Matemaattisten aineiden opettajaksi

Mineeko

Olen miettinyt matemaattisten aineiden opettajaksi(ma fy ke) ryhtymistä isona, mutta minua mietityttää, että pärjäänkö ko. alalla.

Ei niinkään opettaminen vaan alan opiskelu. Minulla on käytynä seitsemän pitkän matikan kurssia keskiarvolla 8.3, neljä fysiikan keskiarvolla 7.75 ja kaksi kemian kurssia keskiarvolla 9. Onko numeroiden perusteella minusta tuolle alalle?

Millä numeroilla alaa opiskelevat ovat lähteneet opiskelemaan alaa?

8

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse alaa opiskeleva

      Noilla arvosanoilla pärjäät varmasti!

    • 12323

      Noilla numeroilla opiskeluissa ei pitäisi tulla ongelmia. Yleensä opettajaksi menevät ne jotka eivät pärjää muualla.

      • leena vihtori

        Matem. opettajan työn hyviä puolia: opetusvelvollisuus 21h/vko (neljän päivän työviikko mahdollinen), palkka minimitunneilla 2600e/kk (nousee helposti yli 3000e), vuodessa lomia yli 3kk.

        Matemaattisten aineiden opettajien työtilanne on loistava. Vakituisen viran voi saada heti kun valmistuu. Muiden aineiden opettajilla tilanne on heikompi. Virkaa on vaikea saada.


      • 54 v
        leena vihtori kirjoitti:

        Matem. opettajan työn hyviä puolia: opetusvelvollisuus 21h/vko (neljän päivän työviikko mahdollinen), palkka minimitunneilla 2600e/kk (nousee helposti yli 3000e), vuodessa lomia yli 3kk.

        Matemaattisten aineiden opettajien työtilanne on loistava. Vakituisen viran voi saada heti kun valmistuu. Muiden aineiden opettajilla tilanne on heikompi. Virkaa on vaikea saada.

        Olen ollut 2 vuotta työttömänä ja töitä ei ole edes muillakaan aloilla. Matematiikka ja kemia yhdistelmä on surkea muuta työelämää ajatellen.HKL harjoittaa ns. positiivista syrjintää ja ulkomaalaiset ovat etusijalla.
        Ratikkakuskiksi oli 350 hakijaa.Kouluihin on yleensä 30 hakijaa.
        Leipäjonossa on mukavaa jakohta putoaa peruspäivärahalle, joten pääsee sossun asiakkaaksi


    • 2+12öööh...

      Minulla oli aina yläasteella ja lukiossa 9-10 kemiassa, fysiikassa, matematiikassa, mutta en ikinä ollut hirveän kiinnostunut niistä. Nykyisissä opinnoissa on pakollisena joitain matemaattisten aineitten kursseja eivätkä ole menneet kuin juuri ja juuri läpi (kun yleisesti ei enää laskemista tarvitse säännöllisesti kerrata). Motivaatiota jos ei ole niin menneistä numeroista ei ole apua, jos sitä taas on on edellytykset minun mielestäni mihin tahansa. Työn määrä ja innostus ratkaisee!

    • voieiii

      Katselin WebOodista matematiikan kurssien suoritamistapoja. Kaikissa on jotain englannin tai ruotsin kielisiä kirjoja!! Enpä enää haaveile ainakaan kurssien tenttimisestä... Mutta jos täällä joku matikkaa opiskeleva on, niin voisitko kertoa MILLAISTA ON KURSSIEN SUORITTAMINEN KÄYMÄLLÄ LUENNOILLA JA LASKUHARJOITUKSISSA? Tällöin ilmeisesti ei tavitse mennä "isoon" tenttiin, vaan välikokeet riittävät. Tarviiko tällöin välttämättä lukea ollenkaan niitä vieraskielisiä kirjoja...?:S

      • matikan opiskelija

        Ensinnäkin on erittäin suositeltavaa, että tutustuu englanninkieliseen materiaaliin. Etenkin matematiikassa englanninkieliset oppikirjat ovat helppoja opeteltavia. Kyllä suomeksikin oppikirjoja löytyy.

        Ja sitten kysymykseen: luennot & harjoitukset vain auttavat oppimisessa, mutta suoritus saadaan tietysti tekemällä tentin.


      • 11
        matikan opiskelija kirjoitti:

        Ensinnäkin on erittäin suositeltavaa, että tutustuu englanninkieliseen materiaaliin. Etenkin matematiikassa englanninkieliset oppikirjat ovat helppoja opeteltavia. Kyllä suomeksikin oppikirjoja löytyy.

        Ja sitten kysymykseen: luennot & harjoitukset vain auttavat oppimisessa, mutta suoritus saadaan tietysti tekemällä tentin.

        onko täällä ketään joensuussa opiskelevaa? mietin noita luentoja, et tuleekohan luentopohjat yleensä nettiin tms? ettei nyt joka luennolla tarviis istua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2309
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      165
      1489
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1335
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      214
      955
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      689
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe