Kertokaapa viisaammat unelmoinko mahdottomasta: Haaveena on päästä asumaan ok-taloon (n.80neliötä) noin 50-60km Hgistä, taajaman ulkopuolelle. Kunnalla ei väliä. Etsin aluksi vanhaa perusremontointua, asumiskelpoista taloa, jota voisi sitten parannella mieleisekseen kun rahaa ja aikaa on.
Sitten satuin vilkaisemaan talopaketteja. Olisiko sula mahdottomuus saada Kaikki (eli perustustyöt, tontti ym tarvittava) avaimet käteen-periaatteella säälittävällä yhden ihmisen budjetilla 120 000 euroa? Vai jatkanko vanhan talon etsintää...?
Avaimet käteen-paketti vs. vanha talo minibudjetilla
4
1089
Vastaukset
- Kuha_K
Ei taida onnistua, vaikka olisi ilmainen tontti. Halvin Avaimet käteen -tyylillä tehty on varmaan Älvsby, ja senkin pienin (81,5m2) maksaa 104100e. Tähän ei käytännössä millään saa pohjatöitä, liittymiä ja valvontaa jäljelle jäävällä 16000 eurolla.
- yksrakentaja
tuolla 120tonnilla varmaan saa varmaan juuri ja juuri sen 80 neliötä mutta ilman tonttia. Tosin tontin voi saada halvallakin kun menee tarpeeksi pitkälle helsingistä.
Ennemmin kysymys kuuluu, minkä talon mahdat saada tuolla rahalla? tuskin kovin kummoista ja remontoiminen on yllättävän kallista ja sitä joutuu tekemään jatkuvasti. Tulee aivan varmasti uutta kalliimmaksi.- uljas,
Missä älli-parakki mainos viipyy?
- klöä
Tontti (hyvinkää) 48000t €
Liittymät sähkö,vesi ,viemäri 8000t €
Luvat 2000t €
Maanrakennus 20000t €
Autokatos 10000t €
Vastaavamestari 2000-3000t €
Pihat 6000t €
Sekalaiset työmaasähkö,puunraivaus,pohjatutkimus,jne,jne 3000t €
Talopaketti (avaimet käteen 150t €) Eli noin 192t €ilman tonttia.
Eli karkeasti kun kertoo 1,3 talonhinnan saa rakennuskulut ilman
tonttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1231694Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581242
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771191