Jäi vähän kakkan maku suuhun. Vaihdoin pankkiani OP:n (pori) ja sanottiin, että pitää maksaa joku perhanan jäsenmaksu 100€, että vien rahat tuohon pankkiin. En ole ennen joutunut siitä maksamaan, että vien rahat pankkiin. Perin outoa politiikkaa.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
op:n liittyminen maksaa?
18
6024
Vastaukset
- Gu Esser
Kenties tarjosivat sinulle OP-osakasjäsenyyttä (vaimikäolikaan) joka sattumalta maksaa juuri tuon 100e verran ja ymmärsit väärin OP-liittymismaksuksi? Tuskin sentään sanoivat että PITÄÄ MAKSAA...
- Osuusmaksu
jonka maksamalla liityt omistajajäseneksi. Kyseessä on kertamaksu jonka saa pois jos jäsenyydestä luopuu. Joitakin etuja tuolla kait myös saa. Ei sitä pakko ole maksaa.
- 26
joo, osuusmaksu lienee siellä 100 € ja niin on S-pankissakin,
mutta S-pankissa saa siihen vähintään 10 % koron eli 10 € vuosi palautusta ja pois kuukaudessa jos lopettaa.
OP ei ole useisiin vuosiin saanut mitään korkoa tuolle perusmaksuosuudelle ja lisäosuuksillekin todella heikkoa ja sen takaisin saaminen kestää vuosia.
Jos on op jäsen, saa niitä Platinabonuksia kun tekee talletuksia ja se "huomioidaan" antamalla talletuksille hieman heikompi korko,
minä kun en ollut ja ole jäsen, olen saanut talletuksilleni heti parempaa korkoa (bonukset heti), silloin kun siellä pidin, 25 000 € talletussuojan aikaan.
Jäsenyydestä saa etuja, mutta ei kannata luottaa tuhanteen sanaan,
kannattaa laskea ne edut oikeina numeroina, kilpailuttaa vakuutusten hinnat ja rahojen korot, eli kysyä ainakin kolmesta paikasta ettei tosiaan luota kauniisiin sanoihin.
- - 18
jäsenyys maksaa eikä Op saa sille 100 € mitään korkoa, vai saako jossain, Missä;kö ?
eihän jäsenyys ole pakollista rahaa viedessä, puhuvat vain niin että saa sellaisen käsityksen.
eihän jäsenyys mitenkään mielestäni ole kannattavaa, ellei aio siellä runsaasti yli 5000 € rahoja käsitellä.- dfåpgoådpo
Osuuspankin taloudellisesta tuloksesta riippuu, maksetaanko osuusmaksulle korkoa vai ei. Se päätetään vuosittain. Eroja eri Osuuspankkien välillä tietysti on.
Jäsenet saavat (joissain OP:ssa) jäsenvakuuden eli edullisen vakuuden max 10.000 luotolle ilman muita vakuuksia, esim. henkilötakauksia. - Kerro yksikin OP
dfåpgoådpo kirjoitti:
Osuuspankin taloudellisesta tuloksesta riippuu, maksetaanko osuusmaksulle korkoa vai ei. Se päätetään vuosittain. Eroja eri Osuuspankkien välillä tietysti on.
Jäsenet saavat (joissain OP:ssa) jäsenvakuuden eli edullisen vakuuden max 10.000 luotolle ilman muita vakuuksia, esim. henkilötakauksia."Osuuspankin taloudellisesta tuloksesta riippuu, maksetaanko osuusmaksulle korkoa vai ei. Se päätetään vuosittain. Eroja eri Osuuspankkien välillä tietysti on."
Kun tiedät, sinun olisi kai helppo kertoa, MYÖS oikeita nimiä, missä OP;ssa on maksettu ?
tuolle pakolliselle perusosalle korkoa lähivuosina ?
Lisäosuuksille kyllä maksetaan mutta hyvin vähän, vaikka se on verovapaata sekään ei kannata.
"Jäsenet saavat (joissain OP:ssa) jäsenvakuuden eli edullisen vakuuden max 10.000 luotolle ilman muita vakuuksia, esim. henkilötakauksia."
JOO kerropas sen edullisuuden ehdot numeroina, tekstinä olen kuullut jatkuvasti kuinka edullinen on, mutta oikeina numeroina kuultuna se ei tuntunut edulliselta.
. - 23
Kerro yksikin OP kirjoitti:
"Osuuspankin taloudellisesta tuloksesta riippuu, maksetaanko osuusmaksulle korkoa vai ei. Se päätetään vuosittain. Eroja eri Osuuspankkien välillä tietysti on."
Kun tiedät, sinun olisi kai helppo kertoa, MYÖS oikeita nimiä, missä OP;ssa on maksettu ?
Lisäosuuksille kyllä maksetaan mutta hyvin vähän, vaikka se on verovapaata sekään ei kannata.
"Jäsenet saavat (joissain OP:ssa) jäsenvakuuden eli edullisen vakuuden max 10.000 luotolle ilman muita vakuuksia, esim. henkilötakauksia."
JOO kerropas sen edullisuuden ehdot numeroina, tekstinä olen kuullut jatkuvasti kuinka edullinen on, mutta oikeina numeroina kuultuna se ei tuntunut edulliselta.
.En minä tiedä kaikkien pankkien tilannetta enkä aio paljastaa omaa pankkiani täällä. Kysele niistä pankeista, joista olet kiinnotunut. Ei kaikkien pankkien jäsenmaksu ole edes tuota 100 €.
Reaalivakuudeton 10.000 € laina on varteenotettava vaihtoehto, jos ei ole vakuuksia, mutta lainaa tarttis. OPsi kertoo tarkan hinnan. Se ei selviä ainakaan mun pankkini nettisivuilta. - halvalla männöö
23 kirjoitti:
En minä tiedä kaikkien pankkien tilannetta enkä aio paljastaa omaa pankkiani täällä. Kysele niistä pankeista, joista olet kiinnotunut. Ei kaikkien pankkien jäsenmaksu ole edes tuota 100 €.
Reaalivakuudeton 10.000 € laina on varteenotettava vaihtoehto, jos ei ole vakuuksia, mutta lainaa tarttis. OPsi kertoo tarkan hinnan. Se ei selviä ainakaan mun pankkini nettisivuilta.Ei tosiaan kaikkien OP pankkien jäsenmaksu ole satkua. Itse maksoin vähän yli 80 euroa. Sille saa koron. En muista paljonko korko on, ei vissiin paljon mutta vähän kuitenkin
- veronalaista
Kerro yksikin OP kirjoitti:
"Osuuspankin taloudellisesta tuloksesta riippuu, maksetaanko osuusmaksulle korkoa vai ei. Se päätetään vuosittain. Eroja eri Osuuspankkien välillä tietysti on."
.Se ei ole verovapaata vaan verotettavaa pääomatuloa. Toisin kuin pankkien talletuskorot, se ei ole lähdeveron alainen vaan pitää itte ilmoittaa, jollei ole veroilmoituksessa valmiina. Käytännössä verottaja tuskin perään huutelee, jos tieto ei ole veroilmoitukseen onnistunut joutumaan.
Osuusmaksulle ei meillä ainakaan (Oulu) ole ikänä maksettu korkoa, vaan tuottoa on jaettu bonuksina. Tavallinen kädestä suuhun eläjä ei saa edes niitä, pitää olla talletuksia, lisäosuuksia, vakuutuksia tai tarpeeksi velkaa. Silkkaa kusetusta....
- 20+11
Itse olen Osuuspankin omistajajäsen. Oman OP:ni osuusmaksu maksoi 100 euroa, mutta tietääkseni tämä maksu vaihtelee osuuspankeittain. Omistajajäsenyys on vapaaehtoinen ja sen saa toki takaisin, jos haluaa irtisanoa sen. Raha palautuu takaisin kahden tilinpäätöksen jälkeen eli kannattaa irtisanoa se loppuvuodesta ennemmin kuin alkuvuodesta.
Koska minulla on asuntolainaa ja säästöjä n. 300 000 euron edestä, niin omistajajäsenenä saan 750 euroa vuodessa takaisin bonusta, joten aika hyvä korko 100 euron sijoitukselle.
S-ryhmän omistajajäsen olen ollut myös viimeiset 8 -vuotta. Täällä jäsenyys maksoi muistaakseni 200 euroa.- S. Ijoittaja
Tuo 750 euroa vaikuttaa äkikseltään kivalta summalta, mutta se on kuitenkin jokseenkin vähäinen suurempien talletusten tai lainojen rinnalla : tällä hetkellä uudet pikkupankit sekä myös Tapiola ja S-pankki antavat niin paljon paremman koron määräaikaistalletuksille kuin OP, että OP:n bonus ei läheskään korvaa eroa. Tilanne voi tietenkin piankin muuttua, mikään ei ole pysyvää.
- täytyy osata ajatell
S. Ijoittaja kirjoitti:
Tuo 750 euroa vaikuttaa äkikseltään kivalta summalta, mutta se on kuitenkin jokseenkin vähäinen suurempien talletusten tai lainojen rinnalla : tällä hetkellä uudet pikkupankit sekä myös Tapiola ja S-pankki antavat niin paljon paremman koron määräaikaistalletuksille kuin OP, että OP:n bonus ei läheskään korvaa eroa. Tilanne voi tietenkin piankin muuttua, mikään ei ole pysyvää.
emmehän tiedä nimimerkin 20 11 tilannetta, mutta todennäköistä on kuitenkin että hänellä on enemmistö tuosta 300 000:sta asuntolainaa. Keskimäärin suomalaisilla on säästöjä joku 10000 euroa.
Jos haluat verrata OP bonuksen kannattavuutta em. tapauksessa, sinun pitäisi tietää, paljonko tuosta 300 0000:sta on säästöjä, ja sitten suhteuttaa tuo 750 euroa siihen. Ja sitten verrata paljonko esim. S-pankin/Tapiolan tilit tuottaisivat vuosittain korkotuloa. Niistähän menee sitäpaitsi lisäksi vielä 28% vero, mutta jos OP-bonukset käyttää esim. vakuutusmaksuihin, pystyy kiertämään verot. - Muuttuiko ?
"Koska minulla on asuntolainaa ja säästöjä n. 300 000 euron edestä, niin omistajajäsenenä saan 750 euroa vuodessa takaisin bonusta, joten aika hyvä korko 100 euron sijoitukselle."
saitko tuon asuntolainan pelkällä 100 e jäsenmaksulla, meillä olisi joutunut ostaman myös lisäosuuksia, lainamäärän mukaan.
toiseksi, sain lainan muualta paremmilla ehdoilla, voin vaihtaa joron 1-12 kk euriboriin, muistaakseni op oli lyhin silloin 3 kk, nytkin on korko% alle 1 euron reippaasti.
sain muualta myös pienemmällä marginaalila, OP-on marginaalissa huomioitu se bonusosuuskin ja huomioi, OP voi muuttaa sitä bonus % kysymättä sinulta mitään, eli voivat nostaa lainan hintaa tai vaikka lopettaa bonuksen tämänlaisena täysin.
Ja se talletuskorko, nyt saan säästötilille 2 % talletuskorkoa ja velkakorko on alle 1 % ei kannata paljoa ylimääräistä lyhentää,
mitähän on OP asiat NUMEROINA, "tekstinähän ne aina ovat erinomaisen hyvät"
Ja saat vuodessa takaisin tuon 750 €, tai et oikeastaan saa takaisin, maksat huomaat maksut pankki asionnistasi, kortistasi, yms. lainan muutoksista,
ja tuon saat takaisin myös kahden tilinpäätöksen jälkeen,
eli laskeppas asiat Faktoina ja numeroina mielesi voi muuttua - S. Ijoittaja
täytyy osata ajatell kirjoitti:
emmehän tiedä nimimerkin 20 11 tilannetta, mutta todennäköistä on kuitenkin että hänellä on enemmistö tuosta 300 000:sta asuntolainaa. Keskimäärin suomalaisilla on säästöjä joku 10000 euroa.
Jos haluat verrata OP bonuksen kannattavuutta em. tapauksessa, sinun pitäisi tietää, paljonko tuosta 300 0000:sta on säästöjä, ja sitten suhteuttaa tuo 750 euroa siihen. Ja sitten verrata paljonko esim. S-pankin/Tapiolan tilit tuottaisivat vuosittain korkotuloa. Niistähän menee sitäpaitsi lisäksi vielä 28% vero, mutta jos OP-bonukset käyttää esim. vakuutusmaksuihin, pystyy kiertämään verot.Kiteytetäänpäs asia: 750:n bonus 300000:sata on pahaiset 0,25 %. OP tarjoaa NYT vuoden määräaikaistalletukselle alle 1% koron, muualta saa 1,85 -2,00% ,ellei vähän enemmänkin. Se siitä bonuksesta...
- 20+11
Muuttuiko ? kirjoitti:
"Koska minulla on asuntolainaa ja säästöjä n. 300 000 euron edestä, niin omistajajäsenenä saan 750 euroa vuodessa takaisin bonusta, joten aika hyvä korko 100 euron sijoitukselle."
saitko tuon asuntolainan pelkällä 100 e jäsenmaksulla, meillä olisi joutunut ostaman myös lisäosuuksia, lainamäärän mukaan.
toiseksi, sain lainan muualta paremmilla ehdoilla, voin vaihtaa joron 1-12 kk euriboriin, muistaakseni op oli lyhin silloin 3 kk, nytkin on korko% alle 1 euron reippaasti.
sain muualta myös pienemmällä marginaalila, OP-on marginaalissa huomioitu se bonusosuuskin ja huomioi, OP voi muuttaa sitä bonus % kysymättä sinulta mitään, eli voivat nostaa lainan hintaa tai vaikka lopettaa bonuksen tämänlaisena täysin.
Ja se talletuskorko, nyt saan säästötilille 2 % talletuskorkoa ja velkakorko on alle 1 % ei kannata paljoa ylimääräistä lyhentää,
mitähän on OP asiat NUMEROINA, "tekstinähän ne aina ovat erinomaisen hyvät"
Ja saat vuodessa takaisin tuon 750 €, tai et oikeastaan saa takaisin, maksat huomaat maksut pankki asionnistasi, kortistasi, yms. lainan muutoksista,
ja tuon saat takaisin myös kahden tilinpäätöksen jälkeen,
eli laskeppas asiat Faktoina ja numeroina mielesi voi muuttuaKyllä asuntolainaan tarvitaan muutakin vakuutta kuin 100 euron omistajajäsenyysmaksu. Sen nyt tietää tyhmäkin, mutta lisäosuuksia en ole koskaan ostanut. Kuten jo joku epäili, niin suurin osa tuosta summasta on asuntolainaa. Kun lainan marginaali on 0,4 % ja bonuksina tulee 0,25 % takaisin, niin marginaali ei mielestäni ole kovin paha, että kannattaisi tässä tilanteessa lähteä kilpailuttamaan pankkeja. Ainiin.. ja minulla on laina sidottuna 1 kk:n euriboriin.
Ehkä saisin jostain toisesta pankista kortit yms. maksutta, mutta saanhan minä ne nytkin, koska palvelumaksut menevät bonuksista. Ja sitä paitsi 2,75 e/kk bonuksista veloitettavat palvelumaksut eivät ole paljon. Bonuksista jää vielä 717 euroa muuhun. Olen teetättänyt mm. testamentin lainopillisissa palveluissa pankissa (oli edullisempi kuin yksityisessä lakitoimistossa) ja osan vakuutuksista olen katsonut parhaimmaksi pitää Pohjolassa (vakuutusasiat ovat asia erikseen ja ne olisin järjestänyt nykyiselle mallille vaikka bonushyötyä ei olisikaan olemassa). Varmasti suurimmassa osassa pankeista veloitetaan jotain kuluja lainan maksusuunnitelman muutoksista yms. toimenpiteistä, joten en niistä kanna huolta. Bonusten kertymä määrää voidaan muuttaa tottahan toki, mutta entäs sitten? kaikki pankithan voivat muuttaa heidän asiakashyvitys- ja veloituskäytäntöjään..
Määräaikaistilien korkopolitiikasta en tiedä mitään. Minulla on säästöjä ja sijoituksia, mutta ne ovat muualla kuin määräaikaisella, sekä sijoitusasunnot tuottavat jonkin verran. Uskon kuitenkin olevani kannattava asiakas pankille (kukapa ei olisi tuolla lainamäärällä), joten jos haluaisin tallettaa määräaikaistilille niin hinta on varmasti neuvoteltavissa kuten on kaikki muukin ollut tähän mennessä.
Kun asioi pankissa, niin ystävällisellä asenteella, asiakaspalvelijan kunnioittamisella ja neuvottelutaidoilla pääsee aika pitkälle... ei siis kannata tuijottaa sokeasti kauppalehden ja taloussanomien "lööppejä" kun vertailee korkoja ja palveluja.
Saatan jättää ravintolassakin toimivasta palvelusta ja hyvästä ruoasta reilun tipin (vaikkei se olekaan perisuomalainen käytäntö), joten miksi valittaisin jos oma pankkini ottaa 10 euroa enemmän jostain palvelusta kerran vuodessa, kun palvelu kuitenkin pelaa loistavasti.
- Pumpulienkelu
Porissa sata euroa! Itse irtisanoin juuri oman osuusmaksuni, olin hankkinut sen 1981 ja minulle maksetaan 50 euroa korkoa, josta menee veroa :DDDDDDDDDD.
Minulla meni noina vuosina todella hyvin, nyt ei mene ja tuonkin rahan nyhdän irti pankistani jonka palveluun olen perin juurin kimpaantunut. - jösses
Se on ihan huijausta ja kivikautista tuo ossuuskassan homma. pitäisi maksaa että kumisaappaiset paskaa tirskuvat isäntämihet leikkivät pankkimiehiä.Ja maksavat poonuksia.poonusten tason voivat lupauksista huolimatta laskea tai poistaa milloin vain yksipuolisesti
- v45452
Nuorena keskeän kerryttää hyväv osuuskassa bonuksen, kun 27 ikävuoteen asti on pankki tilin ylläitäminen ilmaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 866338
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303793törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283160Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691716- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859