onko nyt näin, mitä täältä palstoilta on paljon saanut lukea, että ko volvoissa on paljon vikaa...
itse olen katsellu 2,4 d5 2002 n.100tkm-150tkm ajettua katsellut ja testannut...(uuden ison auton ostossa matkassa) itsellä 94vm toyota. ainakin testien perusteella volvo oli laadultaan, näöltään, moottorin ominaisuuksiltaan huomattavasti parpi kuin esim. mb e-sarjan farkku, volvoon tod,näk. päädyn (alun perin kattelin mersua.. monien testien jälkeen miellyin volvoon)
v70 ja paljon puhutu
35
3583
Vastaukset
- volvo pakarinen
V 70-Volvon ulkonäkö on minusta paljon tyylikkäämpi kuin mb.farkun.Muuten en pysty muilta ominaisuuk-
silta vertailemaan. - totta!
Minulla alkoivat isommat viat sadan tonnin nurkilla. Mutta jos "perse" kestää rempat ja isohkon kulutuksen niin ei hassumpi auto muuten kyllä.
- Vm.-03
Ja kohta 200000km mittarissa eikä mitään ylimääräistä vaivaa normi huollot ja tietysti huolen pito.Noissa ennen -03 kolmea tehdyissä tuntuu olevan noita kiusoja esim. sähköpuolessa ja nuo mittari vaivat johtuu siitä kun käytetty liian vähän lyijyä juotoksissa.Mutta nekin on korjattavissa ja hinta on n.2-400eu mutta itse olen ollut tyytyväinen.
- perheellinen
Volvo v70 jämäkkä. MB kevyemmin tehty, peräluukku kumahtaa pellipurkkimaisesti mb:n sisustus vanhanaikainen jopa uusissa.
- Ottoman
Mulla on V70 vm. -98 ja pellin alla nakuttaa Vag:n 2.5 TDI -kone.
Auto on jämäkkä ja hyvä ajaa. Ei kolise eikä natise. Penkit sopivat tällaiselle isolle miehelle, mutta myös pikkuvaimo kiittelee niitä.
Hemmetin vahva peli. Nyt mittarissa on 425 tkm, josta olen itse lasketellut lähes 110 tkm. Parasta kyytiä ja reilusti halvemmalla kuin aiemmilla autoillani, mm. VW Pasaati tai Ford.
Suosittelen! Älä kuitenkaan osta liian uutta Volvoa, sillä aivan uusissa saattaa olla jo pahoja sähkövikoja. - Volvo.
Ottoman kirjoitti:
Mulla on V70 vm. -98 ja pellin alla nakuttaa Vag:n 2.5 TDI -kone.
Auto on jämäkkä ja hyvä ajaa. Ei kolise eikä natise. Penkit sopivat tällaiselle isolle miehelle, mutta myös pikkuvaimo kiittelee niitä.
Hemmetin vahva peli. Nyt mittarissa on 425 tkm, josta olen itse lasketellut lähes 110 tkm. Parasta kyytiä ja reilusti halvemmalla kuin aiemmilla autoillani, mm. VW Pasaati tai Ford.
Suosittelen! Älä kuitenkaan osta liian uutta Volvoa, sillä aivan uusissa saattaa olla jo pahoja sähkövikoja.Ja mitäkähän nämä pahat sähköviat on? Joka paikassa kirjoitellaan Volvojen sähkö ja muista vioista, mutta kuitenkaan niitä ei yksilöidä. Ainakaan S80:ssä ei näytä olevan ollenkaan sähkövikoja vaikka omanikin on alkupään autoja ja on NS. nykyauto CAN-vyälällä olevine sähköineen ja kaiken lisäksi siinä on lähes kaikki mahdolliset varusteet. Ajettu on 190tkm-270tkm eikä ole kyllä ollut mitään muutakaan remonttia.
- On myös
Volvo. kirjoitti:
Ja mitäkähän nämä pahat sähköviat on? Joka paikassa kirjoitellaan Volvojen sähkö ja muista vioista, mutta kuitenkaan niitä ei yksilöidä. Ainakaan S80:ssä ei näytä olevan ollenkaan sähkövikoja vaikka omanikin on alkupään autoja ja on NS. nykyauto CAN-vyälällä olevine sähköineen ja kaiken lisäksi siinä on lähes kaikki mahdolliset varusteet. Ajettu on 190tkm-270tkm eikä ole kyllä ollut mitään muutakaan remonttia.
Näissä tietyissä vuosimalleissa sähköissä hämminkiä ja mittari ongelmia johtuen juotoksissa käytettävän lyijyn vähyydestä.Eli näissä meidän olissa lämpötila vaihtelut aiheuttavat ongelmia.
- näin:
On myös kirjoitti:
Näissä tietyissä vuosimalleissa sähköissä hämminkiä ja mittari ongelmia johtuen juotoksissa käytettävän lyijyn vähyydestä.Eli näissä meidän olissa lämpötila vaihtelut aiheuttavat ongelmia.
Sähköissä on hämminkiä. Mitä hämminkiä?
- Tarinaa
näin: kirjoitti:
Sähköissä on hämminkiä. Mitä hämminkiä?
Mitä kerroin eli juotoksista johtuvia mittaristo ongelmia niin kuin V70:ssäkin eli onko sulla koko autoa vai ei?
- belgia
Niissä ainakin ensimmäisten vuosien omissa volvodieseleissä oli joitain vakavia kansipuolen vikoja. Venttiilikoneistossa muistaakseni. Kannattaa kysellä enemmän ja ottaa selvää.
Volvolandia taisi olla vollemiesten oma foorumi.
Muuten tosi vahva ja tukeva ja varma peli.
Mersu kannattaisikin hankkia ulkomailta, ovat tolkuttomissa hinnoissa täällä.- Tuonti
Volvo D5:si -03 ja ei mitään ylimääräistä hyvin toiminut,mutta varmaan joka (merkissä)autossa sattuu niitä ongelma yksilöitä ja tämäkin on tehty Belgiassa.
- pidä varas
Ei kannata kertoa Volvon vioista täällä. Turhaan pilaa Volvon mainetta ja hyvitykset pienenee entisestään.
- Näitä
Foorumeita on niin monia että jostain ne tiedot tulee julki ja näin on myös muilla merkeillä.
- vee70
Oikeassa olet, ei Volvoista ole kaikille :D
- Näyttää
vee70 kirjoitti:
Oikeassa olet, ei Volvoista ole kaikille :D
Olevan kun eivät ymmärrä jos joku kertoo tietyissä vuosimalleissa olevista sähkö ongelmista vai onko nämä näitä häirikkö lapsosia.
- S80:ntä
Näyttää kirjoitti:
Olevan kun eivät ymmärrä jos joku kertoo tietyissä vuosimalleissa olevista sähkö ongelmista vai onko nämä näitä häirikkö lapsosia.
Ei näytä tietävän paljonko on autollaan ajettu ja eihän täällä kukaan ole puhunut pahoista sähkövioista.Mutta olkoon mitä väyliä tahansa niin näille pitäisi sitten selittää kädestä pitäen mitenkä se on ja ei muka mitään remppaa.Pistää myös epäilyttämään minuakin onko tällä edes autoa joku nappula taitaa olla.
- Löytyy
S80:ntä kirjoitti:
Ei näytä tietävän paljonko on autollaan ajettu ja eihän täällä kukaan ole puhunut pahoista sähkövioista.Mutta olkoon mitä väyliä tahansa niin näille pitäisi sitten selittää kädestä pitäen mitenkä se on ja ei muka mitään remppaa.Pistää myös epäilyttämään minuakin onko tällä edes autoa joku nappula taitaa olla.
Siis olen ajanut sillä autolla 190000 kilometristä 270000 kilometriin. Siis 80000 kilometriä, eikä sinä aikana ole ollut mitään remonttia, vaikka auto ei ollut uusi edes silloin kun ostin sen 190000 kilometriä ajettuna.
Ymmärsitkö?
Ihmettelen vain sitä, että näistä Volvoista kirjoitellaan että niissä on sähkövikoja ja hämminkiä sähköissä. Jos kysyy mikä niitä riivaa vastaus on, että niissä on sähkövikoja ja hämminkiä sähköissä. - Tuosta
Löytyy kirjoitti:
Siis olen ajanut sillä autolla 190000 kilometristä 270000 kilometriin. Siis 80000 kilometriä, eikä sinä aikana ole ollut mitään remonttia, vaikka auto ei ollut uusi edes silloin kun ostin sen 190000 kilometriä ajettuna.
Ymmärsitkö?
Ihmettelen vain sitä, että näistä Volvoista kirjoitellaan että niissä on sähkövikoja ja hämminkiä sähköissä. Jos kysyy mikä niitä riivaa vastaus on, että niissä on sähkövikoja ja hämminkiä sähköissä.Kilometrimäärästä 190000-270000 voi muuta ajatella kun sen noin esittää että mikä se kilometri määrä onkaan eli joku noista tai ei mitään.Ja näköjään sulle täytyy kuin esikoukoululaiselle kertoa että ne sähköviat ovat esim:kello alkaa elämään omaa elämäänsä ja tietokone näyttö huitelee miten sattuu ja sähköt katoaa mittaritaulusta kokonaan YMMÄRSITKÖ nyt?Jos kerta on tollanen kulkine niin kai sitä ottaa selvää mitä niissä voi olla eikä täällä huhuile että mikä,mikä.Tiedän tämän koska kaverilla on S80:nen -02 vuosimalliltaan ja katoppa tuonne Landian puolelle niin ymmärryksesi kasvaa.Niin näitä sähkö hämminkejä on muissakin malleissa ja merkeissä että silleen.
- ymmärrän
Tuosta kirjoitti:
Kilometrimäärästä 190000-270000 voi muuta ajatella kun sen noin esittää että mikä se kilometri määrä onkaan eli joku noista tai ei mitään.Ja näköjään sulle täytyy kuin esikoukoululaiselle kertoa että ne sähköviat ovat esim:kello alkaa elämään omaa elämäänsä ja tietokone näyttö huitelee miten sattuu ja sähköt katoaa mittaritaulusta kokonaan YMMÄRSITKÖ nyt?Jos kerta on tollanen kulkine niin kai sitä ottaa selvää mitä niissä voi olla eikä täällä huhuile että mikä,mikä.Tiedän tämän koska kaverilla on S80:nen -02 vuosimalliltaan ja katoppa tuonne Landian puolelle niin ymmärryksesi kasvaa.Niin näitä sähkö hämminkejä on muissakin malleissa ja merkeissä että silleen.
kyllä, sinulla ei itselläsi Volvoa ole, joten jutut on luokkaa isän äidin kummin kaiman kaverilla oli...
Nyt olet kuitenkin kuullut jostakin essonbaarista että mikä niitä mittareita vaivaa:
"esim:kello alkaa elämään omaa elämäänsä ja tietokone näyttö huitelee miten sattuu ja sähköt katoaa mittaritaulusta kokonaan"
Tuo on sähkövika. Mikä tuossa oli niin vitun vaikeaa laittaa tuonne viestiin? - Beibi
ymmärrän kirjoitti:
kyllä, sinulla ei itselläsi Volvoa ole, joten jutut on luokkaa isän äidin kummin kaiman kaverilla oli...
Nyt olet kuitenkin kuullut jostakin essonbaarista että mikä niitä mittareita vaivaa:
"esim:kello alkaa elämään omaa elämäänsä ja tietokone näyttö huitelee miten sattuu ja sähköt katoaa mittaritaulusta kokonaan"
Tuo on sähkövika. Mikä tuossa oli niin vitun vaikeaa laittaa tuonne viestiin?Mussukka turhaa keuhkoilet Itse ajan volvolla ja puhun totta vioista joista sinä aloit vääntää paskaa.Ja onkos Landia Esson baari taidat olla näitä suoli 24 hörhöjä?Otappa mamelo ensin selvää asioista ennen kuin alat lässyttämään.Ja vitulla ei ole mitään tekemistä sähkön kanssa mutta kun olet vielä sillä tasolla että pitää vääntää rautalangasta sulle.
- landiassa
Beibi kirjoitti:
Mussukka turhaa keuhkoilet Itse ajan volvolla ja puhun totta vioista joista sinä aloit vääntää paskaa.Ja onkos Landia Esson baari taidat olla näitä suoli 24 hörhöjä?Otappa mamelo ensin selvää asioista ennen kuin alat lässyttämään.Ja vitulla ei ole mitään tekemistä sähkön kanssa mutta kun olet vielä sillä tasolla että pitää vääntää rautalangasta sulle.
Sielläkin tosiaan näyttää kirjoittelevan muutama tuollainen kusipää.
- ....S80
Tuosta kirjoitti:
Kilometrimäärästä 190000-270000 voi muuta ajatella kun sen noin esittää että mikä se kilometri määrä onkaan eli joku noista tai ei mitään.Ja näköjään sulle täytyy kuin esikoukoululaiselle kertoa että ne sähköviat ovat esim:kello alkaa elämään omaa elämäänsä ja tietokone näyttö huitelee miten sattuu ja sähköt katoaa mittaritaulusta kokonaan YMMÄRSITKÖ nyt?Jos kerta on tollanen kulkine niin kai sitä ottaa selvää mitä niissä voi olla eikä täällä huhuile että mikä,mikä.Tiedän tämän koska kaverilla on S80:nen -02 vuosimalliltaan ja katoppa tuonne Landian puolelle niin ymmärryksesi kasvaa.Niin näitä sähkö hämminkejä on muissakin malleissa ja merkeissä että silleen.
No mitä sitten, kaikissa mekaanisissa laitteissa ja autoissa on vikaa, jopa Volvoissa, so what, korjaamot ja asentajat ovat sitä varten että he korjaavat...sitten on semmonen muoviläpyskä joka laitetaan sellaseen laitteeseen, ja siihen näpytellään neljä numeroa, sitä sanotaan maksamiseksi ;D
- Neuvo
....S80 kirjoitti:
No mitä sitten, kaikissa mekaanisissa laitteissa ja autoissa on vikaa, jopa Volvoissa, so what, korjaamot ja asentajat ovat sitä varten että he korjaavat...sitten on semmonen muoviläpyskä joka laitetaan sellaseen laitteeseen, ja siihen näpytellään neljä numeroa, sitä sanotaan maksamiseksi ;D
Sulle tuon homman?
- Siitä
landiassa kirjoitti:
Sielläkin tosiaan näyttää kirjoittelevan muutama tuollainen kusipää.
Kusipäisyydestä vois sanoa niin näyttää nuo munuaiset olevan sinun yläpäässä.
- ....80
Neuvo kirjoitti:
Sulle tuon homman?
Mutta on se vain hieno vaunu ajella, eip voi mitään.
- Selvisi
....80 kirjoitti:
Mutta on se vain hieno vaunu ajella, eip voi mitään.
Että äitis työntää sua istumarattaissa joissa lukee volvo selvishän se viimein oisit sanonu heti.
- 850forever
Jotain niveliä etupäästä saattanee mennä kun painava keula, ja se dieselin ardic-lämmitin kaipaa huollon joka vuosi, ja alkupään V70 malleissa 2000-2002 oli joitakin sähkövikoja, MUTTA ei sentään tarvitse uusia koko moottoria turboineen VAG:n dieseleiden tavoin - niitä kun ei ole tehty Suomen talveen. VAG-rakkineissa välijäähdyttimen kondenssivesi menee ilman sylintereihin, ja kilahdus on totaalinen. Myös vaihteisto saattaa samalla rikkoutua.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8771175
Volvossa on myös näille keleille suunniteltu lämmityslaite, toisin kuin VAG:n jääkaapit.- Virmala
Volvossa 10 vuotta sitten käytetty VAG 2.5tdi D5252T ei ole se 77kW-moottori, jossa on harhaluulojesi mukaisia moottorin rikkoontumisia jonkin jääklöntin takia. Kaiken lisäksi ongelma ei johdu moottorista vaan välijäähdyttimen/ilmaletkujen/-putkien mallista ja rakenteesta, joiden osalta Volvossa käytetyt ovat aivan erilaisia. Täyttä pötyä on siis koko kertomuksesi.
"Volvossa on myös näille keleille suunniteltu lämmityslaite, toisin kuin VAG:n jääkaapit."
Mittaapa lämmityslaitteiden lämmönsiirtokykyjä ja hämmästy. Pötyä on tuokin väite. Volvon omat dieselit kuluttavat enemmän polttoainetta, joten lämpöäkin tulee paljon enemmän. Ero on siis moottorissa eikä lämmityslaitteessa. Vaikka VAG-moottoriseen Volgaan laittaisit miten ison lämmityskennon hyvänsä, ei siitä lämpöä tule, kun moottori ei polta riittävästi löpöä. Onko siis Volvo-moottori todella mielestäsi parempi, kun se kuluttaa 20% enemmän polttoainetta? Päästäänhän VAG-moottorillakin samaan kulutustulokseen ja lämmöntuottoon, jos käytetään pykälää pienempää vaihdetta, kuin olisi ajamiseen tarpeellista. - 850forever
Virmala kirjoitti:
Volvossa 10 vuotta sitten käytetty VAG 2.5tdi D5252T ei ole se 77kW-moottori, jossa on harhaluulojesi mukaisia moottorin rikkoontumisia jonkin jääklöntin takia. Kaiken lisäksi ongelma ei johdu moottorista vaan välijäähdyttimen/ilmaletkujen/-putkien mallista ja rakenteesta, joiden osalta Volvossa käytetyt ovat aivan erilaisia. Täyttä pötyä on siis koko kertomuksesi.
"Volvossa on myös näille keleille suunniteltu lämmityslaite, toisin kuin VAG:n jääkaapit."
Mittaapa lämmityslaitteiden lämmönsiirtokykyjä ja hämmästy. Pötyä on tuokin väite. Volvon omat dieselit kuluttavat enemmän polttoainetta, joten lämpöäkin tulee paljon enemmän. Ero on siis moottorissa eikä lämmityslaitteessa. Vaikka VAG-moottoriseen Volgaan laittaisit miten ison lämmityskennon hyvänsä, ei siitä lämpöä tule, kun moottori ei polta riittävästi löpöä. Onko siis Volvo-moottori todella mielestäsi parempi, kun se kuluttaa 20% enemmän polttoainetta? Päästäänhän VAG-moottorillakin samaan kulutustulokseen ja lämmöntuottoon, jos käytetään pykälää pienempää vaihdetta, kuin olisi ajamiseen tarpeellista.Jaha, Virmalan VAG-lippis näköjään kääntyi väärin päin ja VAG-kolpakosta taisi roiskua näppikselle asti.
"Volvossa 10 vuotta sitten käytetty VAG 2.5tdi D5252T ei ole se 77kW-moottori, jossa on harhaluulojesi mukaisia moottorin rikkoontumisia jonkin jääklöntin takia."
1. En arvostellutkaan VAG-konetettua Volvoa. Volvo näet osaa tehdä auton myös pohjoismaiden olosuhteisiin - jopa VAG-koneella.
2. VAG:n turbodieseleiden konerikot eivät rajoitu vain 1.9 77KW, vaan myös 2.0 turbodieselkoneisiin, enkä suuresti ihmettelisi, jos kunnon lauhtumisen aikaan alkaisi paukkua myös CRDI-konetetttuja audeja, volkkareita, skodia ja seatteja. VAG-leirissä vaan painetaan päätä puskaan ja asiaa yritetään ilmeisesti hyssytellä, mikä on kieltämättä todella ärsyttävää. Mitä harhaluuloihin tulee, niin niitä kannattaa Virmalan etsiä VAG-lippiksen verhoamasta päästään.
Ja kysehän ei ole ahtoputkien jääklönteistä, vaan siitä, että ahtoputkien / välijäähdyttimen jääklöntit lämpimässä sulavat, ja VESI menee imusarjan kautta sylintereihin. Vauriot vaihtelevat totaalisesta kilahduksesta käynnistysvaikeuksiin ja kiertokankien pieniin vääntymisiin ja/tai mäntä-/sylinterivaurioihin ja rajuun kulumiseen sylintereihin pääsevän veden kertamäärästä riippuen. Tosin nuo VAG:n pumppusuutinkoneet kolkottavat ja kalisevat ehjänäkin siihen malliin, että äänestä pientä kiertokangen taipumista ei vielä välttämättä huomaa.
"ongelma ei johdu moottorista vaan välijäähdyttimen/ilmaletkujen/-putkien mallista ja rakenteesta, joiden osalta Volvossa käytetyt ovat aivan erilaisia."
Tämä on totta, enkä ole muuta väittänytkään. VAG-lippiksesi on vaan niin syvällä silmilläsi, että luit rivien sijasta niiden välit.
Mitä puolestaan lämmityslaitteisiin tulee, niin puhut yksiselitteisesti paskaa. Esim. 1.4 TSI-bensakonetetut VW:t, Skodat jne ovat myös melkoisia hitaasti lämpeneviä jääkaappeja, ja on naurettavaa väittää, että niissä ei käytetyn polttoaineen määrä riittäisi kunnolla lämmittämään kabiinia.
Mistä muuten johtuu että jopa korealaiset 1.6 CDRI-konetetut turbodieselit lämpenevät aivan eri tahtiin ja tyyliin kuin VAG:n tekeleet ja kabiinissa lämpöä riittää? Ja ei, älä nyt vaan yritä väittää, että Hyundain/Kian 1.6 CRDI vie niin kooovin paaaljon enemmän löpöä kuin VAG:n turbodiesel. Ero on siis mottorin vedenkierron suunnitelussa/termostaatissa ja lämmityslaitteessa, toisin kuin väität.
Ja kyllä minulle kelpaisi tuollainen -98 V70 Turbodiesel (VAG:n koneellakin) milloin tahansa, mutta VAG-leiriin kuuluvaa tuotetta sinänsä ei tähän taloon enää tule. Ei ainakaan ennen, kuin ko tehtaat ja maahantuojat ottavat vastuun tuotteistaan ja noista konerikoista.
- 850forever
Alkuperäiselle kysyjälle sanoisin, että hommaa vaan V70 dieselillä, sanotaan vaikkapa -02 -04 mallinen.
Huomaa myös:
"Perusvero määräytyy CO2-päästöjen perusteella niiden henkilöautojen osalta, joiden kokonaismassa on enintään 2500kg ja jotka on otettu käyttöön 1.1.2001 tai sen jälkeen"
Jos siis ostat 2000-käyttöönotetun V70:n dieselillä, niin sille lätkäistään vero kokonaismassan mukaan, ja se kokonaismassa taitaa olla V70:llä 2100-2200 kg = 200,75€ per vuosi (esim.http://www.nettiauto.com/volvo/v70/2722293).
Sen sijaan 2001 jälkeen se menee CO2 -arvon mukaan, joka Volvon omalla dieselillä menee jossain 170g/km paikkeilla = n. 115€ per vuosi. Kotiapäin sekin on.
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/autoilun_verotus/ajoneuvovero/vuoden_2010_uudistus/- Viimeisintä
Kirjoittajaa puhuu asiaa ja näin se meneekin ja kun vioista puhutaan ei aleta jankkaamaan että mikä,mikä,mikä vika.
- d5
Viimeisintä kirjoitti:
Kirjoittajaa puhuu asiaa ja näin se meneekin ja kun vioista puhutaan ei aleta jankkaamaan että mikä,mikä,mikä vika.
naurattaa lukia näitä palstoja ku aina syntyy tappelu ja aletaan puhua aiheen sivusta, sanotaan toista kakaraksi ja toisella ei oo kyseenomaista autoo ja että on kuullu juttua.
eikö sellaset lapselliset komentit voisi jättää pois ko palstalta, tehkää vaikka oma palsta vaikka "isi sano, mutsillas oli" niminen. alkuperäinen kysymys oli mielestäni hyvin asiallinen ja eihän niitä kaikkia vikoja ole tarkoitus netistä löytää eikä löyräkkää... uskon että kysyjä tahtoi kartuttaa muiden kokemuksia ko autos, koska nähtävästi itsellään ei ennemmin ole volvoa ollu.... se että kysyy muiden kokemuksia ei pitäisi aiheuttaa minkäännäköistä aihetta tappeluun/ siihen että joku haukkuu ko merkkiä jos kertoo kokemuksia jotka saattavat olla tosi volvo mihen/pojan mielestä negatiivista, eikä sen pidä myöskään aiheuttaa positiivisessa palautteessa sitä, että muiden merkkien omaavien ihmisten mielestä täällä hehkutetaan likaa volvoa....
noniin itse aiheeseen, kokeilemalla autoa parhaiten selviää, myös historia jos tiedossa plussaa.. kannattaa kokeillaa montaaki eri autoa (sama malli v70) silloin saa kuvan yleisesti auton "luonteen piirteistä" volvo v70 d5 ei ole hullumpi vaihtoehto itse ajanut ko autolla (volvo v70 d5 02) 100 tkm, eipä ole vikoja ollut, muutakuin juurikin paljon puhuttu mittarien juotos ja lisälämmittimen ylikuumenemissuoja... etu päähän kerran vaihdettu joku nivel (edellinen omistja) muuta ei ole itselle tullu ja ei muita merkintöjä huoltokirjassa, autolla yhteensä ajettu 350tkm.
ja siitä kulutukseta voin sanoo että ei oo 20% suurempi kuin vag koneissa... toinen auto vw passat 2,0tdi kulutus tankkauksiin perustuvalla laskennalla sekalaisessa ajossa 5,9 ja volvossa 6,2 suht samanlaista ajoo ja volvo on 20kw tehokkaampi n100kg painavampi, volvo lämpiää esim 10c pakkasessa ajossa ihan normaaliin läpötilaan ilman lisälämmitintä (ei ole automaattinen eli ei lämmitä jos ei ole kytketty päälle) passtakin lämpiää mutta vaatii puolet piremmän matkan ajettvaksi
ja tästäkin kirjoitukseta saadaan aihetta kirjoiteluua, joo ei oo ihan kielioppi, sun muut kiroitustaidot parhaimmasta päästä pahoittelen.... - Yritetään
d5 kirjoitti:
naurattaa lukia näitä palstoja ku aina syntyy tappelu ja aletaan puhua aiheen sivusta, sanotaan toista kakaraksi ja toisella ei oo kyseenomaista autoo ja että on kuullu juttua.
eikö sellaset lapselliset komentit voisi jättää pois ko palstalta, tehkää vaikka oma palsta vaikka "isi sano, mutsillas oli" niminen. alkuperäinen kysymys oli mielestäni hyvin asiallinen ja eihän niitä kaikkia vikoja ole tarkoitus netistä löytää eikä löyräkkää... uskon että kysyjä tahtoi kartuttaa muiden kokemuksia ko autos, koska nähtävästi itsellään ei ennemmin ole volvoa ollu.... se että kysyy muiden kokemuksia ei pitäisi aiheuttaa minkäännäköistä aihetta tappeluun/ siihen että joku haukkuu ko merkkiä jos kertoo kokemuksia jotka saattavat olla tosi volvo mihen/pojan mielestä negatiivista, eikä sen pidä myöskään aiheuttaa positiivisessa palautteessa sitä, että muiden merkkien omaavien ihmisten mielestä täällä hehkutetaan likaa volvoa....
noniin itse aiheeseen, kokeilemalla autoa parhaiten selviää, myös historia jos tiedossa plussaa.. kannattaa kokeillaa montaaki eri autoa (sama malli v70) silloin saa kuvan yleisesti auton "luonteen piirteistä" volvo v70 d5 ei ole hullumpi vaihtoehto itse ajanut ko autolla (volvo v70 d5 02) 100 tkm, eipä ole vikoja ollut, muutakuin juurikin paljon puhuttu mittarien juotos ja lisälämmittimen ylikuumenemissuoja... etu päähän kerran vaihdettu joku nivel (edellinen omistja) muuta ei ole itselle tullu ja ei muita merkintöjä huoltokirjassa, autolla yhteensä ajettu 350tkm.
ja siitä kulutukseta voin sanoo että ei oo 20% suurempi kuin vag koneissa... toinen auto vw passat 2,0tdi kulutus tankkauksiin perustuvalla laskennalla sekalaisessa ajossa 5,9 ja volvossa 6,2 suht samanlaista ajoo ja volvo on 20kw tehokkaampi n100kg painavampi, volvo lämpiää esim 10c pakkasessa ajossa ihan normaaliin läpötilaan ilman lisälämmitintä (ei ole automaattinen eli ei lämmitä jos ei ole kytketty päälle) passtakin lämpiää mutta vaatii puolet piremmän matkan ajettvaksi
ja tästäkin kirjoitukseta saadaan aihetta kirjoiteluua, joo ei oo ihan kielioppi, sun muut kiroitustaidot parhaimmasta päästä pahoittelen....Tyypille kertoa että että on esim. sähkö ongelmia niin alkaa perusteellinen tinkaus hohhoijaa ja ootkos muuten manne?
- ongelma_
Yritetään kirjoitti:
Tyypille kertoa että että on esim. sähkö ongelmia niin alkaa perusteellinen tinkaus hohhoijaa ja ootkos muuten manne?
siinä on, jos kysytään että mikä niistä särkyy? Miksi yleensä edes vastata, jos ei tiedä asiasta mitään?
- Eikös
ongelma_ kirjoitti:
siinä on, jos kysytään että mikä niistä särkyy? Miksi yleensä edes vastata, jos ei tiedä asiasta mitään?
Siinä kerrottu mitä vikoja eli pitäs kysyjänkin ymmärtää selitystä ettei tarvii kuin eskari ikäiselle selittää.Eikä kantsi ostaa autoo josta ei sitten ymmärrä hevon paskaa ja mieluummin kysyy huollosta niin eipähän tarvii täällä vinkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733