merkkisi

Huuda tuulien siiville

anna viestisi linnun matkaan
lennätä yli pyryävän maan

soita pyhäaamun kirkon kelloja

- merkiksi etten Sinua enään
näkisi -

merkiksi sydämeeni
tiedoksi porteillemme

että ovat meiltä suljetut

ikiajoiksi toisiltamme
katoaisimme

Anna merkkisi
niin minä lähden

- ja kaikki olisi ollut
vain unta välillämme.

8

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Tätä pyyntöä on hieno lukea!
      Ajan puutteen vuoksi en ehdi enempään nyt..
      mutta - pidin - nöyrästä pyynnöstä,tekstisi jouhevuudesta ja sanojen lennosta!


      Mukvaa pvää Dolan näin aamussa Murukulta! :)

      • Huomenta -
        tässä arkiaamussa kun luen kommenttiasi
        tulleeseen runooni,joka käsittää ystävyyden
        kipeimpiä puoliaan,silloin kun siihen jo
        tavallaan kätkeytyy "lopunajan"merkit sen
        kestävyydestä.

        Pahaltahan tuo tuntuu jos on annettu ymmärtää
        kukin omasta tahdostaan itsestään totuuden
        mukainen kuva,mutta sitten jonkun asia yhteydessä
        muovautuukin säröksi,harhauttaen annettua mielikuvaa.

        Tämä oli nyt tälläinen mukaelma että miltä tuo
        saattaisi tuntea jos joutuisi sen itse kokemaan.

        Etsiytyykö ystävyys toiseen että kiinnittyy kuin
        miten se lujittuu,vaiko erkaneeko - kuin tämä runokin.

        Kiitän kommentistasi että alkavaa viikkoa toivotan.


    • Ikiajoiksi on vahva sana
      pyyntönä kaunis ele
      tosin, tarkoittaneeko tuo varmasti-
      vai onko toivo, silti siellä vielä itämässä?

      Kaunis unikin on lohtu, mutta todellisuus
      untakin suloisempi ja tunteena voimakkaampi!

      Sujuvalukuinen hieno runo!

      • Ystävyydellä kuin Rakkaudellakin voi olla niin
        monta eri tunnekieltä jota joudumme itsessämme
        tulkitsemaan,vailla parempaa tietoa sen todellisuudesta.

        Ikiaika on vahva sana kuin tunteena omistaa käytännössäkin,
        että miten tuon pitää kaiken ulkopuolella omaa elämää,vaiko
        ikiajoiksi jäämään että säilyttämään kuin lujittamaan - kestämään.

        Todella kauniisti olet tuosta unen lohdusta kuin todellisuudesta
        kirjoittanut ja mitä unet meille mahdollisesti meistä kertovat,jos
        osaamme ne oikein tulkita kun iteämme kuuntelemme omista
        kokemuksistamme.

        Kiitos Sinulle diina jälleen ja olkoot tämä viikko Sinulle Hyvä.


    • vahvaa ja vaikuttavaa,
      osin myös hyvinkin harrasta ja kaunista.
      Jonkinasteinen lohduttomuuskin siinä elää,
      monialainen ja puhutteleva runo.

      • Teksti on kuin tunnetila mutta onko se juuri sen hetkinen,
        vaiko mennyttä vaiko mahdollisesti tulevaa aistimusta jostain.
        Onko runo totuutta vaiko jotain kätkettyä omaa jota käsittelee
        tekstien muodossa,sillä runous on eräs tapa esittää eri tunnetiloja.

        Tunnetilat on kuin eräänlainen sisään asennettu aseemme,joilla
        luomme kuin näytämme itseämme ulospäin,mitä sisällämme liikkuu,
        puemme vain tekstin muotoon tuntomme.

        Nyt täytyy tunnustaa että tätä kirjoittaessani en osannut aavistaa
        että mitä tämä saattaa saada jopa itsessäni aikaiseksi kuin olisi tähän
        hetkeen tullut jo kirjoitusvaiheessa,tietämättä tämän merkittävyyttä.

        Kommenttisi hyvin kuvaa runontunnelmaa,josta - Kiitos Sinulle.


    • Minanoita

      Mistä moinen lohduttomuus?

      on päiviä
      jolloin viesteillä
      ei ole tuulen siipiä
      ei kelloa
      jota soitella

      tuhansissa öissä
      unilla on tapana
      palata
      ...

      Dolan runosi säväytti! =)))

      • Hyvä kysymys Sinulta ja kyllähän tuo hieman
        itseäkin mietityttää että miksi juuri tuollainen
        mutta ehkäpä se juontaa ystävyyden merkityksestä,
        jos edessä on ylittämätön porras,joka pitää ylittää
        kuin selvittää itselleenkin toisen ohessa,
        jotta ystävyys entisestään voisi vahvistua

        luottaa molemminpuoliseen tunteeseen
        " että tämän me tarvitsemme edelleen".

        Tämäkin osoittaa sen miten monimuotoista
        voi olla kaikki ihmissuhteet,etenkin kun eteen
        tulee jotain uutta,jonka edessä voi olla voimaton,
        jos ei saa täyttä tukea - joko kuvittelun tai totuuden
        edessä olevalle haasteelle....
        kuin runouden että totuuden välimaastossa risteilyä.

        Kiitos kommentistasi tässä illan pimeydessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe