Mulla on hoitopöytä ja muovinen hoitoalusta vaipanvaihtopisteenä. Voiko vaipan vaihtaa ihan tuon muovisen alustan päällä vai mitä ootte hommanneet vauvan ja alustan väliin? Ostin alunperin pikkupyyhkeitä tarkoitukseen, mutta olen nyt miettinyt tuota kuinka ne mahtaa pysyä paikallaan.=/
vauvan hoitoalusta
10
2618
Vastaukset
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vaipanvaihtipaikka pitää olle sellainen että vauva suostuu siinä olemaan kohtuuttomasti rimpuamatta. Jotain pehmuketta olisi hyvä olla, vaikka joku vähän isompi pyyhe jonka voi heittää laajemmalle alalle siis reunojen ylikin että se pysyy jotenkin kohdallaan.
Vauvat ovat erilaisia. Jotkut nauttivat kun saavat kellottaa vaihdettavana, jotkut eivät malttaisi olla millään. - 40+0
Käytännössähän sen sitten huomaa miten homma toimii, eikä ne vauvat kovin äkkiä ala rimpuilla että tekstiilit lentäis. Itse käytin esikoisella vielä pyyhettä alla ja aion käyttää nytkin, se on kätevä jos joutuukin lähtä pesulle tai vauva pissaa siinä samalla, imeytyy suurin osa sitten siihen pyhkeeseen. Ja onhan se kun itse kuvittelee makaavansa sellaiselle muoviselle alustalle, niin varmaan aika kylmän tuntuinen..
Mutta kuten jo alussa totesin niin se kun se vauva on siinä vierellä ja arki lähtee rullaamaan päivien tai viikkojen päästa ja homma rutinoituu niin varmasti löytyy kaikkeen se paras tapa teidän perheen ja pikkuisen kanssa.
Tsemppiä ja jaksamista. - kkkllklkkll
maata suoraan muovin päällä, totta kai siihen väliin jtkn! Meillä on siinä ohut froteealusta, juuri nimenomaiseen käyttöön suunniteltu.
- rasitus
tunnistaa usein täältä odotuspalstalta, kun vastailet aina yhtä piikikkäästi ja pidät kaikkea itsestäänselvyytenä. Jättäisit jo tämän palstan rauhaan ja menisit vähän itseesi. Oletko vauvallesikin yhtä julkea?
Harsot on käteviä tuohon tarkoitukseen pikkuvauvavaiheessa ja niitä muutenkin tarvitsee paljon (ei sellaisia karheita isoja mitä äitiyspakkauksessa on, yök). Mulla on iso määrä harsoja ja niitä voi käyttää juuri tuossa. Myöhemmin voit käyttää vaikka talouspaperipalasta siinä pelkän pepun alla. Kun lapsi on isompi, ei enää palele niin helposti ja harvemmin sitä koko vauvaa riisutaan alasti. Mä vaihdan vaatteet sängyllä, mutta vaipan hoitopöydällä. Ja silloin on vain jalkojen iho muovia vasten. Pissavaippaa vaihtaessa laitan uuden vaipan vanhan alle ja vetäisen märän vaipan välistä. Tulet huomaamaan sitten mikä käytännössä on järkevin.
- pyyhkeitä
Minulla on tavallisen käsipyyhkeen kokoinen pyyhde lapsen alla ja pyllyn kuivaukseen käytän sellaisia vieraspyyhe-kokoisia pienempiä pyyhkeitä. Näitä on käytössä useita ja pyöräytyän kuumassa koneessa harsojen kanssa.
Tämän olen itse havainnut toimivaksi systeemiksi.
Käytän pesulappuja naaman siivoukseen ja harsoja vähän kaikkeen.
Ne harsot eivät ole karheita kauaa, muutama kunnollinen kuuma pesu ja jos omistat kuivausrummun, siinä kuivaksi pyöräytys ja pehmeitä ovat. - Henni78
Esim Prismassa myydään Muumi-kertakäyttöalustoja. Eli sellaisia muovitettuja alustoja, jonka voi laittaa muovisen paksumman alustan päälle, jotta vauvalle ei tule kylmä. Kertisalustan voi ottaa reissuun mukaan, esim ostosreissuilla ja kyläilemässä ollut ihan loistava keksintö. Toki alustoja voi käyttää kauemminkin, meillä parikin viikkoa yksi alusta käytössä ja yksi kulkee aina hoitolaukussa. Suosittelen. Suojaa alustaa vahingoilta ja vauvalla on lämpimämpi alusta.
- &&&&&&
Mulla oli alkuun jättityynyliina, oli just sopiva ja pysyi hyvin paikallaan. Nyt olen pitänyt pyyhettä jonka käytän pepun kuivaamiseen ja samalla vaihdan puhtaaseen.
- klgjajkl
siis jokin muovinen ohut alusta vai ihan semmoinen paksumpi :)? Meillä on semmoinen paksumpi hoitoalusta ja siinä on käytetty harsoja päällä. Harsoon kuivataan pylly pesun jälkeen ja harso koneeseen. Kyllähän se harso matkustaa välillä miten päin milloinkin, mutta ollaan koettu hyväksi
- niinix
meillä on muovinen paksu alusta eikä olla siinä mitään käytetty. eipäoo muksu valittanu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819