Liian lihava vauva!

Nittamiinax

Katselin tässä jokunen päivä sitten ohjelmaa missä kerrottiin äidin ruokavalion määräävän lapsen ruokatottumuksia.
Siis minun kaaliin ei mene se, että jos äiti on syönyt ranskalaisia perunoita ja kalaa koko raskauden aikana, niin lapsi ei suostu syömään myöskään muuta.
Alle vuoden ikäiset lapset vetivät ranskalaisia perunoita vaikka pussin päivässä ja äiti väitti ettei se suostu muuta syömään.
Nuoriso ei ole koskaan edes hedelmiä tai vihanneksia pistänyt suuhunsa.

Katson asian silleen että kyseiset äidit ei edes ole halunneet ruokkia lapsiaan oikealla ravinnoilla ja pääseet näin helpommalla kun mennään mäkkärille syömään.

Itse söin maksaa minkä neuvola suositteli ja olisin syönnyt enemmänkin, mutta oli kielletty, mutta yksikään lapsistani ei silti pidä maksasta. Kalaa toki söin kanssa, mutta eivät he pidä siitäkään.
Joten missä on vika. Tuossa ohjelmassa vai....missä, kun en usko?

11

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läskilootaa

Mutta näin maalaisjärjellä ajatellen...en usko, että mamin ruokavalio olisi jotenkin yhteydessä muksujen ruokailutottumuksiin.

Kyllä lapsi oppii syömään kunnon kotiruokaa, jos sitä hänelle valmistetaan.

• samaa mieltä, mutta kai nämä englantilais lapset ovat jotenkin erillaisia. Muistaakseni ohjelma oli englantilainen.

• ippeliini
        Nittamiinax kirjoitti:

samaa mieltä, mutta kai nämä englantilais lapset ovat jotenkin erillaisia. Muistaakseni ohjelma oli englantilainen.

Neuvolakontrolli siellä Englannissa on ?
        Meitillähän täällä kotomaassa seurataan pikkuvaaveleiden pituutta ja painoa hyvin tarkasti jollain käyrillä, mitä neuvolatätit piirteli niihin lapsen omiin kortteihin.

• tietää...
        ippeliini kirjoitti:

Neuvolakontrolli siellä Englannissa on ?
        Meitillähän täällä kotomaassa seurataan pikkuvaaveleiden pituutta ja painoa hyvin tarkasti jollain käyrillä, mitä neuvolatätit piirteli niihin lapsen omiin kortteihin.

lapset tai vauvat punnitaan ihan pienenä hoitajan toimesta joitakin kertoja ja annetaan 'pakolliset' rokotukset. Mitään meidän neuvolan kaltaista systeemiä ja jatkuvaa seurantaa ei ole. Ei esim. ikäkausittain kaikille.

• koko soppa...Tuskin on mitään tekemistä sillä,mitä äiti syö odotusaikana..

Lapset syövät sitä,mitä vanhemmat nenun eteen laittavat.Pikaruoilla pääsee vähemmällä,mut en ymmärrä sellaisia vanhempia..

• mutta sääliksi kävi näitä alle vuoden vanhoja lapsia jotka painoivat jopa kolmekiloa ikäisiään enemmän.

• misssoutaen

Mikä vauva, missä, lihava?

• kävisit suomenkielen ymmärtämis kurssilla :) aion itsekkin mennä.

• misssoutaen
        Nittaminax kirjoitti:

kävisit suomenkielen ymmärtämis kurssilla :) aion itsekkin mennä.

olen kyllä käynyt jatkokurssinkin. Et vain alussa maininnut lasten ylipainoa, anteeksi, kun sanon. Muista viesteistä sen luin myöhemmin.

• MeSelf

Uuni päälle ja uuni kii, ni ranskikset on valmiita :)
      Mä näin täs aikaa mainoksen Mamman pizzaa perinteistä, arvaa kiukuttaako nyt ku mun mamma eisitä koskaan tehny mulle ku olin pieni ja makaroonitkin ku tuli sinne kauko kauppaan, ni mamma ihmeissään et mitäs pottuja nää on ku on niin laihiikin ja eippäse liha soppa kyllä hääppöstä ollutkaan :(

Samasta raakaineesta voi tehdä monenlaista ruokaa ja maustaa monella tavalla, ehkäpä siinä ratkaisu..mut ohjelmaahan siitä ei voi tehdä, huonoa viihdettä.

• oli mielestäni mauton ja äitejä syyllistävä.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe