Eli listatkaas tänne KAIKKI elokuvat joka perustuu amerikkalaiseen jalkapalloon yms. Yhden ainoan olen nähnyt ja se oli muistaakseni joku Repclaments tjs.
Kiitän jo etukäteen.
Amerikkalainen jalkapallo - elokuva
7
2825
Vastaukset
- noks
tässä vähän listaa: http://en.wikipedia.org/wiki/Sport_film#American_football
- JM1989
on jenkkiläinen palloiluleffa 1990-luvulta. En ole varma oliko kyseessä jalkapallo vai pesäpalloleffa mutta se on TOSI HAUSKA LEFFA !!
http://www.youtube.com/watch?v=IEJ--UwBpLE- krixis
Baseball leffoja kolmekappaletta Major League 1-3
- elokuva123123
krixis kirjoitti:
Baseball leffoja kolmekappaletta Major League 1-3
Eli tämä http://en.wikipedia.org/wiki/Sport_film#American_football linkki oli todella hyvä, kiitos siitä. Mutta nyt kun itse en ole nähnyt nuista ko. elokuvista mitään niin olisiko kenelläkään mitään mielipidettä mikä kannattaisi katsoa noista ? Mikä on 'paras' ja ehkä hauskinkin amer. jalkapallo elokuva ?
Koitin itse tutkiskella mikä noista olisi 5 tähden arvoinen elokuva mutta tuloksetta...
Replacementsin tapainen olisi paras. - lök
elokuva123123 kirjoitti:
Eli tämä http://en.wikipedia.org/wiki/Sport_film#American_football linkki oli todella hyvä, kiitos siitä. Mutta nyt kun itse en ole nähnyt nuista ko. elokuvista mitään niin olisiko kenelläkään mitään mielipidettä mikä kannattaisi katsoa noista ? Mikä on 'paras' ja ehkä hauskinkin amer. jalkapallo elokuva ?
Koitin itse tutkiskella mikä noista olisi 5 tähden arvoinen elokuva mutta tuloksetta...
Replacementsin tapainen olisi paras.Olen nähnyt vain kolme:
The Waterboy (1998)
Friday Night Lights (2004)
Radio (2003)
Ensimmäinen on OK, jos pitää Adam Sandlerin huumorista. Toinen on vakava draama, ihan OK. Kolmas on sentimentaalinen ja aika huono. Any Given Sunday (1999) on aika tunnettu, joten ei varmaankaan aivan kökkö, en tosin ole itse nähnyt. - The Fridge
elokuva123123 kirjoitti:
Replacementsin tapainen olisi paras.Omat suosikit noista listan leffoista julkaisuvuoden mukaisessa järjestyksessä:
All the Right Moves (Tom Cruise)
The Last Boyscout (Bruce Willis, aika vähän jefua)
Jerry Maguire (Tom Cruise ja Renée Zellweger)
The Waterboy (Sandler, huumoria)
Varsity Blues (älä kysy...)
Any Given Sunday (Pacino, vakavampi jefuleffa)
Remember the Titans (Denzel Washington, omasta mielestä ehkä paras all-around-jefuleffa)
Friday Night Lights (sarjana vielä paljon parempi)
We Are Marshall (hengennostatusta ja hehkutusta)
Noi on sellaisia, jotka menettelevät, vaikkei lajin päälle ymmärtäisikään. Viimeinen partiopoika (the last boyscout) on noista paras, mutta sitä en oikeastaan kuvaisi jefuleffaksi kuten en myöskään Jerry Maguireakaan.
Osa noista wikipedialistan leffoista on aivan järkyttävän huonoja. Esim. Facing the Giants, jonka katsominen on aika absurdi kokemus. Se näytti päällepäin hyvältä ja odotin kunnon jefuleffaa. Muutaman minuutin katselun jälkeen oli tullut selväksi, että leffassa on jotain vähän outoa. Pari minuuttia lisää ja tajusin osallistuvani jonkinlaiseen videoituun jumalanpalvelukseen. No, ei mitään kuin katsotaan leffa loppuun ja sitten iMBD:n lukemaan taustoja. Kävi ilmi, että elokuva on babtistikirkon projekti, jonka näyttelijät ovat kaikki kirkon vapaaehtoisia. Siis täysin amatöörivoimin tehty leffa, joka on kyllä siihen nähden yllättävän hyvin tehty. Varmaan toimii hyvin voimakkaasti uskonnollisen väen perhe-elokuvana, mutta keskivertosuomalaiselle se on vähän liikaa.
- draaamaaa
Jos olet draamojen ystävä suosittelen kyllä lämpimästi The Blind side ja We Are Marshall -leffoja. Varsinkin kun ovat tositapahtumiin perustuvia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin34212050IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3618036Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut963444Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982298Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1572297Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81686- 1101281
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin611139Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26918MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk350843