SC430

Z3

Tervehdys, onko kellään täällä palstalla kokemusta SC430 autosta? Hyviä/huonoja puolia.
Perheenlisäyksen johdosta joudun vaihtamaan kakkosauton, joka on rättikatto, ympärivuotiseksi ja ajattelin tuollaista mallia. Itse tietysti katson käytettyä...

17

2895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SC430

      ... kyseisestä autosta. Itsellä sc430 viime kesästä lähtien.

      Hyvät puolet:
      -laatu kaikilta osin
      -ajo-ominaisuudet varauksin (kts. huonot puolet)
      -minulla on ollut näitä kalliin segmentin autoja ennenkin ja tässä autossa on aivan loistavat ajonvakautusjärjestelmät. Auto on minulla myös talvikäytössä, alla Nokian kitkat ja tämä talvihan on myös täällä Uudellamaalla ollut poikkeuksellinen.
      -ilmanvaihto; ikkunat pysyvät kirkkaana, oli sitten miten kova pakkanen hyvänsä
      -käynnistyy kuin palmun alta. Autossani ei ole lohkolämmitintä.
      -hiljaisuus kovissakin nopeuksissa. Sisään ei kuulu juuri mitään. Tämä siis tietty katto ylhäällä.
      -kulutus auton huomioon ottaen. 10,5 l-11.7 l satasella sekalaisessa ajossa.
      -varaosat hinnaltaan edullisemmat kuin fiat puntossa. esim. etujarrulevyt 100 € sarja, palat 60 € sarja. Olen ostovaiheessa kysellyt Kaivokselan Lexukselta varaosahintoja, niin mm. vesipumppu 190 €. Ja tämä osien hinnoittelu jaksaa hämmästyttää.
      -istuimet säätöineen ja "takapenkilläkin" voi matkustaa, ainakin pelkääjän puolella.
      -kulkupuoli on riittävä, terveiset vain sille XKR-kuskille Lahden motarilla.

      Järjestys yllä ei ole kovin looginen, mutta kuitenkin ja tuosta hyvät-listasta voisi tehdä aika pitkän. Tuossa kuitenkin joitain, jota heti mieleen tuli.

      Huonot puolet:

      -auto ei siedä sen enempää vanteiden offsetin muuttamista orkkiksesta (et 50) pienemmäksi kuin sovitepalojen käyttöä tarvikevanteen keskireiässä. Muilla kuin orkkismitoituksilla ravistaa, täristää ja hakee urissa hullun lailla. Ei auta sorvatut sovitteet, eikä jatkuva tasapainottaminen. Alkuperäinen keskireikä on 60,1 mm ja sellaiset pitää sitten olla vanteetkin, eli lue; helvetin kalliit, esmes Lexuksen tai Toyotan orkkisvanteet. Ilmanpainetunnistimiakaan ei oikein saa tarvikevanteisiin asennettua. Alkuperäinen offset jättää varsinkin takapyörät rumasti liian sisälle lokasuojiin ja tästä syystä ulkonäkö kärsii aika paljon. Tämä on tietysti makuasia.

      Hyvät ja huonot puolet:

      Kaikki tuijottavat liikenteessä. Kesällä katto alhaalla olet kuin joku eksoottinen eläintarhan asukki. No joo... kummasti itseäni puolta nuoremmat naiset tekevät tuttavuutta (itse lähempänä 5 kuin neljääkymmentä ikävuotta), että p...a tällä autolla kyllä saisi. Miehet tulevat joka helvetin paikassa ihmettelemään ja juttelemaan. Summa Summarum... ei ole kovin ujon persoonan kulkuväline.

      Omallani on nyt ajettu 103 tkm, joista itse ajettuja on n. 20 tkm ja matka jatkuu.

      • IS lexus.

        Mites kesällä avonaisena ilmastointi pelaa? Entäs tuulensuhinat motarinopeudella? Onko navi ja mark levinson dvd systeemi pelannut moitteetta?

        Kyseisen mallin valmistus muuten lopetetaan, joten siitä tulee joskus keräilykohde=).


      • kuolaten
        IS lexus. kirjoitti:

        Mites kesällä avonaisena ilmastointi pelaa? Entäs tuulensuhinat motarinopeudella? Onko navi ja mark levinson dvd systeemi pelannut moitteetta?

        Kyseisen mallin valmistus muuten lopetetaan, joten siitä tulee joskus keräilykohde=).

        Nettiautossa on yksi SC430 myynnissä, viime vuoden malli. Ihan sairaan hieno punainen. Klassinen korimuotoilu. Edusti todella tyylikkäästi Lexuksen silloista muotokieltä 2000-luvun alkupuolella. Silloin ei ollut vielä L-Finesseä. Nyt tietenkään lähes kymmenen vuoden jälkeen ei voi näyttää supermodernilta. Onkohan näissä viimeisissä versioissa vielä sähköantenni? Se on kyllä ysäriä, ehkä kasariakin. Jos auton kaupallinen menestys olisi ollut parempi, ehkäpä Lexus olisi uudistanut sitä pari vuotta sitten laittamalla autoon uudemman 4.6 veekasin 8-vaihteisella automaatilla.. Taikka sitten tuonut markkinoille jo kokonaan uuden mallin.. Mene ja tiedä


      • SC430
        IS lexus. kirjoitti:

        Mites kesällä avonaisena ilmastointi pelaa? Entäs tuulensuhinat motarinopeudella? Onko navi ja mark levinson dvd systeemi pelannut moitteetta?

        Kyseisen mallin valmistus muuten lopetetaan, joten siitä tulee joskus keräilykohde=).

        Auto on hopeanharmaan variantteja... Egyptian sand noin niinku virallsesti. Ilmastointi auto-asennossa toimii katto auki toimii pääsääntöisesti moitteetta. Kerran 27 asteen lämmössä sekosi hetkeksi. Auto seis, uudestaan käyntiin ja itsekorjausmekanismi toimi. Suhinat sellaisia, että motarilla pystyy keskustelemaan vierustoverin kanssa normaalilla äänellä. Mark Levinson cd-tilassa aivan loistava, radion äänentoisto kuten normivehkeissä. Minulla autossa alkuperäisessä navissa uusin (2009) dvd-navi ja hakkaa kaikki tapaamani imukuppinavit mennen tullen... vielä ei ainakaan ole bugeja vastaan tullut.

        Sitä klassikoitumista odotellessa : ))


      • SC430
        kuolaten kirjoitti:

        Nettiautossa on yksi SC430 myynnissä, viime vuoden malli. Ihan sairaan hieno punainen. Klassinen korimuotoilu. Edusti todella tyylikkäästi Lexuksen silloista muotokieltä 2000-luvun alkupuolella. Silloin ei ollut vielä L-Finesseä. Nyt tietenkään lähes kymmenen vuoden jälkeen ei voi näyttää supermodernilta. Onkohan näissä viimeisissä versioissa vielä sähköantenni? Se on kyllä ysäriä, ehkä kasariakin. Jos auton kaupallinen menestys olisi ollut parempi, ehkäpä Lexus olisi uudistanut sitä pari vuotta sitten laittamalla autoon uudemman 4.6 veekasin 8-vaihteisella automaatilla.. Taikka sitten tuonut markkinoille jo kokonaan uuden mallin.. Mene ja tiedä

        Lexuksellahan oli tälle vuodelle "valmiina" esittelyä vaille oleva uudistettu versio, mutta kute tiedämme, päättivät, mitä päättivät. Käsittääkseni uusimmassa mallissa on tuo sama kasariantenni. Hämmästyttävän hyvin toimii pakkasella... ainiin, sehän on lexus. Nyt tulee varmaan joltain ryöppy niskaan hah hah. Se nettiauton metskupunainen on kyllä kaunis ja "halvat" 6 tkm on ollut jollain.


      • Z3

        Kiitos tiedoista. Pelkäsin jo ettei kellään täällä palstalla ole ko. mallista kokemusta.

        Olet nyt ajanut yli 20 tkm. Onko ollut renkaiden kulumista sisäpuolelta.
        Olen käynyt jenkkien Lexus sivuilla lukemassa autosta ja siellä ovat muutattaneet ohjauskulmia (camber) renkaiden kulumisen vuoksi. Väittävät renkaiden olevan valmiit 8000 mailin (n 13 tkm) jälkeen.

        Rengaspaineanturin tunnistuslaitteen voi kytkeä pois, jos ei halua run flat-renkaita tai laittaa antureita talvirenkaisiin.

        Hyvinkö on päässyt talvella eteenpäin?

        Luulen, että minä joudun sillä kuitenkin ajamaan myös talvella ja vaimo ottaa 5-sarjan farkun omaan käyttöön.
        Se nyt oli kuitenkin selvä, että kauniina kesäpäivänä sitä ajan minä. :-)

        Kyllähän minä jo olin tehnyt päätöksen hankkia sen, kunhan vain pääsen nykyisestä avosta eroon.

        Alkuperäinen idea oli hankkia avo vaimolle, jolla voi ajaa myös talvella (peltikatto).
        Kyytiin mahtuu kaikki kolme, siis syntymätön vauveli turvakaukalossa ja vaimo. Autossa on ajonhallintajärjestelmä, V8, automaatti ja tehoa riittävästi.
        Eli käyttöauto ja hupiauto samassa.


      • SC430
        Z3 kirjoitti:

        Kiitos tiedoista. Pelkäsin jo ettei kellään täällä palstalla ole ko. mallista kokemusta.

        Olet nyt ajanut yli 20 tkm. Onko ollut renkaiden kulumista sisäpuolelta.
        Olen käynyt jenkkien Lexus sivuilla lukemassa autosta ja siellä ovat muutattaneet ohjauskulmia (camber) renkaiden kulumisen vuoksi. Väittävät renkaiden olevan valmiit 8000 mailin (n 13 tkm) jälkeen.

        Rengaspaineanturin tunnistuslaitteen voi kytkeä pois, jos ei halua run flat-renkaita tai laittaa antureita talvirenkaisiin.

        Hyvinkö on päässyt talvella eteenpäin?

        Luulen, että minä joudun sillä kuitenkin ajamaan myös talvella ja vaimo ottaa 5-sarjan farkun omaan käyttöön.
        Se nyt oli kuitenkin selvä, että kauniina kesäpäivänä sitä ajan minä. :-)

        Kyllähän minä jo olin tehnyt päätöksen hankkia sen, kunhan vain pääsen nykyisestä avosta eroon.

        Alkuperäinen idea oli hankkia avo vaimolle, jolla voi ajaa myös talvella (peltikatto).
        Kyytiin mahtuu kaikki kolme, siis syntymätön vauveli turvakaukalossa ja vaimo. Autossa on ajonhallintajärjestelmä, V8, automaatti ja tehoa riittävästi.
        Eli käyttöauto ja hupiauto samassa.

        Se renkaiden kuluminen johtuu rft-renkaiden käytöstä ja niillä ajaminen tällä autolla on perseestä. Omani on myös ilman vararengasta. Kulmat on tarkastettu ja ennen sitä, tai jälkeen ei mitään epätasaista kulumista ole ilmennyt. Ei talvi kuin kesäkumeissakaan. Suosittelen kuitenkin lämpimästi vanteita, joissa tunnistimia voi käyttää, koska nyt talvikeleillä 40-sarjan kumit ovat aika herkkiä pakkaselle ilmanpaineen suhteen, lue: paineet ovat hävinneet nyt jo viisi kertaa ja ilmapainehäly huutaa hoosiannaa autossa. Hyvin on päässyt näillä keleillä eteenpäin ja kuten kerroin, alla on kitkat. Nastoilla olisi varmasti vielä parempi.


      • Z3 (ex)
        SC430 kirjoitti:

        Se renkaiden kuluminen johtuu rft-renkaiden käytöstä ja niillä ajaminen tällä autolla on perseestä. Omani on myös ilman vararengasta. Kulmat on tarkastettu ja ennen sitä, tai jälkeen ei mitään epätasaista kulumista ole ilmennyt. Ei talvi kuin kesäkumeissakaan. Suosittelen kuitenkin lämpimästi vanteita, joissa tunnistimia voi käyttää, koska nyt talvikeleillä 40-sarjan kumit ovat aika herkkiä pakkaselle ilmanpaineen suhteen, lue: paineet ovat hävinneet nyt jo viisi kertaa ja ilmapainehäly huutaa hoosiannaa autossa. Hyvin on päässyt näillä keleillä eteenpäin ja kuten kerroin, alla on kitkat. Nastoilla olisi varmasti vielä parempi.

        Ostin viime viikon perjantaina kakkosautoksi SC430:n. 2002 ja 73 000 km ajettu suunnilleen kaikilla herkuilla peruutustutkasta naviin. Lauantaina tullaan kotiin mökiltä ja pääsee ajamaan uutta ostosta.


      • Z3 (ex)
        Z3 (ex) kirjoitti:

        Ostin viime viikon perjantaina kakkosautoksi SC430:n. 2002 ja 73 000 km ajettu suunnilleen kaikilla herkuilla peruutustutkasta naviin. Lauantaina tullaan kotiin mökiltä ja pääsee ajamaan uutta ostosta.

        Nyt pari päivää pörränneenä tuolla autolla voin kehua autoa.
        Tuntuu tukevalta ja riittävän rehokkaalta.
        Yhdistelmä V8, 4 (edes lapsille) istumapaikkaa ja kovakattoinen avoauto on
        harvinainen yhdistelmä. Ei heti tule muita mieleen, paitsi BMW M3, mutta se on liian hinnakas ainakin minulle.


      • EX tojo...
        Z3 (ex) kirjoitti:

        Nyt pari päivää pörränneenä tuolla autolla voin kehua autoa.
        Tuntuu tukevalta ja riittävän rehokkaalta.
        Yhdistelmä V8, 4 (edes lapsille) istumapaikkaa ja kovakattoinen avoauto on
        harvinainen yhdistelmä. Ei heti tule muita mieleen, paitsi BMW M3, mutta se on liian hinnakas ainakin minulle.

        kuluttaa sun auto? Itsellä lexuksen kuutonen ja sekin hörppii yli 10l/100km. Miten ilmastointi pelaa katto auki? Entäs musiikkilaitteet?


      • Z3 (ex)
        EX tojo... kirjoitti:

        kuluttaa sun auto? Itsellä lexuksen kuutonen ja sekin hörppii yli 10l/100km. Miten ilmastointi pelaa katto auki? Entäs musiikkilaitteet?

        Ajotietokoneen mukaan kulutus pyörii 12 l/100 km, kuten sekalainen on luvattukin. Ilmastointi pelaa myös katto auki, joskaan en käytä sitä. Minun tarpeisiin nuo Mark Levinsonin vehkeet ovat riittävät. Bassotkin tulevat hyvin omiin tarpeisiin.
        Hirvittää, kun 520da touringin tankkaa, niin ajotietokone antaa matkaa yli 1100 km seuraavaan tankkaukseen, tässä SC430:ssa tulee n. 500 km. :-(
        Toisaalta kesällä tulee varmaan ajeltua SC:llä enemmän ja työajot muut pitkät ajomatkat tuolla dieselillä.
        Tosin, on mukavaa, kun painaa tallaa, niin maisema alkaa vaihtua. :-)


      • Extojo
        Z3 (ex) kirjoitti:

        Ajotietokoneen mukaan kulutus pyörii 12 l/100 km, kuten sekalainen on luvattukin. Ilmastointi pelaa myös katto auki, joskaan en käytä sitä. Minun tarpeisiin nuo Mark Levinsonin vehkeet ovat riittävät. Bassotkin tulevat hyvin omiin tarpeisiin.
        Hirvittää, kun 520da touringin tankkaa, niin ajotietokone antaa matkaa yli 1100 km seuraavaan tankkaukseen, tässä SC430:ssa tulee n. 500 km. :-(
        Toisaalta kesällä tulee varmaan ajeltua SC:llä enemmän ja työajot muut pitkät ajomatkat tuolla dieselillä.
        Tosin, on mukavaa, kun painaa tallaa, niin maisema alkaa vaihtua. :-)

        valmistaja lupaa 6,5s? kiihtyvyyden? Taitaa ainakin seiskaan mennä? 520d Bemarilla ei vissiin pysy perässä? Mites noi kasin äänet kuuluu?


      • Lentäjän Poika
        Z3 (ex) kirjoitti:

        Ajotietokoneen mukaan kulutus pyörii 12 l/100 km, kuten sekalainen on luvattukin. Ilmastointi pelaa myös katto auki, joskaan en käytä sitä. Minun tarpeisiin nuo Mark Levinsonin vehkeet ovat riittävät. Bassotkin tulevat hyvin omiin tarpeisiin.
        Hirvittää, kun 520da touringin tankkaa, niin ajotietokone antaa matkaa yli 1100 km seuraavaan tankkaukseen, tässä SC430:ssa tulee n. 500 km. :-(
        Toisaalta kesällä tulee varmaan ajeltua SC:llä enemmän ja työajot muut pitkät ajomatkat tuolla dieselillä.
        Tosin, on mukavaa, kun painaa tallaa, niin maisema alkaa vaihtua. :-)

        "Hirvittää, kun 520da touringin tankkaa, niin ajotietokone antaa matkaa yli 1100 km seuraavaan tankkaukseen, tässä SC430:ssa tulee n. 500 km. :-( "

        Niin, ne kulkuneuvot, jotka toimivat samalla polttoaineella traktoreiden kanssa, ovat suunnatut hieman eri käyttäjäryhmälle kuin SC 430 Leku, vai mitä? Bensaa saa lisää bensa-asemalta. :) Itsellänikin on hakusessa vähänajettu SC perheen kolmosautoksi. Niitä kun alkaa meiltäpäin saamaan reilusti alle 20K euron.


      • Z3 (ex)
        Extojo kirjoitti:

        valmistaja lupaa 6,5s? kiihtyvyyden? Taitaa ainakin seiskaan mennä? 520d Bemarilla ei vissiin pysy perässä? Mites noi kasin äänet kuuluu?

        Valmistaja lupaa 6,4 s. Todellisuudesta en tiedä mihin kiihtyy. Ei pysy 520d:llä perässä, tosin ei ollut siitä epäilystäkään.
        Äänet ovat todella hillityt, ehkä jopa aavistuksen liiankin pliisut.
        Olin ajatellut vaihtaa putkea, jotta äänet olisivat paremmat, mutta tulin siihen tulokseen etten vaihda. Syy siihen on, kun ajaa avonaisena, niin saattaa väsyä ääniin.

        Koeajelin toista merkkiä, jossa piti kuulua merkin hienon kutosen ääni, mutta sinne oli vaihdettu takapönttö. Ääni oli metallinen, teinituningimainen, ja en jaksanut kuunnella sitä viittä minuuttia enempää avonaisena.


      • köyhäautoharrastaja
        IS lexus. kirjoitti:

        Mites kesällä avonaisena ilmastointi pelaa? Entäs tuulensuhinat motarinopeudella? Onko navi ja mark levinson dvd systeemi pelannut moitteetta?

        Kyseisen mallin valmistus muuten lopetetaan, joten siitä tulee joskus keräilykohde=).

        on jo nyt keräilykohde jälleeenmyyntihinnasta pääytellen


    • paljonko on keskimäärin autovero tuonti sc 430

    • Jaksjakjs

      250heppanen passat jätti mut kun koeajoin aikanaan tota.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      274
      3020
    2. 201
      2866
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      70
      2454
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      218
      1929
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1368
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1202
    Aihe