Peliaika

sivustaseuraaja

Terve, olen tässä useamman vuoden junnukiekon seuraamisen perusteella ruvennut miettimään, että onko muissakin joukkueissa samanlainen meininki, että samat kaverit istuvat aina viltissä, eivätkä saa minkäänlaista mahdollisuutta näyttää omia taitojaan?

Samoin myös 1 ja 2 kenttiä tuntuvat pelaavan valmentajan suosikit, en voi tosin kieltää ettei osa heistä olisi oikeasti hyviä, mutta kyllä välillä tuntuu siltä että mitä vittua tuokin tuolla tekee...

Niin, oma poikani ei pelaa, joten se ei vaikuta asiaan.

13

2688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7777777777

      Onko seura Ilves
      Siellä on just tätä touhua

      • lkjhgfd

        valmennuspääliköölle muttaa helposti tilannetta..


    • hyvä huomio

      istuttamasta vilttiketjussa D-junnuihin saakka ja huom. siinäkin on vielä erikseen maininta, ettei voi pituuskasvusta johtuvan kömpelyyden vuoksi sivuuttaa, koska jokaiselle pojalle tulee myös tuosta johtuvaa haittaa ja se näkyy ns. kömpelyytenä. On myös seuroja, jotka antavat peliaikaa harjoitusaktiivisuuden perusteella vielä isommissakin pojissa..

      Oma poika pelaa ja siinä vaiheessa, kun joutuu vilttiketjuun loppuu minun tuki asiaan ja näin myös luonnollisesti seura menettää yhden pelaajan ja seuramaksut pojasta.

    • tähän tämä

      Joukkueurheilussa aina joku joutuu olemaan vilttiketjussakin. Näin se vaan on ja siihen on tottuminen.
      Jos joukkueesta tehdään liian kapea, ollaan heti vaikeuksia kun sikainfluenssat ja loukkaantumiset iskevät päälle. Jos koko kauden on pääosin aukonut vaihtoaition ovea pelikaverille on kauden jälkeen syytä pohtia, josko peliaikaa löytyisi alemmalta sarjatasolta tai kilpailevasta porukasta.. Ei se ole isällekään häpeä jos poika pelaa AA:ssa AAA:n sijaan. Peliriemu ja ilo on tärkeintä - ei tiukka mailan puristaminen isän iloksi!

      • siinäpä se

        Kun on paikkakuntia, joissa ei pysty siirtymään seurasta toiseen? Tai edes ikäryhmästä, sillä jos juniori sattuu olemaan yli-ikäinen. Harmi, että monen juniorin harrastusmahdollisuudet viedään pois, ei siinä ketään hymyilytä, kun aina vaan istuu siellä penkin perällä. Etenkin kun on vielä joukkueita, joissa valmentaja ei edes yritä vaihtaa kentällisiä kauden aikana, vaan jatkaa samoilla, toimi ne sitten, tai ei.

        Eihän kenenkään harjoittelumotivaatio kasva, kun hyvinkin harjoittelemalla ja kehittymällä istut aina siellä penkin päässä. Junnulle tulee vain olo, että mitä järkeä treenata kun kuitenkaan siitä ei hyötyä ole.
        On harmillistä että tälläistä tapahtuu.


      • ölkjhgfds
        siinäpä se kirjoitti:

        Kun on paikkakuntia, joissa ei pysty siirtymään seurasta toiseen? Tai edes ikäryhmästä, sillä jos juniori sattuu olemaan yli-ikäinen. Harmi, että monen juniorin harrastusmahdollisuudet viedään pois, ei siinä ketään hymyilytä, kun aina vaan istuu siellä penkin perällä. Etenkin kun on vielä joukkueita, joissa valmentaja ei edes yritä vaihtaa kentällisiä kauden aikana, vaan jatkaa samoilla, toimi ne sitten, tai ei.

        Eihän kenenkään harjoittelumotivaatio kasva, kun hyvinkin harjoittelemalla ja kehittymällä istut aina siellä penkin päässä. Junnulle tulee vain olo, että mitä järkeä treenata kun kuitenkaan siitä ei hyötyä ole.
        On harmillistä että tälläistä tapahtuu.

        kaikissa seuroissa on Vähintään valmennuspäällikkö ja kyllä hyvinhoidetussa seurassa nuo asiat huomioidaan ja sitä peliaikaa löytyy, koska liitonkin säännöt pitävät erinäisiä seikkoja miksi kasvavia nuoria ei tule sivuuttaa


      • afqwefwe
        ölkjhgfds kirjoitti:

        kaikissa seuroissa on Vähintään valmennuspäällikkö ja kyllä hyvinhoidetussa seurassa nuo asiat huomioidaan ja sitä peliaikaa löytyy, koska liitonkin säännöt pitävät erinäisiä seikkoja miksi kasvavia nuoria ei tule sivuuttaa

        Ei se neloskentän jauhaminen ketään kehitä. On turhaa istua vaihdossa ja pelata 3-5minuuttia per peli.


      • 76543
        afqwefwe kirjoitti:

        Ei se neloskentän jauhaminen ketään kehitä. On turhaa istua vaihdossa ja pelata 3-5minuuttia per peli.

        Ilveksen valmennuspäälliköllä on omat suosikit jotka pelaavat
        Hyvä esim,B junnujen eräs maskotti
        Ja vanhemmat maksaa kiltisti
        Ko .herra on monen pojan kehityksen pilannut ,tai herra on ajanut poikia seurasta pois ,tai lähteneet hänen takiaan
        Mutta näkeehän sen jo junnujen menestyksestä kaikissa ikäryhmissä,että jotain on pielessä ja pahasti


      • 151234
        76543 kirjoitti:

        Ilveksen valmennuspäälliköllä on omat suosikit jotka pelaavat
        Hyvä esim,B junnujen eräs maskotti
        Ja vanhemmat maksaa kiltisti
        Ko .herra on monen pojan kehityksen pilannut ,tai herra on ajanut poikia seurasta pois ,tai lähteneet hänen takiaan
        Mutta näkeehän sen jo junnujen menestyksestä kaikissa ikäryhmissä,että jotain on pielessä ja pahasti

        Täälläkin oli kauden alussa 5 kentällistä pelaajia. Kauden aikana aina samat kaverit saivat istua vaihdossa, oli loppukaudesta jäljellä enää 3 kentällistä, joista edes kolmoskenttää ei peluutettu paljoa. No eipä niitä pelejä niin voiteta.


      • 65432
        151234 kirjoitti:

        Täälläkin oli kauden alussa 5 kentällistä pelaajia. Kauden aikana aina samat kaverit saivat istua vaihdossa, oli loppukaudesta jäljellä enää 3 kentällistä, joista edes kolmoskenttää ei peluutettu paljoa. No eipä niitä pelejä niin voiteta.

        Oliko tämäkin tapaus Ilveksessä?


    • Yyyteri

      Parhaat pelaavat aina nuoremmasta Ceestä alkaen. Valmentaja ja juniori- yms. valmennuspäälliköt päättävät ketkä ovat heidän mielestä parhaita tai ainakin lupaavampia. Joskus myös isän rahta, suhteet tai isonveljen taidot antavat pelipaikan. Jos on tyytymätön, voi useimmiten vaihtaa seuraa. Joskus tietysti paikkakunnalla ei ole kuin yksi seura ja joukkue, jolloin sitten vain istut viltissä tai lopetat.

      • niinpäniin123

        se menee. Mielestäni suhteilla ei ketään saisi peluuttaa.


      • aina väärinpäin
        niinpäniin123 kirjoitti:

        se menee. Mielestäni suhteilla ei ketään saisi peluuttaa.

        on siinä valkulla pohtimista, että ketä peluuttaisi..Niin tai näin - aina väärinpäin!Huoltajan poikaa on pakko kotimatseissa peluuttaa, kun muuten isältä menee kiakkopiireissä kasvot ja jos poikaa ei ota vieraspeleihin, niin ei ole huoltohenkilökuntaakaan.Apuvalmentajan tuuraajan poikaa on pakko peluuttaa, kun isä venkslaa ketjuja koko ajan taustalla, ja siltäkin menee kasvot jos poika ei pelaa,joukkueen suurimman sponsorin poikaa on pakko peluuttaa, kun muuten menee sponssirahat ja isältä kasvot ja sitten täytyy säälistä peluuttaa välillä niitäkin poikia, joiden vanhemmat eivät puutu joukkueen toimintaan millään tavalla.Ja sitten on niitä, jotka on nyt taidollisesti suurinpiirtein samanarvoisia, mutta tulevaisuudessa erot kasvaa ja niitä joilla on kokoa,näköä ja luistinkin kulkee, mutta pelisilmä perseestä.Ja jonkun isä pelas B:hen vai oliko vallan A:han asti ja sen pojan on tietysti oltava paras.Seuraava peli pukkaa jo päälle ja kokoonpano olis päätettävä!Hjelppiä;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe