Synnit saa anteeksi jos saarnajalla lapin luottamus.

taavi ko

Onko totta? kuulin että vain lapinluottamuksen omaavailta saarnaajalta tulisi pyytää syntejä anteeksi. Jolloin pp-tapahtuma olisi pyhitetty. Asiallisia vastauksia, vakava alue. kiitos

79

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin kuulin jotai

      Kuulitko itse vai jonkun toisen kertomana?
      Joka tapauksessa kuulit väärin tai vääristeltynä.

    • Essu Lahdesta

      ei ole syntien anteeksiantaja.
      Synnit voi saada anteeksi vain ja ainoastaan uskon kautta Vapahtajaamme. Kuka tahansa
      kristitty ihminen voi tätä uskoa vahvistaa ns todistamalla syntien anteeksiantoa.

      Jos tämä anteeksiannon todistus sidotaan joihinkin sertifioituhin ihmisiin, johonkin tiettyyn kaavaan
      tai tiettyihin sanamuotoihin, ollaan tekemisissä vakavan harhaopin kanssa, jolla ei ole mitään tekemistä krisinopin tai uskon kanssa.

      • Että näin

        Mutta jos tälläistä harhaoppia on?, ja tulee esiin totena tai vääristeltynä, niin asialle olisi tehtävä jotain.


      • Seurakuntalainen vie
        Että näin kirjoitti:

        Mutta jos tälläistä harhaoppia on?, ja tulee esiin totena tai vääristeltynä, niin asialle olisi tehtävä jotain.

        onko kaikki uskonsuunnat ja uskonlahkot harhaopittomia? Ja kertokaa sellainen suunta, yksikin, joka ei omista hieman harhaoppia.


      • Seurakuntalainen vie kirjoitti:

        onko kaikki uskonsuunnat ja uskonlahkot harhaopittomia? Ja kertokaa sellainen suunta, yksikin, joka ei omista hieman harhaoppia.

        Kysymyksesi on todella aiheellinen. Nimittäin nykyisin käytetään melko vapaamielisesti käsitettä: Harhaoppi.

        Melkein voisi sanoa, että sana on synonyymi sanoille: Minun kanssani ei mieltä jostakin.

        Olen jossakin kuullut harhaopin määritelmät ja niitä oli muistaakseni neljä:
        1. Kielletään neitseestä syntyminen.
        2. Kielletään Jeesuksen jumaluus.
        3. Kielletään ylösnousemus
        4. Ei rakasteta veljeä.

        Nyt voi sitten jokain hyväksyä tai hylätä luettelon. Jos hyväksyy, voi peilata omia käsityksiään harhaopista.

        Neljännen kohdan harhaoppia esiintyy kaikissa liikkeissä. Suomen kristikunnassa myös kaikkia muita.


      • Romanttista uskoa
        vihne kirjoitti:

        Kysymyksesi on todella aiheellinen. Nimittäin nykyisin käytetään melko vapaamielisesti käsitettä: Harhaoppi.

        Melkein voisi sanoa, että sana on synonyymi sanoille: Minun kanssani ei mieltä jostakin.

        Olen jossakin kuullut harhaopin määritelmät ja niitä oli muistaakseni neljä:
        1. Kielletään neitseestä syntyminen.
        2. Kielletään Jeesuksen jumaluus.
        3. Kielletään ylösnousemus
        4. Ei rakasteta veljeä.

        Nyt voi sitten jokain hyväksyä tai hylätä luettelon. Jos hyväksyy, voi peilata omia käsityksiään harhaopista.

        Neljännen kohdan harhaoppia esiintyy kaikissa liikkeissä. Suomen kristikunnassa myös kaikkia muita.

        1. Kielletään neitseestä syntyminen. Nykyvalossa ei oiken uskottava kertomus, kun ei ole todisteita, kuin yksi lähde.
        2. Kielletään Jeesuksen jumaluus. "______________"
        3. Kielletään ylösnousemus "____________"
        4. Ei rakasteta veljeä. Tämä on, epätosi, veljeä rakastetaan useimmiten..

        Jeesus on historiassa kuin lähihistorian Äiti Teresa, joka teki laupeuden töitä. Legenda paisui epämääräisen historian kirjoittamisen myötä yli äyräiden..??


      • lkhöh mö

        tai olla joku o minde, oliver havk.


      • teuta

        Kyllä olen pitkältä kanssasi samaa mieltä ;kaikille Kristityille on se oikeus annettu .
        Se on se mana asia jota P,Ruotsalainen sanoi aikanaan ,että kaikki ämmätkö savossakin
        voi nyt saarnata synnit anteeksi , johon pitää sanoa , että kaikki joilla on kristillisyys .
        Ja joilla on tarvitsevan luottamus. se on siinä.


    • 3t

      varmasti kuulin näin, siinä ei ole mitään epäselvää !!! Tämä seurakunta on viimeisellä viivallaan. Nämä ihmisten keksimät asiat erottavat puolisot toisistaan, sisarukset ja sukulaiset kyräilelevät keskenään, ja seurakunta on jakaantunut kahtia. Ihmettelinkin jo, ettei kukaan kiinnitä asiaan huomiota, ei taida tämän palstan käyttäjät niitä kuunnella..

      • Kaltimon Kalle

        Mitä Vihne mahtaakaan taas tarkoittaa? Vesittääkö hän aloituksen aiheen?
        Hänen mukaansa on 4 harhaoppia, joista rakastamattomuus on niistä yleisin !!!!!!!! ?????
        Selitys mielestäni ontuu:
        4. kohta ei ole mikään harhaoppi, vaan synti ja heikkous.
        Mikään kristillinen yhteisö ei opeta: "Vihaa lähimmäistäsi".

        Jostain syystä jäi aloituksen aiheen kommentoiminen kokonaan tekemättä.
        A v a i n t e n vallan rajaaminen esikoislestadiolaisuuteen ON selvä harhaoppi.
        Laestadius kääntyisi haudassaan, jos tietäisi mitä lapinvanhimmat opettavat.


      • Kaltimon Kalle kirjoitti:

        Mitä Vihne mahtaakaan taas tarkoittaa? Vesittääkö hän aloituksen aiheen?
        Hänen mukaansa on 4 harhaoppia, joista rakastamattomuus on niistä yleisin !!!!!!!! ?????
        Selitys mielestäni ontuu:
        4. kohta ei ole mikään harhaoppi, vaan synti ja heikkous.
        Mikään kristillinen yhteisö ei opeta: "Vihaa lähimmäistäsi".

        Jostain syystä jäi aloituksen aiheen kommentoiminen kokonaan tekemättä.
        A v a i n t e n vallan rajaaminen esikoislestadiolaisuuteen ON selvä harhaoppi.
        Laestadius kääntyisi haudassaan, jos tietäisi mitä lapinvanhimmat opettavat.

        Vihne aikoo selventää käsitteitä.

        Jos Jeesuksen jumaluus ja ylösnousemus kielletään, se johtaa automaattisesti ihmisen ulos Jeesuksen sovitustyön piiristä. Eli helvettiin.

        Sitten on olemassa erilaisia vääriä opetuksia ja käsityksiä, joita Jumala armossaan sietää ja koittaa johdattaa oikeaan käsitykseen. Kaikki mitä sanotaan nykyisin innokkaasti harhaopiksi ei sitä ole, vaan on vääriä käsityksiä jotka rikkovat yhteyttä.


      • yx

        Tarkoitan siis oikea paikka näiden asioiden käsittelyyn?

        Kyllä ihmiset keskustelevat ja ovat tietoisia kummallisuuksista, mitä ovat kuulleet.

        Sain eräältä ystävältä tämmöisen tekstin pitkän keskustelun päätteeksi:

        "Jos, ystäväni, elämäsi tie joskus nousee aivan pystyyn, niin ettet
        ymmärrä, minne lähteä, mistä päästä eteenpäin; kun toinen neuvoo sinne, toinen tänne, etkä tiedä kumpi on oikeassa, kumpi väärässä - muista, että löytyy yksi, joka sanoo: "Minä olen tie."

        Ja jos kaikenlaiset eksyttävät ajatukset pimittävät mieltäsi, etkä
        tiedä, mikä on totta, mikä valetta, vaan tuskastuneena kysyt: mikä on totuus? - Kuuntele silloin sen Herran ääntä, joka sanoo: "Minä olen totuus."

        Ja kun kuoleman kauhut sinua ympäröivät ja sen jäätävä kylmyys
        tuntuu sydämessäsi, kun kaipaat elämää itsessäsi ja ympäristössäsi, etkä mistään löydä kuin kuolemaa vain - kun päiväsi loppuu ja ilta joutuu, eikä edessäsi näy muuta olevan kuin pimeä, mykkä hauta - kuule, ystäväni, vielä silloinkin elää hän, joka sanoo: "Minä olen elämä."

        N.K. Malmbergin saarnasta v. 1858"

        Tämä saarna on herännäisyyden hajaannuksen vuosina kirjoitettu - ja sopii myös tähän päivään...


      • jeesuslainen vaan

        AAmenta päälle vaan.


      • Usko Jeesukseen
        yx kirjoitti:

        Tarkoitan siis oikea paikka näiden asioiden käsittelyyn?

        Kyllä ihmiset keskustelevat ja ovat tietoisia kummallisuuksista, mitä ovat kuulleet.

        Sain eräältä ystävältä tämmöisen tekstin pitkän keskustelun päätteeksi:

        "Jos, ystäväni, elämäsi tie joskus nousee aivan pystyyn, niin ettet
        ymmärrä, minne lähteä, mistä päästä eteenpäin; kun toinen neuvoo sinne, toinen tänne, etkä tiedä kumpi on oikeassa, kumpi väärässä - muista, että löytyy yksi, joka sanoo: "Minä olen tie."

        Ja jos kaikenlaiset eksyttävät ajatukset pimittävät mieltäsi, etkä
        tiedä, mikä on totta, mikä valetta, vaan tuskastuneena kysyt: mikä on totuus? - Kuuntele silloin sen Herran ääntä, joka sanoo: "Minä olen totuus."

        Ja kun kuoleman kauhut sinua ympäröivät ja sen jäätävä kylmyys
        tuntuu sydämessäsi, kun kaipaat elämää itsessäsi ja ympäristössäsi, etkä mistään löydä kuin kuolemaa vain - kun päiväsi loppuu ja ilta joutuu, eikä edessäsi näy muuta olevan kuin pimeä, mykkä hauta - kuule, ystäväni, vielä silloinkin elää hän, joka sanoo: "Minä olen elämä."

        N.K. Malmbergin saarnasta v. 1858"

        Tämä saarna on herännäisyyden hajaannuksen vuosina kirjoitettu - ja sopii myös tähän päivään...

        Saarnaaja sen sanoi. Päärlyt joita ei saisi heittää sikojen eteen, ovat sellaisia kristillisyyteen liittyviä sisäisiä asoita, "joita vain me (esikoislestadioliset) ymmärrämme".

        Kaikkia muista ihmisistä eristäytyviä liikkeitä johdetaan juuri tällä samalla metodilla. "Äkää vaan kertoko yhteisömme sisäisistä asioista kenellekään." Kiellon rikkomista seuraa sanktiot.

        Tosiasia on se että vasta avoimuus ja kriittisyys oppia ja opetusta kohtaan saa aikaan muutosta ja kasvua terveeseen suuntaan. Salailu puolestaan kertoo pelon ilmapiiristä ja valtaa pitävästä sairaasta häpeästä.

        Kristittyjen ensimmäinen velvollisuus on olla kaikessa avoimia ja vilpittömiä. Tämän aistii lähellä oleva ihminen vääjäämättömästi, "onko kaveri kotona itsessään". Avoimia ja rehellisiä omiin ja myös yhteisön heikkouksiin ja puutteisiin nähden. Salailun ja peittelyn ilmapiiriä ei kukaan voi hämätä toisilta.
        Salailu ja todettujen tosiasioiden poisselittely, kertoo aina siitä että jokin pn pielessä ja hävettää astua esiin.

        Tärkeätä on muistaa kuitenkin se, että rakkaus ja totuus kulkevat aina rinnakkain. Totuus on tutava eiin rakkaudellisesti, ei syntistä hylkäävästi.


    • ^^muuttolintu^^

      Minde sanoi saarnassaan näin: " Tässä kristillisyydessä saa kaikkiin asioihin oikeat neuvot. Mutta pitää varmistaa, että sillä saarnaajalla on luottamus wanhimpiin, kenen puoleen kääntyy." Tämä koskee siis KAIKKIA asioita, ripistä maallisiin murheisiin.

      Kyllä tämän voi siis oikolukea syntien anteeksi antamiseksi mitä suuremmassa määrin.

      Johan nyt on yksi maailman lopun ihme, että pöntöstä julistetaan Kristuksen sijaan uskoa ja luottamusta Lapinmaan miehiin!! He itse vielä kiittelevät ja siunaavat ja vahvistavat tälläiset "saarnat". Kuuntelin ihan omin korvin. Tämä on varmasti totta.

      • Jos joku nyt sitten luokittelee tuon harhaopiksi, niin mitä sitten pitäisi tehdä?
        Raamatullista on neuvoa kerran tai kahdesti ja sitten erkaantua harhaopissaan pysyvästä pysyvästi.


      • nelkytseiska
        vihne kirjoitti:

        Jos joku nyt sitten luokittelee tuon harhaopiksi, niin mitä sitten pitäisi tehdä?
        Raamatullista on neuvoa kerran tai kahdesti ja sitten erkaantua harhaopissaan pysyvästä pysyvästi.

        Voihan Vihne, jaksat alituisesti hämmästyttää!

        "Jos joku nyt sitten luokittelee tuon harhaopiksi, niin mitä sitten pitäisi tehdä?
        Raamatullista on neuvoa kerran tai kahdesti ja sitten erkaantua harhaopissaan pysyvästä pysyvästi." Vihne

        Miksi "Jos"? Voi varmaan olla paksumpaakin harhaisuutta olemassa, mutta että esikoisopetus on tätä tasoa, eikä synny vastustusta, edes täällä!

        Suosittelet, että 'rotat jättäis uppoavan laivan'. Ehkä kuitenkin voisi olla jotakin tehtävissä. Herra auta, Herra pelasta!


      • nelkytseiska kirjoitti:

        Voihan Vihne, jaksat alituisesti hämmästyttää!

        "Jos joku nyt sitten luokittelee tuon harhaopiksi, niin mitä sitten pitäisi tehdä?
        Raamatullista on neuvoa kerran tai kahdesti ja sitten erkaantua harhaopissaan pysyvästä pysyvästi." Vihne

        Miksi "Jos"? Voi varmaan olla paksumpaakin harhaisuutta olemassa, mutta että esikoisopetus on tätä tasoa, eikä synny vastustusta, edes täällä!

        Suosittelet, että 'rotat jättäis uppoavan laivan'. Ehkä kuitenkin voisi olla jotakin tehtävissä. Herra auta, Herra pelasta!

        Jos koet itsesi rotaksi, en sitä sinulta kiellä, mutta raamatullinen neuvo Paavalilta on sellainen.

        Tiit 3:10. Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
        11. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

        Room 16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.


      • Kaltimon Kalle
        vihne kirjoitti:

        Jos koet itsesi rotaksi, en sitä sinulta kiellä, mutta raamatullinen neuvo Paavalilta on sellainen.

        Tiit 3:10. Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
        11. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

        Room 16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        Tämä eroaminen ei silti ole välttämättä fyysistä. Kysymys on hengellisestä eroamisesta. Täysin pyhää seurakuntaa ei ole ollut milloinkaan. Nyt on kristikunta jakaantunut tuhansiin ryhmiin. Ei tarkoitus ole ollut sellainen.
        Seurakunnan tulee asettaa uusia saarnaajia niiden tilalle, jotka eivät halua pysyä Jumalan sanassa.


      • 12+10
        Kaltimon Kalle kirjoitti:

        Tämä eroaminen ei silti ole välttämättä fyysistä. Kysymys on hengellisestä eroamisesta. Täysin pyhää seurakuntaa ei ole ollut milloinkaan. Nyt on kristikunta jakaantunut tuhansiin ryhmiin. Ei tarkoitus ole ollut sellainen.
        Seurakunnan tulee asettaa uusia saarnaajia niiden tilalle, jotka eivät halua pysyä Jumalan sanassa.

        Juuri näin .


      • teuta

        Kyllä minä myös kuulin , ja olen ihmetellyt asiaa . Mutta se ei ollut ainoa väärin sanottu
        asia, tälläkään kerralla , ja sitten vielä suomi poika istuu penkissä niska punaisena ,
        tollaste sanojen perästä , en paremmin sano.


    • Taavi ko

      niin kuin tämä ketju,, lainaus:
      MIETTIKÄÄ SAARNASSA
      Minde sanoi saarnassaan näin: " Tässä kristillisyydessä saa kaikkiin asioihin oikeat neuvot. Mutta pitää varmistaa, että sillä saarnaajalla on luottamus wanhimpiin, kenen puoleen kääntyy." Tämä koskee siis KAIKKIA asioita, ripistä maallisiin murheisiin.
      USKOMATONTA HARHAOPPIA!!!!!!!!!!

      • yx

        Etkö ole milloinkaan aikaisemin kuullut tuolla tavoin sanottavan?

        Minä ainakin olen! Jo vuosikymmeniä sitten - ei siinä mitään uutta ole!

        Lisäyksenä myös olen kuullut sen, että AINA löytyvät oikeat neuvot.

        Jokainen miettiköön mielessään, onko näin tapahtunut... Vai onko kyse siitä, että uskoo siihen?


      • lasiiri
        yx kirjoitti:

        Etkö ole milloinkaan aikaisemin kuullut tuolla tavoin sanottavan?

        Minä ainakin olen! Jo vuosikymmeniä sitten - ei siinä mitään uutta ole!

        Lisäyksenä myös olen kuullut sen, että AINA löytyvät oikeat neuvot.

        Jokainen miettiköön mielessään, onko näin tapahtunut... Vai onko kyse siitä, että uskoo siihen?

        Minäkin kuulin kyseisen "opetuksen sanat". Äärettömän surullista, niin surullista.
        Minne menet, rakas hengellinen kotini ? Olet jättänyt lapsesi tienvierelle savipellolle, josta ei enää tahdo löytää mitään ravintoa. Meitä on melkoinen lauma nälkäisiä lapsia, jotka kaipaavat Elävää Vettä ja murrettua Elämän Leipää evääkseen, vain aniharvoin sitä nykyisin saa. Ellei olisi hengell.kirjallisuutta, RadioDeitä ja netistä kuultavia /luettavia muita kristillisiä ohjelmia, olisi uskomisen voimat menneet jo aikoja sitten. Mutta Jumalassa on ikiaikainen turva, Hän pitää omistaan huolen, kiitos Herran !


      • juhailpo
        lasiiri kirjoitti:

        Minäkin kuulin kyseisen "opetuksen sanat". Äärettömän surullista, niin surullista.
        Minne menet, rakas hengellinen kotini ? Olet jättänyt lapsesi tienvierelle savipellolle, josta ei enää tahdo löytää mitään ravintoa. Meitä on melkoinen lauma nälkäisiä lapsia, jotka kaipaavat Elävää Vettä ja murrettua Elämän Leipää evääkseen, vain aniharvoin sitä nykyisin saa. Ellei olisi hengell.kirjallisuutta, RadioDeitä ja netistä kuultavia /luettavia muita kristillisiä ohjelmia, olisi uskomisen voimat menneet jo aikoja sitten. Mutta Jumalassa on ikiaikainen turva, Hän pitää omistaan huolen, kiitos Herran !

        Itselläni on hengellinen koti muualla, josta saan ravintoa usein. Olin kasvatuskristitty lestadiolaisuudessa ja sellainenhan ei kestä koetuksissa. Ajauduin yhä kauemmaksi Jumalasta kunnes Hän armossaan johdatti minut Sanan äärelle. Siinä yhteydessä sain hengellisen kodin muualta, mutta minulla on paljon rakkaita sukulaisia ja ystäviä lestadiolaisuudessa. Osa heistä on saanut omakohtaisen uskon Jeesukseen, osa luottaa siihen että kun käy seuroissa niin pelastuu. Olen seurannut tilannetta sivusta hyvin surullisena. Monet nuoret ja vanhemmatkin ajautuvat maailman menoihin eikä heistä välitetä. Muistan itsekin kun olin käymättä seuroissa, kukaan ei kysynyt miten on uskosi laita? Jeesus opetti jättämään 99 lammasta ja lähtemään yhden perään. Rakas Jumala, anna Pyhän Henkesi voimaa ja täyteyttä niille saarnaajille, jotka vielä seuraavat Jeesusta.
        Siunausta elämääsi "lasiiri"


      • TEUTA
        juhailpo kirjoitti:

        Itselläni on hengellinen koti muualla, josta saan ravintoa usein. Olin kasvatuskristitty lestadiolaisuudessa ja sellainenhan ei kestä koetuksissa. Ajauduin yhä kauemmaksi Jumalasta kunnes Hän armossaan johdatti minut Sanan äärelle. Siinä yhteydessä sain hengellisen kodin muualta, mutta minulla on paljon rakkaita sukulaisia ja ystäviä lestadiolaisuudessa. Osa heistä on saanut omakohtaisen uskon Jeesukseen, osa luottaa siihen että kun käy seuroissa niin pelastuu. Olen seurannut tilannetta sivusta hyvin surullisena. Monet nuoret ja vanhemmatkin ajautuvat maailman menoihin eikä heistä välitetä. Muistan itsekin kun olin käymättä seuroissa, kukaan ei kysynyt miten on uskosi laita? Jeesus opetti jättämään 99 lammasta ja lähtemään yhden perään. Rakas Jumala, anna Pyhän Henkesi voimaa ja täyteyttä niille saarnaajille, jotka vielä seuraavat Jeesusta.
        Siunausta elämääsi "lasiiri"

        SE LÄHTEE TÄSTÄ HETI ALAPUOLELTA .


      • voi voi sentään
        TEUTA kirjoitti:

        SE LÄHTEE TÄSTÄ HETI ALAPUOLELTA .

        Kyllä! Mahtavasti herrat Kalle, väinö, teuta, teutatess, tra ja trajanus opettavat, kuinka muiden tulee elää.

        Yksi ja sama mies keskustelee päivästä toiseen sivupersooniensa kanssa, on opettavinaan muita! :-))))

        Voi hyvä sylvi kuinka häpeällistä ja sairasta touhua tämä herra harrastaa, palstalla joka on tarkoitettu yleiseen keskusteluun lestadiolaisuudesta.


      • teu,
        voi voi sentään kirjoitti:

        Kyllä! Mahtavasti herrat Kalle, väinö, teuta, teutatess, tra ja trajanus opettavat, kuinka muiden tulee elää.

        Yksi ja sama mies keskustelee päivästä toiseen sivupersooniensa kanssa, on opettavinaan muita! :-))))

        Voi hyvä sylvi kuinka häpeällistä ja sairasta touhua tämä herra harrastaa, palstalla joka on tarkoitettu yleiseen keskusteluun lestadiolaisuudesta.

        Luves vielä pikkusen voit saada vahinkon , sulla on sama haukkumistie , ei muutu


      • teu,
        TEUTA kirjoitti:

        SE LÄHTEE TÄSTÄ HETI ALAPUOLELTA .

        Kun ei Jeesukseen uskova meinääkkaan korjata tekstiänsä , pitää vielä löylyä
        lyödä , riitelyyn on aikaa vaan ei sovintoon . Tällä tarkoitan sitä että viesti
        ajan rajan tuolla puolen mm. halventaa sanaa , eikä anna raamatulle arvoa .
        se selostaa että nukkumisen kanssa ... ja että voi unhottaa Jeesuksen tuomion
        jokatehdään viimeisenä päivänä .


    • Pelastunut

      Perheen isä ajelee kotiin autossansa sattuu vakava kolari, hän tulee hetkeksi tajuihinsa ja muistaa viime metreillä, että oli sovitettavana ainakin yksi synniteko, vaikkapa lähimmäisen loukkaaminen! Ei ole omaa pappia anteeksiantajaa paikalla päästämässä synnistä.Helvetin kolkon kuumat palavat rauta ovet paukuttaa kuin lännen kylän saluunan ovet, tulkaa tänne minun omani! Autolla kolarin ajanyt henkilö kuolee eli henki pakenee, hän joka joka sunnuntai sai syntinsä tilaisuudessansa omalta papiltansa anteeksi.KUOLEE uskosta osattomana. Ona aivan hirveetä jos näin heillä on!( Minun Jeesukseni kuoli ristillä sovittaen kaiken. Saan armosta syntini anteeki eikä kukaan muu ohjaile uskoni elämää.)
      Samassa perheessä vaimo ja 9- lasta suree. Vaimolla on viellä mahdollisuus uskon ratkaisuun vaiko on?

      Armo pelsataa kun silmät avutuvat ei pakosta tai toisen tuputtamisesta.

      • 1+10

        Ihminen vielä päästänyt ketään taivaaseen , Aina on siihen tarvittu JUMALAA/Jeesusta
        Siksitoiseksi kun joku kuolee tässä ajassa , hän siirtyy aina odotus puolelle se on paratiisi.
        ja sitten viimeisenä päivänä Jeesus tulee tuomitsemaan kaikki /päästämään .


      • Jeesukseen uskova
        1+10 kirjoitti:

        Ihminen vielä päästänyt ketään taivaaseen , Aina on siihen tarvittu JUMALAA/Jeesusta
        Siksitoiseksi kun joku kuolee tässä ajassa , hän siirtyy aina odotus puolelle se on paratiisi.
        ja sitten viimeisenä päivänä Jeesus tulee tuomitsemaan kaikki /päästämään .

        Välitilasta on turha puhua, ajanlasku nimittäin päättyy kuolinhetkellä. Kun silmäsi suljet viimeisen kerran, olet ajattomassa tilassa. Uskova avaa silmänsä taivaassa, epäuskoinen helvetissä. PYHÄ HENKI ON OVENVARTIJANA, Jumalan sana joko sitoo taikka päästää. Jeesukseen uskovien sydämessä ASUU Jumalan sana, HE OVAT HENGESTÄ UUDESTISYNTYNEITÄ JUMALAN SANAN KAUTTA. Jeesukseen uskova on koko ajan puettuna uskon ja kasteen kautta Kristuksen lahjavanhurskaudella, omalla vanhurskaudella ei kukaan pelastu.

        Gal. 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet;
        älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

        Gal. 5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:
        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Gal. 5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.

        Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä,
        niin ette lihan himoa täytä.
        Gal. 5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        ---------
        *) Gal. 5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.


      • 13+15
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Välitilasta on turha puhua, ajanlasku nimittäin päättyy kuolinhetkellä. Kun silmäsi suljet viimeisen kerran, olet ajattomassa tilassa. Uskova avaa silmänsä taivaassa, epäuskoinen helvetissä. PYHÄ HENKI ON OVENVARTIJANA, Jumalan sana joko sitoo taikka päästää. Jeesukseen uskovien sydämessä ASUU Jumalan sana, HE OVAT HENGESTÄ UUDESTISYNTYNEITÄ JUMALAN SANAN KAUTTA. Jeesukseen uskova on koko ajan puettuna uskon ja kasteen kautta Kristuksen lahjavanhurskaudella, omalla vanhurskaudella ei kukaan pelastu.

        Gal. 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet;
        älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

        Gal. 5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:
        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Gal. 5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.

        Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä,
        niin ette lihan himoa täytä.
        Gal. 5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        ---------
        *) Gal. 5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

        Galattalaiskirjeen kohta kertoo vielä tämänpuolisesta elämästä .

        Gal. 5:13-14. Siitä sanotaan näin. Kristillisessä elämässä Usko toimii ja vaikuttaa Rakkauden kautta .
        Rakkaus on lain täyttymys , Kuitenkin niin, että Jeesuklsen yksityiset käskyt / Kristuksen laki (johon Dekologi
        sisältyy ) ovat ohjeellisia sen suhteen , miten lähimmäisenrakkauden käskyä on käytännössä noudatettava

        5:16-18. Lihan ja Hengen taistelu . Uskovaisille annettu varoitus lihan töistä ja kehoitus vaeltamaan Hengessä osoittaa, että tämä ei tapahdu ilman pyrkimystä ja kilvoitusta , siihen Pyhän Hengen armoa , hoitaa ja voimaa rukoillen, " pyrkikää ... pyhitykseen , sillä ilman sitä kukaan ei ole näkevä Herraa" (Hber. 12:14. )
        Jeesus sanoo : "ilman minua te ette voi mitään tehdä,", Joh. 15:5.


      • Tra.
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Välitilasta on turha puhua, ajanlasku nimittäin päättyy kuolinhetkellä. Kun silmäsi suljet viimeisen kerran, olet ajattomassa tilassa. Uskova avaa silmänsä taivaassa, epäuskoinen helvetissä. PYHÄ HENKI ON OVENVARTIJANA, Jumalan sana joko sitoo taikka päästää. Jeesukseen uskovien sydämessä ASUU Jumalan sana, HE OVAT HENGESTÄ UUDESTISYNTYNEITÄ JUMALAN SANAN KAUTTA. Jeesukseen uskova on koko ajan puettuna uskon ja kasteen kautta Kristuksen lahjavanhurskaudella, omalla vanhurskaudella ei kukaan pelastu.

