Millaista on ryhmäkuri valtuustossa,eli Lieksa siirtui ns oikeistoenenmistöiseksi eilen Lieksan valtuuston kokouksessa SDP valtuutettu siirtyi perussuomalaisiin ja syyksi lehdessä mainittiin luottamuspulan valtuustoryhmän puheenjohtajan kanssa.
Tällaista asiaa jo odotin mitä tuosta Pielisentie valituksesta seuraa,vaikeaa on varmaan silloin kun" omat koirat purevat" kuten kansanomainen ilmaisu asioista on. Mutta mitä liikehdintää vielä sitten ja miten asiat hoituvat jatkossa, Uskon kuitenkin,että ihmiset äänestäessä henkilöitä tuntevat ehdokkaan näin kunnallispoliiittisia asioita hoitamaan,jokaiselle asialle on oma kannattajakunta sinänsä hyvä ,että nöyristelylle kumartelulle alkaa kupla puhjeta.MK
Nyt se tapahtui
17
319
Vastaukset
- Voe mahoton
Kuka siirtyi demareista persuihin?
Onko sitten koskaan ollutkaan puolueen jäsen mutta sdp listalta ja valtuustoryhmässä työskennellyt Mika Hilkkonen siirtyi kertoi sanomalehti.
- kokkinen
markkukorpinen kirjoitti:
Onko sitten koskaan ollutkaan puolueen jäsen mutta sdp listalta ja valtuustoryhmässä työskennellyt Mika Hilkkonen siirtyi kertoi sanomalehti.
potkut persuuksille.
kokkinen kirjoitti:
potkut persuuksille.
Valtuutettu toimii valtuutettuna koko vaalikauden tullessaan valituksi tehtävään,valtuutettu edustaa näin ollen kuntalaisia eikä häntä voida erottaa valtuustosta muutakuin jos esimerkiksi hänet on tuomittu linnaan puoleksi vuodeksi ja valtutettu ei myöskään pääse noin vain eroon valtuustosta kuin muuttamalla tai sitten muuten todetaan niin sairaaksi tai on ollut tehtävässä pitkään, mutta tiedän varsin hyvin esim naapuripitäjässä valtuutettu ei päässsyt kesken kauden sieltä pois tai tulee vaikka sitten johtavaan asemaan kuntaan jolloin todetaan vaalikelvottomaksi eli esteelliseksi samoin lautakunnan alainen työntekijä ei voi toimia kyseisessä lautakunnassa joten nämäkin asiat ovat hieman kyseenalisia meillä milloin puolison jääviys tulee kokouksessa.MK
- Mauri S. N
Montako demaria teitä on vielä valtuustossa ?
En tunne lieksan polittista elämää, enkä tiedä. Anteeksi.
En myöskään ymmärrä sitä, että jotkut loikkaavat puolueesta toiseen.
Onko teillä demareissa tiukka ryhmäkuri.En tunne itseäni "toveriksi" mutta vastaan vaikka olin aikanaan ay toiminnassa jopa valtuustossa ei puheenvuoroa pyytäessäkään käyttänyt tuota sanaa.
Mielenterveys ja kehitysvamma alan valtuusto aikanaan sitten KTV
Mutta vastaan kysymykseen
SDP oli vaaleissa valittuja 15 ja heti siirty 1 ja nyt pois 1 on 15
Keskustalla 11 siirty heti 1 on 10
KOk 3
vas 2
KD säilytti 2 vaikka syrjäläinen joutu jättämään paikkansa siis ei vaalikelpoinen
PS 2 nyt siirty 1 on 3
Eli vasemmistopuolueet 17 ja oikeisto 18 joten kuvio on vaa,ankieli MK
- oikea PORVARI SIR
Juhlan kunniaksi teemme Lieksaan kasvojenkohotuksen.
Aivan aluksi, että ihmiset näkevät Lieksan olevan porvari- kaupunki,rakennamme 42 kerrosta käsittävän talon Lieksan keskustaan.
Alakertaan tulee liiketiljoa, kokoomuksen ja kepun toimistot, parturi, suutari ja thai-hierontapaikka.
Kolmeen ylimpään kerrokseen teemme kylpylähotellin, josta avautuu näköalat ympäri pielisen, yli kölin.
Vapaamuurarit ja lion-klubi saavat omat kabinetit.
Vasemmistolaisille hotellin alla olevaan putkitunneliin teemme siivous-komerot.
Talon ympärys aidataan ja kaupustelu ja köyhyys on kielletty.- vasuri kane
Missä ovat lieksan 60-70 luvun "änkyräkommunistit" eerot ja muut.
Nyt tarvitaan miestä taistelemaan PORVAREITA, sekunda-porvareita ja kepuleita vastaan.
On aika nousta barrikadeille, taisteluun inhimillisyyden puolesta.
tv. työväen tulevaisuuden toivo
käytettävissä presidenttiä valittaessa - Taakka Lieksalle
vasuri kane kirjoitti:
Nyt tarvitaan miestä taistelemaan PORVAREITA, sekunda-porvareita ja kepuleita vastaan.
käytettävissä presidenttiä valittaessaaikamoinen rasite. Ei ainakaan kovin rakentavia mielipiteitä. Voi olla hyvä, että siirtyi.... Nyt olla, että demareiden arvostus jopa nousee, kun tulee selkeitä muutoksia. En ole Ossi Muikun kannattaja, uudet tuulet ovat tervetulleita.
Hotellin alle tunneliin,sehän tulee joen ali jo nyt olen joskus kulkenut sen matkan ihan "umpitunnelissa" kuudenkymmenenasteen kumarassa,mutta miten nyt kun Hotelli on viikonloppuisin kiinni useasti,
Muuten olen joskus siellä arpajaisissa voittanut surfilaudan ja se lauta on vieläkin minulla.
Eli hyvä idea Pertiltä urheiluseuran tapahtumassa arpajaisissa oli paneelilauta ja pesupulveripaketti siitä yhdistelmä.MK- vasuri ottaa
vasuri kane kirjoitti:
käytettävissä presidenttiä valittaessakantaa
en ole koskaan luottanut ennen, enkä luota nytkään näihin puolueloikkareihin.
Ovat ihmisiä jotka yritän kiertää, aina esillä ja hakemassa taputuksia ja pientä kehumista.
" no sie teit oikein en miekään pitännä siitä" tämmöisille miehille hame päälle ja naisille hattu missä on
koristeena täytetty kallkuna.
Vasuri Kane
työväenluokan tulevaisuuden toivo
- aloituksesi on
siitä pahoja. ettei kekusteluun pääse lainkaan, kun ne jo lopetetaan, onko näin?
Minun aloitukseni on tarkoittanut sitä,että voimee keskustella ja käyttää myös huumoria mielestäni mutta oikeus ja kohtuus on se, ettei mennä jonkun henkilön lihalle,eli tarkoitan tällä sitä että ei aleta solvaamaan henkilöä vaan eri mieltä asioista voidaan olla ja keskustella asioista tekemisistä ja tekemättä jättämisestä.MK
- vasuri vielä kerran
markkukorpinen kirjoitti:
Minun aloitukseni on tarkoittanut sitä,että voimee keskustella ja käyttää myös huumoria mielestäni mutta oikeus ja kohtuus on se, ettei mennä jonkun henkilön lihalle,eli tarkoitan tällä sitä että ei aleta solvaamaan henkilöä vaan eri mieltä asioista voidaan olla ja keskustella asioista tekemisistä ja tekemättä jättämisestä.MK
Katsos MK ja muut lukijat.
Jättää hyvin huonon kuvan jos esim. valitaan vaikka kepun listalta ja loikkaa kokomukseen tai
demarin listalta ja loikka ps.
Vaaleissa on valittu puolue ja äänestetty sen edustaja tehtävään ja kun kaveri loikkaa toiseen ryhmään
on aivan turha odottaa hyväksyntää.
Tää on semmoinen systeemi, että täällä valitaan ihmiset puolueen listalta ja oletetaan noudattavan puolueen esittämiä asioita. Jos tähän ei voi luottaa, lakkautetaan puolueet ja äänestetään pelkkää henkilöä.
Alkaa sitten näitten "loikkareiden" poliittinen elämä tänään tätä, huomenna toista ja jos jonkun ihmisen takia erotaan jostain tehtävästä ja haetaan hyväksyntää muualta,
neuvon lähtemään koko poliittisesta elämästä ja rupeamaan vaikka kalastamaan.
Ihminen joutuu tässä elämässä neuvottelemaan, tekemään kompromisseja jne. - uusi ilme tullut
vasuri vielä kerran kirjoitti:
Jättää hyvin huonon kuvan jos esim. valitaan vaikka kepun listalta ja loikkaa kokomukseen tai
Vaaleissa on valittu puolue ja äänestetty sen edustaja tehtävään ja kun kaveri loikkaa toiseen ryhmään
Tää on semmoinen systeemi, että täällä valitaan ihmiset puolueen listalta ja oletetaan noudattavan puolueen esittämiä asioita. Jos tähän ei voi luottaa, lakkautetaan puolueet ja äänestetään pelkkää henkilöä.
Alkaa sitten näitten "loikkareiden" poliittinen elämä tänään tätä, huomenna toista ja jos jonkun ihmisen takia erotaan jostain tehtävästä ja haetaan hyväksyntää muualta,
Ihminen joutuu tässä elämässä neuvottelemaan, tekemään kompromisseja jne.Kärkkäinen on sittenkin rehti tyyppi, nyt kun on selkeän pesäeron ottanut Muikusta ja HIlkkosesta. Nämä em. tyypit olivat rakkeja. Nyt voi alkaa asiallinen keskustelu! Voinen jopa äänestää puoluetta seuraavissa vaaleissa, jos löydätte uudelle linjalle sopivan ehdokkaan. Kiitos.
vasuri vielä kerran kirjoitti:
Ihminen joutuu tässä elämässä neuvottelemaan, tekemään kompromisseja jne.Tiedän sen asian,että kunnallisvaalit ovat taas komen vuoden kuluttua ja silloin kansa jälleen katsoo kuka heitä edustaa, Minun siirtyminen aikanaan oli sentään vaaleissa tapahtunut ja sitoutumattomana ensin ja vielä senkin jälkeen tulin valituksi, pari kautta eri listalta .Kyllä myöskin eduskuntaan on jopa valittu siirtynyt henkilö Korhola KD ja Kuuskoski aikanaan Kok keskustaan.
Joten olen vielä sitä mieltä,että tässä tapauksessa sitoutumaton lähti ja hän edustaa valtuutettuna kuitenkin Lieksalaisia aika näyttää miten hän toimii tehtävässä ja riittääkö rahkeet.MKuusi ilme tullut kirjoitti:
Kärkkäinen on sittenkin rehti tyyppi, nyt kun on selkeän pesäeron ottanut Muikusta ja HIlkkosesta. Nämä em. tyypit olivat rakkeja. Nyt voi alkaa asiallinen keskustelu! Voinen jopa äänestää puoluetta seuraavissa vaaleissa, jos löydätte uudelle linjalle sopivan ehdokkaan. Kiitos.
MIelestäni kuitenkin Muikku aikanaan on toiminut asiallisesti ja johdonmukaisesti tuossa asiassa joka koski vaalikelpoisuutta, mutta ihmeekseni henkilö sai kokea noita solvaavia "rakkikoiramaista" kirjoitusta tuolla karjalaisen palstalla nimimerkkien takaa sen jälkeen siellä on toimittu nimellä.
Olen aikanaan ollut valtuustossa häänen kanssa ja pidän toimintaa ainakin siellä ja myöskin vapaa-ajalla asiallisena olen jopa urheilussa ollut hänen tukijoukossa kun hän keräsi rahaa urheilijoille.
Myöskin olen toiminut Eeron kanssa eri tehtävissä ja toimeen ollaan tultu vaikka ei aina olla oltu samaa mieltä mutta ei hän ole myöskään estänyt puhettani niinkuin jotkut hänen puoluetoverit.
Mutta kuitenkin minulla oma käsitys joissakin asioissa eroaa.MK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r356621JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t224791Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5492891Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai672463Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳342116- 331964
V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!421658- 411615
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321613Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71351