Jatkuva nieleminen??

3456789

Onko psyykkinen ongelma??? Olen kärsinyt lähiaikoina ahdistuksesta/jonkun sortin paniikkihäiriöstä jne. ja nyt yhtäkkiä viime yönä en saanut unta, en tiedä tuliko nukuttua yhtään,tuli pakottava tarve usein niellä. Muistan että lapsena kärsin samasta vaivasta, varmasti psyykkistä sillon. Todella ärsyttävää, nukkuminen yms. keskittyminen vaikeeta. Osaako kukaan ihana ihminen kommentoida asiaa. Tuntuu että sylkeä erittyy myös aika paljon,liikaakin. Toiv. vaan että tää menis nopeasti ohi niin kuin tulikin! Voi kuulostaa oudolta/huvittavalta mutta tämä oikea vaiva.

13

7448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bugefalos

      Kokomaailma on sairas psyykkeeltään.Se on yleensä ollut alempien luokkien tauti etupäässä.Hyvinvoivat ovat syönneet aina parhaat palat,ja päässeet virkistymään mihin ovat halunneet ym.Joten he eivät ole psyykkisesti rasittuneet niinpaljon kuin ruohonjuuritaso.Nyt on ollut viellä jonkinnaikaa termi vihannes,yleisesti sairaiden toipimisesta joilla on mennyt tosi huonosti.Kaikki kaunistelut tosiasioista ovat jonkinnasteisia valheita.Jos ihminen on raajarikko tai täysi halvaantunut ja aletann kutsua porkkanaksi tai muuksi vihannekseksi kuvastaa myös ihmiskunnan sairasta ahneutta,kui pitäisi syödä viellä vaivaisensa,ettei tulisi turhia kuluja yhteiskunnalle hoidoista ja saisi porkkanoista ja lantuista viellä vitamiinejäkin pistäessään poskeensa loputkin kui entiset kannibaalit.Puhutaan vain korkeasta tasostamme alalla kuin alalla.

    • ex-kofeinisti

      Nieleskely kuului minulla ahdistuneisuuteen. Joko sinulla on tullut nielun kramppi?
      Jos käytät kofeiinia, sinulla on todennäköisimmin kofeinismi.

      http://qmies.blogit.fi/

      • aloittaja

        syön kyllä psyykenlääkettä ja olen kuullut että voisi lisätä syljen eritystä, luulin vain että tommoset oireet tulisi hoidon alussa. Olen kuitenkin syönyt lääkettä jo joitakin kuukausia.
        Ja kyllä, kofeiini on aiheuttanut erinäisiä oireita aikasemmin(kamala väsymys,joskus ahdistus,sydämentykytys) ja olen kyllä yrittänyt vähentää sen juontia, kerran-pari pvän. Pitäisikö kokonaan lopettaa? Voiko juoda esim. teetä ja kaakaota? Joo psyykkistähän tämä taitaa olla!! Kramppeja en ole saanut ja toiv. en saakkaan. (ei saa säikytellä)


      • Kurkkuinen tapaus
        aloittaja kirjoitti:

        syön kyllä psyykenlääkettä ja olen kuullut että voisi lisätä syljen eritystä, luulin vain että tommoset oireet tulisi hoidon alussa. Olen kuitenkin syönyt lääkettä jo joitakin kuukausia.
        Ja kyllä, kofeiini on aiheuttanut erinäisiä oireita aikasemmin(kamala väsymys,joskus ahdistus,sydämentykytys) ja olen kyllä yrittänyt vähentää sen juontia, kerran-pari pvän. Pitäisikö kokonaan lopettaa? Voiko juoda esim. teetä ja kaakaota? Joo psyykkistähän tämä taitaa olla!! Kramppeja en ole saanut ja toiv. en saakkaan. (ei saa säikytellä)

        Ahdistus ainakin tekee nielemisjutun.
        Mutta minulla oli työkaveri joka nieleskeli ja ryki samassa poterossa päivät pitkät ja olin tulla hulluksi.
        Olimme kaksin ja aloin suorastaan voimaan pahoin kun kuuntelin sitä rykimistä aamusta iltapäiväkahteen.
        Jotenkin yritin olla kuulematta/ajattelematta sitä, mutta ei, mutsi ryki vaan.
        Minulla oli tuo nielemishomma vuosi sitten, liittyi paniikihäiriöön joka taas syntyi kauheasta työpaikkakiusaamisesta.
        Sain lääkket ja irtaannuin työpaikastani.


      • Luulen tosiaan
        Kurkkuinen tapaus kirjoitti:

        Ahdistus ainakin tekee nielemisjutun.
        Mutta minulla oli työkaveri joka nieleskeli ja ryki samassa poterossa päivät pitkät ja olin tulla hulluksi.
        Olimme kaksin ja aloin suorastaan voimaan pahoin kun kuuntelin sitä rykimistä aamusta iltapäiväkahteen.
        Jotenkin yritin olla kuulematta/ajattelematta sitä, mutta ei, mutsi ryki vaan.
        Minulla oli tuo nielemishomma vuosi sitten, liittyi paniikihäiriöön joka taas syntyi kauheasta työpaikkakiusaamisesta.
        Sain lääkket ja irtaannuin työpaikastani.

        ehdottomasti, että syy on jossakin mielen rikkimenemässä tai häiriössä. Esim. pakko-oireiluun ja paniikkihäiriöön voinee kuulua nieleskely. Voimia kaikille ongelmiin!


      • exx-kofeinisti
        aloittaja kirjoitti:

        syön kyllä psyykenlääkettä ja olen kuullut että voisi lisätä syljen eritystä, luulin vain että tommoset oireet tulisi hoidon alussa. Olen kuitenkin syönyt lääkettä jo joitakin kuukausia.
        Ja kyllä, kofeiini on aiheuttanut erinäisiä oireita aikasemmin(kamala väsymys,joskus ahdistus,sydämentykytys) ja olen kyllä yrittänyt vähentää sen juontia, kerran-pari pvän. Pitäisikö kokonaan lopettaa? Voiko juoda esim. teetä ja kaakaota? Joo psyykkistähän tämä taitaa olla!! Kramppeja en ole saanut ja toiv. en saakkaan. (ei saa säikytellä)

        Teessä ja kaakaossa on myös kofeiinia, itse sairastuin teetä juomalla vaikeaan masennukseen, ahdistuneisuuteen ja paniikkihäiriöön lihas- ja neurologisilla oireilla höystettynä. Pienikin määrä kofeiinia ylläpitää oireita aiheuttavia prosesseja. Täydellisen lopettamisen jälkeen menee joitakin kuukausia, ennen kuin helpottaa. Ahdistuneisuus voi pahentua vieroituksen alussa voimakkaasti, samoin masennus kuuluu vieroitusoireisiin. Itse juon pelkästään vettä ja kuumana juomana piparminttua. Ei se ole psyykkinen vaiva, vaan kofeinismi, eli krooninen kofeiinimyrkytys.


      • exx-kofeinisti
        Luulen tosiaan kirjoitti:

        ehdottomasti, että syy on jossakin mielen rikkimenemässä tai häiriössä. Esim. pakko-oireiluun ja paniikkihäiriöön voinee kuulua nieleskely. Voimia kaikille ongelmiin!

        Täyttä höpönlöpöä, paniikkihäiriö on useimmiten myrkytyksen aiheuttama oireyhtymä. Sama myrkytys voi aiheuttaa pakkomielteisyyttä ja kutakuinkin kaikkia muitakin sisäsyntyisiä psyyken tiloja muistuttavia oireita aina skitsofreniaan asti. Yli puolet mielisairaalapotilaista on hoidossa kofeinismin takia.

        Jokainen kofeiinia käyttävä voi varmistaa jutun omalta kohdaltaan lopettamalla täydellisesti kofeiinin pariksi vuodeksi, siinä ajassa sen aiheuttamat myrkkykertymät poistuvat kehosta, ja aivovauriot korjautuvat sen verran, että niiden aiheuttama oireilu poistuu.


      • entinen kahvipapu
        exx-kofeinisti kirjoitti:

        Teessä ja kaakaossa on myös kofeiinia, itse sairastuin teetä juomalla vaikeaan masennukseen, ahdistuneisuuteen ja paniikkihäiriöön lihas- ja neurologisilla oireilla höystettynä. Pienikin määrä kofeiinia ylläpitää oireita aiheuttavia prosesseja. Täydellisen lopettamisen jälkeen menee joitakin kuukausia, ennen kuin helpottaa. Ahdistuneisuus voi pahentua vieroituksen alussa voimakkaasti, samoin masennus kuuluu vieroitusoireisiin. Itse juon pelkästään vettä ja kuumana juomana piparminttua. Ei se ole psyykkinen vaiva, vaan kofeinismi, eli krooninen kofeiinimyrkytys.

        samalla tuli paniikioireita.
        Sain tuhdin lääkityksen, menin muumioksi, olin oikea lääkärin unelma koekaniini.
        Vasta kun itse aloin kristiosimaan lääkkeitä ja niiden vaikutusta, niitä alettiin vähentämään.
        Sitten viime lokakuussa jätin kahvin pois, aloin hiukan tasaantuntumaan.
        Kerroin siitä hänelle, turhaan, eihän se ole hoitoa.
        Nyt olo on mahtava. Nukun yöt hyvin.
        Siis, lääkitys on, mutta turhat pöpperöksi tekevät lääkkeet sain pois.
        Lääkäri ei kertakaan kysynyt muista ruokavalioon liittyvistä seikoista, ei edes liikunnasta.
        Sokeri on myös minimissä, vaikka en osaa sanoa sen vaikutusta.

        Alkuun olin skeptinen jollekkin joka antoi vihjeitä kahvin poisjättämiseen.
        Kahvihan oli niin hyvää.
        Kiitos jankkauksesta kokeilin ja en juo enää koskaan sitä myrkkyä.


    • Anonyymi

      Terve! Vieläkö olet huudeilla ja miten tänä päivänä voit oireen kanssa? Täällä nimim.täysin samaa oireilua!

    • Anonyymi

      Hei! Minulla on myös samanlaista oireilua. Suuhun tulee sylke liian kanssa. Nielen melkein non-stoppina. Epäiltiin Sjögrenin oireyhtymää- ei ollut.

    • Anonyymi

      Juo lasi vettä kun tulee se nielemishäiriö ehkä laantuu jos on jotain oikeaa mitä nielee.

    • Anonyymi

      Konsultoi Jussi Halla-ahoa.

    • Anonyymi

      mulla on ollut tätä nielemistä jo 5 vuotta joka päivä ja joka sekunti en voi sille mitään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2754
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1975
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1325
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe