ylläpito poni

hehhh

Hei kaikki hevosihmiset.
Ajattelin kysyä teidän mielipidettänne. En tee sisi teidän kaikkien mielipiteiden mukaan, kysyn vain mitä mieltä olette.

Olisinko valmis TEIDÄN mielestänne ottamaan ylläpito ponin, kun olisin silloin ratsastanut melkein 2½-3 vuotta. Olen ratsastanut helpommilla ja vaikeammilla, rauhallisemmilla ja kuumemmilla hevosilla ja poneilla. olen myös hoitanut kaverini kanssa itsenäisesti kahta yksityistä heppaa. Oria ja ruunaa. Olen siis laittanut ruuat, vedet, siivonnut karsinat, puhdistanut varusteet, loimittanut, liikuttanut, harjannut, ym. itsenäisesti. Olen n. heC: n tasoinen ja esteitäkin olen hypännyt. Tunnistan yleisimpiä sairauksia. Mulla olis kokeneita hevosihmisiä apuna tarvittaessa, vaikka vanhemmat ei hevosista tiedäkkään. Poni menisi ylläpito tallille. Tiedän kyllä mitä hevosen pitäminen maksaa. Ja olisin myös varautunut siihen, jos hevonen sairastuu. Olen pian 14-vuotias.

10

653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Whyre

      ylläpitohevosessa on sama vastuu kuin omassakin hevosessa. Olet ratsastanut niin vähän, että sanon suoraan että et ole siihen valmis.

      Hevosen hoitoa ja hevostietoutta ei voi oppia kirjasta, sen oppii vain kokemuksen kautta. Kukaan noin vähän ratsastanut ei voi olla tarpeeksi kokenut ottaakseen vastuun omasta (tai ylläpito) hevosesta.

    • Ridaaja<3

      Niin osallistuuko vanhemmat, tai muut sukulaiset jne.. Siihen?? Voit sairastua, etkä pääse hoitamaan heppaa. Se on oma päätöksesi, otatko hevosen ylläpitoon, vai et. En voi käskeä sinua!

      • hwe

        Minun mielestäni voisitkin olla valmis ylläpitohevosen ottamisen, olet kyllin vanha kantamaan hieman vastuuta, ja mikäli ympärillä pyörii kokoajan kokeneita hevosihmisiä niin mikäs siinä! ;)
        Ratsastuskokemus vuosina ei itsenään vielä kerro taitoja.


      • hehhh
        hwe kirjoitti:

        Minun mielestäni voisitkin olla valmis ylläpitohevosen ottamisen, olet kyllin vanha kantamaan hieman vastuuta, ja mikäli ympärillä pyörii kokoajan kokeneita hevosihmisiä niin mikäs siinä! ;)
        Ratsastuskokemus vuosina ei itsenään vielä kerro taitoja.

        Kiitti vastauksista. Osaan siis nuo kaikki hoitotoimenpiteet, mitä tuolla luettelin. Tiedän myös kuinka usein hevonen pitää raspata, madottaa, kengittää ja rokottaa.


      • hohhelihi
        hehhh kirjoitti:

        Kiitti vastauksista. Osaan siis nuo kaikki hoitotoimenpiteet, mitä tuolla luettelin. Tiedän myös kuinka usein hevonen pitää raspata, madottaa, kengittää ja rokottaa.

        Kyllä voisit ylläpitoon jonkun mukavan ja kiltin hevosen ottaa, jonka kanssa pärjäät varmasti. Kuinka monta vuotta on ratsastanut, se ei sinänsä kerro mitään. Itse olin vuoden ratsastamisen jälkeen jo liikuttamassa vaikeampiakin hevosia, yhden kuumakallen liikutus oli kokonaan vastuullani sun muuta mukavaa, ja ikinä ei mitään ongelmaa ollut! Tosin ensimmäisen kuukauden jälkeen ei ratsastus ollut enää sen kerran viikossa, vaan 2-4krt/vko.

        Muttajuu, kunhan osaat ja uskallat pyytää apua, jos sitä tarvitset, ja apua on aina lähellä, niin en näe tuossa mitään estettä :)


    • En ole asian tuntija

      Ai olet ottamass ylläpito ponia. No ei se kerro mitään kuinka kauan olet ratsastanu! Se riippuu omista taidoistasi, jos osaat omasta mielestäsi ratsastaa hyvin ja käsitellä hevosia niin eikai siinä ole mitään estettä. Se on hyvä että tideät hyvin sairauksia, se on hyvin tärkeää kyllä että sinulla on sitten joku rohkea ja avulias ystävä tuuraamaan sinua jos vaikka sairastut. Voisit ottaa jonkun hieman vanhemman ja kiltin vaikka ratsastus koulussa olleen poni/hevosen. Älä välitä todellakaan siitä jos joku sanoo että et ole valmis jos olet ratsastanut vasta 2 puol tai kolme vuotta!! Teet itse päätöksesi!! : )

    • ...

      Kannattaa ihan käydä kysymässä omalta ratsastuksenopettajalta/valmeltajalta, koska se, jos kukaan muu voi tietää, kuinka taitava ratsastaja olet! Yleensä tuntemattomien ihmisten on vaikea vastata tuollaisiin kysymyksiin, kun ne eivät oikeasti tiedä, mitä kaikkea osaat.

    • jjuuliii

      Suositelen sinulle että ottaisit hevosen ensin puoli ylläpitoon niin voit katsoa miten lähtee sujumaan ja sen jälkeen katsoa omaa hevoista:)

    • jolu90imko

      Mun mielestä olet valmis ottamaan koulutetun terveen, ei hirveän kuuman hepan ylläpitoon. varsinkin, jos kerran saat apua. ei ratsastus vuodet paljon merkkaa, ja kuullostat osaavalta .

    • xdddd

      mun mielestä oisit ihan hyvä ottamaan ylläpitohevosen :)) joskus vaikka 2 vuotta ratsastaneet voivat olla kokeneempia kuin 4 vuotta ratsastaneet.. eli ei oikeastaan ole väliä kuinka kauan on ratsastanut mutta joskus voi ollakkin...

      ja voit myös kysyä ratsastuksenopettajaltasi . :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe