KANEVA VIRTUAALIMAAILMA. MIKSI EI SUOMALAISET VIIHDY?

Dragonya From Kaneva

Itse löysin virtuaalimaailman "Kaneva" kaksi vuotta sitten joulukuussa. Aluksi asiat olivat melko hankalia, mutta ympäriltä löytyi aivan mahtavia ihmisiä jotka olivat valmiita neuvomaan. Kanevassa voi rakentaa oman kotinsa, aivan kokonaan, tai nykyisin jopa ostaa muiden Kanevalaisten rakentamia (3D-esineet, kavimukeja, autoja [eivät liiku, ainakaan vielä!]) taloja. Siellä voi suunnitella ja myydä omia vaatteita, itse olen todistanut monen monta muutosta Kanevassa, nähnyt hyviä aikoja ja huonoja aikoja, silti ihmiset siellä ovat onnistuneet pitämään minut mukana. Kanevassa voi ladata musiikkia ja videota omaan klubiin sekä kotiin. sen 2D-sivulta (www.kaneva.com) voi siis mennä omaan mediakirjastoon, ja ladata joko youtubesta tai omalta koneelta musiikkia ja kuvia sivustolle, ja sieltä ne saa sinne 3D-maailmaan. Olen kahden vuoden aikana törmännyt n. 4:ään suomalaiseen siellä. Miksi ihmeessä näin harvaan?? Siellä on ihmisiä suurin piirtein kaikkialta maailmasta. Australiasta, UK:sta, Amerikasta, Meksikosta, Braziliasta, Ranskasta.. Jopa Ruotsista. Mutta missäpä kaikki Suomalaiset? Kävin läpi Kanevalaisia, etsimällä 2D-sivustolta hakusanalla "Finland", löytyipä aikamoinen määrä mutta tuskinpa kukaan on siellä kauan ollut. Jos joku kiinnostuu käymään siellä, kannattaa toki ensin lukea säännöt (siellä vahditaan niitä hyvin! ;) ), ja voi ladata ohjelmat ilmaiseksi www.kaneva.com . Me voimme itse päättää kulutammeko peliin satota, pari euroa , vai ei yhtään. Itse en ole kuluttanut yhtään ja olen saanu rakennettua vaikka mitä, ostanut vaatteita yms. Ihmiset siellä järjestävät ns. tanssikilpailuja. Ja nyt en siis tarkoita paritanssia. Vaan siellä on tanssilattia jonka päälle kävellään, ja ruudun oikeaan laitaan tulee "Play" .Kanevassa siis on sisäkkäisempiä (en oikein tiedä miten sanoa sitä suomeksi, mutta englanniksi se sanottaisiin "inner games".) pelejä. Siellä on "Ka-ching" joka on tavallaan ampumapeli. Aseet eivät edes näytä oikeilta, se on vähän niinkuin värikuula ampumista. Siinä voi joko pelata pelkästään kolikoista (Coins), jolloin aseet eivät ole käytössä, vaikka niitä saattaisikin näkyä kentällä. Toinen vaihtoehto on aseiden kanssa. Valintana on Kolme asetta. Yksi ase, jostai ei lopu panokset koskaan, mutta välillä täytyy ladata, ja kaksi muuta asetta jotka löytyy kentältä. Näin voi toisen tiimin ihmisiä hoidella, samalla kun kerää kolikoita. Pelissä on myös ns. "Advisoreja" (Advisors), jotka ovat siellä vastaamassa kysymyksiin, auttamassa, ja joskus jopa "potkimassa" erittäin vaikeita ongelman aiheuttajia omiin koteihinsa. Advisoreilla on kirkkaan sininen nimi jonka huomaa helposti jopa isommasta porukasta. Sitten on, suomeksi en taaskaan osaa sanoa, mikä oikea termi olisi, mutta "Game masters". Ihan alussa kaikilla GM:llä oli punainen nimi, mutta nykyisin ainakin yhdellä on musta, toisella lila/pinkki tai sen tyylinen, ja toisella punainen. Joskus jopa koko pelin kehittäjä, Chris Klaus, saattaa piipahtaa 3D maailmassa. Itse olen jopa päässyt juttelemaan hänen kanssaan Kanevan ostoskeskuksessa ("Kaneva Mall"). Tosin hän on sen verran kiireinen että usein hän on poissa ruudun äärestä. Hänet tunnistaa punaisesta nimestä ja nimimerkista CKlaus..
Jos joku teistä sattuu kiinnostamaan, menkää vaikka youtubeen, etsikää Kaneva (Kaziganthi77:llä on hieno mainos Kanevasta, hän teki sen erääseen Kanevan järjestämään pikkukilpailuun, ja ei , kilpailuissa ei valitettavasti voita oikeaa rahaa, Kaneva on vain sosiaalinen virtuaalimaailma, jossa on jotain hauskoja pieniä kilpailuja silloin tällöin. Jos voittaa, saa "rewards" rahaa.. Pelissä voi ostaa credittejä oikealla rahalla, mutta niitä voi saada jopa Kanevalaisten järjestämistä tanssikilpailuista, trivioista tai "töistä" siellä. Rewardseja saa ilmaiseksi joka päivä kirjautumalla sisään, "kiertueesta" /Tour.. jossa näkee jäsenten / kanevalaisten rakentamia klubeja ja jopa hääpaikkoja. Ihan mitä mielikuvituksenne tuottaa.
Voitte myös googlettaa Kaneva, silläkin pitäisi löytyä kivasti tietoa. Jos päätätte ihan kirjautua ja mennä katsomaan 3D maailmaa, ja näettä minut, "Dragonya" nimimerkin, Kanevassa, tulkaa ihmeessä moikkaamaan.
Ikäraja Kanevassa on 13. Mutta ei hätää, se ei ole pelkästään lapsille, jos siis satut olemaan aikuinen. Suurin osa minun ystävistäni siellä on 20-50 vuotiaita. Vanhin on oikeastaan 60:nen. Se on siis kaiken ikäisille tarkoitettu.

6

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arto-ikonen222

      en ymmärrä enkkuu mut se on varmaa kiva peli

    • juniori120

      Kuule mäkin olen siellä. Nimeni siellä juniori120. Mä en ole löytänyt ketään suomalaista vielä että mä olen siellä melkein joka päivä. Voit löytää minut joskus omasta kodista tai Kaneva citystä myös. Joskus jossain vaatteitakin ostan ja työpaikalla olen joka päivä käymässä ainakin kerran. Tuu kanevaan vaan! Löydät mut kullä sieltä kaverin etsimis sivultakin mut kai!

      • kiitti!

        kiitti tiedosta!kokeilen heti!


    • tämmönenvaan

      Entä oisko kellään tietoo miksi minun kanevani ei toimi, tai siis en pääse sinne. Kun painan ''go 3D'' siihen tulee se lataus ikkuna. Ensin se lataa vähän, mutta sitten se menettää yhteyden joka kerta kun koitan mennä sinne? Oisko kellään ollu samaa ongelmaa? Kiitos! :)

    • venlajuutinen

      onko 8vuotiaille mun pikkusisko haluis sinne :D onko se?

    • rt5y67u

      menisin mutku -.-.-.-.-.-.-

      'ei ole tarvittavia käyttöoikeuksia tietokoneesi ei anna asentaa'

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe