Heips,
olen yli kolmekymppinen mies ja minua on noin 10v ajan häirinnyt sos. tilanteiden pelko. Luin inssiksi ja niitäkin töitä olen tehnyt jo kauan. Toisinaan pidän palaverejä ja koulutustilanteita ja voin vain sanoa että välillä se on tuskallista. Kun tiedän vaikka että parin kuukauden päästä pitää mennä pitämään asiakkaalle koulutusta niin voin alkaa menettämään yöunia sen takia kun jännitys alkaa kasvamaan.
No nyt hain ja pääsin DI koulutukseen yliopistoon ja halut jatko-opinnoille on suuret, mutta tuolla tasolla alkaa nuo esiintymistilanteet olemaan aika vaativia ja yleisiä niin olen vakavasti harkinnut (vihdoinkin) hakea apuja tähän kiusalliseen ongelmaan.
Asiaan jonkin verran perehtyneenä aloin miettimään josko tuo Propral pienissä määrin voisi helpottaa ongelmaa sen verran että voisi käyttää aikaa oikeasti opiskeluun eikä (omasta mielestäni) niin naurettavan asian vatvomiseen.
Siksi haluaisinkin kysyä niiltä jotka ovat löytäneet apua Propralista että voiko illalla nauttia alkoholia jos käyttää propralia päivisin tai vaikka päivittäin?
Kysynkin tätä siksi että usein työssäni on iltaohjelmaa tarjolla kun on palaveerattu tai koulutuksia pidetty.
Propral ja alkoholi
6
3340
Vastaukset
- Rytmihäiriöitä
Itselläni on Propral käytössä rytmihäiriöihin tarvittaessa. Joskus joudun ottamaan pari kertaa päivässä, joskus pärjään muutaman päivän ilman. Olen kyllä ottanut illalla alkoholia vaikka olen päivällä ottanut lääkkeen. Mulla Propralit on 10-millisiä (en tosin tiedä onko niitä muita vahvuuksia). Pikkujoulussa otin jopa puolikkaan pillerin kesken ravintolaillan (kas kun se ihana tanssiminen vähän liikaa sykähdytti sydäntä), enkä tuota siihenkään kuollut. Pyrin toki välttämään ihan yhtäaikaista käyttöä alkoholin kanssa. Ja saattaahan se riippua siitäkin miten isolla annoksella sitä lääkettä käyttää. Mutta ei ne apteekissakaan mitään varoitelleet alkoholista.
Tämä minun kokemukseni, toivottavasti tulee muitekin kommentteja. Niin, en todellakaan käytä päivittäin kumpaakaan;), Propralia/ja tai alkoholia.- propraliaa
Kiitoksia vastauksesta.
Juu tarkoitus ei minullakaan ollut alata popsimaan ja juomaan päivittäin, joskus vaan noita tilaisuuksia voi olla pidempiäkin eli usean päivän kestäviä joten niihin lähinnä viittasin :D - les2349283794
propraliaa kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta.
Juu tarkoitus ei minullakaan ollut alata popsimaan ja juomaan päivittäin, joskus vaan noita tilaisuuksia voi olla pidempiäkin eli usean päivän kestäviä joten niihin lähinnä viittasin :DJos ongelma sosiaalisissa tilanteissa on sydämen hakkaaminen punastuminen yms, niin propralista saattaisit kyllä löytää hyötyä...
Ite oon kanssa melkein 30v mies, ja aina ollut sosiaalinen mutta myöskin aina ollu jollain tasolla sosiaali"kammoinen", vaimo sanoo että jännää kun sosiaaliset tilanteet on selkeästi mun vahvuus mutta samalla heikkous, ja ettei kukaan edes huomaa eikä hänkään tietäisi jossen olisi itse kertonut...
itsellä oireita mm. vatsaa vääntää, sydän hakkaa, huimaa, pyörryttää, hikoiluttaa, jopa paskattaakin kaikki ne muut tuhannet oireet...
Ite oon kyllä pärjäilly ilman lääkkeitä, mutta olen joskus myöskin niitä kokeillut, ja parhaan hyödyn sain kyllä kevyestä rauhottavasta, eli niin pieni annos rauhottavaa lääkettä että se vei siltä ahdistukselta pahimman terän pois, sen jälkeen en ole halunnut ottaa niitä mutta onhan ne optiona hyvä olla olemassa kun tietää niiden auttavan niin pidän niitä joskus mukana mm. pääsykokeissa olivat taskussa, mutta kun on optio niin ne tuntuu auttavan jopa taskunpohjalta... - Anonyymi
les2349283794 kirjoitti:
Jos ongelma sosiaalisissa tilanteissa on sydämen hakkaaminen punastuminen yms, niin propralista saattaisit kyllä löytää hyötyä...
Ite oon kanssa melkein 30v mies, ja aina ollut sosiaalinen mutta myöskin aina ollu jollain tasolla sosiaali"kammoinen", vaimo sanoo että jännää kun sosiaaliset tilanteet on selkeästi mun vahvuus mutta samalla heikkous, ja ettei kukaan edes huomaa eikä hänkään tietäisi jossen olisi itse kertonut...
itsellä oireita mm. vatsaa vääntää, sydän hakkaa, huimaa, pyörryttää, hikoiluttaa, jopa paskattaakin kaikki ne muut tuhannet oireet...
Ite oon kyllä pärjäilly ilman lääkkeitä, mutta olen joskus myöskin niitä kokeillut, ja parhaan hyödyn sain kyllä kevyestä rauhottavasta, eli niin pieni annos rauhottavaa lääkettä että se vei siltä ahdistukselta pahimman terän pois, sen jälkeen en ole halunnut ottaa niitä mutta onhan ne optiona hyvä olla olemassa kun tietää niiden auttavan niin pidän niitä joskus mukana mm. pääsykokeissa olivat taskussa, mutta kun on optio niin ne tuntuu auttavan jopa taskunpohjalta...Entäs kusettaako? Mulla käytävä 5 kertaa parin tunnin sisään
Itse en löytännyt propralista apua, mutta sain tämän ohjeen käyttäjiltä.
Aamulla puoli tablettia ja ennen tilaisuutta kokonainen.
Silloin tasapainoaisti pelaa ainakin.
Tässä linkkiä propralista.
http://www.verkkoklinikka.fi/verkkolaakarit/kysymys/0397764
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/997636/farmaseutit_th_alan_ihmiset_tms_kysymysta_proprali
Ja alkoholi
http://www.huoltamo.com/kysy-asiantuntijalta/kysymys/0018599- Anonyymi
Hei,
Voit juoda alkoholia illalla. Propral on hyvin turvallinen lääke eikä omaa vaarallisia yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa, toisin kuin rauhoittavat lääkkeet (bentsot). Suosittelen kuitenkin, että kysyt asiasta suoraan hoitavalta lääkäriltä ja varmistat, että alkoholin nauttiminen on ok.
T. Viistoista vuotta propralia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817697
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes923776- 672569
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se721609Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3781539Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201436- 621430
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791050Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841048