merkkisi

Huuda tuulien siiville

anna viestisi linnun matkaan
lennätä yli pyryävän maan

soita pyhäaamun kirkon kelloja

- merkiksi etten Sinua enään
näkisi -

merkiksi sydämeeni
tiedoksi porteillemme

että ovat meiltä suljetut

ikiajoiksi toisiltamme
katoaisimme

Anna merkkisi
niin minä lähden

- ja kaikki olisi ollut
vain unta välillämme.

8

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Tätä pyyntöä on hieno lukea!
      Ajan puutteen vuoksi en ehdi enempään nyt..
      mutta - pidin - nöyrästä pyynnöstä,tekstisi jouhevuudesta ja sanojen lennosta!


      Mukvaa pvää Dolan näin aamussa Murukulta! :)

      • Huomenta -
        tässä arkiaamussa kun luen kommenttiasi
        tulleeseen runooni,joka käsittää ystävyyden
        kipeimpiä puoliaan,silloin kun siihen jo
        tavallaan kätkeytyy "lopunajan"merkit sen
        kestävyydestä.

        Pahaltahan tuo tuntuu jos on annettu ymmärtää
        kukin omasta tahdostaan itsestään totuuden
        mukainen kuva,mutta sitten jonkun asia yhteydessä
        muovautuukin säröksi,harhauttaen annettua mielikuvaa.

        Tämä oli nyt tälläinen mukaelma että miltä tuo
        saattaisi tuntea jos joutuisi sen itse kokemaan.

        Etsiytyykö ystävyys toiseen että kiinnittyy kuin
        miten se lujittuu,vaiko erkaneeko - kuin tämä runokin.

        Kiitän kommentistasi että alkavaa viikkoa toivotan.


    • Ikiajoiksi on vahva sana
      pyyntönä kaunis ele
      tosin, tarkoittaneeko tuo varmasti-
      vai onko toivo, silti siellä vielä itämässä?

      Kaunis unikin on lohtu, mutta todellisuus
      untakin suloisempi ja tunteena voimakkaampi!

      Sujuvalukuinen hieno runo!

      • Ystävyydellä kuin Rakkaudellakin voi olla niin
        monta eri tunnekieltä jota joudumme itsessämme
        tulkitsemaan,vailla parempaa tietoa sen todellisuudesta.

        Ikiaika on vahva sana kuin tunteena omistaa käytännössäkin,
        että miten tuon pitää kaiken ulkopuolella omaa elämää,vaiko
        ikiajoiksi jäämään että säilyttämään kuin lujittamaan - kestämään.

        Todella kauniisti olet tuosta unen lohdusta kuin todellisuudesta
        kirjoittanut ja mitä unet meille mahdollisesti meistä kertovat,jos
        osaamme ne oikein tulkita kun iteämme kuuntelemme omista
        kokemuksistamme.

        Kiitos Sinulle diina jälleen ja olkoot tämä viikko Sinulle Hyvä.


    • vahvaa ja vaikuttavaa,
      osin myös hyvinkin harrasta ja kaunista.
      Jonkinasteinen lohduttomuuskin siinä elää,
      monialainen ja puhutteleva runo.

      • Teksti on kuin tunnetila mutta onko se juuri sen hetkinen,
        vaiko mennyttä vaiko mahdollisesti tulevaa aistimusta jostain.
        Onko runo totuutta vaiko jotain kätkettyä omaa jota käsittelee
        tekstien muodossa,sillä runous on eräs tapa esittää eri tunnetiloja.

        Tunnetilat on kuin eräänlainen sisään asennettu aseemme,joilla
        luomme kuin näytämme itseämme ulospäin,mitä sisällämme liikkuu,
        puemme vain tekstin muotoon tuntomme.

        Nyt täytyy tunnustaa että tätä kirjoittaessani en osannut aavistaa
        että mitä tämä saattaa saada jopa itsessäni aikaiseksi kuin olisi tähän
        hetkeen tullut jo kirjoitusvaiheessa,tietämättä tämän merkittävyyttä.

        Kommenttisi hyvin kuvaa runontunnelmaa,josta - Kiitos Sinulle.


    • Minanoita

      Mistä moinen lohduttomuus?

      on päiviä
      jolloin viesteillä
      ei ole tuulen siipiä
      ei kelloa
      jota soitella

      tuhansissa öissä
      unilla on tapana
      palata
      ...

      Dolan runosi säväytti! =)))

      • Hyvä kysymys Sinulta ja kyllähän tuo hieman
        itseäkin mietityttää että miksi juuri tuollainen
        mutta ehkäpä se juontaa ystävyyden merkityksestä,
        jos edessä on ylittämätön porras,joka pitää ylittää
        kuin selvittää itselleenkin toisen ohessa,
        jotta ystävyys entisestään voisi vahvistua

        luottaa molemminpuoliseen tunteeseen
        " että tämän me tarvitsemme edelleen".

        Tämäkin osoittaa sen miten monimuotoista
        voi olla kaikki ihmissuhteet,etenkin kun eteen
        tulee jotain uutta,jonka edessä voi olla voimaton,
        jos ei saa täyttä tukea - joko kuvittelun tai totuuden
        edessä olevalle haasteelle....
        kuin runouden että totuuden välimaastossa risteilyä.

        Kiitos kommentistasi tässä illan pimeydessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe