Pitääkö paikkansa

ehkä KRH:n alokas

Olen lähdössä ens tammikuussa armeijaan ja aloin miettimään, että millekkä joukko-osastolle hakisin. Kranaatinheitinkomppania (KRH) kiinnostaisi, mutta pari vuotta sitten armeijansa käynnyt kaveri mm. sanoi minulle, että "älä vittu mene sinne". Ainakin heillä Kontiorannassa raskaassa KRH:ssa oli kaikki semmoset "huligaanit", joilla oli jonkin sortin rikosrekisteri ynnä muuta paskaa taustalla, ja ovat sen olosia, että "vitunko väliä tällä koko paskalla on" ja eivät usko mitään. Kevyen KRH:n porukka oli taas hänen puheidensa mukaan ihan normaalia ja mukavaa. Pitääkö tämä paikkansa, että joka Prikaatissa on yksi joukko-osaston komppania johon nämä "häiriö tapaukset" pistetään, etteivät olisi siellä muiden tiellä vaan keskenään. Sillä armeijassahan on se käytäntö kait, että jos yksi munaa niin kaikki kärsii, niin siellä jos joku munapää huutelee mm. jostain rivistä, niin kaikki siinä rivissä joutuu punnertamaan. Sen takia mietinkin tota, että pitäisköhän mennä tohon KRH:n, jos siellä tosiaan on kaikki kusipäät. Itse olen lukiossa ja käyn kapakoissa ym. semmoista etten nyt ole mikään semmonen hiljaisempi tai hissukka ihminen, (enkä kyllä sovellukkaan mihinkään komppaniaan todellakaan missä on tietokoneen pelaajat ja 10 oppilaat. Mielummin niitä urheilullisempia, sillä itsekin pelaan jääkiekkoa ja olen koulunkäynniltäni keskitasoa) mutta en ole kyllä myöskään semmoinenkaan jolla ensimmäisenä on mielessä toisen pieksäminen ihan syyttä suotta.

4

3336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfasfdsaf

Joo. Alokasaikaa joku viikko menny niin jannut siellä puheli, että hain kyllä sinne ja sinne jne mut jouduin tänne. Eikai tänne kukaan oikeesti hae. Minä tietysti ihan hain. En minä ollu tietonen tällasista asioista. Jotain lappuja tuli kotiin, niin lueskelin vaan raskas KRH. Lol kuulostaa hyvältä.

Mut joo kyllä siellä pärjää kunhan vaan pitää omista tavaroistaan kiinni ja kaapit lukossa. Jos ihan rehellisiä ollaan niin mielummin mää lähtisin niiden reikäpäitten kanssa sotaan kun kenenkään rillipäänörttien. Armeijassa on semmonen jännä juttu, että se usein sopii näille. Ne saattaa olla ties minkälaisia siviilissä, mut armeijassa hommat hoituu.

• asdfsdfdsf

Pitääpä vielä mainita kuningas alkoholista. Se taitaa olla suurimmalle osalle se ongelma. Iltavapaitten jälkeen tapellaan ja mennään sit sotilaspoliisien saattamana putkaan jne... Huumeitakin vedetään jonkin verran. Tyhmimmät lähtee maitojunalla kotiin ku kaapit tutkitaan ja kamat löytyy.

Olipa mieltä ylentävää luokkahuoneessa ku jannu tulee kertomaan "Meidän piti järjestää teille jonkinlaista lähitaistelukoulutusta, mutta tutkittiin vähän teidän taustoja ja todettiin, että etteköhän te oo harjotellu jo ihan tarpeeks."

• ehkä KRH:n alokas
        asdfsdfdsf kirjoitti:

Pitääpä vielä mainita kuningas alkoholista. Se taitaa olla suurimmalle osalle se ongelma. Iltavapaitten jälkeen tapellaan ja mennään sit sotilaspoliisien saattamana putkaan jne... Huumeitakin vedetään jonkin verran. Tyhmimmät lähtee maitojunalla kotiin ku kaapit tutkitaan ja kamat löytyy.

Olipa mieltä ylentävää luokkahuoneessa ku jannu tulee kertomaan "Meidän piti järjestää teille jonkinlaista lähitaistelukoulutusta, mutta tutkittiin vähän teidän taustoja ja todettiin, että etteköhän te oo harjotellu jo ihan tarpeeks."

Tapellaanko armeijassa paljon sit noiden iltavapaiden aikana :D? Aika jännä jos kaikki ollaan periaatteessa samassa pississä ja silti ruvetaan vielä toisia mättämään ku tuskin siellä nyt porukka toisilleen päätään aukoo :D.

• käyty on

Ei pidä paikkaansa. Kranaatinheitin on kuitenkin sellainen ase, joka voi vahingoittaa käyttäjäänsäkin jos sitä ei osaa käsitellä oikein. Ei sillä ampumaan tietentahtoen laiteta kaikkia "huligaaneja." Yleensä nämä "häiriötapaukset" on sijoitettu melko tasaisesti pitkin joukko-osastoa eikä kerätty mihinkään yhteen yksikköön. Joukko-osastolla on kuitenkin koulutusvelvoite joka yksiköstä, ei voida päättää että -"tuosta yhdestä yksiköstä nyt tulee mitä tulee..." Itse olen käynyt kyseisessä yksikössä varusmiespalveluksen neljä vuotta sitten ja voin sanoa että se on melko hyvä läpileikkaus Suomen nuorisosta, osa on hyviä jätkiä ja osa sitten niitä vähemmän hyviä jätkiä. Onhan se myös tuurista kiinni minkälaisia kavereita ryhmääsi/joukkueeseesi saat. Suosittelen ehdottomasti KRH:ta, ainakin johtajakoulutuksessa on mahdollisuus monipuolisiin hommiin, ihan erilaista kuin jääkäreillä jotka miettivät samaa "KÄRKI-OIKEAA" ja "HAKA-VASENTA" koko palvelusaikansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      47
      5895
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      49
      5371
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      52
      3753
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3695
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      101
      3478
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3146
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59