        Gal. 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet;
        älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

        Gal. 5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:
        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Gal. 5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.

        Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä,
        niin ette lihan himoa täytä.
        Gal. 5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        ---------
        *) Gal. 5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

        Vaikka sinusta välitilasta on turha puhua , olen saanut sellaisen käsityksen , että se on
        olemassa ja jokainen ihminen herätetään viimeisenä päivänä , tuomiota varten silloin ei
        ole uskovaisenkaan silmä auki taivassa , koska on sanottu että jokainen ihminen tulee tajuamaan
        sen eli viimeisen päivän herätyksen ,tuomion ja vaikka se uskolalle ei niin kova tietenkään ole
        ottaa hän vastaan sanan . "Tule" ja Enkelit toimittaa tämän uskoville. Ja ensiksi .


      • Usko Jeesukseen
        Tra. kirjoitti:

        Vaikka sinusta välitilasta on turha puhua , olen saanut sellaisen käsityksen , että se on
        olemassa ja jokainen ihminen herätetään viimeisenä päivänä , tuomiota varten silloin ei
        ole uskovaisenkaan silmä auki taivassa , koska on sanottu että jokainen ihminen tulee tajuamaan
        sen eli viimeisen päivän herätyksen ,tuomion ja vaikka se uskolalle ei niin kova tietenkään ole
        ottaa hän vastaan sanan . "Tule" ja Enkelit toimittaa tämän uskoville. Ja ensiksi .

        Silloin kun aika päättyy, niin sitä ei ole. Onko tämä mahdoton sinulle ymmärtää?

        Välitilasta on täysin turha puhua koska sitä ei ole enää tuonpuoleisessa maailmassa.
        Sellaiset puheet (spekulaatiot) on turhaa ajankäyttöä, poissa Kristuksen todistamisesta.
        Aivan samamlaisia kun nämä lestadiolaisten vaate- ja tukkahöpinät jotka ovat pelkästään juutalaisille käännynnäisille tarkoitettuja sääntöjä 2000 vuoden takaa. Pakanakansoja tällaiset säädökset eivät ole KOSKAAN koskeneet.

        Ap. t. 15:22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
        Ap. t. 15:23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen:

        "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
        Ap. t. 15:24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        Ap. t. 15:25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        Ap. t. 15:26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        Ap. t. 15:27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.

        =========================================
        *) Ap. t. 15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        Ap. t. 15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
        ========================================

        Ap. t. 15:30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
        Ap. t. 15:31 Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.


      • 5+15
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

        Silloin kun aika päättyy, niin sitä ei ole. Onko tämä mahdoton sinulle ymmärtää?

        Välitilasta on täysin turha puhua koska sitä ei ole enää tuonpuoleisessa maailmassa.
        Sellaiset puheet (spekulaatiot) on turhaa ajankäyttöä, poissa Kristuksen todistamisesta.
        Aivan samamlaisia kun nämä lestadiolaisten vaate- ja tukkahöpinät jotka ovat pelkästään juutalaisille käännynnäisille tarkoitettuja sääntöjä 2000 vuoden takaa. Pakanakansoja tällaiset säädökset eivät ole KOSKAAN koskeneet.

        Ap. t. 15:22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
        Ap. t. 15:23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen:

        "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
        Ap. t. 15:24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        Ap. t. 15:25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        Ap. t. 15:26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        Ap. t. 15:27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.

        =========================================
        *) Ap. t. 15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        Ap. t. 15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
        ========================================

        Ap. t. 15:30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
        Ap. t. 15:31 Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.

        Ei minusta , ole mahdotonta mutta sinusta ehkä kun sinun mukaasi kuolemassa aika loppuu
        Se loppuu siksi että on kuollut Ruumillisesti , Jeesus on sanonut että kaikki herätetään viimeiasenä
        päivänä ja kaikki tuomitaan , miten selität tämän pois , sitä minä en ymmärrä .
        Tuolla sinun tavallasi ketään ei herätetä vaan he ovat jo taivaassa?


      • Tra.
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

        Silloin kun aika päättyy, niin sitä ei ole. Onko tämä mahdoton sinulle ymmärtää?

        Välitilasta on täysin turha puhua koska sitä ei ole enää tuonpuoleisessa maailmassa.
        Sellaiset puheet (spekulaatiot) on turhaa ajankäyttöä, poissa Kristuksen todistamisesta.
        Aivan samamlaisia kun nämä lestadiolaisten vaate- ja tukkahöpinät jotka ovat pelkästään juutalaisille käännynnäisille tarkoitettuja sääntöjä 2000 vuoden takaa. Pakanakansoja tällaiset säädökset eivät ole KOSKAAN koskeneet.

        Ap. t. 15:22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
        Ap. t. 15:23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen:

        "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
        Ap. t. 15:24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        Ap. t. 15:25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        Ap. t. 15:26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        Ap. t. 15:27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.

        =========================================
        *) Ap. t. 15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        Ap. t. 15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
        ========================================

        Ap. t. 15:30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
        Ap. t. 15:31 Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.

        Minusta tuossa kohtaa Apt. ei opetet sitäkään asiaa mitä itse kirjoitit
        se on jotain muuta sekin taitaa olla maan päällä seurakunnassa asumista.


      • Tra.
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Välitilasta on turha puhua, ajanlasku nimittäin päättyy kuolinhetkellä. Kun silmäsi suljet viimeisen kerran, olet ajattomassa tilassa. Uskova avaa silmänsä taivaassa, epäuskoinen helvetissä. PYHÄ HENKI ON OVENVARTIJANA, Jumalan sana joko sitoo taikka päästää. Jeesukseen uskovien sydämessä ASUU Jumalan sana, HE OVAT HENGESTÄ UUDESTISYNTYNEITÄ JUMALAN SANAN KAUTTA. Jeesukseen uskova on koko ajan puettuna uskon ja kasteen kautta Kristuksen lahjavanhurskaudella, omalla vanhurskaudella ei kukaan pelastu.

        Gal. 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet;
        älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

        Gal. 5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:
        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Gal. 5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.

        Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä,
        niin ette lihan himoa täytä.
        Gal. 5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        ---------
        *) Gal. 5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

        Gal.5: 13-18 . missään kohtaa ,

        Ilm. 1:4 . Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle : Armo teille ja rauha häneltä , joka on ja joka oli
        ja joka tuleva on , ja niiltä seitsemältä hengeltä , jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä.


        Ilm. 1:5 ,ja Jeesukselta Kristukselta , uskolliselta todistajalta , häneltä joka on kuolleitten esikoinen ja maan
        kuningasten hallitsija ! Hänelle , joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä.

        Mutta Ilm. !:4-7 Katso , hän tulee pilvissä , ja kaikki simät saavat nähdä hänet , niidenkin jotka hänet
        lävistivät , ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa . Totisesti aamen .

        täällä jo vähä.

        1:4. alkuosan muodostavat luvuissa 2-3. olevat Kristuksen kirjeet aasian maakunnan 7. seurakuntaa ,
        enkeleille , eli johtajille /sananpalvelijoille . Näistä seorakunnista on luettelo 1:11 . Jumalan valtaistuimen edessä on olevat 7 Henkeä , joita 4:5 kuvaa 7 tulisoihtuna ja 5:6 yhtä monena silmänä , tarkoittavat ilmeisesti Jumalan Hengiä Hänen kaikinpuolisessa toiminnassaan ja vaikutuksessaan maailmassa . Ilm: ssa usein esiintyvä luku 7 on jumalallisen täydellisyyden ja kaikin puolisuuden luku .Näitä Jumalan Hengen töitä ja vaikutuksia ovat: 1. synnintunto lain kautta Joh. 16:8-9. ; Room. 3:20. , 7:7... 2. Kristuksen ja Hänen armonvanhrskautensa kirkastaminen , armosta ja jumalan lapseudesta todistaminen evankeliumin sanan kautta Joh. 16:14. ; Room. 8:14. ; 3: Jumalan sanassa ilmoitetuun kaikkeen totuueen johtaminen Joh. 16:13.
        Joh. 17:17. sekä sen opettaminen ja muisteleminen mitä Jeesus on sanonut Joh. 14:26. ..4. Rukouksen HENGENSÄ OIKEA RUKOUSMIELEN ja uskonrakkauden vaikuttaminen , rukoilemaan Jeesuksen nimessä ja
        Raamatun opetuksen mukaisesti Sk. 12:10 ; Room. 8: 26-27. ; Joh. 4:23-24. ..5. Lihan / turmeltuneen luonnon ja töiden tukahuttaminen ja kuollettaminen uskovissa , Room. 6:11-14 .;8:5, 9, 13... 6 Voiman
        antaminen Jeesuksen todistajana ja sananpalvelijana toiminen Apt. 1;8 ; 2 Kor. 5:18 -6:2. Joh. 20:22.
        7. Tulevien lopunaikaa ja Iäisyyttä koskevien asiain ja tapaustenilmoittaminen apostolien kautta ja näiden ilmoitusten ymmärtämiseen / ajan tapausten niiden valossa seuraamiseen johtaminen , Joh. 16:13. ; matt. 16:13 ; Luuk. 21:29-32.; 1 Tiit. 5:4.

        Ilm.1:1. " Hän tulee pilvissä ja kaikki simät saavat nähdä hänet " ka. Matt. 24:29-31. ; Luuk. 17:24.


      • Tra.
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

        Silloin kun aika päättyy, niin sitä ei ole. Onko tämä mahdoton sinulle ymmärtää?

        Välitilasta on täysin turha puhua koska sitä ei ole enää tuonpuoleisessa maailmassa.
        Sellaiset puheet (spekulaatiot) on turhaa ajankäyttöä, poissa Kristuksen todistamisesta.
        Aivan samamlaisia kun nämä lestadiolaisten vaate- ja tukkahöpinät jotka ovat pelkästään juutalaisille käännynnäisille tarkoitettuja sääntöjä 2000 vuoden takaa. Pakanakansoja tällaiset säädökset eivät ole KOSKAAN koskeneet.

        Ap. t. 15:22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
        Ap. t. 15:23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen:

        "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
        Ap. t. 15:24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        Ap. t. 15:25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        Ap. t. 15:26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        Ap. t. 15:27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.

        =========================================
        *) Ap. t. 15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        Ap. t. 15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
        ========================================

        Ap. t. 15:30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
        Ap. t. 15:31 Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.

        Kun ihminen kuolee , hän ei vielä pääse taivaaseen , vaikka olisi kuinka hyvä , niin siihen takuulla tulee
        joku paikka ennen kuin tulee viimeinen tuomio minusta se on paraatiisai jossa sielu lepää , olkoonkin että se
        on ajaton , niin on myös se Viimeisen tuomion päivä jossa kaikki aikaisemmin kuolleet on herätetty ja
        käydään tuomiolle , se ei uskovalle ole sama , kuin uskottomalle mutta jokaiselle se on ja vasta sen
        jälkeen voi sitäennen kuolleet päästä , viimeisen herätyksen jälkeen tuomiolle.

        Sitten ne jotka sinä päivänä elää , ja ovat uskossa Jeesus on ilmittanut että Enkelit hoitavat tämän
        puolen itse taivaaseen ,siis enkelit .


      • teuta
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

        Silloin kun aika päättyy, niin sitä ei ole. Onko tämä mahdoton sinulle ymmärtää?

        Välitilasta on täysin turha puhua koska sitä ei ole enää tuonpuoleisessa maailmassa.
        Sellaiset puheet (spekulaatiot) on turhaa ajankäyttöä, poissa Kristuksen todistamisesta.
        Aivan samamlaisia kun nämä lestadiolaisten vaate- ja tukkahöpinät jotka ovat pelkästään juutalaisille käännynnäisille tarkoitettuja sääntöjä 2000 vuoden takaa. Pakanakansoja tällaiset säädökset eivät ole KOSKAAN koskeneet.

        Ap. t. 15:22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
        Ap. t. 15:23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen:

        "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
        Ap. t. 15:24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        Ap. t. 15:25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        Ap. t. 15:26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        Ap. t. 15:27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.

        =========================================
        *) Ap. t. 15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        Ap. t. 15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
        ========================================

        Ap. t. 15:30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
        Ap. t. 15:31 Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.

        KUN aika päättyy , ei ole ollenkaan vaikea ymmärtää . Mutta sun taitaa olla
        noissa raamatun paikoissa siitä ei mainita.


      • Usko Jeesukseen
        teuta kirjoitti:

        KUN aika päättyy , ei ole ollenkaan vaikea ymmärtää . Mutta sun taitaa olla
        noissa raamatun paikoissa siitä ei mainita.

        Kirjoitat välitilasta kuin mieletön, mitään aikaan liittyviä suureita tai välitiloja ei ole enää iankaikkisuudessa. Kaikki on taivaassa tässä ja nyt. Miljardi maapallon vuotta eteenpäin ja toinen taaksepäin, on taivaassa nyt-hetki. Kun silmäsi ummistat niin samalla hetkellä heräät juuri siinä tilassa mikä on sinun lopullinen ja iankaikkinen tilasi.


      • teuta
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

        Kirjoitat välitilasta kuin mieletön, mitään aikaan liittyviä suureita tai välitiloja ei ole enää iankaikkisuudessa. Kaikki on taivaassa tässä ja nyt. Miljardi maapallon vuotta eteenpäin ja toinen taaksepäin, on taivaassa nyt-hetki. Kun silmäsi ummistat niin samalla hetkellä heräät juuri siinä tilassa mikä on sinun lopullinen ja iankaikkinen tilasi.

        Selittäppäs Jeesuksen tuomio missä tilassa teillä ollaan silloin ollaan .
        kaikki voi olla yksinkertaista mutta sinä puhut aivan muista kuin minä .

        Paljonhelpompi on minun ymmätää Jeesuksen puhetta , kuin sinun puhetta.


      • valitettavasti
        teuta kirjoitti:

        Selittäppäs Jeesuksen tuomio missä tilassa teillä ollaan silloin ollaan .
        kaikki voi olla yksinkertaista mutta sinä puhut aivan muista kuin minä .

        Paljonhelpompi on minun ymmätää Jeesuksen puhetta , kuin sinun puhetta.

        Jos vähänkään ymmärtäisit Jeeuksen puhetta, niin ei tuollaista vänkäämistä toisia kirjoittajia vastaan
        ilmenisi ollenkaan. Silloin antaisit luku ja kirjoitustaitoisille keskustelurauhan. Yksinpuhelua voit käydä omissa avauksissasi. Vaikka se on koomista, se on kuitenkin vähemmän häiritsevää. Uskon että jokin muu harrastus toisi sinulle iloa paljon enemmän kuin tämä.

        En saa useimmiten mitään selvää sinun kirjoituksistasi, johtuen luki-häiriöstäsi.


      • Tra.
        valitettavasti kirjoitti:

        Jos vähänkään ymmärtäisit Jeeuksen puhetta, niin ei tuollaista vänkäämistä toisia kirjoittajia vastaan
        ilmenisi ollenkaan. Silloin antaisit luku ja kirjoitustaitoisille keskustelurauhan. Yksinpuhelua voit käydä omissa avauksissasi. Vaikka se on koomista, se on kuitenkin vähemmän häiritsevää. Uskon että jokin muu harrastus toisi sinulle iloa paljon enemmän kuin tämä.

        En saa useimmiten mitään selvää sinun kirjoituksistasi, johtuen luki-häiriöstäsi.

        Voi se siitäkin johtua , mutta eikohan enmmän minun hangilökemin , niinkuin sanotaan naamakerroin .
        Mutta se johtuu myös siitä ettet halua ymmärtää .Sanoisi pahemminkin jos en tietäisi että siitä
        me kaikki maksamme viimeisellä tuomiolla. Joka on kyllä varmasti muuta , kuin nukkuminen .
        Sitä voisi herra kirjanoppinut luke lisää , mitä se on.


      • Tra.
        valitettavasti kirjoitti:

        Jos vähänkään ymmärtäisit Jeeuksen puhetta, niin ei tuollaista vänkäämistä toisia kirjoittajia vastaan
        ilmenisi ollenkaan. Silloin antaisit luku ja kirjoitustaitoisille keskustelurauhan. Yksinpuhelua voit käydä omissa avauksissasi. Vaikka se on koomista, se on kuitenkin vähemmän häiritsevää. Uskon että jokin muu harrastus toisi sinulle iloa paljon enemmän kuin tämä.

        En saa useimmiten mitään selvää sinun kirjoituksistasi, johtuen luki-häiriöstäsi.

        Älä muuta asiaa , se on erijuttu sen minäkin teidän ,ja Jeesus on Jumalan sana , mutta ei suje pois.
        Sitä mitäon puhuttu eli vaikka sanot aina pahasti . SITTEN PUHUT VIELÄ PAHEMMIN , ei se oikaise
        Sitä millä sinä meneväs taivaaseen , niin sinne ei mennä , olen vaikka kuinka huono ennemmin kuin
        sanon sellaistä väärää , Kuinka luulet ellä vääryys korjaantuu siten et ole vielä antanut vastausta
        vaan kokoajan vekutat ja vekuta , kerroppa.

        Se oli aika , väliäika , ja taivas.


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Selittäppäs Jeesuksen tuomio missä tilassa teillä ollaan silloin ollaan .
        kaikki voi olla yksinkertaista mutta sinä puhut aivan muista kuin minä .

        Paljonhelpompi on minun ymmätää Jeesuksen puhetta , kuin sinun puhetta.

        Tarkoitan tässä sitä kun Jeesus sanoo tulevansa viimeiselle tuomiolle .


      • valitettavasti
        Tra. kirjoitti:

        Voi se siitäkin johtua , mutta eikohan enmmän minun hangilökemin , niinkuin sanotaan naamakerroin .
        Mutta se johtuu myös siitä ettet halua ymmärtää .Sanoisi pahemminkin jos en tietäisi että siitä
        me kaikki maksamme viimeisellä tuomiolla. Joka on kyllä varmasti muuta , kuin nukkuminen .
        Sitä voisi herra kirjanoppinut luke lisää , mitä se on.

        Niin tymä en ole että henkilöitä moitin, ihmisinä me kaikki olemme samanarvoisia.

        Kyllä ne ovat nämä äärimmilleen rasittavat tekosi täällä, joita minä arvostelen, -enkä syyttä.
        Valtaosa kirjoittajista on pannut hanskat tiskiin jo ajat sitten, ei tuollaista jatkuvaa sekoilua
        ja keskustelujen sekoittamista moni kestä.

        Pyrin katsomaan asiaa myös sinun kannaltasi, siksi ehdotan sellaista harrastusta joka olisi sinulle huomattavasti palkitsevampaa. Ymmärrän hyvin, ettei saamasi palaute ole ollenkaan helppo kestää. Luki-häiriösi tekee tämän harrastuksesi käytännössä mahdottomaksi. Koska asiallinenkin palaute saa raivosi nousemaan päivittän, se on hyvin epäterveellistä.

        Jos asenteesi olisi erilainen. Hyväksyisit ensiksi itse omat puutteesi ja toisit kirjoitus- ja lukuvaikeutesi esiin, niin varmasti sinua kohtaan löytyisi myös joustoa ja ymmärtämystä. Rauhoittuminen voisi parantaa tulostakin melkoisesti.


      • 4+14
        valitettavasti kirjoitti:

        Niin tymä en ole että henkilöitä moitin, ihmisinä me kaikki olemme samanarvoisia.

        Kyllä ne ovat nämä äärimmilleen rasittavat tekosi täällä, joita minä arvostelen, -enkä syyttä.
        Valtaosa kirjoittajista on pannut hanskat tiskiin jo ajat sitten, ei tuollaista jatkuvaa sekoilua
        ja keskustelujen sekoittamista moni kestä.

        Pyrin katsomaan asiaa myös sinun kannaltasi, siksi ehdotan sellaista harrastusta joka olisi sinulle huomattavasti palkitsevampaa. Ymmärrän hyvin, ettei saamasi palaute ole ollenkaan helppo kestää. Luki-häiriösi tekee tämän harrastuksesi käytännössä mahdottomaksi. Koska asiallinenkin palaute saa raivosi nousemaan päivittän, se on hyvin epäterveellistä.

        Jos asenteesi olisi erilainen. Hyväksyisit ensiksi itse omat puutteesi ja toisit kirjoitus- ja lukuvaikeutesi esiin, niin varmasti sinua kohtaan löytyisi myös joustoa ja ymmärtämystä. Rauhoittuminen voisi parantaa tulostakin melkoisesti.

        Voisitko kirjoittaa sitä , mitä pyydetään , kyllä tota kähmitää on jo tullut liikaakin
        Vai eikö sitä asiaa olekkaan . Vaikka etmuka ole kehun kipee? Taisi sekin puoli löytyä.


      • 11+13
        4+14 kirjoitti:

        Voisitko kirjoittaa sitä , mitä pyydetään , kyllä tota kähmitää on jo tullut liikaakin
        Vai eikö sitä asiaa olekkaan . Vaikka etmuka ole kehun kipee? Taisi sekin puoli löytyä.

        Ukko alkoi jo uuden ketjun , vaikka ei vielä ole vastannut entisiinkään .
        Kyllä niitä merkkejä on .


      • ukkosen poika
        11+13 kirjoitti:

        Ukko alkoi jo uuden ketjun , vaikka ei vielä ole vastannut entisiinkään .
        Kyllä niitä merkkejä on .

        Vai mitä sinä vikiset? Pidä huoli omista asioistasi, niin kaikki on kohdallaan.


      • 14+6
        ukkosen poika kirjoitti:

        Vai mitä sinä vikiset? Pidä huoli omista asioistasi, niin kaikki on kohdallaan.

        Tollaisia vastauksia meidän yrjö poika antaa .
        en ole odottanutkaan että saisin parenpaa kun .
        mitä voi jos ei ele mistä antaa.


      • ukkosen poika
        14+6 kirjoitti:

        Tollaisia vastauksia meidän yrjö poika antaa .
        en ole odottanutkaan että saisin parenpaa kun .
        mitä voi jos ei ele mistä antaa.

        Toivottavasti ymmärsit viestin sisällön. Mistään tärkeämmästä asasiasta sinun kanssasi ei voi keskustella.


      • teuta
        valitettavasti kirjoitti:

        Niin tymä en ole että henkilöitä moitin, ihmisinä me kaikki olemme samanarvoisia.

        Kyllä ne ovat nämä äärimmilleen rasittavat tekosi täällä, joita minä arvostelen, -enkä syyttä.
        Valtaosa kirjoittajista on pannut hanskat tiskiin jo ajat sitten, ei tuollaista jatkuvaa sekoilua
        ja keskustelujen sekoittamista moni kestä.

        Pyrin katsomaan asiaa myös sinun kannaltasi, siksi ehdotan sellaista harrastusta joka olisi sinulle huomattavasti palkitsevampaa. Ymmärrän hyvin, ettei saamasi palaute ole ollenkaan helppo kestää. Luki-häiriösi tekee tämän harrastuksesi käytännössä mahdottomaksi. Koska asiallinenkin palaute saa raivosi nousemaan päivittän, se on hyvin epäterveellistä.

        Jos asenteesi olisi erilainen. Hyväksyisit ensiksi itse omat puutteesi ja toisit kirjoitus- ja lukuvaikeutesi esiin, niin varmasti sinua kohtaan löytyisi myös joustoa ja ymmärtämystä. Rauhoittuminen voisi parantaa tulostakin melkoisesti.

        No selitä nyt sitten . minä kirjoitan täällä ihmisestä joka , oli kuollut kolarissa , sulle tulee kauhea tarve korjata sitä juttua niin ettei Jumala /jeesus olekaan se joka , päästää häet . mihin , minäsanoin että siihen tilaan jossa odotetaan viimeistä tuomiota ... sinä vain nukkuisit , sen yli ja menisit omin neuvoin eteenpäin.
        Sitten kun kysyn sinun juttujesi järjestystä , sinä alat puhumaan minun oppimattomuudesta , mitä se tähän
        vaikuttaa , ..tämän pitäis olla uskon asia , eikä koulu kysymys ... kun luet muutaman vistin Siitä isästä
        joka ajoi kolarin viesti on tässä ketjussa , ja siitä joku tännepäin , lueomasi erittäin tarkasti

        Viime yönä sanottiin että tämä asia ei olevielä selvä siksi uudelleen tämä asia esillä


      • teuta

        Haluan : ketjusta (viestistä) perheen isä ajelee kotiin jonkun vastauksen muukuin nykysiet
        siinä oli tapahtunut onnettomuus . millaisia vastauksia kehitetään .


      • teuta
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

        Silloin kun aika päättyy, niin sitä ei ole. Onko tämä mahdoton sinulle ymmärtää?

        Välitilasta on täysin turha puhua koska sitä ei ole enää tuonpuoleisessa maailmassa.
        Sellaiset puheet (spekulaatiot) on turhaa ajankäyttöä, poissa Kristuksen todistamisesta.
        Aivan samamlaisia kun nämä lestadiolaisten vaate- ja tukkahöpinät jotka ovat pelkästään juutalaisille käännynnäisille tarkoitettuja sääntöjä 2000 vuoden takaa. Pakanakansoja tällaiset säädökset eivät ole KOSKAAN koskeneet.

        Ap. t. 15:22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
        Ap. t. 15:23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen:

        "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
        Ap. t. 15:24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        Ap. t. 15:25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        Ap. t. 15:26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        Ap. t. 15:27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.

        =========================================
        *) Ap. t. 15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        Ap. t. 15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
        ========================================

        Ap. t. 15:30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
        Ap. t. 15:31 Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.

        Sinä kö kiellät sen tosta vaan


      • Teuta
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Välitilasta on turha puhua, ajanlasku nimittäin päättyy kuolinhetkellä. Kun silmäsi suljet viimeisen kerran, olet ajattomassa tilassa. Uskova avaa silmänsä taivaassa, epäuskoinen helvetissä. PYHÄ HENKI ON OVENVARTIJANA, Jumalan sana joko sitoo taikka päästää. Jeesukseen uskovien sydämessä ASUU Jumalan sana, HE OVAT HENGESTÄ UUDESTISYNTYNEITÄ JUMALAN SANAN KAUTTA. Jeesukseen uskova on koko ajan puettuna uskon ja kasteen kautta Kristuksen lahjavanhurskaudella, omalla vanhurskaudella ei kukaan pelastu.

        Gal. 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet;
        älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

        Gal. 5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:
        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Gal. 5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.

        Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä,
        niin ette lihan himoa täytä.
        Gal. 5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        ---------
        *) Gal. 5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

        Tästä asiasta en ole kanssasi aivan samaa mieltä . ja se johtuu siitä että vaikka sanot , että
        Välitilasta on turha puhua . Siitä kuitenkin puhutaan . Ja asiaa serataan .

        Kun muutaman rivin ylempänä oli esimerkki isästä joka ajeli kotiin ja joutui kolariin , joku kirjoitti
        että hänellä oli vielä yksi synti puhumatta , Kamalaa omavanhurskautta minusta syystä siitä että
        Kukaan ihminen ei ole vielä päästänyt ketään taivaaseen , vaan sen tekee Jumala . Ja kaikki
        jotka kuolevat ennen ylösnuosemusta käyvät läpi Viimeisen tuomion , ja ne totka silloin elää
        saavat enkelien kanssa mennä taivaaseen .

        Nyt kysyn mikä on sinun mielipide näissä asioissa ( koska minusta sanomasi että välitilasta
        ei kannata puhua on väärä), että tälläisia asioita tänään.


      • voi meitiä
        Teuta kirjoitti:

        Tästä asiasta en ole kanssasi aivan samaa mieltä . ja se johtuu siitä että vaikka sanot , että
        Välitilasta on turha puhua . Siitä kuitenkin puhutaan . Ja asiaa serataan .

        Kun muutaman rivin ylempänä oli esimerkki isästä joka ajeli kotiin ja joutui kolariin , joku kirjoitti
        että hänellä oli vielä yksi synti puhumatta , Kamalaa omavanhurskautta minusta syystä siitä että
        Kukaan ihminen ei ole vielä päästänyt ketään taivaaseen , vaan sen tekee Jumala . Ja kaikki
        jotka kuolevat ennen ylösnuosemusta käyvät läpi Viimeisen tuomion , ja ne totka silloin elää
        saavat enkelien kanssa mennä taivaaseen .

        Nyt kysyn mikä on sinun mielipide näissä asioissa ( koska minusta sanomasi että välitilasta
        ei kannata puhua on väärä), että tälläisia asioita tänään.

        Millaisilla välineillä sinä seuraat tuonpuoleista elämää? Ihanko livenä?

        Ilmankos olet ollut aivan poissaoleva tämän elämän tapahtumista :-))))

        Eri mieltä saat olla, mutta ajattomuudessa ei todellakaan ole aikaa, eikä niin ollen myöskään mitään välitiloja, vaikka niistä kovasti spekuloidaan. Tällasis spekulatiivisis hommis aika menee täysin hukkaan.

        Sinutkin on kutsuttu ja käsketty julistamaan evankeliumia Kristuksesta kaikkeen maailmaan, eikä jauhamaan ihmisoppeja ja tyhjiä järjen laskelmia.

        Myös rakastaan lähimmäisiäsi sinut on kutsuttu. Tämä tarkoittaa sinun tapauksessasi netti- kirjoitusten vähentämistä 1/4 osaan nykyisestä, että muillekin jää mahdollisuus keskustella täällä (oikeista asioista).


      • teuta
        Usko Jeesukseen kirjoitti:

        Kirjoitat välitilasta kuin mieletön, mitään aikaan liittyviä suureita tai välitiloja ei ole enää iankaikkisuudessa. Kaikki on taivaassa tässä ja nyt. Miljardi maapallon vuotta eteenpäin ja toinen taaksepäin, on taivaassa nyt-hetki. Kun silmäsi ummistat niin samalla hetkellä heräät juuri siinä tilassa mikä on sinun lopullinen ja iankaikkinen tilasi.

        sinulla näyttää olevan vaikeuksia ymmärtää koko hommaa Kun täältä joku kuolee , hän ei mene taivaaseen
        koska opit lukemaan Raamattua , yksikään täällä haudattu ei ohita Viimeistä tuomiota tästä asiasta
        meidän pitäisi puhua ...Sinä olet aloittanut kinan , voisit tehdä myös sovun .


      • Ah autuasta
        teuta kirjoitti:

        sinulla näyttää olevan vaikeuksia ymmärtää koko hommaa Kun täältä joku kuolee , hän ei mene taivaaseen
        koska opit lukemaan Raamattua , yksikään täällä haudattu ei ohita Viimeistä tuomiota tästä asiasta
        meidän pitäisi puhua ...Sinä olet aloittanut kinan , voisit tehdä myös sovun .

        Tosiasiassa sinä olet henkilö jonka näyttää olevan mahdotonta ymmärtää, että iankaikkisuudessa EI OLE AIKAA.

        Kun aikaa ei ole niin silloin kaikki ON TÄSSÄ JA NYT. Kuoleman jälkeen kaikki tapahtuu (myös viimeinen tuomio), ilman millisekunninkaan viivettä.

        Ne jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa ovat jo täällä ajassa tuomitut, J7UMALAN ARMOLLA JA LAUPEUDELLA.

        Älä käytä aikaasi tyhjän spekulointiin internetissä, vaan lähde joutuin vanhuksien luokse palvelemaan heidän tarpeitaan, rukoilemaan heidän puolestaan.

        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        Mark. 16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."


      • teuta
        Ah autuasta kirjoitti:

        Tosiasiassa sinä olet henkilö jonka näyttää olevan mahdotonta ymmärtää, että iankaikkisuudessa EI OLE AIKAA.

        Kun aikaa ei ole niin silloin kaikki ON TÄSSÄ JA NYT. Kuoleman jälkeen kaikki tapahtuu (myös viimeinen tuomio), ilman millisekunninkaan viivettä.

        Ne jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa ovat jo täällä ajassa tuomitut, J7UMALAN ARMOLLA JA LAUPEUDELLA.

        Älä käytä aikaasi tyhjän spekulointiin internetissä, vaan lähde joutuin vanhuksien luokse palvelemaan heidän tarpeitaan, rukoilemaan heidän puolestaan.

        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        Mark. 16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

        Ja sinä olet mies joka ei ymmärrä että nyt on todella aselitettävä oikeesti eikä vain venkoilla

        Sinä käytät tyhkjään aikaasi en minä ,

        Toiseksi sulla riittää Raamutun paikkoja vaikka m,iten , mutta et ole juuri koskaan elänyt sen mukaan
        tarkoitan sitä , että kyselyni jostakin , heitettään kuin vintille , eikö olis asiallista myös vastata niin
        kuin kuuluu eikä jotain kirvesvartta. josta ei ole hytyä kenellekkään .


      • teuta
        voi meitiä kirjoitti:

        Millaisilla välineillä sinä seuraat tuonpuoleista elämää? Ihanko livenä?

        Ilmankos olet ollut aivan poissaoleva tämän elämän tapahtumista :-))))

        Eri mieltä saat olla, mutta ajattomuudessa ei todellakaan ole aikaa, eikä niin ollen myöskään mitään välitiloja, vaikka niistä kovasti spekuloidaan. Tällasis spekulatiivisis hommis aika menee täysin hukkaan.

        Sinutkin on kutsuttu ja käsketty julistamaan evankeliumia Kristuksesta kaikkeen maailmaan, eikä jauhamaan ihmisoppeja ja tyhjiä järjen laskelmia.

        Myös rakastaan lähimmäisiäsi sinut on kutsuttu. Tämä tarkoittaa sinun tapauksessasi netti- kirjoitusten vähentämistä 1/4 osaan nykyisestä, että muillekin jää mahdollisuus keskustella täällä (oikeista asioista).

        Kysymys oli ennen ajattomuutta . niinkuin hyvin tiedät . sinä vain venkoilet vastaa
        kunnolla niin siitä voi joskus tulla jotain . Mistä sinä tiedät kenenkään ihmisopita
        joka vänkäät asioita vaikka mihin suuntaan . Luuletko ettei kaikki tunne sinua
        ja he ei enää ihmettele sellaista soopaa on välillä , ja nyt tässäkin .

        Tuosta ajan jäämisestä saat polla mitä mieltä haluat mutta 100 kertaa sitä on enemmän kun sinä koskaan
        TARVITSET. että sillai.


      • Jeesus pelastaa
        teuta kirjoitti:

        Ja sinä olet mies joka ei ymmärrä että nyt on todella aselitettävä oikeesti eikä vain venkoilla

        Sinä käytät tyhkjään aikaasi en minä ,

        Toiseksi sulla riittää Raamutun paikkoja vaikka m,iten , mutta et ole juuri koskaan elänyt sen mukaan
        tarkoitan sitä , että kyselyni jostakin , heitettään kuin vintille , eikö olis asiallista myös vastata niin
        kuin kuuluu eikä jotain kirvesvartta. josta ei ole hytyä kenellekkään .

        Minä itse tiedän mitä olen, olen Jumalan lapsi Jeesuksessa kristuksessa ja lapsena olen Isäni valtakunnan perillinen.

        En ole vastuussa sinun elämästäsi, etkä sinä ole vastuussa minun elämästäni, tämä asia on loppuun käsitelty. Ota vastuu OMASTA elämästäsi ja toiminnastasi. Tee parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta, niin pääset tuosta rauhaan tuosta "purenta"- vaivastasi.


    • 10+8

      Valitettavasti niin se sanoi . Minä en sitä usko , On aivan yhtä hyvä anteeksi antaja
      Minun mummunikin , eihän siinä ole tarve mistään muusta kuin , että uskon hänet
      niin hyväksi kristityksi. että voin tehdä anteeksi pyyntoni ja usko syntini antaaksi .
      Eniten se on kiinni minun uskosta. Ja Jeesuksen Kristuksen ansiosta.

    • harmin paikka

      Synnit saa anteeksi Jeesuksen nimen tähden, - USKOMALLA.

      On erittäin valitettavaa että tekovanhurskauteen kehoittavia ihmisoppia saa noin vapaasti julistaa seurakunnan keskellä. Perin outo kuvio tässä on, että perinteistä johtuen terve seurakunnan kontrolli puuttuu kokonaan lapinvanhimmilta. Tuollaista valtaa ei saisi antaa kenellekään ihmiselle, saati ahtaissa hengellisissä puitteissa kasvaineille lapsina alistetuille ahdasmielisille ihmisille.

      Vaaraa ei ole jos heihin ei uskota, mutta niille se on vaarallista joilla on sokea usko ja luottamus lapinvanhimpien opetuksiin.

      • teuta

        Voisitko sinä kertoa , minulle, miten se taivaaseen meneminen tapahtuu sitten joskus . ?


      • Jeesuksenusko
        teuta kirjoitti:

        Voisitko sinä kertoa , minulle, miten se taivaaseen meneminen tapahtuu sitten joskus . ?

        Samoin Hengestä Jumalan sanan kautta uudestisyntyneet Jumalan lapset.
        Satuja kerrotaan, Jumala puhuu JOKAISELLE OMALLEEN sanansa ja Henkensä kautta.
        Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omasa. Vielä on armon päivä, rukoille herätystä
        ja parannuksen armoa, silloin tämä kysymäsi asiakin selviää.


      • teuta
        Jeesuksenusko kirjoitti:

        Samoin Hengestä Jumalan sanan kautta uudestisyntyneet Jumalan lapset.
        Satuja kerrotaan, Jumala puhuu JOKAISELLE OMALLEEN sanansa ja Henkensä kautta.
        Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omasa. Vielä on armon päivä, rukoille herätystä
        ja parannuksen armoa, silloin tämä kysymäsi asiakin selviää.

        No en olisi halunnut noin tarkkaa , kun se tuli väärästä kohtaa ja satuina .
        Jumala puhuu jokaiselle , kyllä mutta mitä , kyllä ne raamautssa kaikki on sanottu
        mitkä menee henkensä kautta , joillakin se on vaan ei kaikilla , niiltä se on pois.
        jotka ei ole hänen omiaa, parannuksen armo on kaikilla jotka sitä ovat rukoilleet .
        Ja rukoilee ... mutta kysymys oli millaisena , kristitty menee viimeiselle tuomiolle .
        siitä oli iso haloo NM. JeesukseenUskoalla.


      • 16+20
        Jeesuksenusko kirjoitti:

        Samoin Hengestä Jumalan sanan kautta uudestisyntyneet Jumalan lapset.
        Satuja kerrotaan, Jumala puhuu JOKAISELLE OMALLEEN sanansa ja Henkensä kautta.
        Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omasa. Vielä on armon päivä, rukoille herätystä
        ja parannuksen armoa, silloin tämä kysymäsi asiakin selviää.

        No etkai , meinaa että satuilen.??

        Väitätkö kun satuilet , että sulla juuri nyt Kristuksen henki , ?

        Minne asti sillä nukkuu helvettiin vai taivaaseen niinkö sanoit tuollaaiemmin. ?

        Palaa ketjun alkuun ,ja siitä joku viesti alaspäin.


      • 7päivä levättiin...
        16+20 kirjoitti:

        No etkai , meinaa että satuilen.??

        Väitätkö kun satuilet , että sulla juuri nyt Kristuksen henki , ?

        Minne asti sillä nukkuu helvettiin vai taivaaseen niinkö sanoit tuollaaiemmin. ?

        Palaa ketjun alkuun ,ja siitä joku viesti alaspäin.

        luomistarina ontuu.. nykyvalossa.


      • teuta
        Jeesuksenusko kirjoitti:

        Samoin Hengestä Jumalan sanan kautta uudestisyntyneet Jumalan lapset.
        Satuja kerrotaan, Jumala puhuu JOKAISELLE OMALLEEN sanansa ja Henkensä kautta.
        Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omasa. Vielä on armon päivä, rukoille herätystä
        ja parannuksen armoa, silloin tämä kysymäsi asiakin selviää.

        Kyllä minä olen sitä mieltä , että tuokin siihen kuuluu mutta minä tarkoitin .
        esimerkkiä jonka joku tehnyt , isästä joka ajoi kotiin , se jotenkin ei täsmää
        ja sitä olen kysellyt.


      • teuta
        7päivä levättiin... kirjoitti:

        luomistarina ontuu.. nykyvalossa.

        Ei mitenkään , kaikki on aivan selvää. se on uskosi joka horjuu.


      • Jeesuses Ristuses
        teuta kirjoitti:

        Kyllä minä olen sitä mieltä , että tuokin siihen kuuluu mutta minä tarkoitin .
        esimerkkiä jonka joku tehnyt , isästä joka ajoi kotiin , se jotenkin ei täsmää
        ja sitä olen kysellyt.

        Saahan sellaistakin tietysti pähkäillä, kun iskä ajoi poikaa kotiin. Sinun juttusi ei kuitenkaan perustu Jumalan sanaan. Nälkä pojan kotiin ajoi.

        Tässä yhteydessä on syytä huomioida sellainen seikka että vanhempi poika joka oli aina ollut isän kodissa ja uskollinen isalle (juutalaiset) ei ollut yhtään nälissään, vaan hän tuli kateudesta vihaiseksi. Aivan samalla tavoin lestadiolaisetkin tulevat vihaisiksi, kun (estely-yrityksistään huolimatta) ennen heitä menee jonona ihmisiä taivaaseen heidän oikealta ja vasemmalta puoleltaan, laulasen ja tanssien ylistyslauluja Kristukselle.
        Kateus tekee vihaiseksi!!


      • teuta
        Jeesuses Ristuses kirjoitti:

        Saahan sellaistakin tietysti pähkäillä, kun iskä ajoi poikaa kotiin. Sinun juttusi ei kuitenkaan perustu Jumalan sanaan. Nälkä pojan kotiin ajoi.

        Tässä yhteydessä on syytä huomioida sellainen seikka että vanhempi poika joka oli aina ollut isän kodissa ja uskollinen isalle (juutalaiset) ei ollut yhtään nälissään, vaan hän tuli kateudesta vihaiseksi. Aivan samalla tavoin lestadiolaisetkin tulevat vihaisiksi, kun (estely-yrityksistään huolimatta) ennen heitä menee jonona ihmisiä taivaaseen heidän oikealta ja vasemmalta puoleltaan, laulasen ja tanssien ylistyslauluja Kristukselle.
        Kateus tekee vihaiseksi!!

        Se on se sama kysymys joka on esitetty jo vaikka kuinkamonta kertaa ...31, 1 siis tammikuussa
        viesti: jossa isä ajoi kotiin , tässä ketjussa , joko viitsit luke ,,, seuraavaksi teen siitä uudn ketjun .

        Niin varmaan olikin , mutta se on toinen tarina , ja paljon puhuttu .


      • Tra.
        Jeesuses Ristuses kirjoitti:

        Saahan sellaistakin tietysti pähkäillä, kun iskä ajoi poikaa kotiin. Sinun juttusi ei kuitenkaan perustu Jumalan sanaan. Nälkä pojan kotiin ajoi.

        Tässä yhteydessä on syytä huomioida sellainen seikka että vanhempi poika joka oli aina ollut isän kodissa ja uskollinen isalle (juutalaiset) ei ollut yhtään nälissään, vaan hän tuli kateudesta vihaiseksi. Aivan samalla tavoin lestadiolaisetkin tulevat vihaisiksi, kun (estely-yrityksistään huolimatta) ennen heitä menee jonona ihmisiä taivaaseen heidän oikealta ja vasemmalta puoleltaan, laulasen ja tanssien ylistyslauluja Kristukselle.
        Kateus tekee vihaiseksi!!

        Sinä rimppaat joka asian takaperin . ei tuommoisesta ole kukaan puhunut mitään . Miten voi olla noin kollo , muuten ymmärtäväinen , ei sitä minä en mitenkään tajua , ja vaikka olisin viisaampikin en sittenkään .

        Vai johtuuko se siitä että olet jo liian kauan moksinut minua ja nyt ymmärrykses alkaa heittää.


      • Huh huh sentään
        teuta kirjoitti:

        Se on se sama kysymys joka on esitetty jo vaikka kuinkamonta kertaa ...31, 1 siis tammikuussa
        viesti: jossa isä ajoi kotiin , tässä ketjussa , joko viitsit luke ,,, seuraavaksi teen siitä uudn ketjun .

        Niin varmaan olikin , mutta se on toinen tarina , ja paljon puhuttu .

        Eilinen on mennyt, huomisesta emme tiedä mitään, nyt eletään nyt-hetkessä. - Mutta kuten sanoin, Raamattu ei puhu isästä joka ajoi kotiin.

        Olet mies joka "elää" milloin missäkin, ja puhuu mistä kulloinkin sattuu puhumaan, mutta aina hyvin sekavasti.

        Ota tästä sitten selvää!

        Sanon mielipiteeni. Niin kauan sinun ei pitäisi kirjoitella julkiselle nettipalstalle, kun kirjoitat noin sekaisia viestejä. Ymmärrän toki että sinulla on tarve tulla ymmärretyksi, mutta tuolla tavalla kun tähän asti olet toiminut, se ei tule onnistumaan.


      • kalle,
        Huh huh sentään kirjoitti:

        Eilinen on mennyt, huomisesta emme tiedä mitään, nyt eletään nyt-hetkessä. - Mutta kuten sanoin, Raamattu ei puhu isästä joka ajoi kotiin.

        Olet mies joka "elää" milloin missäkin, ja puhuu mistä kulloinkin sattuu puhumaan, mutta aina hyvin sekavasti.

        Ota tästä sitten selvää!

        Sanon mielipiteeni. Niin kauan sinun ei pitäisi kirjoitella julkiselle nettipalstalle, kun kirjoitat noin sekaisia viestejä. Ymmärrän toki että sinulla on tarve tulla ymmärretyksi, mutta tuolla tavalla kun tähän asti olet toiminut, se ei tule onnistumaan.

        En minä ole pununut että Raamatussa olisi noin ,,, se mies oli aikanaan tässä palstalla löytäisitkö
        Niin yksinkertaista se on jos sen on löytänyt . mikset hae perusteitä minuinko ne pitää kaivaa esille
        Ja kaikesta päätellen sinä et halua elää tätä päivää .


      • TEUTA
        Huh huh sentään kirjoitti:

        Eilinen on mennyt, huomisesta emme tiedä mitään, nyt eletään nyt-hetkessä. - Mutta kuten sanoin, Raamattu ei puhu isästä joka ajoi kotiin.

        Olet mies joka "elää" milloin missäkin, ja puhuu mistä kulloinkin sattuu puhumaan, mutta aina hyvin sekavasti.

        Ota tästä sitten selvää!

        Sanon mielipiteeni. Niin kauan sinun ei pitäisi kirjoitella julkiselle nettipalstalle, kun kirjoitat noin sekaisia viestejä. Ymmärrän toki että sinulla on tarve tulla ymmärretyksi, mutta tuolla tavalla kun tähän asti olet toiminut, se ei tule onnistumaan.

        NOei se niinkään menä että räkäpää on räkäpää , Sinä puhut Raamatusta ,,, kun minä puhun tän ketjun vaiestistä , ettet kohta vastaa kunnolla saat mennä , ei sultä kukaan mitään kydsy .
        VENKOILIJA


      • teuta
        Tra. kirjoitti:

        Sinä rimppaat joka asian takaperin . ei tuommoisesta ole kukaan puhunut mitään . Miten voi olla noin kollo , muuten ymmärtäväinen , ei sitä minä en mitenkään tajua , ja vaikka olisin viisaampikin en sittenkään .

        Vai johtuuko se siitä että olet jo liian kauan moksinut minua ja nyt ymmärrykses alkaa heittää.

        Se asia on n.30 .rivi ja ninellä : Perheenpää ajelee töistä kotiin ,ketju :


    • edelläkuoorsaaja

      kun olet linnassa 5- vuotta rötöksistäsi. ei muuten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      13
      2017
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      108
      1804
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      121
      1332
    4. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      1024
    5. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      142
      1011
    6. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      88
      960
    7. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      66
      751
    8. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      38
      748
    9. Mies jos ottaisit yhteyttä

      Minuun.. kysyisit vaikka että mitä kuuluu? Eihän se paha ois..
      Ikävä
      47
      713
    10. On oltava hyvin varovaisia siinä, miten käytämme sanaa ikuisuus

      Aloitetaan tarkastelemalla sanaa ”ikuinen” tai ”loputon” Raamatussa. G. Campbell Morgan on yksi historian tunnetuimmista
      Hindulaisuus
      228
      703
    Aihe