Onko normaalia?

aivan pihalla?

Frettini on noin puolivuotias ja on oikein mukava tapaus.Onko normaalia että se tärisee/palelee paljon?yleensä silloin kun herää.se on lisääntynyt nyt ihan hiljattain enemmän.Frettini myös jotenkin liian riippuvainen minusta.minne ikinä menenkin niin se seuraa ja on lahkeessa kiinni ja yrittää kiivetä syliini.kun se viimein pääsee syliini se nuolee aivan hullun lailla.jos laitan sen yöksi häkkiin enkä anna sen olla apaana se puree kaltereita niin kovasti että se on päästettävä pois ja kun päästän sen pois se tulee suoraan sänkyyni jä käpertyy viereeni nukkumaan kaikessa rauhassa.Fretti on jopa njin kiintynyt minuun että kun pidän veljenpoikaani sylissä se hyppää syliini ja yrittää tulla väliin ja nuolee hirveästi.Onko sillä jokin hätänä ja en vain ymmärrä mikä vai onko se vain niin kiintynyt minuun?Millä sen "eroahdistusta" saisi hieman kuriin.Olen yrittänyt totuttaa sitä mahdollisimmän paljon muihin ihmisiin ja se tulee kyllä hyvin juttuun kaikkien kanssa eikä pure vierastakaan oikeastaan ollenkaan.Mutta silti jos se saa päättää mitä se tekee niin sille kelpää vain yksi ja ainoa ihminen ja se olen minä.Se ei nykyään tee enää mitään muuta kuin juoksee perässäni ja yrittää syliin.Se ei juurikaan enää edes leiki tms. En tiedä mitä pitäisi tehdä sen kanssa olen aivan neuvoton..Auttakaaa! Voisiko fretilläni olla jotain puutetta esim.suolan puute kun se nuolee ihoa niin paljon vai onko sekin vain "rakkautta"?:D Kiitos vastaajille!

4

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SL

      Myös minun fretti (ja myös aikasemmat fretit) tärisevät yleensä herättyään, mutta en ole pitänyt sitä mitenkään epänormaalina. Eikös nukkuessa kuitenkin ruuminlämpö laske ja heräämisen jälkeen sitä taas nostetaan tärisemällä..?

      Onko kyseessä tyttöfretti? Kuulostaa hieman hoivavietiltä tuo... Omalla tytöllä kiiman loputtua alkoi vaihe, jossa se pitää ihmisiä pentuinaan. Tämän seurauksena se esim. komentaa kovasti "putputtamalla" ja nuolee käsiä ja varpaita ihan hulluna. Välillä myös yrittää esim. varpaasta kiskoa omaan pesäänsä. Myös leikkiminen on jäänyt taka-alalle.

      Poikafreteistä ei niin isosti kokemusta ole, mutta luulisin myös niiden käyttätyvän kuvaamallasi tavalla kiiman alkuvaiheessa. Toivottavasti joku viisaampi korjaa, jos on enemmän/parempaa tietoa... :)

      • A

        Joo tyttöfretti on kyseessä.Ja oikeastaan sillä oli kiimakin vaikka on niin nuori.Kiima kyllä katkaistiin jo kuukausi sitten että vaikuttaako se vieläkin sitten käytökseen..Entäs sitten johtuuko kiimasta tälläinen asia kun huomasin sattumalta eilen että niinkuin fretin nisistä tulisi jotain nestettä..maitoa? Liittyykö sekin jotenkin kiimaan tai sen loppumiseen.Ihmettelen vain että kun kiima katkaistiin jo kuukausi sitten ja fretti on alkanut nyt ihan viikon kahden sisällä käyttäytyä tällätapaa.miksi se niin paljon myöhemmin vasta on "seonnut"?:D


      • RiinaSaksa
        A kirjoitti:

        Joo tyttöfretti on kyseessä.Ja oikeastaan sillä oli kiimakin vaikka on niin nuori.Kiima kyllä katkaistiin jo kuukausi sitten että vaikuttaako se vieläkin sitten käytökseen..Entäs sitten johtuuko kiimasta tälläinen asia kun huomasin sattumalta eilen että niinkuin fretin nisistä tulisi jotain nestettä..maitoa? Liittyykö sekin jotenkin kiimaan tai sen loppumiseen.Ihmettelen vain että kun kiima katkaistiin jo kuukausi sitten ja fretti on alkanut nyt ihan viikon kahden sisällä käyttäytyä tällätapaa.miksi se niin paljon myöhemmin vasta on "seonnut"?:D

        Hei,
        tyttöfrettisi on valetiineenä tuon kiimankatkaisuhormonin seurauksena ja kun tuo kuuden viikon "tiineysaika" lähenee loppuaan, on hormonit aika sekaisin. Varaudu että tilanne saattaa jopa pehantua tuossa kuuden viikon kohdalla. Ja noin 8-9 viikon kuluttua kiimankatkaisusta alkaa todennäköisesti uusi kiima. Eli kannattaa kyllä sitä sterilointia miettiä aika pikaisesti tai vaihtoehtoisesti hormoni-implanttia.


      • a
        RiinaSaksa kirjoitti:

        Hei,
        tyttöfrettisi on valetiineenä tuon kiimankatkaisuhormonin seurauksena ja kun tuo kuuden viikon "tiineysaika" lähenee loppuaan, on hormonit aika sekaisin. Varaudu että tilanne saattaa jopa pehantua tuossa kuuden viikon kohdalla. Ja noin 8-9 viikon kuluttua kiimankatkaisusta alkaa todennäköisesti uusi kiima. Eli kannattaa kyllä sitä sterilointia miettiä aika pikaisesti tai vaihtoehtoisesti hormoni-implanttia.

        Joo olisi tarkoituksena viedä steriloitavaksi tämän kuun loppupuolella.Asumme pienellä paikkakunnalla ja ainoalle eläinlääkärille on leikkaus ajoissa jonoa joten aikaisemmin ei pääse. Toivottavasti se riittää ettei kiima kerkiä alkanaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe