Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

GC vai Mesen ML

sensori

Olisi tarkoitus hankkia maasturi vaunun vetämiseen ja kalareissuille metsäteille.Maantiellä tulee ajettua 50tkm vuodessa ja lomilla vaunun vetoa. Eli en tarvi jykeviä maasto-ominaisuutta. Vuosimalli olisi 2006 ja diesel-malli. Hintaero näillä autoilla on 15-20tEur. Mitä mieltä ollaan Mese vai kunnon Jeeppi ?

7

922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3.0 CRD

      Jos maastoon ei tarvitse mennä, perusvarusteet riittävät ja rahaa hintojen erotukseen löytyy, niin ML olisi oma valintani. Aikanaan pohdin valintaa näiden kahden välillä - siis uutena - ja Mersun lisävarustehinnasto sai päätymään Jeeppiin. Luulen, että Mersun automaatti on mukavampi vetohommiin, eikä tavaratilan suurempi korkeuskaan varmaan haitaksi ole. Jeepin silloinen QD2-neliveto on tietenkin parempi, mutta harvapa sitä tarvitsee oikeasti. Konehan on käytännössä sama (jos puhutaan 320CDI:stä), joten tehoa riittää samalla tavoin molemmissa. 280CDI on jo sitten hieman puhdittomampi.

      • sensori

        Kiitti vastauksesta. Oletko ollut tyytyväinen GC ajo-ominaisuuksiin ? Tuo Jeep on mun mieleen koriltaan ja noin muutenkin. Mites noi huollot ja muut on pelanneet ? Näitä GC Limited malleja on vaan ollut vähän tarjolla 2006 vm. alkaen. Mies noi kulutuslukemat, pääsetkö alle 12l keskikulutukseen ?


      • maasturit rules
        sensori kirjoitti:

        Kiitti vastauksesta. Oletko ollut tyytyväinen GC ajo-ominaisuuksiin ? Tuo Jeep on mun mieleen koriltaan ja noin muutenkin. Mites noi huollot ja muut on pelanneet ? Näitä GC Limited malleja on vaan ollut vähän tarjolla 2006 vm. alkaen. Mies noi kulutuslukemat, pääsetkö alle 12l keskikulutukseen ?

        Mulla on ollut molemmat, tosin bensaversioina. Itse valitsisin mersun koska on laadukkaampaa tekoa kuin jeeppi. Se kun tuppaa olemaan perusjenkki eli laatuvaihtelu on melkoista. Joissakin ei ole mitään ongelmaa mutta joissakin sitten jatkuvasti jotain pientä.

        Maantiellä mersu on mukavampi ja vaivattomampi ajaa kuin jeeppi.

        Jeepin maahantuojan huolto on ala-arvoista, ei uskoisi että sen hintaluokan autolle semmoista sallittaisiin. Mersun huolto on kallista mutta parempaa.

        Huonoja valintoja ei kumpikaan mutta jos pakko valita niin mersu.


      • sensori
        maasturit rules kirjoitti:

        Mulla on ollut molemmat, tosin bensaversioina. Itse valitsisin mersun koska on laadukkaampaa tekoa kuin jeeppi. Se kun tuppaa olemaan perusjenkki eli laatuvaihtelu on melkoista. Joissakin ei ole mitään ongelmaa mutta joissakin sitten jatkuvasti jotain pientä.

        Maantiellä mersu on mukavampi ja vaivattomampi ajaa kuin jeeppi.

        Jeepin maahantuojan huolto on ala-arvoista, ei uskoisi että sen hintaluokan autolle semmoista sallittaisiin. Mersun huolto on kallista mutta parempaa.

        Huonoja valintoja ei kumpikaan mutta jos pakko valita niin mersu.

        Kiitokset hyvistä kommenteista. On tämä vaikeaa.. Yks päivä Jeep ja sit taas pää kääntyy Mesen suuntaan. Noita ML kärryjä tuntuu olemaan hyvin markkinoilla. Vaihtoarvokin ehkä puoltaisi Mesen suuntaan. Onko ollut tarvetta alennusvaihteeseen ? Tätä off-road optiota on aika harvoin ML:ssä.


      • 3.0 CRD
        sensori kirjoitti:

        Kiitokset hyvistä kommenteista. On tämä vaikeaa.. Yks päivä Jeep ja sit taas pää kääntyy Mesen suuntaan. Noita ML kärryjä tuntuu olemaan hyvin markkinoilla. Vaihtoarvokin ehkä puoltaisi Mesen suuntaan. Onko ollut tarvetta alennusvaihteeseen ? Tätä off-road optiota on aika harvoin ML:ssä.

        Itse en ole vielä kertaakaan tarvinnut alennusvaihdetta, mutta offroadia en olekaan harrastanut. Jos meinaat ajaa vaunun kanssa kunnolla märälle pellolle - jollaisia aina silloin tällöin on tullut leirintäalueilla vastaan - niin tuosta voisi olla oikeastikin hyötyä, mutta ainakin Mersun mukaan uuden ML:n seitsenvaihteinen automaatti ei tarvitse alennusvaihdetta juuri vaihteiden lukumäärän vuoksi - uskoo sitten ken tahtoo.

        Omassa Jeepissäni ei ole ollut mitään suurta ongelmaa, ja pienemmätkin ovat liittyneet lähinnä Mersulta saatuun koneeseen ja voimansiirtoon. Arvioi, kuinka paljon enemmän olet valmis maksamaan Mersun statuksesta ja laadun tunteesta, ja tee päätöksesi sen pohjalta. Molemmat toimivat kyllä käyttötarkoitukseesi, mutta rahalla saat arvostetumman merkin ja tyylikkäämmän sisustuksen.


    • mersua ei näkyny

      Taannoin oli lehdessä juttua automerkeistä joihin ollaan tyytymättömimpiä eli merkki johon ei vaihdetaisi uudestaan. Jeep oli listalla, ei kaukana cadillacista...

      • Autot tulee Amerikas

        Oliskohan kulutuksella jotain tekemistä asian kanssa?? Ei ne kaikki tilastot aina kerro laadusta. Jokaisella ei vaan oo varaa ajaa isolla Jeepillä tai Cadillacilla.... Monien tilastojen tilastoykköstä eli Toyotaa vaan sitten peliin, niin ei tarvii ikinä katua ostosta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe