Yön Ritari, LOL

Typerä filmi

Batman oli aika fiasko vaikka wikin mukaan on tuottanut jo miljardi dollari. Yksi "tähti"/5 kahdesta näyttelijäastä jotka ovat Caine ja Freeman. Bale ei kerta kaikkiaan ole mikään vakavasti otettava näyttelijä. Terminator osoitti sen lopullisesti. Batmanin typerä örinä (puhe) sai mun kurkun kipeäksi. Jaa oikein sivuoskari henkilölle joka tappio itsensä huumeilla. Hieno palkinto huumeiden käyttäjälle. Leffa kaiken kaikkiaan lapsellinen mutta tärkeintä on rahallinen lopputulos kuin elokuvallinen elämys.

9

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bättisfani

      Ihme trollailua täällä. Yön ritarihan on varmaan paras Batman-leffa mitä on ikuna tehty. Erittäin hieno kokonaisuus, hyvää näyttelemistä. Jokeri vie kyllä koko leffan jättäen muut varjoonsa. Mutmut, minusta olisi tuota kaksinaamaa voinut pikkusen enemmän olla mukana.

      http://leffat.winku.fi/2008/09/dark-knight.html

      • jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

        nimittäin elokuva lähti käyntii juuri siitä hetkestä kun kaksinaama makas sairaalassa ja rupes riehuun.


      • Batmam4
        jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj kirjoitti:

        nimittäin elokuva lähti käyntii juuri siitä hetkestä kun kaksinaama makas sairaalassa ja rupes riehuun.

        Minusta on hyvä,että kaksinaama ei ollut isossa roolissa.Yön Ritarissa käsiteltiin paljon enemmän hyvää Harvey Dentiä,hänen tunteitaan ja muuttumista kaksinaamaksi.Ja se oli minusta erittäin hyvin tehty. Ja minusta oli hyvä,että Jokeri oli selvästikin sen päävastus.
        Minkäköhän takia Yön Ritari ei saanut parhaan elokuvan tai edes ohjauksen Oscar-ehdokkuutta?Yön Ritarihan oli erittäin hyvä lähes kaikkien ihmisten silmissä,jopa kriitikoiden.
        Minusta Heath Ledger oli paras näyttelijä ja sitten Morgan Freeman.


      • No Big Deal
        Batmam4 kirjoitti:

        Minusta on hyvä,että kaksinaama ei ollut isossa roolissa.Yön Ritarissa käsiteltiin paljon enemmän hyvää Harvey Dentiä,hänen tunteitaan ja muuttumista kaksinaamaksi.Ja se oli minusta erittäin hyvin tehty. Ja minusta oli hyvä,että Jokeri oli selvästikin sen päävastus.
        Minkäköhän takia Yön Ritari ei saanut parhaan elokuvan tai edes ohjauksen Oscar-ehdokkuutta?Yön Ritarihan oli erittäin hyvä lähes kaikkien ihmisten silmissä,jopa kriitikoiden.
        Minusta Heath Ledger oli paras näyttelijä ja sitten Morgan Freeman.

        "Minkäköhän takia Yön Ritari ei saanut parhaan elokuvan tai edes ohjauksen Oscar-ehdokkuutta?"

        Voisitko aukaista minulle että mikä siinä kyseisessä "elokuvassa" oli niin hyvää? Minä kun voin ihan rehellisesti sanoa, etten keksi rainasta mitään positiivista sanottavaa.

        "Yön Ritarihan oli erittäin hyvä lähes kaikkien ihmisten silmissä,jopa kriitikoiden."

        Ja paskat! Tiedän moniakin jotka eivät pitäneet siitä. Henkilökohtaisesti en edes tajunnut minkä tyyppiselle katsojakunnalla moinen elokuvan tapainen oli suunnattu.
        Itse antaisin Dark Knigtille pisteytyksestä riippumatta arvosanaksi nollan ja senkin vain siksi ettei huonompaa voi antaa.


    • Dont watch crap!

      "Batman oli aika fiasko vaikka wikin mukaan on tuottanut jo miljardi dollari. Yksi "tähti"/5 kahdesta näyttelijäastä jotka ovat Caine ja Freeman."

      Itseänikin tuon leffan suosio on ihmetyttänyt. Mikä siinä oli muka niin saamarin hyvää? Ymmärtäisin vähän paremmin jos kyse olisi elokuvasta joka olisi edes hitusen omaperäisempi ja jossa olisi vähän jotain muutakin sisältöä kuin yksi v-mäinen pelle, pari mitään sanomatonta lainvartijaa ja aivan liian monta tuntia näiden kissa&hiiri-leikkiä ja tyhjänpäiväistä sekoilua. Itse en välttämättä antaisi leffalle tuota ensimmäistäkään tähteä, oli se sen verran surkea katselukokemus.
      Minusta leffa ei ollut edes sellainen "hohhoijaa kun on huono", vaan niin huono että sitä katsoessa tuli ihan oikeasti pahalle tuulelle ja tämä onkin ainoa "ansio", jonka kyseiselle elokuvalle voin omasta puolestani myöntää.

      "Bale ei kerta kaikkiaan ole mikään vakavasti otettava näyttelijä. Terminator osoitti sen lopullisesti. Batmanin typerä örinä (puhe) sai mun kurkun kipeäksi."

      Ei siitä Batmanista jäänyt oikeasti minkäänlaista mielikuvaa. Olisi aivan yhtä hyvin voitu jättää pois koko rainasta, tuskin olisi elokuvaa enään huonommaksi tehnyt.

      "Jaa oikein sivuoskari henkilölle joka tappio itsensä huumeilla. Hieno palkinto huumeiden käyttäjälle."

      Oman lääkityksensä yliannostukseenhan se HL taisi kuolla, eli ei varsinaisesta narkomaanista ollut kuitenkaan kysymys. Saattoi mies Oscarin näyttelijän urallaan ihan hyvin ansaitakin, mutten itse kyllä olisi sitä hänelle tuosta viimeisestä roolista antanut.

    • Batmam4

      Vastaan nyt No Big Dealin kysymykseen,että mikä elokuvassa oli niin hyvää.
      Yön Ritari oli hyvin synkkä elokuva,joka kertoo lankeamisesta ja uskon menettämisestä,ja toivosta.
      Mielestäni Yön Ritarissa oli hieno juoni,näyttelijät olivat loistavia,ohjaus hienoa,ja elokuvassa oli erittäin Batman-mainen tunnelma.
      Ja nyt vähän tarkemmin.Mielestäni elokuva on kaikista Batman elokuvista uskottavin,esim. siksi,koska Batman ei ole kaikkien silmissä suuri sankari vaan rikollinen,eikä elokuva ole mustavalkoinen:Batman vastaan pääpahis,vaan korruptio on levinnyt syvälle.Pidän myös Harvey Dentistä,josta tulee itse tappaja,koska Jokeri manipuloi häntä Rachel Dawesin kuoleman takia onnistuksekkaasti,ja sekin on hienoa,että Bruce haluaisi lopettaa Batmanin,ja onkin tehdä sen,mutta kun Rachel kuolee ja Harvey Dent,valkea ritari,melkein kuolee,hän tajuaa,että Batmania tarvitaan.Pidin myös lopusta,jossa Batmanin sanotaan tappaneen Kaksinaaman tapot,jotta ihmiset eivät luopuisi toivosta kuultuaan suurimman heistä muuttuneen tappajaksi,ja siitä,kun Alfred poltti Rachelin kirjeen,jossa hän kertoo rakastavansa Dentiä.Hän poltti sen,jotta Bruce uskoisi,että Rachel odottaisi häntä,koska muuten Bruce särkyisi.
      Ja mielestäni näyttelijät todella saavat hahmoihinsa tunnetta,johtuen sekä heistä ja Christopher Nolanin mainiosta ohjauksesta.
      Niin tässä on perusteluni.
      Ja minun täytyy sanoa,että minusta voisit miettiä omaa käytöstäsi,kun rupeat raivoamaan ja loukkaamaan mielipidettäni,kun kerron mielipiteeni asiallisesi.Minusta täällä ei ole mitään tarvetta raivoamiseen,se voi jäädä oikeaan elämään.Myönnän,että on totta,että Yön Ritari on saanut myös kritiikkiä,mutta silti elokuva on erittäin suosittu ja arvostettu.Esim.Empire on laittanut sen maailman 500 parhaan elokuvan listalle 15:sta. Ja tässä:http://www.leffatykki.com/elokuva/the-dark-knight.Meen tuonne,niin näet,että en puhunut roskaa,niin kuin väitit.http://www.empireonline.com/500/93.asp.kato tuokin,niin näet,että se on 15. ja arvostelu on siinä 5 tähteä.
      Sinulla on oikeus olla pitämättä elokuvasta,mutta jos kiellät faktat siitä,että yön ritarista pidetään kovin,petät vain itseäsi.
      Eli kato noi ja mieti käytöstäsi!
      Minä en tykkää sellaisista,jotka pilkkaavat ja raivoavat toisten mielipiteille!
      Piste!

      • V1rgil1u5

        "Yön Ritari oli…"
        Se olikin yksi harvoista ko. leffan pidettävistä ominaisuuksista. Tosin, kun tarinassa ei ole syvyyttä, moinenkin tuntuu tylsältä. Synkistelyssä ilman sen kummempaa sisältöä ei ole mitään erityisen kiinnostavaa varsinkin, kun tuntuu, että nykyään jokaikinen vanhemmalle yleisölle suunnattu elokuva on pakko tehdä niin saamarin synkäksi.
        Lyhyesti siis: Leffa oli synkkä, mutta siinä ei ollut mitään uutta tai persoonallista, se oli vain tympeää ja yksinkertaista massojen viihdettä.
        ",joka kertoo lankeamisesta ja uskon…”
        Missä kohden nuo kaksi viimeisenä mainitsemaasi tulivat esiin...? Minä en ainakaan huomannut niistä merkkiäkään.
        "Mielestäni Yön…”
        Minun mielestäni taas, juoni oli melko keskinkertainen, pelkistetty, geneerinen eikä siinä ollut mitään mullistavaa tai uutta. Elokuvassa oli kyllä mukana pari hyvää näyttelijää, mutta hahmojen keskimääräisen persoonan puutteen, yksiulotteisuuden ja yleisen tylsyyden ansiosta, taitavimpienkin näyttelijöiden on hankalaa tehdä hahmostaan kovinkaan mielenkiintoista.
        "Batman ei ole kaikkien…"
        Rikollinen, jota poliisi on toistuvasti valmis avustamaan?
        "eikä elokuva ole mustavalkoinen… "
        Ja silti Batmanilla on koko elokuvan ajan vain yksi vihollinen. Hän ei elokuvan alkua lukuunottamatta ottanut teknisesti yhteen kenenkään muun kanssa, sillä Dentkin oli loppujen lopuksi vain Jokerin räsynukke. Eli Batman ei edes tunnu pyrkivän kitkemään tätä korruptiota. Olen samaa mieltä että moniulotteisempi ja näkökulmasta riippuva moraali on mustavalkoista kiinnostavampi mutta tämän kyseisen elokuvan ”moraalisessa kannanotossa” ei ole kyllä mitään mieltä.
        "Pidän myös Harvey…"
        Dent oli mielestäni lähinnä idiootti. Jokerin "manipulointi" ei purisi lapseenkaan, mikä tekee Dentin siirtymisestä "Pimeälle puolelle" hyvin epäuskottavan. Jokeri skitsoaa vain jotain siitä, miten hän on ok, koska hän on psykoottinen, miten kaikki muut on pahoja setiä, koska he oikeasti miettivät tekemisiään ja miten epäjärjestelmällisyys on "reilua". Hänen esittämissään väittämissä ei ollut mitään järkeä, eikä Dentin tavassa reagoida hänen sanoihinsa mitään logiikkaa. En älynnyt koko kolikon heiton pointtiakaan: Jos Dent on valmis tappamaan viattomia, miksei hän vain murhannut Jokeria siihen paikkaan? Loppujen lopuksi, se fakta, että hän toimi takapiruna Rachelin murhassa, ei katoa mihinkään ja jos Dentin kuuluisi olla jollekulle katkera, niin hänelle.
        ",ja sekin on hienoa…"
        Olisi saanut lopettaakin, kukaan ei oikeasti tarvitse Batmaniä, Batman on lähinnä väline, jolla Bruce toimii itsekkäistä syistä, joissa ei ole mitään sankarillista.
        "Pidin myös lopusta…"
        Kappas, niin minäkin itseasiassa, tosin luultavasti aavistuksen eri syistä. Tämä oli ensimmäinen kohta elokuvassa, kun Batman tuntui näyttävän merkkejä jostain tunteiden tapaisesta.
        ",jotta ihmiset eivät luopuisi…"
        Pikemminkin naiiveimman heistä. En missään välissä ymmärtänyt miten "Dent" oli muka millään tapaa mitenkään parempi kuin Batman tai ylipäätään kukaan koko Gothamissa. Jos hänet saa murhaamaan noin helposti, hänessä ei todellakaan ole mitään suurta ja Gothamilla ei lähtökohtaisesti ollut mitään toivoa.
        ",ja siitä,kun Alfred…”
        En ymmärrä. Mielestäni, tämä on Alfredin taholta itsekästä, sillä odotus on pidemmän päälle paljon tuskallisempaa kuin hylkääminen! Miksi Alfred antoi Brucen kärsiä? Jotta hän voisi jatkaa pitempään sankarina, joka ei kykene ajattelemaan ketään muuta kuin itseään?! Alfred on idiootti.
        Sivumennen sanoen minua ihmetyttää myös elokuvan lopussa käytetty järjetön Deux Ech Machina (se ihme laite, jonka avulla Batman pystyi muka tarkkailemaan kaikkia matkapuhelin singaaleja -tai mitä lie- ympäri kaupunkia), joka jo yksistään latistaa elokuvan loppuratkaisua huomattavasti (ja erityisesti siinä ihmetyttää, ettei juuri kukaan ikinä huomioi sitä tämän elokuvan kohdalla). Pisti myös mietityttämään, että kun Bruce ei lain suhteen ole muutenkaan turhan tarkka, niin miksei hän käyttänyt sitä saamarin vimpainta heti alkuun, vaan antoi lukuisten ihmisten kuolla, vaikka olisi koko ajan voinut pelastaa heidät? Mitähän se oikein kertoo Brucesta...?
        Sellainen vinkki muuten vastaisuuden varalta, että mikäli laitat mielipiteitäsi esille internetiin, on parempi varautua siihen, että saamasi kritiikki ei välttämättä ole aina siitä rakentavimmasta päästä. Siksi toisekseen, en ole varma, mikä viestissä, johon vastasit, tarkalleen ottaen loukkasi mielipiteitäsi, keksin vain yhden kohdan, joka saattaisi loukata sinua ja siinä kohtaa väität esittäneesi faktan. Mielestäni väittämäsi siitä, että ”melkein kaikki” pitäisivät tästä elokuvasta, on yleistävä ja epäkorrekti.
        Lisäksi kumpikaan noista antamistasi linkeistä ei muuten toimi (”Page not found”) ja loppujen lopuksi sillä, mitä yksi tai kaksi nettisivua (ja sen kävijät) sanovat, on melko vähän merkitystä.
        Viimeisestä osasta olen tosin samaa mieltä: On fakta, että osa ihmisistä – syystä tai toisesta – pitää tästä elokuvasta, enkä pahemmin perusta tuon kaltaisesta toiminnasta itsekään.


      • V1rg1liu5
        V1rgil1u5 kirjoitti:

        "Yön Ritari oli…"
        Se olikin yksi harvoista ko. leffan pidettävistä ominaisuuksista. Tosin, kun tarinassa ei ole syvyyttä, moinenkin tuntuu tylsältä. Synkistelyssä ilman sen kummempaa sisältöä ei ole mitään erityisen kiinnostavaa varsinkin, kun tuntuu, että nykyään jokaikinen vanhemmalle yleisölle suunnattu elokuva on pakko tehdä niin saamarin synkäksi.
        Lyhyesti siis: Leffa oli synkkä, mutta siinä ei ollut mitään uutta tai persoonallista, se oli vain tympeää ja yksinkertaista massojen viihdettä.
        ",joka kertoo lankeamisesta ja uskon…”
        Missä kohden nuo kaksi viimeisenä mainitsemaasi tulivat esiin...? Minä en ainakaan huomannut niistä merkkiäkään.
        "Mielestäni Yön…”
        Minun mielestäni taas, juoni oli melko keskinkertainen, pelkistetty, geneerinen eikä siinä ollut mitään mullistavaa tai uutta. Elokuvassa oli kyllä mukana pari hyvää näyttelijää, mutta hahmojen keskimääräisen persoonan puutteen, yksiulotteisuuden ja yleisen tylsyyden ansiosta, taitavimpienkin näyttelijöiden on hankalaa tehdä hahmostaan kovinkaan mielenkiintoista.
        "Batman ei ole kaikkien…"
        Rikollinen, jota poliisi on toistuvasti valmis avustamaan?
        "eikä elokuva ole mustavalkoinen… "
        Ja silti Batmanilla on koko elokuvan ajan vain yksi vihollinen. Hän ei elokuvan alkua lukuunottamatta ottanut teknisesti yhteen kenenkään muun kanssa, sillä Dentkin oli loppujen lopuksi vain Jokerin räsynukke. Eli Batman ei edes tunnu pyrkivän kitkemään tätä korruptiota. Olen samaa mieltä että moniulotteisempi ja näkökulmasta riippuva moraali on mustavalkoista kiinnostavampi mutta tämän kyseisen elokuvan ”moraalisessa kannanotossa” ei ole kyllä mitään mieltä.
        "Pidän myös Harvey…"
        Dent oli mielestäni lähinnä idiootti. Jokerin "manipulointi" ei purisi lapseenkaan, mikä tekee Dentin siirtymisestä "Pimeälle puolelle" hyvin epäuskottavan. Jokeri skitsoaa vain jotain siitä, miten hän on ok, koska hän on psykoottinen, miten kaikki muut on pahoja setiä, koska he oikeasti miettivät tekemisiään ja miten epäjärjestelmällisyys on "reilua". Hänen esittämissään väittämissä ei ollut mitään järkeä, eikä Dentin tavassa reagoida hänen sanoihinsa mitään logiikkaa. En älynnyt koko kolikon heiton pointtiakaan: Jos Dent on valmis tappamaan viattomia, miksei hän vain murhannut Jokeria siihen paikkaan? Loppujen lopuksi, se fakta, että hän toimi takapiruna Rachelin murhassa, ei katoa mihinkään ja jos Dentin kuuluisi olla jollekulle katkera, niin hänelle.
        ",ja sekin on hienoa…"
        Olisi saanut lopettaakin, kukaan ei oikeasti tarvitse Batmaniä, Batman on lähinnä väline, jolla Bruce toimii itsekkäistä syistä, joissa ei ole mitään sankarillista.
        "Pidin myös lopusta…"
        Kappas, niin minäkin itseasiassa, tosin luultavasti aavistuksen eri syistä. Tämä oli ensimmäinen kohta elokuvassa, kun Batman tuntui näyttävän merkkejä jostain tunteiden tapaisesta.
        ",jotta ihmiset eivät luopuisi…"
        Pikemminkin naiiveimman heistä. En missään välissä ymmärtänyt miten "Dent" oli muka millään tapaa mitenkään parempi kuin Batman tai ylipäätään kukaan koko Gothamissa. Jos hänet saa murhaamaan noin helposti, hänessä ei todellakaan ole mitään suurta ja Gothamilla ei lähtökohtaisesti ollut mitään toivoa.
        ",ja siitä,kun Alfred…”
        En ymmärrä. Mielestäni, tämä on Alfredin taholta itsekästä, sillä odotus on pidemmän päälle paljon tuskallisempaa kuin hylkääminen! Miksi Alfred antoi Brucen kärsiä? Jotta hän voisi jatkaa pitempään sankarina, joka ei kykene ajattelemaan ketään muuta kuin itseään?! Alfred on idiootti.
        Sivumennen sanoen minua ihmetyttää myös elokuvan lopussa käytetty järjetön Deux Ech Machina (se ihme laite, jonka avulla Batman pystyi muka tarkkailemaan kaikkia matkapuhelin singaaleja -tai mitä lie- ympäri kaupunkia), joka jo yksistään latistaa elokuvan loppuratkaisua huomattavasti (ja erityisesti siinä ihmetyttää, ettei juuri kukaan ikinä huomioi sitä tämän elokuvan kohdalla). Pisti myös mietityttämään, että kun Bruce ei lain suhteen ole muutenkaan turhan tarkka, niin miksei hän käyttänyt sitä saamarin vimpainta heti alkuun, vaan antoi lukuisten ihmisten kuolla, vaikka olisi koko ajan voinut pelastaa heidät? Mitähän se oikein kertoo Brucesta...?
        Sellainen vinkki muuten vastaisuuden varalta, että mikäli laitat mielipiteitäsi esille internetiin, on parempi varautua siihen, että saamasi kritiikki ei välttämättä ole aina siitä rakentavimmasta päästä. Siksi toisekseen, en ole varma, mikä viestissä, johon vastasit, tarkalleen ottaen loukkasi mielipiteitäsi, keksin vain yhden kohdan, joka saattaisi loukata sinua ja siinä kohtaa väität esittäneesi faktan. Mielestäni väittämäsi siitä, että ”melkein kaikki” pitäisivät tästä elokuvasta, on yleistävä ja epäkorrekti.
        Lisäksi kumpikaan noista antamistasi linkeistä ei muuten toimi (”Page not found”) ja loppujen lopuksi sillä, mitä yksi tai kaksi nettisivua (ja sen kävijät) sanovat, on melko vähän merkitystä.
        Viimeisestä osasta olen tosin samaa mieltä: On fakta, että osa ihmisistä – syystä tai toisesta – pitää tästä elokuvasta, enkä pahemmin perusta tuon kaltaisesta toiminnasta itsekään.

        Korjaan: Linkit toimivat, otin vain epähuomiossa molempien perässä olevan pisteen mukaan, kun olit kirjoittanut yhteen pötköön, pahoittelen.


    • Batmam4

      Jos olen mielestäsi itse käyttäytynyt huonosti, pyydän anteeksi.
      Se on muuten aivan totta, että kaikki kritiikki ei ole rakentavimmasta päästä.
      Ja juuri tuollaisesta tekstistä tykkään, jossa perustellaan mielipiteensä kunnolla, niin kuin sinä laitoit.
      Kiitos hyvästä vinkistä ja siitä, että perustelit mielipiteesi V1rg1liu5.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe