VAROITUS ! SONERA EXTRA laajakaista: Asiakkaan kulut

Kerttu ja Paavo

Kannattaa myös huomioida asiaakkaalle koituvat kulut
ennen sopimuksen tekemistä.

Jos ja kun, liitymä ei toimi, asiakas joutuu jonottamaan vikapalvelu/laskutus jne
kuuntelemaan nauhaa vähintään puolituntia ennen kuin sattuu saamaan
jonkun puhelimen päähän. Kaikki numerot ovat maksullisia palvelunumeroita.
Kaikki palvelut ulkoistettu ja maksullisia.
Kuukaudenkin kun soittelet niin puhelinlaskut taivaissa.

Tähän vielä muut kulut päälle.

En suosittele liittymää kenellekkään.

Kokeilin, ei toiminut.

Soneralla myönnetty itsekkin, ettei toimi.

Miksi markkinoida ?

24

1873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HarmistunutKokeilija

      Kannattaa kirjata kulut ylös.
      Kuluttajaviraston nettisivuilla valmis kaavake
      Tositteet ja kaavake Soneralle.

      Käsittely 6 kk.

      Arpovat joskus paljonko maksavat.

      En suosittele liittymää.

      Kertakokeilu riitti.

      Halpa on kallista

      • Andy Mccoy

        Mulla ainaskaan ei oo fyffee soitaa vikapalveluun.


      • Mira ja Paula
        Andy Mccoy kirjoitti:

        Mulla ainaskaan ei oo fyffee soitaa vikapalveluun.

        Kuluttaja ja Viestintävirastoon kannattaa

        tehdä ilmoitus.

        Nettisivuille vaan. Muistaakseni oli valmiit kaavakkeet.

        Ilmoitus kanattaa ainakin tehdä.

        Oli siellä jotain puhelinumerota, mutta

        toivottavasti sulla on vielä varaa soittaa.

        Kaikki rahat taitaa mennä Soneralle Laskutus/Vikapalvelu.

        Voimia ja kärsivällisyyttä.


      • Valittaja
        Mira ja Paula kirjoitti:

        Kuluttaja ja Viestintävirastoon kannattaa

        tehdä ilmoitus.

        Nettisivuille vaan. Muistaakseni oli valmiit kaavakkeet.

        Ilmoitus kanattaa ainakin tehdä.

        Oli siellä jotain puhelinumerota, mutta

        toivottavasti sulla on vielä varaa soittaa.

        Kaikki rahat taitaa mennä Soneralle Laskutus/Vikapalvelu.

        Voimia ja kärsivällisyyttä.

        Kyllä ilmoitus kannattaa tehdä.
        Muutenkin mainostaa tuttavapiirissä.

        Viestintävirasto 09-6966700

        Kuluttajavirasto 010194675 071-8731901

        Puhelin käteen vaan ja näppäilemään.


      • Äly hoi
        Valittaja kirjoitti:

        Kyllä ilmoitus kannattaa tehdä.
        Muutenkin mainostaa tuttavapiirissä.

        Viestintävirasto 09-6966700

        Kuluttajavirasto 010194675 071-8731901

        Puhelin käteen vaan ja näppäilemään.

        Kuka ehtii valittammaan virastoihin päivät pitkät

        Töissä, koulussa.

        Sähän saat kenkää duunista, kun selität
        pomolle et sä soitat soneran palvelunumeroihin
        duunissa.

        No way


      • Milla Magia

        mulla anomus sisällä arvioitu käsittely 4-5 kk


      • Humaltuja

        Missään ei ole ilmasii lounaita artisti maksaa


      • Hessu 24
        Humaltuja kirjoitti:

        Missään ei ole ilmasii lounaita artisti maksaa

        Korvaavat kulut soneralla kuitteja, tositteita vastaan Muut omaan piikkiin.
        Oma aika yms tuskin korvataan.
        ilmoituksen huonosta liittymästä tein kyllä.
        Aika aseettomia virastoissa markkina voima jyllää kilpailu vienyt tähän tilanteeseen
        Finnair hyvä esimerkki siellä kyllä korvataan asiakkaan vahingot kohtuullisesti


      • Iso Haba
        Äly hoi kirjoitti:

        Kuka ehtii valittammaan virastoihin päivät pitkät

        Töissä, koulussa.

        Sähän saat kenkää duunista, kun selität
        pomolle et sä soitat soneran palvelunumeroihin
        duunissa.

        No way

        Mun duunis sai Suski varotuksen kun hoiteli jotain sonskun laajakaista härdeliä


      • Action !
        Hessu 24 kirjoitti:

        Korvaavat kulut soneralla kuitteja, tositteita vastaan Muut omaan piikkiin.
        Oma aika yms tuskin korvataan.
        ilmoituksen huonosta liittymästä tein kyllä.
        Aika aseettomia virastoissa markkina voima jyllää kilpailu vienyt tähän tilanteeseen
        Finnair hyvä esimerkki siellä kyllä korvataan asiakkaan vahingot kohtuullisesti

        Itse ilmoitin kaikkiin instansseihin, kun Soneran Extra liittymä ei toiminut.
        Muutenhan operaattorit touhuavat mitä huvittaa.

        Soitin vielä Viestintäministeri Suvi Lindenin erityisavustajalle 09-16028324.
        Tuntui tosi asialliselta, puheluun vastattiin heti, tapaus kirjattiin ylös jne.
        Haluavat tietoa kentältä kuluttajilta.
        Ministeri lupasi ottaa asian esille seuraavassa Soneran kokouksessa.

        Eihän joka paikkaan kannata ilmoitella kerralla, eikä ehdikkään.
        Tunnekuohu kun laskee, pikku hiljaa.

        Toimettomaksi ei kannata jäädä, vaan toimia.


      • ItseEki
        Mira ja Paula kirjoitti:

        Kuluttaja ja Viestintävirastoon kannattaa

        tehdä ilmoitus.

        Nettisivuille vaan. Muistaakseni oli valmiit kaavakkeet.

        Ilmoitus kanattaa ainakin tehdä.

        Oli siellä jotain puhelinumerota, mutta

        toivottavasti sulla on vielä varaa soittaa.

        Kaikki rahat taitaa mennä Soneralle Laskutus/Vikapalvelu.

        Voimia ja kärsivällisyyttä.

        Ongelmaksi kuluttaja-asioissa usein muodostuu se, että asian käsittely yleensä kestää ja kestää.
        Ikävä kyllä, Sonera nykyisellään on surkea esitys.
        Asiakaspalvelu on nykyfirmoille oikeastaan tuntematon käsite. Sitä ei oikeastaan ole.


      • ItseEki
        Valittaja kirjoitti:

        Kyllä ilmoitus kannattaa tehdä.
        Muutenkin mainostaa tuttavapiirissä.

        Viestintävirasto 09-6966700

        Kuluttajavirasto 010194675 071-8731901

        Puhelin käteen vaan ja näppäilemään.

        Poistaessaan uutisryhmät asiakkailtaan, katsoi Sonera toimineensa ihan oikein,
        eikä mielestään rikkonut tehtyä sopimusta, vaikka mainosti laajakaistapalveluihinsa
        kuuluvan mm. uutisryhmät.
        Itsellen juuri uutisryhmät oli se eniten käyttämäni palvelu, joten sanoin määräaikaisen
        sopimukseni irti ja vaihdoin Elisalle, jolla on hienosti toimiva uutisryhmäpalvelin.
        Sonera jaksaa yrittää laskuttaa minua loppusopimuskaudesta.
        Mielenkiintoista tulee olemaan se, miten kuluttajainstanssit saavat
        Soneran ruotuun asiassa, joka maalaisjärjelläkin ajatellen on ihan selvä asia.


      • ItseEki
        Milla Magia kirjoitti:

        mulla anomus sisällä arvioitu käsittely 4-5 kk

        Juuri tuo koituu monen ongelmaksi. Tosin en saata ymmärtää, miksi se noin pitkään kestää...
        Olkoonkin että heillä on paljon valituksia, mutta mm. suurta osaa näitä soneravalituksia voisi käsitellä yhtenä nivaskana, koska mm. uutisryhmien lopetus poiki varmasti satoja valituksia, eikä niitä
        varmasti kannattaisi jokaista erikseen käsitellä.


      • Vaari ja Mummo
        Action ! kirjoitti:

        Itse ilmoitin kaikkiin instansseihin, kun Soneran Extra liittymä ei toiminut.
        Muutenhan operaattorit touhuavat mitä huvittaa.

        Soitin vielä Viestintäministeri Suvi Lindenin erityisavustajalle 09-16028324.
        Tuntui tosi asialliselta, puheluun vastattiin heti, tapaus kirjattiin ylös jne.
        Haluavat tietoa kentältä kuluttajilta.
        Ministeri lupasi ottaa asian esille seuraavassa Soneran kokouksessa.

        Eihän joka paikkaan kannata ilmoitella kerralla, eikä ehdikkään.
        Tunnekuohu kun laskee, pikku hiljaa.

        Toimettomaksi ei kannata jäädä, vaan toimia.

        Kokemukseni perusteella kulut nousevat
        huimiksi. Puhutaan sadoista euroista.
        Sonera korvaa jos korvaa.
        Korvauksia saa odotella tuomipäivään asti.

        En suosittele Soneran valokuitua.


      • Rymy Eetu
        Vaari ja Mummo kirjoitti:

        Kokemukseni perusteella kulut nousevat
        huimiksi. Puhutaan sadoista euroista.
        Sonera korvaa jos korvaa.
        Korvauksia saa odotella tuomipäivään asti.

        En suosittele Soneran valokuitua.

        Aika on kallista.

        Turha kuluttaa aikaa kesken eräiseen tekniikkaan.

        Soneran palvelut ala arvoisia.


      • NuubianPressa
        Rymy Eetu kirjoitti:

        Aika on kallista.

        Turha kuluttaa aikaa kesken eräiseen tekniikkaan.

        Soneran palvelut ala arvoisia.

        Jännä homma kun joka ketjussa missä käsitellään Soneran Extra-liittymiä niin joku/jotkut ovat melkein copypastanneet negatiivista palautetta em. tuotteista joka ketjuun. Ihan tuli mieleen että jopa kilpailevan operaattorin dissaus on menossa;). No, kuitenkin itselläni noin vuoden Extra ADSL 10/2 toiminut moitteetta, samoin velipojalla.


      • Jännä Joonas
        NuubianPressa kirjoitti:

        Jännä homma kun joka ketjussa missä käsitellään Soneran Extra-liittymiä niin joku/jotkut ovat melkein copypastanneet negatiivista palautetta em. tuotteista joka ketjuun. Ihan tuli mieleen että jopa kilpailevan operaattorin dissaus on menossa;). No, kuitenkin itselläni noin vuoden Extra ADSL 10/2 toiminut moitteetta, samoin velipojalla.

        Eiks oo jännää ?.


    • Tuksu-tv

      Riittäkö kaistan leveys katsomaan teeveetä tai netti-teeveetä? Tonttupuku jo hieman ahdas mutta jos laaja kaistaan mahtuis ahteri...

      J.k Pahoja laskuja tuolla lopussa saa nähdä selviääkö mut pakko yrittää, parempaan ei pysty.. Näillä mennään.

      • Raaka Arska

        Eipä kuulu vieläkään toimivan kuin veljeksillä.

        Kovin on heikko esitys.


      • Remontti Reiska
        Raaka Arska kirjoitti:

        Eipä kuulu vieläkään toimivan kuin veljeksillä.

        Kovin on heikko esitys.

        Toimiiko liittymä ?

        Taloyhtiö hankkimassa Helsingissä.

        Kokemuksia, Kiitos.


      • Remontti Reiska
        Remontti Reiska kirjoitti:

        Toimiiko liittymä ?

        Taloyhtiö hankkimassa Helsingissä.

        Kokemuksia, Kiitos.

        Ihmeen hiljaista on.

        Eipä taida toimia vieläkään ?.


      • Elise ¤
        Remontti Reiska kirjoitti:

        Ihmeen hiljaista on.

        Eipä taida toimia vieläkään ?.

        Voi ei.
        Ei näin Sonera.


    • PysynSonerassa

      Soneran asiakaspalvelu on aina vastannut kun olen sinne soittanut, että älä jauha paskaa saatana! Olen jopa tasan kaksi kertaa sinne soittanut kun on niin hyvin toiminut vuodesta 2004 ja nyt tammikuussa sain Extra liittymän samalla kuukausimaksulla! Ottakaa sitten paska ELISA joka on oikein kiskuri firma ja joka panee vaan kaikki ihmiset ulos.

    • MR Mallorca

      Saletisti EI natsaa Soneran vehkeillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Järkyttävä tieto Purrasta

      Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      234
      5493
    2. Näin asia on

      Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      24
      3838
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

      Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      18
      2314
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

      Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      285
      2182
    5. Aavistan tai oikeastaan

      tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      48
      1431
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

      Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1279
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

      https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      132
      1182
    8. Örebro kuolleet lisääntyy.

      Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      122
      1050
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

      todella hyvä muoto...
      Ikävä
      34
      940
    10. J. Et tullut.

      Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      162
      831
    Aihe