosi,ett sillee... ja jos et saa niitä raha- asioitasi järjestykseen, asuntosi menee, eikö sitä sitten kannattaisi itse yrittää myydä???
        ymmärrän kuitenkin hyvin asian, ihminen kun on vaikeuksissa/ ahdistunut, ei hän pysty ajattelemaan järkevästi. en nyt tiedä tämän hetkistä tilannettasi, toivon tietysti, että saat asiasi järjestettyä ja saat pitää asuntosi.... kuitenkin vielä ihmettelen tuota, että teet kahta työtä, eikä rahasi piisaa.

pakkohuutokauppa, jos ei kykene hoitamaan asuntolainaa? Olettaisi että asunnon myynnin voi hoitaa muutenkin ja pakkohuutokauppa voi olla tappiollisempi pankillekin kuin ns tavallinen myynti. Siinä voi vierähtää pitempi aika, mutta saa paremman hinnan kuin pakkohuutokaupassa. Itse asiassa pakkohuutokauppoja on ollut aniharvoin esillä ja silti on paljon ihmisiä/perheitä jotka joutuvat nostamaan kätensä ylös ylivoimaisten velkojen edessä Esim molemmat irtisanottu ja tulot tipahtaneet kolmannekseen normaalista ansiosta. Tietysti erot ym vaikuttavat myös paljon jos toinen palkansaaja lähtee...

• sen!
        monta kohtaloa kirjoitti:

pakkohuutokauppa, jos ei kykene hoitamaan asuntolainaa? Olettaisi että asunnon myynnin voi hoitaa muutenkin ja pakkohuutokauppa voi olla tappiollisempi pankillekin kuin ns tavallinen myynti. Siinä voi vierähtää pitempi aika, mutta saa paremman hinnan kuin pakkohuutokaupassa. Itse asiassa pakkohuutokauppoja on ollut aniharvoin esillä ja silti on paljon ihmisiä/perheitä jotka joutuvat nostamaan kätensä ylös ylivoimaisten velkojen edessä Esim molemmat irtisanottu ja tulot tipahtaneet kolmannekseen normaalista ansiosta. Tietysti erot ym vaikuttavat myös paljon jos toinen palkansaaja lähtee...

jos ei pysty hoitamaan pankkilainaansa, pankki myy asunnon. toivon tietysti, että asiansa saa muuten järjestettyä, ettei tarvii mennä niin pitkälle. onhan koti aina koti. vaikea siitä on luopua. pankki yleensä myy asunnon sen arvosta. niitä on kyllä harvoin esillä pakkohuutokauppoja. oli ne sitten ulosottovirastosta tai pankista, mutta kuitenkin niin joskus tehdään. ja niinkuin marella kirjoitti, voisi talosta saada rahaa, että pääsisi veloistaan, ennenkö asia menee niin pitkälle, että ulosotto tai pankki tekevät omen ratkaisunsa. niinkuin totesin; koti on aina koti. toivon naiselle espoosta, että saisi pitää kotinsa, varmaan pitää kodistaan kun ei EHKÄ sitä ole jo myynyt?? en tiä, kun ei ole kommentoinut asiaa. ja toivon myös kaikille ongelmiensa kanssa painiville, oli sitten kyse raha- asioista tai muusta. että saisivat asiansa järjestettyä.

• jopasonji

tiedon ulosotossa vain jos palkka ulosmitataan tai jos työnantaja kyselee luottotietoja. Jos ei ole pankki- tai vakuutus- tai rahoitusalalla, en usko että työnantaja kyselee enää luottotietoja työsuhteen alkamisen jälkeen. Sitten kun uo-mieheltä tulee ensimmäinen kirje, kannattaa olla häneen yhteydessä ja sopia maksusuunnitelmaa ja vielä niin että sopii maksavansa itse. Jos pysyy maksusuunnitelmassa, ei uo:n tarvitse lähetellä työnantajalle kirjettä palkan ulosmittauksesta.

Olen itse samassa tilanteessa kuin sinä, suurin osa laskuista perintävaiheessa ja menossa ulosottoon. Lisäksi ensimmäisestä alkoi jo ulosotto ja kahdesta muusta on tullut käräjäoikeuden haaste. Luovuttaa ei missään nimessä kannata. Pahinta on se vaihe ennen kuin kaikki laskut ovat jo ulosotossa. Kaikki perintäkirjeet, perintäpuhelut ja se ahdistus mitä siihen liittyy on pahinta. Ei kannata murehtia liikaa noita raha-asioita. Hyväksy tosiasia ja tee tilanteesta paras mahdollinen. Kyllä se sitten joskus helpottaa..

• saanko kysyä että paljonko?

Jos sulla on työmaa, niin kuulostaa tavallaan hyvältä. Voit soittaa ulosotton ja kysyä, jos voit maksaa velkojasi vapaaehtoisesti niin, että palkasta ei automat pidätetä.

• totta puhuu

itsellä sama tilanne, ja tiedän, että se ahditaa ja muutakin, mitä ilmeisesti tällä palstalla ei saa sanoa. ENSIKSIKIN, laskusi ovat vasta perintätoimistoilla, eikö niin? jos ymmärsin oikein. jos laskut ovat vielä perintätoimistolla, ole heihin aktiivisesti yhteydessä, mieluiten vaikka s- postitse, ettei tule puhelimessa sanavihreitä. heidän kanssaan pitäisi pystyä sopimaan 3- 7 eräinen maksusopimus/ firma. ja kerran olet palkkatyössä, pitäisihän sinun pystyä maksamaan. itse saan pientä eläkettä, vaikka olen aika nuori, mutta silti pystyn sopimaan heidän kanssaan ja maksamaan. mutta tietysti asia on niin, että jos et ole alkuun ole heidän kanssaan aktiivisesti asioinut, niin kulut ja korot ovat pian suurempia, kuin itse pääoma. YRITÄ EDES.

• H.I.F.K sucks

OMA VIKASI! MITÄS VIPPASIT.... KÄRSI NAHOISSASI. JOS NYT VASTA SEN TAJUSIT NIIN AIKA UNTAMO OLET.

• palloilu+raha-asiat
        H.I.F.K sucks kirjoitti:

OMA VIKASI! MITÄS VIPPASIT.... KÄRSI NAHOISSASI. JOS NYT VASTA SEN TAJUSIT NIIN AIKA UNTAMO OLET.

onks ilves parempi? kelleen en soisi velkahelvettiä, mutta se on sitten puheenaihe tällä palstalla; H.I.F.K., NIINKÖ?

• -o

aika vahna viesti, tällä välin ilmeisesti jo ainakin osa laskuistasi mennyt haasteasteelle, jos ei sitten jo käräjille. jos laskusi ovat vielä perintätoimistolla, niitä pitäisi ryhtyä sopimaan, vaikka epäilen, että on myöhäistä viestistäsi on jo kolme viikkoa. toivon, että laskusi ovat vielä perintätoimistolla. alat nyt tekemään heidän kanssaan maksusopimuksia. ja kun pidät niistä kiinni, työnantaja ei saa tietää. mutta uo- merkinnän saa työnantaja tietää, toki, koska uo- ihminen vie osan palkastasi. no, kun laskusi ovat tarpeeksi vanhoja, en tiedä sitä rajaa, kuinka vanhoja pitäisi olla. mutta sitten taas velkaneuvojaan yhteyttä. miksi velkaneuvoja ei muka osaa auttaa? vai tietty ahdistaa, ettet ehkä ole pystynyt kuuntelemaan, mitä hänellä on sanottavaa. ja mielestäni haasteasteellakin vielä pystyisi tekemään jonkinmoisia sopimuksia uo- ihmisen kanssa, toivottavasti en ole kovin väärässä???
      ja perintäyhtiöiden kanssa voi sopia maksusuunnitelmat ja noudattaa niitä, käythän sinä työssä.???
      itse olen hyvin pystynyt sopimaan. esim. yhden firman kanssa 30e/kk. toisen 50e ja kolmannen 99e.jne.toivon, että asiasi järjestyvät.

• 12+4

ei ole muita oikeita velallisia,kuin ne jotka tyhmydessään on mennyt takaamaan veljen tai sukulaisen lainan.Kiakki muut on vain halunnut nopeaa rahaa ja maksusta viis ja nyt uikutetaan.Onneksi velallisen arki on kusista ilman luottotietoja.

• mä vaa
        12+4 kirjoitti:

ei ole muita oikeita velallisia,kuin ne jotka tyhmydessään on mennyt takaamaan veljen tai sukulaisen lainan.Kiakki muut on vain halunnut nopeaa rahaa ja maksusta viis ja nyt uikutetaan.Onneksi velallisen arki on kusista ilman luottotietoja.

Espoon naisen ahdistukseen. Jos tulot ei riitä ja muutenki menee heikosti nii ei muuta ku anna mennä kaikki ulosottoon. kyllä ne sitä kautta sit aikanaan tulee maksettua ja ku sulla on kaks työpaikkaaki nii ei siin voi mennä paria vuotta kauempaa. ja mikä parasta menettämällä luottotiedot et tee enää itsellesi velkaa joten viiden vuoden päästä olet velaton ja rahaa alkaa jäämään käteen väkisinki =)
        Parasta jatkoa elämällesi ja jaksamista! Meitä on suomessa niin paljon että kyllä me yhdessä näistä selvitään!

• pikku vinkki
        mä vaa kirjoitti:

Espoon naisen ahdistukseen. Jos tulot ei riitä ja muutenki menee heikosti nii ei muuta ku anna mennä kaikki ulosottoon. kyllä ne sitä kautta sit aikanaan tulee maksettua ja ku sulla on kaks työpaikkaaki nii ei siin voi mennä paria vuotta kauempaa. ja mikä parasta menettämällä luottotiedot et tee enää itsellesi velkaa joten viiden vuoden päästä olet velaton ja rahaa alkaa jäämään käteen väkisinki =)
        Parasta jatkoa elämällesi ja jaksamista! Meitä on suomessa niin paljon että kyllä me yhdessä näistä selvitään!

Miksi kerjäät vaikka istut lompakon päällä :D

• fiksua!
        pikku vinkki kirjoitti:

Miksi kerjäät vaikka istut lompakon päällä :D

erittäin fiksu pikkuvinkki. toiset yrittää auttaa tääll parhaansa mukaan ja meet ja kerrot, että vois myydä itteensä. no, tuosta kerjäysjutusta en pitänyt espoon naisen jutussa, melkein kaikilla täällä on rahaongelmia. jokainen, jolla on rahaasiat päin pee; tä ei varmasti ole valmiita antamaan tuota 5e; a. ja vaikk ois rahaasiat mallillaankin. itse aikuinen ihminen hoitelee omaat asiansa.

• vipit on p..seestä m
        fiksua! kirjoitti:

erittäin fiksu pikkuvinkki. toiset yrittää auttaa tääll parhaansa mukaan ja meet ja kerrot, että vois myydä itteensä. no, tuosta kerjäysjutusta en pitänyt espoon naisen jutussa, melkein kaikilla täällä on rahaongelmia. jokainen, jolla on rahaasiat päin pee; tä ei varmasti ole valmiita antamaan tuota 5e; a. ja vaikk ois rahaasiat mallillaankin. itse aikuinen ihminen hoitelee omaat asiansa.

Huutonettiin kaikkee mahdollista myyntiin, samoin kultarahaksi. Osta esim hobbyhallista pienellä osarilla tv ja myy se heti. Ja teet kaikista vipeistä maksusuunnitelman. Ajoissa. Jos saat ota isoin vippi (1000?) pisimmällä maksuajalla. Syö kaurapuuroo jauhelihaa makaronia. Ota asuntolainalle lyhennysvapaata esim vuosi, jos sulla lainaa on. Näin meillä ollaan taas jaloillaan ja vipittömiä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      50
      5248
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      73
      4246
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      80
      3754
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      74
      2750
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      163
      2601
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      67
      2433
    7. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      28
      2365
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2219
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      146
      1814
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1596
    Aihe