Nurmeksen paras leipä?

Paikallista

Meillähän on täällä maailman parhaat leivät, mutta mikä on mielestäsi Nurmeksen paikallisten leipomoiden paras leipä?
Itselläni kunnon ruisleivän ystävänä suosikkinani on Porokylän Leipomon yhden kilon ruisleipä (itse siivutettuna eli kokonaisena ostettuna). Vaaleista leivistä kaura-pellavaleipä, en nyt muista onko Pielispakarin vai Porokylän. Kyllä meitä täällä hemmotellaan, hinnat vaan ovat aika hurjia verrattuna Vaasan&Vaasaan, Fazeriin ym. massatuotteisiin.

30

2022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turisti*

leivät teillä siellä on todella hyviä. Leipiä ei voi edes verrata Vaasan tai muiden leipomoiden kanssa. Hyvästä tuotteesta voi maksaakkin enemmän. Hinta/laatusuhde on kohdillaan.

• mutta.

Toivottavasti myös terveellisyys on kohdallaan.

• entinenpeltimäenmies

Rautavaaran leipomon lepä pesee nämä Nurmeksen hiivapitkot mennentullen.!!

• 14 turisti

Hyvää leipää siellä Rautavaarallakin on. Monet leivät on sieltä ostettu ja munkkeja. Nehän ovatkin sukulaisia Porokylän leipomon alkuperäisomistajan kanssa.

• pakkasenakka

Tule meille vaan meillä leivotaan,Ruisleipää ja lanttukukko,ja juuri on tosi vanhaa.

• haistakee v......
        14 turisti kirjoitti:

Hyvää leipää siellä Rautavaarallakin on. Monet leivät on sieltä ostettu ja munkkeja. Nehän ovatkin sukulaisia Porokylän leipomon alkuperäisomistajan kanssa.

Hei samoja lahkolaisia ovat ja kyllä sitä Rautavaaran käynyttä pitkoa en syö vaikka ilmaiseksi saisin. Perkele ihan kahjoa ne omistajat. Kuka nyt maksaa leivästä sellaista hintaa kun ei se nyt oikein puhtailla menetelmillä ole uuniin tehty. Jos minulta kysytään niillä karannut hinnoittelu käsistä. Laatu nyt sitä sun tätä ihmekkös tuo kun ei osata mitään uutta aina samaa vanhaa sekin alkaa olla jo nähty.
        -Leipuri

• 7
        haistakee v...... kirjoitti:

Hei samoja lahkolaisia ovat ja kyllä sitä Rautavaaran käynyttä pitkoa en syö vaikka ilmaiseksi saisin. Perkele ihan kahjoa ne omistajat. Kuka nyt maksaa leivästä sellaista hintaa kun ei se nyt oikein puhtailla menetelmillä ole uuniin tehty. Jos minulta kysytään niillä karannut hinnoittelu käsistä. Laatu nyt sitä sun tätä ihmekkös tuo kun ei osata mitään uutta aina samaa vanhaa sekin alkaa olla jo nähty.
        -Leipuri

Eihän leipuri koskaan osta leipää hänhän valmistaa itse leipänsä. Haistaa myös v...nsä.

• leipuri2010
        7 kirjoitti:

Eihän leipuri koskaan osta leipää hänhän valmistaa itse leipänsä. Haistaa myös v...nsä.

No siellä se on pakko ostaa jos sitä meinaat syödä meininki on se vaikka itse valmistat maksat siitä tyyliin 3 € ja asiakas myymälässä 2 €. Varmaankin henkilökunnan vika kun juu. Yleensä leipuri joka valmistaa leipänsä saa siitä reilun ale %. Ja tuossa kyseisessä leipomossa menetelmät valmistuksen puhtaudesta ovat hiukan kyseenalaiset jos niitä yrität muuttaa niin ei niitä saa kun noin on tehty sitten talvi sodan. Kuules olen ehkä tehnyt leipää vähän enemmän kuin sinä olet jaksanut ikinä syödä joka on terveellistä ja puhtain opein tehty. Pullaa jos teen en minä taikinan anna käydä pöydällä jos sitä pakastimeen tehdään ja mitäs minä sinua leipomaan opetan sulla oikeus mielipiteeseen niinkuin mulla syö pois vaan jos haluat mutta itse en suosittele kellekään kaikkia tuotteita sieltä. Kun parempiakin on ja reilusti järkevämmän hintaisia!!!!

• Antti 74.

Porokylän tuotteita.Euromarketissa.Muilta en ostakkaan.(puutavara kuskina Rumossa ja Porokylässä 50 luvulla.)

• :):)

on saatavilla porokylänleipää

• O-V..
        :):) kirjoitti:

on saatavilla porokylänleipää

Saa ostaa myös Mikkelin CM:ta. Lanttu ja kalakukkoja myös löytyy. Hinta on vain aika rasvainen.

Valitettavasti ko. leipomon tuotteet kärsi omistajan vaihdoksesta, kun osa leivistä leivotaan myös Lieksassa.

Minä liikkuessani Nurmeksen seudulla, kuljetin aina autolastillisen leipää Etelä-Suomeen. Leivän koostumuksen ja paistolaadun muututtua, leivälle ei enää löytynyt kiinnostusta.

Helsingissä Meilahdessa oli (voi olla vieläkin, en tiedä) entisen Valtimolaisen yllä pitämä kioski, josta voi ostaa
        ko. leipomon leipää.

• heikki58
        O-V.. kirjoitti:

Saa ostaa myös Mikkelin CM:ta. Lanttu ja kalakukkoja myös löytyy. Hinta on vain aika rasvainen.

Valitettavasti ko. leipomon tuotteet kärsi omistajan vaihdoksesta, kun osa leivistä leivotaan myös Lieksassa.

Minä liikkuessani Nurmeksen seudulla, kuljetin aina autolastillisen leipää Etelä-Suomeen. Leivän koostumuksen ja paistolaadun muututtua, leivälle ei enää löytynyt kiinnostusta.

Helsingissä Meilahdessa oli (voi olla vieläkin, en tiedä) entisen Valtimolaisen yllä pitämä kioski, josta voi ostaa
        ko. leipomon leipää.

Mikä koostumuksen ja paistolaadun muutos? Ei se johtaja niitä leipiä paista.

• O-V..
        heikki58 kirjoitti:

Mikä koostumuksen ja paistolaadun muutos? Ei se johtaja niitä leipiä paista.

Johtajan niitä leipiä paistavan ? No en. Vaikka ei se siellä mikään mahdottomuus olisi. Johtaja kyllä osaa senkin taidon. Onhan hän "pienen" ikänsä leipää valmistanut.

Olen käynyt ko leipomolla useita kertoja, käynyt kaupoissa joissa leipiä myydään ja itse henkilökohtaisesti vuosikausia syönyt näitä Porokylän leipiä. Myymälöissä, minulla ja kavereilla joille leipiä välitin. Meillä kaikilla on sama näkemys leipien laadun ja maun muutoksesta. Paistossa on selvästi tapahtunut muutosta, sekä valmistuksessa joko raaka aineissa tai valmistus tavassa.
        Pielis-Pakarin ja Rautavaaran leivät on säilyneet vielä entisenkaltaisina vuosikaudet. Kohtalaisen hyviä leipiä nekin. Toivottavasti Braahen leipomo ei tuhoa entisenlaista hyvin paistettua Porokylän leipää.

• porokylän leipä

Nurmeksessa se on todistettu moneen kertaan

• etelän mies

Lihakukko on todella hyvää. Mutta valitettavasti harvoin saa sitä syödä.

• Partaraivo

Jos täällä jokin on todella hyvää,se on leipä.
      Ennen myös juusto. Aikoinaan,70-luvulla, muualla asuessani vein joka kerta kotiin,ja kavereille,mukanani aitoa Nurmeksen hyvää. Ennen.
      Hinta on.
      Paikallisena maksan mielelläni. Jääpähän nekin rahat tänne. Mieluummin euro pari lisää,ja maaseudulla on edes pienet mahdollisuudet elää jatkossakin piste

• hjdjkdhdt

On se Porokylän leipä, olen syönyt sitä varmaan 10v ainoastaan, hinta pikkasen on korkea mutta olen valmis maksamaan laadusta. Ei tartte päälle kuin sipaisu flooraa ja se on siinä !

• ###

mutta entäs ne kukot :)

• Kauppias kalle
        ### kirjoitti:

mutta entäs ne kukot :)

Siellä on parhaat tuotteet ja hyvä henkilökunta sekä johto.

• SM=D
        Kauppias kalle kirjoitti:

voi olla eri mieltä ja molemmat on silti oikeassa.:)) Tosin on Pielispakarillakin ihan hyvät tuotteet.

• paaskari
        Kauppias kalle kirjoitti:

Pielispakarilla on muistaakseni se naistenkiusaaja,ei se apaja ainut ole,joka paikkaan niitä kusipäitä riittää !!??

• hui!
        paaskari kirjoitti:

Pielispakarilla on muistaakseni se naistenkiusaaja,ei se apaja ainut ole,joka paikkaan niitä kusipäitä riittää !!??

Kaikkia se leipä elättää.

• On itketty
        paaskari kirjoitti:

Se naisten itkettäjä pielispakarilta löytyy. Jos ei uskalla räkyttää vastaan, niin kyllä henkinen paine on kova. Nimimerkillä kokemusta on.

• elätti
        On itketty kirjoitti:

Se naisten itkettäjä pielispakarilta löytyy. Jos ei uskalla räkyttää vastaan, niin kyllä henkinen paine on kova. Nimimerkillä kokemusta on.

Onko se ? se naismainen tyyppi,johan tärppäsi.

• Lieksa.

Porokylän Leipomon ruisleipä .Sitä oli tänäänkin pöydässä.Ja tulevana kesänä,kun etelän sukulaiset
      saapuvat tänne Lieksaan vierailulle,,,niin sitä ne kysyvät ja sitä heille tarjotaan.

• pitää saada

Kyllä se"johtajan" itkettäminen ei ainakaan näy leivässä, leipä on parasta mitä voi saada. l

• pakotti
        pitää saada kirjoitti:

Kyllä se"johtajan" itkettäminen ei ainakaan näy leivässä, leipä on parasta mitä voi saada. l

taisi olla pikkukympin johtajaa näytteleminen se tyttöjen itkettäminen,sairas mikä sairas eipä voi muuta sanoa,toivottavasti ei toistu.

• ++++
        pakotti kirjoitti:

taisi olla pikkukympin johtajaa näytteleminen se tyttöjen itkettäminen,sairas mikä sairas eipä voi muuta sanoa,toivottavasti ei toistu.

Taisi leivän vertailut unohtua, meni taas kerran muiksi asioiksi.

• Ei Keskuta

Nurmekselaiset leipomot voisivat olla sen verran kotiseuturakkaita että möisivät omaa leipää täällä Nurmeksessa halvemmalla, sillä kuljetuskustannukset ovat pienemmät ja varmasti fazer ja muut pullamössöt jäisivät toiseksi, ja myös turistit ostaisivat enemmän mukaansa ja maksaisivat näin kuljetuskustannukset. Tätä ei ole leipomoiden toimitusjohtajat ymmärtäneet.

• Lei..

Puhut asiaa. Vai vetääkö kauppa välistä. Eikö leipomoiden kannattaisi perustaa omat myymälä, josta voisivat myydä halvemmalla kuin kaupat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      41
      1456
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1365
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      303
      1299
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1125
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1081
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1048
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1029
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      888
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe