Suojelusenkeli taulu

Kummitäti 20

Hei! Onko typerä ajatus antaa kummipojalle 2 vuotis lahjaksi itsetehty suojelusenkeli taulu? Saisikohan se yhtään arvostusta? Lapsella on jo leluja ja vaatteita. Lisäksi en halua antaa mitään tavallista lelua yms.

19

1295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummikka

      Ystävättäreni antoi 2-vuotiaalle tyttärelleni vuonna 1983 lahjaksi julisteen, jossa pieni tyttö oli polvistuneena kädet ristissä ja julisteessa oli Isä Meidän-rukous. Meillä kaikilla, vanhemmilla ja mummeilla ja kummeilla oli kyyneleet silmissä lahjan edessä, se oli niin suloinen. Mummi laitatti julisteeseen kehykset ja lasin ja se laitettiin sängyn pääpuolelle. Kun lapsi oppi iltarukoukset, hän aina katsoi luottavaisesti taulua. Pikkusisko syntyi 12 vuotta myöhemmin, ja kun isosisko muutti pois kotoa, hän jätti taulun pienelle siskolleen sängyn pääpuolen seinälle. Molemmat tytöt ovat hiljentyneet sen ihanan taulun edessä, vaikka olemme ihan tavallisia kirkkoon kuuluvia kansalaisia, siis emme mitenkään erityisesti uskossa. Nyt vanhemmalla tyttärelläni on 1,5-vuotias tytär ja luulen että tuo taulu on kohta matkalla suojelemaan seuraavaa pikkutyttöä.

      Eli, lahjasi on ihana. Tässä vaiheessa lapsi ei siitä ymmärrä, mutta sinä voit kummina kertoa hänelle suojelusenkelistä sitten hieman myöhemmin. Uskon sen saavan suunnattomasti arvostusta tulevina vuosina. Mikään ei ole lohdullisempaa, kuin suojelusenkeli sängyn päädyssä unta suojaamassa. Todella hieno lahja kaiken lelukrääsän sijasta.

      • mummikka

        Ja piti vielä sanoa, että itse tehty on ikuinen muisto lapselle sinusta itsestäsi. Olet ihana.


    • hyvä kummi

      Todella kaunis ajatus, ja arvokkaampi lahja kuin mikään kaupasta ostettu. Jos kummivanhemmat ei osaa tätä arvostaa, on arvotkin totaalisen hukassa.

      • sadut satuina

        Tyypillistä kristillistä tuomitsevuutta ajatella, etteivät enkeleihin uskomattomilla voi olla ns. hyviä arvoja.

        Jos tuollaisen taulun laittaa lapsen seinälle, on hyvä kertoa, että se on yhtä satua kuin mikkihiiri tai titinalle. Enemminkin on haitallista sekoittaa lapsen pää harhakäsityksillä, että joku satuolento on olemassa ja näkymättömänä kulkee vierellä!


      • hyvä kummi
        sadut satuina kirjoitti:

        Tyypillistä kristillistä tuomitsevuutta ajatella, etteivät enkeleihin uskomattomilla voi olla ns. hyviä arvoja.

        Jos tuollaisen taulun laittaa lapsen seinälle, on hyvä kertoa, että se on yhtä satua kuin mikkihiiri tai titinalle. Enemminkin on haitallista sekoittaa lapsen pää harhakäsityksillä, että joku satuolento on olemassa ja näkymättömänä kulkee vierellä!

        En siis viitannut tällä enkeleihin, vaan käsityöhön. Enkelit voi esittää satuna, niin itsekin uskonnottomana teen omille lapsille. Enkelit ja keijut...kaikki kauniita taruolentoja.


      • ok
        hyvä kummi kirjoitti:

        En siis viitannut tällä enkeleihin, vaan käsityöhön. Enkelit voi esittää satuna, niin itsekin uskonnottomana teen omille lapsille. Enkelit ja keijut...kaikki kauniita taruolentoja.

        Ok, mutta ei lahjan arvostamisen puute kerro vielä mitään arvojen puuttumisesta. Sitä paitsi lapsihan lahjan saa, joten hänen mielipiteesään siinä on lopulta kysymys. Vanhemmat toki arviovat haluavatko he tiettyä uskontokuntaa edustavan kuvan kotinsa seinälle. Itse en laittaisi.


      • Tosi on.
        sadut satuina kirjoitti:

        Tyypillistä kristillistä tuomitsevuutta ajatella, etteivät enkeleihin uskomattomilla voi olla ns. hyviä arvoja.

        Jos tuollaisen taulun laittaa lapsen seinälle, on hyvä kertoa, että se on yhtä satua kuin mikkihiiri tai titinalle. Enemminkin on haitallista sekoittaa lapsen pää harhakäsityksillä, että joku satuolento on olemassa ja näkymättömänä kulkee vierellä!

        Tulet näkemään aikanaan että sinulla on myös suojelusenkeleitä vaikket niihin uskokkaan. Muistappa tuo jos joudut kolariin ja selviät siitä.


      • ei näkynyt :)
        Tosi on. kirjoitti:

        Tulet näkemään aikanaan että sinulla on myös suojelusenkeleitä vaikket niihin uskokkaan. Muistappa tuo jos joudut kolariin ja selviät siitä.

        Eli sinä näet enkeleitä kolarin jälkeen, minä en kyllä nähnyt. Ehkäpä harhat ovat päähän osuneesta tällistä riippuvaisia.
        Ihmismieli näkee mitä haluaa.


      • mistähän
        ok kirjoitti:

        Ok, mutta ei lahjan arvostamisen puute kerro vielä mitään arvojen puuttumisesta. Sitä paitsi lapsihan lahjan saa, joten hänen mielipiteesään siinä on lopulta kysymys. Vanhemmat toki arviovat haluavatko he tiettyä uskontokuntaa edustavan kuvan kotinsa seinälle. Itse en laittaisi.

        tosikko. Ota rennommin ja anna lapsesi muodostaa ne omat käsityksensä elämästä. Enkeli on todellakin vain kuin keiju.


      • y-sill
        Tosi on. kirjoitti:

        Tulet näkemään aikanaan että sinulla on myös suojelusenkeleitä vaikket niihin uskokkaan. Muistappa tuo jos joudut kolariin ja selviät siitä.

        enkulit luuraa ennen sitä kolaria?


      • uskonto=aivovamma?
        y-sill kirjoitti:

        enkulit luuraa ennen sitä kolaria?

        Niinpä, mutta ehkä kolarin aiheuttama aivovamma vasta saa aikaan uskonnollisen näyn..


    • jnsm,nd.

      hyvä lahjaidea :) ite sain myös kummiltani suojelusenkelitaulun synttärilahjaksi, olin silloin tosin jo 18vuotias, mutta minusta se oli paras lahja mitä sain. nyt tämä suolejusenkelitaulu on tyttäreni huoneessa seinällä, sängyn yläpuolella.

      varsinkin itse tehty on loistava lahja. jos ei vanhemmat osaa arvostaa lahjaa, jonka eteen olet vielä nähnyt vaivaa, niin oma on ongelmansa. lahja on lapselle, ei vanhemmille.

    • kahden äiti

      Suojelusenkelitaulu on aivan ihana!!! emme oli mitenkään hirmu-uskovaisia mutta kummallakin lapsellani on ollut koko ikänsä huoneidensä,huoneensa silloin kun olivat yhteisessä, oven yläpuolella omat suojelusenkelitaulut! on edelleenkin vaikka jo isoja ovatkin!

    • ygdrasillllllli

      itsetehdyt lahjat on kivoja. meillä on vaan täysin uskonnoton perhe ja ainoa lapsemme on saanut 6 enkelitaulua 2 ekan vuoden aikana. pahin oli eräs jonka kehykset olivat niin huonoa tekoa että lasilevy yms romahti alas.onneksi ei ollut ketään alla. olettekos kysyneet tai miettineet onko lahja sillain sopiva vastaanottajille. ei muslimiperheellekään varmaan osteta isämeidänseinävaatetta, eihän. ainoa enkelitaulu mistä ipana piti oli sellainen mitä se itse sanoi "ankaksi".

      • ei niin selvää

        Mekään emme tunnusta mitään uskontoa. Perheemme "sai" taannoin sukulaisperheeltä joululahjaksi kirjeen, joka sisälsi kirkon ulkomaanavun sponssaaman vuohi-lahjoitus lipukkeen jollekin Afrikan asukkaalle. No vuohi-avustus on ihan ok, mutta tuo kirkon sotkeminen asiaan ei ole minun ideologioihini sopiva. On muitakin avustusjärjestöjä, joiden kautta voi antaa rahaa, kanoja, vuohia ja koulupukuja, mutta ilman kristillistä sanomaa.

        Eipä noin pieni asia mitenkään loukannut "vakaumustani", mutta kummeksutti tapa, jolla meidät oli sotkettu osalliseksi kirkon toimintaan, vakkemme olisi halunneet.

        Pikkujuttuja, mutta ajatuksia herättäviä..


      • lahjasta
        ei niin selvää kirjoitti:

        Mekään emme tunnusta mitään uskontoa. Perheemme "sai" taannoin sukulaisperheeltä joululahjaksi kirjeen, joka sisälsi kirkon ulkomaanavun sponssaaman vuohi-lahjoitus lipukkeen jollekin Afrikan asukkaalle. No vuohi-avustus on ihan ok, mutta tuo kirkon sotkeminen asiaan ei ole minun ideologioihini sopiva. On muitakin avustusjärjestöjä, joiden kautta voi antaa rahaa, kanoja, vuohia ja koulupukuja, mutta ilman kristillistä sanomaa.

        Eipä noin pieni asia mitenkään loukannut "vakaumustani", mutta kummeksutti tapa, jolla meidät oli sotkettu osalliseksi kirkon toimintaan, vakkemme olisi halunneet.

        Pikkujuttuja, mutta ajatuksia herättäviä..

        Olen itse myös uskonnoton, mutten halua jalustoida tätä suureen ääneen muille. Aivan niin kuin toivon että uskontoa tunnustava suhtautuu myös minuun. Uskovaiset ystäväni eivät koskaan loukkaannu siitä, jos annan heille lahjaksi parantavia kristallejani ja energiakiviä, vaikka voisivat pitää tätä rienauksena. Itse noudatan samaa kunnioitusta myös heidän lahjojaan kohtaan.

        Kirkko tekee paljon hyvää, enkä siksi häpeä jos joudun vaikka joskus osallistumaan toimintaansa. Ja tuo mainitsemasi lahja on arvokas sekä antajalleen että saajalle. Lapsellekin voi opettaa myötätuntoa, vaikkei kirkkoon kuulukaan.

        Itselläni siis herättää enemmän ajatuksia jyrkkä alleviivaaminen asioiden suhteen, ja se että joku nyt oikeasti loukkaantuu saadessaan aidon lahjan. Ehkä kaikessa voisi myös opetella näkemään sen valoisamman puolen :)


      • tunteet sallittuja
        lahjasta kirjoitti:

        Olen itse myös uskonnoton, mutten halua jalustoida tätä suureen ääneen muille. Aivan niin kuin toivon että uskontoa tunnustava suhtautuu myös minuun. Uskovaiset ystäväni eivät koskaan loukkaannu siitä, jos annan heille lahjaksi parantavia kristallejani ja energiakiviä, vaikka voisivat pitää tätä rienauksena. Itse noudatan samaa kunnioitusta myös heidän lahjojaan kohtaan.

        Kirkko tekee paljon hyvää, enkä siksi häpeä jos joudun vaikka joskus osallistumaan toimintaansa. Ja tuo mainitsemasi lahja on arvokas sekä antajalleen että saajalle. Lapsellekin voi opettaa myötätuntoa, vaikkei kirkkoon kuulukaan.

        Itselläni siis herättää enemmän ajatuksia jyrkkä alleviivaaminen asioiden suhteen, ja se että joku nyt oikeasti loukkaantuu saadessaan aidon lahjan. Ehkä kaikessa voisi myös opetella näkemään sen valoisamman puolen :)

        Mistä tiedät, etteivät ystäväsi suhtaudu lahjoittamiisi kiviin epäsuotuisasti ja vain esittävät pitävänsä niistä?

        Miten niin uskonnottomissa kodeissa ei myötätuntoa ilmene? Myötätuntoa ei tarvitse edes opettaa, koska se on meissä sisäsyntyisesti. Ihminen oppii pois myötätunnosta, jos saa sellaisen mallin ja tietynlaista kohtelua elämässään.

        Miksei saisi loukkaantua, jos siltä tuntuu? Pitääkö tietyt tunteet kieltää?

        Kirkko tekee paljon enemmän pahaa kuin hyvää, ja ns. hyvää tekemälläkin saadaan paljon vahinkoa ja pahaa aikaiseksi, jos ei ymmärretä mitä tehdään. Kirkon väki ei ymmärrä, vaan elää harhaisessa mailmankuvassaan ja sotkee sillä muidenkin ihmisten elämät.

        Olisi syytä jo nähdä kirkon pimeämpi puoli.


    • hjhlkjg

      "lapsella on jo leluja ja vaatteita" ja kyse oli 2-vuotiaasta! meinaatko että lapsi käyttää koko elämänsä niitä leluja ja vaatteita mitä hänellä nyt on, että enempää ei tarvita!

    • hei haloo!

      Kaksivuotias poika ei taatusti arvosta tuollaista taulua. Jos haluaa tuon ikäisen arvostavan lahjaansa, silloin sen pitää olla jotain puuhaa ja tekemistä antava lelu. Mitä vikaa "tavallisissa" leluissa on? Tuo on ainakin niin epätavallinen, ettei lapsi siitä piittaa, kun ei sillä voi edes leikkiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      187
      7436
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4322
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2059
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1681
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe